Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Epoka przemysłowa | Nauka w Sid Meier's Civilization V poradnik Sid Meier's Civilization V

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Epoka przemysłowa

Z wejściem w epokę przemysłową wiąże się rewolucja w zagadnieniach wojskowych - pojawią się czołgi, łodzie podwodne, samoloty czy lotniskowce. istniejące dotychczas armie zostaną znacząco ulepszone, a przestarzałe oddziały - całkowicie wyeliminowane (kawaleria). Epoka przemysłowa wiąże się też z odkryciem ropy oraz aluminium i znaczącym wzrostem sił produkcyjnych naszych miast. Należy więc w jak największym stopniu wykorzystać wszystkie te elementy, w czym może pomóc przemyślany rozwój nauki i techniki.

Zanim wynajdziemy cokolwiek, zapewnijmy sobie zadowalający przychód punktów nauki - Epoka przemysłowa | Nauka w Sid Meiers Civilization V - Sid Meiers Civilization V - poradnik do gry
Zanim wynajdziemy cokolwiek, zapewnijmy sobie zadowalający przychód punktów nauki

Biologia - dzięki niej będziemy mogli wydobywać ropę oraz budować szpitale. O ile sama ropa na za wiele się nam jeszcze nie przyda (maszyny ją wykorzystujące pojawiają się sporo później), to szpital może być dość przydatny - pozwoli nam zaoszczędzić nieco żywności. Plusem biologii jest to, że gwarantuje w dalszych technologiach zyski w złocie (elektryczność) oraz kulturze (radio), a ponadto zapewnia nam absolutną dominację na morzach i oceanach, dzięki niszczycielom (elektryczność), łodziom podwodnym (chłodzenie) i pancernikom (telegraf).

Silnik parowy - pozwoli nam zwiększyć produkcję o 50% (fabryki) i dalej o kolejne 20% (arsenał), a następnie budować drogi kolejowe (+50% do produkcji w miastach przyłączonych do stolicy). Ponadto, w połączeniu z biologią, pozwoli nam podnieść jakość wojsk na nowe wyżyny - będziemy bowiem mogli tworzyć piechotę i działa przeciwpancerne (części zamienne), a w dalszej konsekwencji lotniskowce i myśliwce (lot). Połączenie tej gałęzi z dynamitem da nam czołgi (silnik spalinowy). Silnik parowy sam w sobie nie jest więc technologią, która zadecyduje o wyniku rozgrywki, jednak w połączeniu z dwiema pozostałymi technologiami stanowi element decydujący na polach bitew.

Dynamit - absolutnie nie powinniśmy od niego zaczynać epoki przemysłowej - daje nam jedynie niezbyt imponującą artylerię. Dopiero po wynalezieniu kolei powinniśmy rozważać inwestycję w dynamit - zaowocuje to czołgami (silnik spalinowy), które faktycznie potrafią zmienić porażkę w zwycięstwo, a sam silnik będzie istotny w następnej epoce.