Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Wiedźmin 3 M1 - Biały Sad - Atlas
Wiedźmin 3 M1 - Biały Sad - Atlas
Obóz Nilfgaardczyków
Obóz odwiedza się w ramach głównego zadania "Bez i agrest". Oprócz komendanta garnizonu odnajdzesz tu też kwatermistrza i stanowisko do tymczasowego ulepszania pancerzy.
Spalona wieś
W miejscu tym możesz rozpocząć jedno poboczne zadanie. W pobliżu są też skrzynia pilnowana przez utopce i obozowisko bandytów w ruinach zamku (quest poszukiwaczy skarbów).
Opuszczone miejsce
Zabicie okolicznych ghuli (2 poziom) doprowadzi do pojawienia się przy ołtarzu grupki wieśniaków. Będzie wśród nich zielarz, z którym możesz pohandlować.
Obozowisko bandytów
Do pokonania jest grupa dezerterów (2 poziom) wraz z liderem (5 poziom). W obozie do odnalezienia są schemat i raport z przesłuchania powiązane z zadaniem poszukiwania skarbu "Poszukiwania: Rynsztunek szkoły żmii".
Sprzedaje on m.in. schematy, składniki rzemieślnicze i alchemiczne oraz broń białą. Jest on także rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.).
Osoba ta pojawia się w tym miejscu dopiero po zabezpieczeniu opuszczonego miejsca. Sprzedaje ona m.in. glify, strony manuskryptu, wyrwane strony i składniki alchemiczne.
Obozowisko bandytów
Do pokonania jest grupa dezerterów (2 poziom). Po walkach zbadaj skrzynie - odnajdziesz wyrwaną stronę oraz stronę manuskryptu.
Strzeżony skarb
Skarbu pilnują baby wodne (6 poziom) i dodatkowo musisz uważać na trujące opary gazu. W skrzyni odnajdziesz miecz i trochę złota.
Strzeżony skarb
Skarbu pilnują wilki i wargi (5 poziom). W skrzyniach odnajdziesz m.in. trochę składników alchemicznych.
Łupy wojenne
W skrzyni na dnie odnajdziesz m.in. dużą ilość florenów. Uważaj na utopców.
Gniazdo potworów
Pilnują go ghule (2 poziom).
Miejsce Mocy
Bonus do znaku Aard.
Kontrabanda
Odszukaj skrzynki pod mostem i pozabieraj z nich przedmioty.
Miejsce Mocy
Miejsca tego strzeże niedźwiedź (6 poziom). Oferuje ono bonus do znaku Yrden.
Gniazdo potworów
Pilnują go ghule (2 poziom).
Strzeżony skarb
Skarbu pilnują utopce (3 poziom). W skrzyniach odnajdziesz m.in. schematy, stronę manuskryptu (eliksir), wysokiej jakości buty i wyrwaną stronę (odwar).
Powiększ mapę

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Biały Sad - mapa ważnych miejsc Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 18 grudnia 2021

1,2,3... - Główne lokacje na mapie

1Wioska Biały Sad
Wioskę odwiedza się w ramach głównego zadania "Bez i agrest". Odnajdziesz tu m.in. tablicę ogłoszeniową, karczmę, kowala, stanowisko do tymczasowego ulepszania broni i kilku handlarzy.

2Obóz Nilfgaardczyków
Obóz odwiedza się w ramach głównego zadania "Bez i agrest". Oprócz komendanta garnizonu odnajdzesz tu też kwatermistrza i stanowisko do tymczasowego ulepszania pancerzy.

3Spalona wieś
W miejscu tym możesz rozpocząć jedno poboczne zadanie. W pobliżu są też skrzynia pilnowana przez utopce i obozowisko bandytów w ruinach zamku (quest poszukiwaczy skarbów).

4Opuszczone miejsce
Zabicie okolicznych ghuli (2 poziom) doprowadzi do pojawienia się przy ołtarzu grupki wieśniaków. Będzie wśród nich zielarz, z którym możesz pohandlować.

5Ukryty skarb
Zbadaj zwłoki i skrzynię oraz przeczytaj notatki szpiega żeby odblokować zadanie poszukiwania skarbów "Złoto dezerterów". W skrzyni są też schemat i wyrwana strona.

6Obozowisko bandytów
Do pokonania jest grupa dezerterów (2 poziom) wraz z liderem (5 poziom). W obozie do odnalezienia są schemat i raport z przesłuchania powiązane z zadaniem poszukiwania skarbu "Poszukiwania: Rynsztunek szkoły żmii".

7Ukryty skarb
Pozbądź się wilków i wargów przebywających w obozowisku (5 poziom). Po walkach zabierz ze skrzyni notatki żeby odblokować zadanie poszukiwania skarbów "Brudna forsa". W skrzyni są też m.in. wysokiej jakości miecz, schemat i wyrwana strona.

8Cmentarz w Białym Sadzie
Przebywają tu silne potwory - upiory (7 poziom). Pierwszy pilnuje dostępu do Miejsca Mocy, a drugi jest w podziemnej krypcie powiązanej z zadaniem poszukiwania skarbu "Poszukiwania: Rynsztunek szkoły żmii".

9Ukryty skarb
Rozpraw się z utopcami (4 poziom) i odszukaj zwłoki, przy których pozostawiono klucz. Zanurkuj i zlokalizuj skrzynię, w której są m.in. rozkazy odblokowujące zadanie poszukiwania skarbów "Temerskie precjoza".

10Opuszczone miejsce
Zabicie okolicznych ghuli (2 poziom) doprowadzi do pojawienia się w tartaku grupki wieśniaków. Będzie wśród nich handlarz.

11Opuszczona wioska
Możesz zająć się zbadaniem śladów w wiosce oraz w znajdującej się pod nią jaskini, a także pokonaniem potężnego upiora - Licha ze studni. Jest to wszystko częścią zlecenia wiedźmińskiego - "Zlecenie: Licho ze studni".

12Obozowisko bandytów
Do pokonania jest grupa dezerterów (2 poziom) wraz z liderem z tarczą (4 poziom). Po wygranej bitwie odszukaj skrzynię z mieczem Maribor powiązanym z zadaniem poszukiwania skarbu "Brudna forsa".

13Chatka Tomiry
Tomirę odwiedza się w ramach głównego zadania "Bestia z Białego Sadu" i pobocznego zadania "Na łożu śmierci". Jest ona zielarką i możesz z nią pohandlować.

Silni przeciwnicy

Gryf – Do pojedynku z gryfem dochodzi dopiero po dostatecznym awansowaniu w głównym zadaniu "Bestia z Białego Sadu".

Ważne postacie niezależne na mapie

Bram – Osoba ta sprzedaje różnorakie dobra.

Elsa, Aldert – Elsa prowadzi karczmę i możesz z nią pohandlować (sprzedaje m.in. karty do gry i żywność).
Aldert zaproponuje Geraltowi grę w karty (gwint).

Handlarz – Osoba ta pojawia się w tym miejscu dopiero po zabezpieczeniu opuszczonego miejsca. Sprzedaje ona m.in. składniki alchemiczne i broń białą.

Kwatermistrz – Sprzedaje on m.in. schematy, składniki rzemieślnicze i alchemiczne oraz broń białą. Jest on także rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.).

Tomira – Sprzedaje ona m.in. składniki alchemiczne, glify, schematy i wyrwane strony.

Willis – Sprzedaje on m.in. schematy wykorzystywane w rzemiośle (craftingu). Jest on także rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.).

Zielarz – Osoba ta pojawia się w tym miejscu dopiero po zabezpieczeniu opuszczonego miejsca. Sprzedaje ona m.in. glify, strony manuskryptu, wyrwane strony i składniki alchemiczne.

Legenda Wiedźmin 3 M1 - Biały Sad - Atlas

1,2,3... - Główne lokacje na mapie

Ciekawe miejsca na mapie

Drogowskazy

Silni przeciwnicy

Ważne postacie niezależne na mapie

Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się mapa lokacji Biały Sad, czyli pierwszej krainy odwiedzanej po ukończeniu prologu. Na mapie atlasu świata zaznaczyliśmy m.in. ważne lokacje i postacie z Białego Sadu, jak również wszystkie drogowskazy do odkrycia w Białym Sadzie.

Biały Sad: Opis lokacji

Dołączona mapa prezentuje Biały Sad (White Orchard), czyli pierwszą lokację odwiedzaną po ukończeniu prologu w Kaer Morhen. W trakcie pobytu w sadzie możesz zająć się zaliczaniem zadań, które zostały opisane na kolejnych stronach solucji, jak również dokładną eksploracją całej mapy. Na odkrycie czekają między innymi mniej i bardziej rozległe obozowiska, drogowskazy oraz ciekawe opcjonalne lokacje (np. Miejsca Mocy czy legowiska potworów). Możesz ponadto spotykać się z postaciami niezależnymi (m.in. z kowalami czy handlarzami) oraz staczać walki z potworami (niektóre z nich są bardziej wymagające od reszty).

Biały Sad: Najważniejsze miejsca

1. Wioska Biały Sad

Wioskę odwiedza się w ramach głównego zadania Bez i agrest. Odnajdziesz tu między innymi tablicę ogłoszeniową (okazja do zaznaczenia na mapie ciekawych lokacji i odblokowania kilku dodatkowych zadań), karczmę (możesz w niej m.in. zagrać w karty), kowala i kilku handlarzy.

Niedaleko siedziby kowala jest kamień szlifierski, dzięki któremu możesz tymczasowo zwiększyć obrażenia zadawane bronią białą.

2. Obóz Nilfgaardczyków

Obóz odwiedza się w ramach głównego zadania Bez i agrest. W miejscu tym przebywa przede wszystkim komendant garnizonu, który zleci Geraltowi misję zabicia gryfa, aczkolwiek możesz tu też spotkać się z kwatermistrzem.

Niedaleko wieży zajmowanej przez dowódcę garnizonu jest stół, dzięki któremu możesz tymczasowo poprawić właściwości zbroi głównego bohatera.

13. Chatka Tomiry

Tomirę odwiedza się przede wszystkim po to żeby zaliczyć jedną z części głównego zadania Bestia z Białego Sadu. To jednak nie wszystko, bo możesz z nią także pohandlować i otrzymać od niej poboczne zadanie Na łożu śmierci.

Biały Sad: Najważniejsze postacie niezależne

  1. Elsa (M1,1) - Prowadzi ona karczmę, możesz z nią pohandlować (sprzedaje m.in. karty do gry i żywność).
  2. Aldert Geert (M1,1) - Odnajdziesz go w karczmie i możesz z nim zagrać w karty (Gwint).
  3. Bram (M1,1) - Sprzedaje on różnorakie przedmioty.
  4. Willis (M1,1) - Sprzedaje on m.in. schematy wykorzystywane w rzemiośle (craftingu). Jest on także rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.).
  5. Kwatermistrz (M1,2) - Sprzedaje on m.in. schematy, składniki rzemieślnicze i alchemiczne oraz broń białą. Jest on także rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.).
  6. Tomira (M1,13) - Jest ona zielarką, sprzedaje między innymi składniki alchemiczne, glify, schematy i wyrwane strony.

