Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Bloodborne Przed premierą

Przed premierą 13 czerwca 2014, 16:00

autor: Hed

Bloodborne od twórców Dark Souls - mroczny RPG dla hardkorowców z E3 2014

Bloodborne to jedna z największych niespodzianek targów E3 2014. Hardkorowy RPG dla fanów Dark Souls i Demon's Souls ma niesamowity styl, ciężki klimat i dopracowaną oprawę graficzną.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Bloodborne - From Software dobre gry ma we krwi

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

Ekscytacja przed pokazem Bloodborne, nowej gry studia From Software, jest raczej umiarkowana. Sączymy colę z Marcinem, wspominając przygody z Dark Souls II. Jakąś godzinę później, już po dość obszernej prezentacji, żartujemy, że mamy grę targów. No bo jak mogłoby być inaczej? Bloodborne jest... no właśnie, jaki jest czy raczej będzie Bloodborne? Trzy słowa: krwisty, mroczny i... upierzony.

Smutne kruki

Hidetaki Miyazaki z From Software nie unika umieszczania nowej produkcji na tle starszych tytułów – i to nie wyłącznie po to, żeby wskazywać różnice. W dalszym ciągu będzie to gra rzucająca graczowi wyzwanie, dająca poczucie satysfakcji z pokonania trudnego przeciwnika i oparta na motywie eksploracji. Eksploracji przestrzennej, ale nie tylko – chodzi też o zgłębianie tajemnicy niedostępnego i posępnego świata. Brzmi znajomo, prawda? Mniej więcej to samo robiliśmy w niedawnym Dark Souls II.

Bloodborne może dzielić pewne założenia z poprzednimi grami From Software, ale ma co najmniej jedną unikalna cechę: uniwersum. Gra rozgrywa się w mrocznym mieście Yharnam nękanym przez tajemniczą plagę. Twórcy odwołują się do klimatów dziewiętnastowiecznych – lub konkretniej: stylistyki wiktoriańskiej i neogotyckiej – żeby doprawić je właściwymi sobie elementami. Nie zabraknie ździebka czarnego humoru.

Bloodborne od twórców Dark Souls - mroczny RPG dla hardkorowców z E3 2014 - ilustracja #2

Styl gry najlepiej obrazuje jeden z zaprezentowanych typów wrogów: kruki pełzające nieporadnie po ziemi, które podrywają się do ataku, rozpaczliwie trzepocząc skrzydłami i próbując wydrapać bohaterowi oczy. „Są urocze” – komentuje Miyazaki (już wiecie skąd w grze bierze się wspomniany czarny humor). Moją uwagę przykuwają jeszcze stroje humanoidalnych przeciwników, w tym przede wszystkim okrycia głowy. Rycerskie hełmy? Gdzie tam! Snujący się po ulicach opętani mieszkańcy noszą gustowne kapelusze i cylindry. Żeby była jasność – nie wygląda to śmiesznie. Wygląda upiornie i jakoś smutno. Tym bardziej że pośród hord oponentów można znaleźć jegomościa poruszającego się na wózku inwalidzkim.

Podobieństwa i różnice

Znacie już miejsce akcji, więc czas przejść do niej samej. Powiem prosto z mostu: Bloodborne to gra, w której fani Dark Souls i Demon's Souls odnajdą się bez problemu. W prezentacji nie robiono bowiem niczego, czego nie przeżylibyśmy podczas przemierzania krain Lordran i Drangleic. Wygląda na to, że dostaniemy sieć połączonych ze sobą lokacji, wypełnionych przeciwnikami, pułapkami i zakamarkami. Skróty, drabiny, miejsca pogrążone w mroku, mosty, twierdze, ukryte skarby – wyliczać podobieństwa można jeszcze długo. Oczywiście każdy z tych aspektów został podporządkowany klimatowi gry, ale i tak widać wyraźnie, że Miyazaki robi po prostu nową wersję swoich najbardziej uznanych produkcji.

