Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

W poradniku tym opiszemy kilka sposobów unieszkodliwiania nieprzyjacielskich jednostek, podamy parę porad dotyczących prowadzenia akcji oraz przedstawimy charakter poszczególnych misji i sposoby ich wykonania.

2 stycznia 2002Autor solucji: Terf Caednom (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Jak zapewne Drogi Czytelniku wiesz, Commandos 2: Men of Courage, jest grą strategiczno-taktyczną, w której wcielamy się w dowódcę elitarnej grupy komandosów - Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Wprowadzenie i uwagi dotyczące poradnika

Jak zapewne Drogi Czytelniku wiesz, Commandos 2: Men of Courage, jest grą strategiczno-taktyczną, w której wcielamy się w dowódcę elitarnej grupy komandosów. Walcząc z przeróżnymi przeciwnikami, wykonując niebezpieczne misje, skradając się za plecami „po zęby” uzbrojonego wroga, niezależnie od warunków atmosferycznych musimy użyć wszystkich możliwych sposobów do wykonania powierzonego nam zadania.

W poradniku tym, nie zanalizuje jednak jak pozbyć się każdego żołnierza w obozie przeciwnika, lecz opiszę kilka sposobów unieszkodliwiania nieprzyjacielskich jednostek, podam parę porad dotyczących prowadzenia akcji oraz przedstawię charakter poszczególnych misji i sposoby ich wykonania.

Na wstępie muszę jednak powiedzieć, że nic nie może się równać z przyjemnością ukończenia samodzielnie gry, szczególnie takiej perełki jak Commandos 2. Tak więc mam nadzieję, że ten poradnik będzie jedynie ostatnią deską ratunku, a nie obowiązkową lekturą niezbędną do ukończenia gry.

Poradnik został podzielony na kilka części. W kilku pierwszych działach przedstawię porady ogólne dotyczące rozgrywki oraz sposoby unieszkodliwiania i odwracania uwagi wrogów. Następnie opiszę wszystkie misje, rozwijając poszczególne zagadnienia, zadania i podpowiedzi. Tak więc nie zamierzam rozważać metod przejścia na przykład dwóch wartowników w trzecim budynku od lewej w siódmej misji, ale opiszę ogólnie sposoby i kolejność wykonywania zadań.

W poradniku wielokrotnie będą pojawiać się skróty klawiszowe (na przykład: [F10]), które oczywiście są domyślnymi skrótami, ustalonymi przez twórców tego programu. W przypadku zmiany klawiszologii przez gracza, należy stosować się, do ustalonych przez siebie skrótów.

Na sam koniec muszę powiedzieć, że w opisie misji nie będą podawał lokalizacji wszystkich przedmiotów, lecz podam na przykład umiejscowienie kluczy niezbędnych do wykonania zadania. I wreszcie nie będę podawał gdzie leżą wszystkie księgi bonusowe, gdyż będą one zaznaczone na mapce.

Porady ogólne dotyczące rozgrywki

Oto kilka ogólnych porad, które z pewnością pomogą Ci w szybkim i sprawnym wykonywaniu misji:

  • Przed rozpoczęciem wykonywania jakichkolwiek czynności, dokładnie wysłuchaj wstępu, który wyjaśni cele misji. Dowódca przekaże Ci także kilka rad i wskazówek, do których nie musisz się stosować, ale wykonanie ich znacznie ułatwi osiągnięcie końcowego sukcesu.
  • Zanim rozpoczniesz misję, dokładnie zanalizuj teren i obierz sobie najłatwiejszą dla Ciebie drogą wykonywania zadań. Najczęściej jedno zadanie można wykonać na kilka sposobów i tylko od Twoich decyzji będzie zależeć trudność prowadzonych ku temu działań.
  • Podczas gry zaglądaj do dziennika, gdyż są tam drobiazgowo opisane polecenia. Wystarczy, że klikniesz na jedno z nich, a ekran od razu skieruje Cię do miejsca, gdzie musisz wykonać zadanie. Następnie na interfejsie uaktywni się opcja „kierunku”. Po kliknięciu na tę ikonę, pojawi się strzałka sugerująca kierunek w który trzeba się udać, aby wykonać wybrane wcześniej zadanie (strzałka pokaże na przykład szukany budynek, odpowiedniego przeciwnika posiadającego klucze itp.). Szczególną uwagę zwracam właśnie na tę opcję, gdyż wielokrotnie zadania trzeba wykonywać w odpowiednim miejscu.
  • Przed podjęciem jakichkolwiek kroków, dokładnie sprawdź okolice i zlokalizuj przeciwników na których będziesz musiał w szczególności uważać. W tym celu używaj obrotu kamery, aby sprawdzić, czy za rogiem nie kryje się przypadkiem wartownik nieprzyjaciela, oraz klawisza [F11], który podświetli na czerwono wszystkich przeciwników (nawet tych, których akurat nie widzisz).
  • Nie zapominaj o dyskretnym i cichym wykonywaniu działań. Bieganie, zeskakiwanie, mordowanie i strzelanie, a nawet pływanie są głośnymi czynnościami, które może usłyszeć przeciwnik będący nawet w dalekiej odległości od miejsca wydarzeń.
  • Nie zapominaj o mapie, na której oznaczeni są wszyscy przeciwnicy i pojazdy nieprzyjaciela (czerwone kropki) oraz cele misji (niebieskie okręgi). Mapę włącza się przyciskiem [F9].
  • Nie wahaj się używać zapisywania gry. Co prawda rozgrywka bez tej opcji jest o wiele atrakcyjniejsza i powoduje u gracza podwyższenie adrenaliny, jednak po wszczęciu alarmu, który zazwyczaj jest równoznaczny z niepowodzeniem zadania, trzeba przechodzić wszystko od początku.
  • Postaraj się jak najszybciej opanować skróty klawiszowe. Wiem, że z początku wydaje się to być niemożliwe, ale potem okaże się to niezbędne (szczególnie przy szybkim reagowaniu na nieoczekiwane zwroty akcji).
  • Podczas wykonywania misji na otwartym terenie, a w szczególności w pomieszczeniach, znajduje się wiele skrzyń i szafek, które zazwyczaj zawierają pomocne dla Twoich komandosów przedmioty. Gdy wciśniesz klawisz [F10], na ekranie zostaną podświetlone wszystkie skrzynki i inne miejsca, w których mogą być ukryte obiekty (klawisz ten służy także do podświetlenia przejść, drzwi oraz drabinek).
  • W skrzynkach i szafkach są ukryte także księgi bonusowe. Po skompletowaniu wszystkich części zdjęcia, udostępni się krótka dodatkowa misja. Tak więc postaraj się zwiedzać każdą część mapy, każdy budynek, w poszukiwaniu wcześniej wspomnianych różnorakich przedmiotów i ksiąg bonusowych.
  • Zawsze przed wejściem do pomieszczeń (zaglądając przez drzwi i okna używając klawisza [W]) upewnij się, czy aby nie ma tam nieprzyjaciół na których trzeba specjalnie uważać. We wnętrzach, przebywają także zmieniający pozycje przeciwnicy, którzy mogą ujrzeć Cię wchodzącego do budynku.
  • Jeżeli będziesz się starał unieszkodliwić któregoś przeciwnika, a ciało zobaczy inny nieprzyjaciel, to nie wpadaj w panikę, lecz staraj się wykorzystać ten fakt. W takich sytuacjach ciekawski wróg zazwyczaj biegnie na miejsce zdarzenia i stara się określić co się stało (na wyższych poziomach trudności wróg, po zauważeniu ciała, wszczyna od razu alarm). Jednak zanim tam dotrze, Ty będziesz miał trochę czasu na przygotowanie dla niego jakiejś „niespodzianki” (rozstawienie sideł, rozciągniecie drucianej pułapki itp.). Dzięki temu nieoczekiwanie można pozbyć się dwóch, a nawet więcej wartowników jednocześnie.
  • Zawsze przeszukuj zwłoki nieprzyjaciela. Można przy nich znaleźć papierosy, interesującą broń, której nie posiadają nasi komandosi, amunicję do karabinów snajperskich oraz oczywiście mundury, w które może się przebrać szpieg lub któryś z naszych podwładnych.
  • Wykonując misję, staraj się iść po najmniejszej linii oporu, wykorzystując przy tym wszystkie aspekty terenu – słupy i kable telefoniczne, tajemne przejścia, chowanie w rupieciach i wiele innych opcji.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 2 stycznia 2002.

Kody do gry Commandos 2: Ludzie odwagi

Trainery do gry Commandos 2: Ludzie odwagi

komentarze czytelników (25)

D3O  2004-10-14 - 10:21

Cezarusz ---->>> snajperke może używać TYLKO i wyłącznie SNAJPER. Jest on bodajże dopiero w 4 Misji(Terget Burma). Snajperke używa się "normalnie" tak jak pistoletu lub strzelby, z tą różnicą że widzisz taki duży celownik.... ...

pabloss  2005-04-04 - 22:04

jestem w pierwszej misji tej takiej w nocy i niemam pojecia co zrobić zrobiłem wszstkie misje i teraz niewiem gdzie iśc wsiadam na łudke a tu nic pomuszcie mi plis błagam musze w cos grac

orkingh  2005-12-25 - 00:34

w 2 misji treningowej co zrobic jak juz zabije wszystkich wrogow

mad sivy  2006-05-24 - 17:05

Mam prosbe.Jestem w 4 misji (liczac z 2 treningowymi) i nie wiem gdzie moge znalezc klucz do pomieszczenia w ktorym uwieziony jest Kapitan. pozdrawiam!

MarcinRegin  2006-05-24 - 22:17

Hmmm ale to dawno było. A klucza czasem nie ma jakiś oficer w kantynie? Trzeba było chyba podrzucić im wino zmieszane ze środkami usypiającymi, a gdy usną (czy się zatrują, nie pamiętam) przeszukać ciała. No ale mogę się mylić.

mad sivy  2006-05-25 - 15:43

kantyn?:) mozesz bardziej przyblizyc to miejsce?:)

symo  2006-06-16 - 12:04

heja mam problem z uruchomieniem gry kiedy chcę włączyć grę pokazują mi się jakieś ikony i mówią mi że muszę włorzyć płytę więc wkładam i mówi mi że niemogę włączyć gry czy możecie mi pomuc??????????????????????????????????

Klemens  2006-06-16 - 22:07

A ja tak z ciekawostki spytam, a rzecz się będzie tyczyć Behind Enemy Lines - co tam krzyczeli niemieccy żołnierze, gdy dostrzegli jednego z komandosów - brzmi jak "ein Verletzter"??

kaba bju  2006-07-16 - 22:34

nie wszyscy moga urzywac snajpery

Troplo  2006-07-17 - 20:34

Nie umiem przejść pierwszej misji treningowej.Pomóżcie prosze

Adamaa1  2006-08-24 - 14:40

ej mam problem chce kupic commandosa ale nie wiem czy 3 czy 2 jak radzicie?

superowski  2006-12-31 - 18:38

jak mam wprowadzić komandosów na pokład ?

kolo32  2007-06-30 - 12:43

co trzeba zrobic w 2 misji na dahcu

piecia130  2007-09-24 - 21:09

Witam !!!! Nie wiem jak wysadzić czołg za pomocą miny przeciwczołgowej. Może ktoś mi powie jak to się robi

piecia130  2007-10-03 - 20:23

Witam !!!! Utkwiłem w martwym punkcie. Otóż bodajże w 8 misji gdzie trzeba wejść na statek i wszystkimi członkami (+Natasha) trzeba do kontenera zaprowadzić, a ja niewiem jak wejść na pokład. Pomóżcie mi. PLEASE

kojot0707  2007-12-13 - 13:23

hej jestem w takij misji w kturej jast taka wielka baza w comandos 2 w kturej jestes na takiej małej lodce ale puzniej jak trzeba znalezc tą maszyne szyfrujacą (enginę) nie wiem gdzie jest klusz do tego pomieszczenia prosze pomurzcie plis z gory dzięki

Scorpio_  2008-03-21 - 04:34

Mam niesamowity problem HELP! Przeszedłem wszystkie misje na każdym poziomie trudności, obierałem różne taktyki i zabijałem usypiałem niezliczone ilości przeciwników. Jednak misje i poziomy sie skończyły. JA CHCĘ WIĘCEJ!!!

jdhfvoin  2008-10-04 - 18:38

mam problem z 3misja bonosową otóż zabijam wszystkich niemców i nie mog zakonczyć misji:( nie wiem gdzie trzeba ta cieżarówką pojechać co do zadań to nie mam tylko wykonanej jednej poszlaki a mianowicie "ukryj się w lesie" i właśnie tego głównego zadania "wycofaj się ciężarówką" prosze pomozcie

jaco16  2010-02-12 - 21:08

mam problem w misji Olbrzym z Kajfongu ostatnie zadanie dokonajcie infiltracji lotniska bardzo prosze odpowiedzcie na moje gg19688529 pliz bardzo prosze długo nie moge przejść

Teodorek25  2010-03-29 - 17:25

jak mam użyć radia Raz mi się udało ale za 2 mi się nie udało w 2 misji treningowej.