Dungeon Siege - poradnik do gry

Dungeon Siege to gra akcji/cRPG umieszczona w realiach świata fantasy. Podobnie jak w innych tego typu opowieściach o walce dobra ze złem, staniemy w niej do walki przeciwko armii ciemności pustoszącej spokojne krainy.

17 maja 2002Autor solucji: Shuck (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Nie mogę się powstrzymać, by tego nie napisać: jeśli do jakiejkolwiek gry potrzebny jest poradnik to na pewno nie do tej - Dungeon Siege - poradnik do gry

1. Założenia początkowe

Nie mogę się powstrzymać, by tego nie napisać: jeśli do jakiejkolwiek gry potrzebny jest poradnik to na pewno nie do tej. Dzieje się tak dlatego, gdyż "Dungeon Siege" skonstruowany został tak, by jakkolwiek gracz w niego nie grał, zawsze sobie wcześniej lub później poradził. Diabeł jednak śpi w tym szczególe, że może to być wcześniej i stąd niniejszy poradnik, poza zestawem kilku dobrych porad, ma charakter kompendium - zawiera parę użytecznych zestawień, a przede wszystkim kompletny zestaw map z opisem. Tym samym odpowiada przede wszystkim na pytania: jak wykonać taką czy inną misję, gdzie kogoś znaleźć lub gdzie się znajduje wejście do czegoś tam.

Podawanie miejsca występowania takich czy innych przedmiotów nie ma wielkiego sensu, gdyż jest ono losowe (acz losowanie odbywa się na długo przed dotarciem w dane miejsce gracza). Generalna zasada jest taka, iż każdy groźniejszy potwór posiada dużo przydatnych rzeczy. Podobnie każda większa skrzynia. Same potwory wymieniam głównie wówczas, gdy są groźne i występują po raz pierwszy, lecz również staram się opisać z jakimi wrogimi stworzeniami gracz będzie się musiał uporać w kolejnych lokacjach. Podana przeze mnie wytrzymałość przeciwników jest właściwa dla jednoosobowej drużyny. Dla drużyn większych należy ją pomnożyć odpowiednio przez: 1.4 dla dwójki, 2.3 dla trójki, 2.9 dla czwórki, 6 dla piątki, 8.9 dla szóstki, 12 dla siódemki, 14.3 dla ósemki.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Dungeon Siege - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 17 maja 2002.

Kody do gry Dungeon Siege

Patche (łatki) do gry Dungeon Siege

Aion

Aion

Zagraj za Darmo!

Hero Zero

Hero Zero

Zagraj za Darmo!

Pillars of Eternity - PC - 105,50 zł

kup w sklepie

PC 105,50 zł

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona - PC - 39,90 zł

kup w sklepie

PC 39,90 zł

The Banner Saga + dodatki  - PC - 39,90 zł

kup w sklepie

PC 39,90 zł

Komentarze Czytelników (23)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
20.05.2002 12:28
Liroj
72
Konsul

Ty shuck w sumie niezłe poradniki piszesz mam nadzieję że szybko weźniesz się za Might & Magic 9 PL

19.06.2002 17:54
odpowiedz
Wazon
3
Centurion

poradniki sux !
Ja wole sam gre odkrywac!

03.07.2002 14:16
odpowiedz
Darkdawn
6
Chorąży

Czy komu w lodowych pieczarach udalo sie wyjsc na zewnatrz?? Znalazlem dwa wyjscia po drodze ktore prowadzily do "żab" do ktorych wejscie powodowalo obsuniecie sie plyty (i jak sie domyslam dalej cos przesuwalo) rozgladajac sie po okolicy mozna bylo zauwazyc ich wiecej ale nie znalazlem drogi do nich...
Moze to niedokonczone zmiany bo mam Dungeon Siege updatowany do wer 1.09b