Cyberpunk 2077 – czego spodziewać się po RPG większym niż Wiedźmin 3?
Cyberpunk 2077 – czego spodziewać się po RPG większym niż Wiedźmin 3?

Przed premierą

Choć temat Cyberpunka 2077 nie schodzi z naszych ust od ponad czterech lat, mamy bardzo mało informacji o tym, czym będzie nowa gra RPG studia CD Projekt RED. Nie brakuje jednak przesłanek, które dają wyobrażenie, czego możemy oczekiwać.

Graliśmy w SEVEN: The Days Long Gone – polskie RPG czerpie garściami z serii Thief i Assassin's Creed
Graliśmy w SEVEN: The Days Long Gone – polskie RPG czerpie garściami z serii Thief i Assassin's Creed

Przed premierą

Ostatnie kilka lat to wysyp klasycznych RPG w rzucie izometrycznym. IMGN.PRO poszło jednak o krok dalej i postawiło na unikalną konstrukcję świata i system poruszania się, któremu bliżej do Mirror’s Edge niż Baldur’s Gate.

Graliśmy w Pathfinder: Kingmaker – klasyczne RPG dla hardkorowców
Graliśmy w Pathfinder: Kingmaker – klasyczne RPG dla hardkorowców

Przed premierą

Twórcy Pathfinder: Kingmaker doskonale zdają sobie sprawę z tego, że nie tworzą gry, która wpasuje się w każde gusta. To tytuł dla specyficznego odbiorcy, rozkochanego w klasycznych RPG-ach, który niedoświadczonych graczy zrazi swoim skomplikowaniem.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
13.06.2014 17:20
Murabura
94
Generał

podobna koncepcja co Souls ale ze swiezymi pomyslami i mechanikami - tego bylo tej serii (Bloodborne raczej zostanie wpisany w grupe Souls) trzeba. DkS2 jest swietne ale patrzac przez pryzmat czasu i godzin z nia spedzonych odnosze wrazenie ze to bardziej wersja 1.5 niz czesc druga pelna geba. za duzo w niej tych samych rozwiazan i schematow co w pierwszej czesci z tym ze bardziej dopracowane. nie przekonuje mnie co prawda bron palna ale skoro ma byc tylko dodatkiem to jakos to zniose.

13.06.2014 18:16
odpowiedz
victripius
88
Joker

Nowe uniwersum, trochę inne podejście do rozgrywki i nowości w postaci broni palnej - zdecydowanie jest na co czekać.

13.06.2014 18:40
odpowiedz
wojto96
93
I am no one

Wyciekł gameplay trailer, oglądać póki można https://www.youtube.com/watch?v=o2WObVJLLSg

13.06.2014 20:12
odpowiedz
kain_pl
51
Generał

Murabura mam rozumiec ze np God of war tez nie ma dalszych czesci tylko dopracowane wersje?Zastanow sie.Troche obawiam sie systemu walki w grze,aby bylo zbalansowane na tyle aby gra byla szybsza niz soulse ale aby utrzymac poziom trudnosci,w Soulach bylismy skuci zbrojami a tu mamy plaszcz(jak lowcy wampirow czy cos w ten desen co mnie sie osobiscie podoba bo tez tego typu gier nie ma)Jak wspominalem wali tu Vanvelsingiem na kilometr,Tak samo mam nadzieje ze bossy beda orginalne oraz aby odpowiadaly klimatowi(jak na trailerze olbrzymi psowaty pod koniec-cos na styl wilkolakow czy ogarow) Szczerze dla takiej gry jestem chetny kupic ps4

13.06.2014 23:09
odpowiedz
alpha_lyr
7
Senator

w Soulach bylismy skuci zbrojami a tu mamy plaszcz
Płaszcz ma postać na filmikach, ale podobno ma być customizacja postaci więc nie wiadomo z czym będa biegać gracze.

15.06.2014 20:05
odpowiedz
boojan27
88
The Hound

Strasznie mnie intryguje ta gierka, czekam niecierpliwie co z tego wyjdzie :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze