Twierdza: Krzyżowiec - poradnik do gry

Twierdza: Krzyżowiec - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Twierdza: Krzyżowiec - poradnik do gry

Twierdza: Krzyżowiec - poradnik do gry

Witaj Panie - pustynia czeka na Ciebie!

Tym jakże oddającym sedno gry zawołaniem chciałbym zaprosić Ciebie czytelniku, abyś poświęcił trochę czasu na "przestudiowanie" tego poradnika. Poprowadzi Cię on przez wyprawy krzyżowe i wskaże odpowiednią drogę wśród niemiłosiernych piasków pustyni. W artykule tym znajdziesz zarówno podstawowe informacje dotyczące rozbudowy Twojej twierdzy jak i solucję 25 misji kampanii. Mam nadzieję, że ten tekst pomoże Ci w pozytywnym zakończeniu gry i zatryumfowaniu nad arabskim światem niewiernych.

Do Boju!

Łukasz "Night Driver" Wróbel

Dobre rady na lepszy początek

Krzyżowiec jest bardzo dobrym RTS-em, ale jest też bardzo trudny. Niejednokrotnie będziemy musieli walczyć z prawdziwym zapałem i wytrwałością, by pokazać, kto tak naprawdę jest mistrzem walki - niezależnie od warunków. Garść poniższych porad z pewnością się przyda.

Solidna twierdza to podstawa

  • Nie każdy budynek możemy wybudować w dowolnym miejscu, niektóre potrzebują odpowiedniego podłoża - np. farmy, kopalnie.
  • Aby żołnierze mogli dostać się na wieże, trzeba wybudować przylegające do muru schody bądź bramę połączoną murem z wieżą.
  • Aby wzmocnić naszą gospodarkę, nie bójmy się budować po kilka, a czasem nawet kilkunastu budynków z danego rodzaju.
  • Wieże i mury są świetnym elementem obrony naszej bazy.
  • Starajmy się maksymalnie wykorzystywać teren, którym dysponujemy - jeśli mamy dostęp do surowców, to eksploatujmy je - jeśli do trawy to budujmy farmy.
  • Jeśli nie mamy dostępu do jakiegoś surowca, musimy wybudować targowisko, by zakupić potrzebny towar, bądź pozbyć się nadmiernych ilości niepotrzebnych rzeczy.

Walka

  • Walka w tej grze nie jest głównym aspektem - równie ważna lub nawet ważniejsza jest gospodarka.
  • Do różnego typu ataków wykorzystujmy róże jednostki - wedle ich przeznaczenia - nie upierajmy się przy tworzeniu tylko jednego rodzaju wojów.
  • Wykorzystujmy machiny oblężnicze, by ułatwić sobie życie - czasem jedna machina potrafi zrobić więcej niż równoległa śmierć kilkudziesięciu żołnierzy.
  • W miarę naszych potrzeb wykorzystujmy dodatkowe udogodnienia jak choćby fosa czy wilcze doły - twórzmy jednak te obiekty, aby je później wykorzystać, a nie by "ładnie wyglądały".
  • Często świetnym sposobem na wroga jest szybkie wynajęcie arabskich wojsk na starcie - bez zbędnego budowania i straty czasu.
  • Pamiętajmy, że nasz lord nie może zginąć i może spokojnie opuszczać główny budynek w naszej twierdzy.
  • Walcząc z arabskimi wojskami dobrze jest zaopatrzyć naszą osadę w studnię bądź w kadź z wodą gdyż "niewierne ludy" bardzo lubią walczyć poprzez podpalanie naszych budynków.

Cztery złote rady :)

  • Co prawda "Krzyżowiec" nie jest jakiegoś rodzaju "rąbanką" wymagającą zapisu gry co 30 sekund, ale warto pamiętać o tej jakże przydatnej funkcji - szczególnie gdy wykonujemy jakieś ryzykowne manewry.
  • Tak naprawdę ta część "Twierdzy" jest przeznaczona dla chociaż trochę zaawansowanych graczy, więc nie przejmuj się jeśli nie uda Ci się wygrać misji przy pierwszym podejściu - czasem trzeba próbować do skutku coraz bardziej udoskonalając nasze działanie.
  • Pamiętaj, że to jest strategia i wymaga logicznego myślenia, a nie tylko zręcznych palców - czasem trzeba mozolnie rozbudowywać twierdzę, a czasem trzeba wykazać się sprytem i zadziałać szybko i znienacka.
  • Instrukcja nie gryzie, a na pewno lepiej ją sobie przeczytać niż dwudziesty raz podchodzić do danej misji, ponieważ nie wykorzystujemy wszystkich możliwości, jakie niesie ze sobą gra. :)

Informacje o Twierdza: Krzyżowiec - poradnik do gry

Autor : Łukasz Night Driver Wróbel

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 28, ilustracje: 50 .

Popularne strony w Twierdza: Krzyżowiec - poradnik do gry

Twierdza: Krzyżowiec - screen - 2008-11-17 - 123464Twierdza: Krzyżowiec - screen - 2008-11-17 - 123463Twierdza: Krzyżowiec - screen - 2008-11-17 - 123462Twierdza: Krzyżowiec - screen - 2008-11-17 - 123461Twierdza: Krzyżowiec - screen - 2008-11-17 - 123460Twierdza: Krzyżowiec - screen - 2008-11-17 - 123459Twierdza: Krzyżowiec - screen - 2008-11-17 - 123458Twierdza: Krzyżowiec - screen - 2008-11-17 - 123457Twierdza: Krzyżowiec - screen - 2008-11-17 - 123456

19.06.2007 22:11
Tymbark_PL
1
Junior

Jestem zawiedziony. Myślałem, że w dziale ,,pozostałe misje" będzie opis pozostałych misji, więc tak jakby ŻĄDAM ZWROTU PIENIĘDZY. Po za tym pierwsze 2 ( przykładowe działy ) są nawet długie w porównaniu z pozostałymi! 3 zdania i koniec!! PROSZĘ O ZWROT KASY!!

19.06.2007 22:21
odpowiedz
Simono2
23
Centurion

A ile dałeś za tą grę?? 10 zł??

15.08.2013 15:21
odpowiedz
wiewiur39
1
Junior

"Do różnego typu ataków wykorzystujmy róże jednostki". Które jednostki mają róże?