Biały Sad: Rodzaje przeciwników

  1. Baba wodna (Water Hag) - Potwory te występują zwykle na bagnach i przy wodzie. Staraj się stosować bloki i uniki podczas rozgrywania potyczek, zwłaszcza że baby wodne są dość zwinne. Ich słabością jest ogień, tak więc polegaj na znaku Igni i szukaj okazji do podpalania trujących oparów gazu z mokradeł. Oprócz tego używaj znaku Quen w celach defensywnych. W dalszej części gry zacznij stosować oleje przeciw trupojadom i petardy Północny Wiatr podczas walk z babami wodnymi.
  2. Bandyta (Bandit) - Zwykli bandyci nie stanowią dużego problemu. Pilnuj się jedynie podczas walk z ich bardziej elitarnymi odmianami (łucznicy, wrogowie z tarczami itp.).
  3. Dezerter (Deserter) - Zwykli dezerterzy nie stanowią dużego problemu. Uważaj natomiast na osoby wyposażone w broń dystansową (wymuszaj walkę wręcz) i w tarcze (ogłuszaj je i atakuj od flanki), a także na wyraźnie silniejszych przywódców poszczególnych grup bandytów (warto zostawiać ich sobie na koniec).
  4. Dziki pies (Wild Dog) - Dzikie psy stanowią mniejsze zagrożenie chociażby od wilków, ale mimo wszystko nie powinieneś ich lekceważyć. Nie pozwól na to żeby Geralt został okrążony przez większą grupę psów. W dalszej części gry zacznij nakładać olej przeciw zwierzętom przed każdą walką z dzikimi psami.
  5. Ghul (Ghoul) - Atakuj te potwory po kolei, polegając na unikach i blokach. Nie daj się im okrążyć i w dalszej części gry do ich osłabiania używaj nakładanego na broń oleju przeciw trupojadom. Niektóre ghule zgromadzone są wokół gniazd i w takich sytuacjach zniszczenie gniazda powstrzyma ich odradzanie się w danym regionie.
  6. Niedźwiedź (Bear) - Niedźwiedzie zadają dość duże obrażenia, tak więc postaraj się do perfekcji opanować uniki oraz uskoki. Staraj się sam wykonywać silniejsze ataki. Warto dodatkowo otaczać się tarczą gwarantowaną przez umiejętność Quen. W dalszej części gry zacznij nakładać olej przeciw zwierzętom przed każdą walką z niedźwiedziami.
  7. Południca (Noonwraith) - Staraj się nie atakować więcej niż jednego tego typu upiora na raz. Polegaj na uskokach i próbuj wyprowadzać silne ataki. Skuteczną metodą na osłabianie południc jest wytwarzanie magicznych pułapek z pomocą znaku Yrden. Oprócz tego w dalszej fazie rozgrywki możesz polegać na księżycowym pyle (odmiana bomb) oraz na oleju przeciw upiorom.
  8. Upiór (Wraith) - Staraj się nie atakować więcej niż jednego upiora na raz. Polegaj na uskokach i próbuj wyprowadzać silne ataki. Skuteczną metodą na osłabianie upiorów jest wytwarzanie magicznych pułapek z pomocą znaku Yrden. Dodatkowo dobrze jest otaczać się barierą ochronną gwarantowaną przez znak Quen. W dalszej fazie rozgrywki możesz używać również księżycowego pyłu i oleju przeciw upiorom podczas potyczek z tymi potworami.
  9. Utopiec (Drowner) - W trakcie walk z tymi potworami koniecznie stosuj bloki oraz uniki i zauważ, że są one dość zwinne. Regularnie aktywuj znak Igni, bo ich słabością jest ogień. Oprócz tego w dalszej części gry możesz pomagać sobie nakładanym na broń olejem przeciw trupojadom. Uwaga - Niektóre utopce pojawiają się podczas korzystania z opcji pływania i nurkowania. Możesz je wtedy atakować, ale dopiero po tym jak wejdziesz w posiadanie kuszy (Geralt otrzyma ją tuż przed pojedynkiem z gryfem zaliczanym w ramach głównego wątku).
  10. Wieśniak (Peasant) - Stanowią oni bardzo małe zagrożenie.
  11. Wilk (Wolf) - Wilki atakują zawsze grupami. Możesz próbować zabijać je z konia lub bezpośrednio z nimi walczyć. W tym drugim przypadku polegaj na licznych unikach i uskokach. Pilnuj się też w trakcie walk z wargami, czyli ich silniejszą odmianą. W dalszej części gry zacznij nakładać olej przeciw zwierzętom przed każdą walką z wilkami.

Biały Sad: Ważne informacje o lokacji

Nie przejmuj się tym, że gra początkowo nie pozwoli ci na opuszczenie Białego Sadu i na dotarcie do innej głównych lokacji świata gry. Dostęp do kolejnych obszarów zagwarantujesz sobie w miarę postępów w głównym wątku fabularnym, najpierw docierając do Zamku Królewskiego w Wyzimie i następnie do Velen.

Nie zajmuj się głównym zadaniem "Incydent w Białym Sadzie" dopóki nie pozaliczasz wszystkich pobocznych questów związanych z tą lokacją. W przeciwnym wypadku niektóre z nich zostaną anulowane i potraktowane jako nieukończone.

W dalszej części kampanii możesz swobodnie powracać do Białego Sadu, wybierając po prostu tę lokację z mapy świata (i następnie jeden z odkrytych drogowskazów). Powracanie do sadu jest szczególnie wskazane podczas eksploracji okolic Karczmy przy Rozstajach (pierwszy główny quest po przybyciu do Velen), bo nie spotkasz tam m.in. żadnego kowala.

Pokonanie niektórych przeciwników może ci początkowo sprawić trochę kłopotów. Podczas pobytu w Białym Sadzie powinieneś jednak awansować na co najmniej trzeci poziom doświadczenia (możesz też odblokować punkty umiejętności dzięki docieraniu do Miejsc Mocy), tak więc trudniejsze walki możesz wznowić po tym jak staniesz się nieco silniejszy.

Regularnie powracaj do centralnej wioski żeby posprzedawać u handlarzy nowo pozyskane niepotrzebne przedmioty oraz żeby ewentualnie naprawić i ulepszyć (na stałe lub tymczasowo) główne elementy ekwipunku. Ciekawą metodą zarobkowania jest na przykład dostarczanie miodu zielarce Tomirze, bo można go sprzedawać jej po zawyżonych cenach. W celu pozyskiwania miodu musisz rozglądać się w sadzie za ulami. Po zlokalizowaniu ula musisz go najpierw zrzucić znakiem Aard, a następnie pozbyć się owadów znakiem Igni.