03.07.2002 14:41
odpowiedz
andrea07
8
Pretorianin

Do tej gry naprawdę nie potrzeba poradnika ale jak juz powstał to słuchaj Darkdawn. W lodowych pieczarach rzeczywiście sa trzy przejścia na zewnątrz ( wszystkie po prawej stronie patrząc od wejścia do jaskiń ). Wchodzisz do pierwszego przejścia na zewnątrz po prawej ( najbliżej od wejścia ) i musisz nastąpić na platformę w środku kopuły. Usłyszysz jak gdzieś sie cos przesunęło. Później wychodzisz i idziesz dalej w głąg jaskiń, wchodzisz do drugiego przejścia ( znowu po prawej ) i powtarzasz operację następując na platformę, która się obniża. Wychodzisz i idziesz dalej, w trzecim przejściu ( jest ukryte znowu po prawej stronie między "soplami wystającymi z dołu", takie stalagmity ) jest pomost do ostatniej kopuły a tam skrzynie ( nie pamiętam czy jedna czy pare ) w niej dobroci. Nie zapomnij przy wszystkich przejściach na zawnątrz są strażnicy jak i również skarby do zebrania.

04.07.2002 08:18
odpowiedz
Darkdawn
6
Chorąży

andrea -> thx wiem ze poradnika nie trzeba tylko machac mieczem:) Monitor mi pada i mam ciemny obraz (kurcze powini dac pochodnie do rozswietlania mrocznych podziemi herosowi w lape:) wiec nie za bardzo moglem dostrzec te przejscia - a do tych dwoch z trzech wlazlem po omacku wlasnie;) Poszukam wiec i tego trzeciego - szkoda zeby sie dobro zmarnowalo:)
Thx za info...

04.07.2002 09:21
odpowiedz
andrea07
8
Pretorianin

No problem, jak masz jeszcze jakieś pytanka to wal śmialo.

Na marginesie powiem, że w ŻADNYM opisie w necie nie ma wzmianki o tych trzech przejściach - szkoda, że panowie od opisów się nie postarali.

11.07.2002 08:15
odpowiedz
Darkdawn
6
Chorąży

Andrea-> Moze panowie od sieciowych poradnikow nie chcieli psuc do konca radosci z odkrywania gry prostej lekkiej i przyjemnej i zostawili cos dla graczy;) A z drugiej strony w takich poradnikach szuka sie z reguly jakis wskazowek tudziez informacji na temat rzeczy ktore nie sa az tak oczywiste zeby o nich nawet nie napomknac

Ostatnio spotkalem rowniez interesujace pomieszczenie (tzn interesujace zawartosci skrzynek:) w lokacji Bonepicker's Post/Zatopione Lochy w komnacie najbardziej wysunietej na pln-wsch jest przejscie przez sciane (trzeba ja rozbic) a pozniej korytarzyk dalej prosto na wschod do sali w stylu podziemi goblinow z duzym"kociolkiem" i zaworkami dookola Po ich przekreceniu uaktywnia sie nam dzwignia mijana wczesniej a po przesunieciu wyjezdza z ziemi nastepna ktora to dopiero otwiera wlasciwe drzwi w scianie za nami i tym samym droge do skarbu:)
Moze ktos jeszcze zna jeszcze tego typu ciekawostki zeby je dorzucic dla pelnego wygladu gry?

31.08.2002 12:13
odpowiedz
Lupus
99
starszy general sztabowy

Czy ktoś ma opracowanie dotyczące czarów w DSiege ? Moich ludzi szkolę w ostrych narzędziach ale z czarów to są tępaki .

31.08.2002 12:24
odpowiedz
Hellmaker
168
Legend

Proszę Lupus :)

31.08.2002 13:04
odpowiedz
Bloodthirster
13
Pretorianin

Buuuuuahahahha...... DO DUNGEON SIEGE Poradnik??
Chyba sobie żartujecie. Idzie sie w jedną strone i siecze potwory, a w y chcecie poradnika używać??

Żałosne... LOL

:)

31.08.2002 13:16
odpowiedz
Mastyl
145
Legend

Bloodthirster- no nie wiem, to fakt że gre należy przejsc samemu w SP, ale MP to uzpełnie inna beczka- w takim np. multiplayerowym Diablo 2 nie wolno zrobic ani jednego błędu w rozwijaniu postaci. Tam liczy sie kazdy punkt umiejetnosci, jesli chcemy sie liczyc na BNet czy w innejh rzogrywce wieloosobowej. To troche absurdalne , ale przeciez uczenie sie na pamiec taktyk w Stracrafcie czy AOE 2 to tez bzdura, a ma miejsce...

BTW skoro juz jestesmy przy DS to powtorze moje pytanie z wątku o DS, na ktore nikt nie odpowiedzial: jaki jest limit rozwojku postaci w DS- w Diablo mozna rozwinac do 99 lvl, ale w DS nie ma leveli jako takich, wiec gdzie jest bariera ktora zatrzyma rozwijanie umiejetnosci?

I pytanie 2 - czy jest jakis ranking graczy DS, tak jak ladder w Diablo 2, bo chcialbym obczaic statystyki najwiekszysch mocarzy w DS...

02.09.2002 12:51
odpowiedz
Rafal
8
Centurion

Hmmm.... Dziwne - czy tylko ja znalazłem w pierwszym mieście (Stonebridge) najemnika-wojownika, który przyłącza się za kasę? Bo nie widzę go ani na spisie postaci, ani w opisie miasta... Parametry 3-0-0-0 :)

05.09.2002 13:46
odpowiedz
tymczasowy1170
3
Junior

Jestem w połowie drugiego rozdzaiłu i nie mogę skumać po co są poziomy broni? Jak dotąd nie zauważułem żeby była jakaś broń która wymaga określonego poziomu np. w łukach. Czy to się później zmienia? I czy poziom broni ręcznej i łuku ma jeszcze na coś wpływ? Np. celność?
JZ

05.09.2002 14:18
odpowiedz
Aurelius
65
Weteran

ja skonczylem i tez nie wiem :-)))

09.09.2002 23:32
odpowiedz
Lupus
99
starszy general sztabowy

Hellmaker > dzięki za link .
Jeszcze tylko drobiazg , jak podziekować jednemu z mułów za służbę , aby nająć w jego miejsce laseczkę sprzed Ciemnego Lasu . Mam juz wykorzystanych 8 etatów .

29.06.2006 02:35
odpowiedz
rozex
1
Junior

super opis jaskiń loowych "ironia" jestem lekko poddenerwowany bo maja one powierzchnie iewiele mniejszą od mojego mieszkania i nie da sie za bardo gdzies tam isc obeszlem wszystkie scieny chyba po 10 razy i nic jesli trzeba cos wysadzic lub nacisnąc to dzieki ze o tym nie wsponiałeś

29.06.2006 02:44
odpowiedz
rozex
1
Junior

jak przejsc te przeklete lodowe jaskinie kraże juz chyba z 2,5 godziny po pomieszczeniu wielkosci mojego imieszkania pomozcie roze

29.06.2006 08:01
odpowiedz
Lojal
49
Konsul

Jeśłi by ktoś znalazł poradnik do Dungeon Siege II był bym wdzięczny

29.06.2006 08:26
odpowiedz
Sznapi
27
Senator

lojal---> http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=433
BTW po co Ci? Ja całą przeszedłem bez żadnych solucji ani kodów.

01.08.2006 16:09
odpowiedz
Dragon9016
1
Junior

mam takie pytanko staralem sie zagrac w DS na multiplayer ale jak wchodze do jakies gry to wysfietla mi sie napis "brak sesji gry pod wskazanym adresem". Czy mozna cos z tym zrobic??

01.09.2006 21:07
odpowiedz
h11r
1
Junior

mam pytanie: jak ustawic poski jezyk w dungeos siege?? blagam pomozcie

18.04.2008 21:08
odpowiedz
www222
0
Public Enemy Number One

Jeżeli masz zakupiony w Kolekcji Klasyki to na CD#3 jest spolszczenie.

Co do poradnika: nie pomógł mi za bardzo...

24.04.2008 16:55
odpowiedz
Strypluś
20
Centurion

po 1 chyba nie umiesz z niego korzystac, po 2 moze masz slaby poradnik, po 3 moge ci wyslac poradnik (jesli masz juz z gry-online to nie musze wysylac chyba ze skorzystasz), szczegoly w opisie