Hawken Przed premierą

Przed premierą 16 sierpnia 2012, 12:24

autor: Hed

Graliśmy w Hawken - najciekawszą strzelaninę free-to-play targów gamescom 2012

Hawken to być może najciekawsza i najładniejsza gra free-to-play na tegorocznych targach gamescom. Przy dużej konkurencji to niemałe osiągnięcie. Co wyróżnia tę grę na tle innych produkcji?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

W tym roku dostaliśmy kilka dobrych strzelanek free-to-play, które pokazały, że ten model finansowy może zyskać zaufanie graczy. Ofensywa „gier z darmową rozgrywką” nie traci na sile – w przygotowaniu są takie tytuły jak Firefall (współtwórcy serii Tribes) czy Warface (dzieło niemieckiego Cryteka). Widać to doskonale na tegorocznym gamescomie, gdzie obok marek Battlefield czy Crysis pojawiło się sporo mniej znanych tytułów. Najciekawszym z nich jest moim zdaniem Hawken, produkcja o walkach mechów, która wyjdzie pod koniec roku. Jej widowiskowe zwiastuny od dawna robią wrażenie. Co się za nimi kryje? Okazuje się, że bardzo dobra gra.

Hawkena prezentowano w niewielkim boksie zawierającym parę stanowisk z uruchomionym trybem multiplayer. Przed każdą walką można było dostosować specyfikę mecha do własnych upodobań i umiejętności, wybierając jego kategorię spośród maszyn lekkich i średnich oraz klasę. Drugi z elementów przekładał się na dostępny sprzęt. Ten z kolei dzielił się na karabiny i działka na lewym ramieniu oraz wyrzutnie rakiet na prawym. Poszczególne jednostki dysponowały też innymi „gadżetami” – trzema specjalnymi dodatkami o charakterze przeważnie taktycznym. W zależności od klasy i rodzaju robota mogłem postrzelać z karabinu, działka, snajperki i dwóch rodzajów wyrzutni rakiet.

Pokazany tryb rozgrywki opierał się na standardowym zdobywaniu punktów za „uśmiercanie” maszyn innych graczy. Szybko jednak stało się jasne, że Hawken nie jest kolejną, zwyczajną strzelanką free-to-play, którą odpalamy i z miejsca kosimy wrogów. W tę produkcję gra się inaczej, odrobinę trudniej. Mechy są stosunkowo wolne i nieporęczne – przy każdym kroku obijają się o otoczenie, niszcząc jego elementy. Zastosowanie starego jak świat silnika odrzutowego pozwoliło jednak zdynamizować rozgrywkę. Maszyny mogą gwałtownie przyspieszać do przodu lub unosić się na niewielkie wysokości. Dzięki temu owe przerośnięte zbroje w sprawnych rękach z łatwością pokonują trudny teren zniszczonego miasta przyszłości.

Pierwszy kontakt z wrogiem nie nastąpił od razu, bo obszar walki okazał się całkiem spory i złożony. Przeciwnicy są zaznaczani na niezbyt dokładnej minimapie i podświetlani czerwonym celownikiem, gdy tylko znajdą się w zasięgu naszego wzroku. To ułatwia sprawę, ale zabicie kogokolwiek jest odrobinę trudniejsze niż w klonach Call of Duty. Nawet lekkie maszyny dysponują bowiem mocnym pancerzem. Walka staje się taktyczna – wymaga pewnej świadomości tego, co potrafi pojazd, i odpowiedniego manewrowania między przypadkowymi osłonami. Zapominając o tym, staniemy się łatwym celem oponentów.

Graliśmy w Wolfensteina II: The New Colossus – w III Rzeszy bez zmian
Graliśmy w Wolfensteina II: The New Colossus – w III Rzeszy bez zmian

Przed premierą

Podczas wizyty w Londynie mieliśmy okazję przetestować grę Wolfenstein II: The New Colossus. Następna odsłona przygód B.J. Blazkowicza nadal serwuje mnóstwo świetnej i satysfakcjonującej zabawy. Zabraknie za to znaczących nowości.

Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!
Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!

Przed premierą

Widzieliśmy kampanię dla jednego gracza w Call of Duty: WWII i… zbieraliśmy szczękę z ziemi. Jeśli ten fragment był reprezentatywny dla całości, to nadchodzi najlepszy CoD od wielu, wielu lat!

Graliśmy w Uncharted: Zaginione Dziedzictwo – 5 powodów, dla których warto czekać
Graliśmy w Uncharted: Zaginione Dziedzictwo – 5 powodów, dla których warto czekać

Przed premierą

Za niecały miesiąc pożegnamy się ze światem Uncharted. Nadchodzące Zaginione dziedzictwo zapowiada się na godne zwieńczenie świetnej serii. Mieliśmy okazję je przetestować, przygotowaliśmy więc listę powodów, dla których warto czekać na The Lost Legacy.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
16.08.2012 16:06
Vader25
44
Generał

Jeżeli się nie mylę to nie można ustawić kamery "za plecy" co może niektórych zniechęcić. CRYENGINE 3 to świetny silnik a widząc oczami kierowcy mecha za dużo nie popodziwiamy.

16.08.2012 22:33
odpowiedz
UltRafaga
124
Wolf Time

Napaliłem się na tą grę i czekam na nią z niecierpliwością, ale nie dawał bym jej tak z góry pierwszego miejsca, bo w końcu nadchodzi także Planetside 2.

17.08.2012 07:55
odpowiedz
Arcadius
68
Konsul

Wreszcie coś nowego. Wygląda naprawdę nieźle.

17.08.2012 10:43
odpowiedz
Franusss
88
Generał

ROBOTY ^^ ale wypas :P ! ! !

17.08.2012 10:43
odpowiedz
Econochrist
105
Nadworny szyderca

Zaraz zaraz. Hawken powstaje na Unreal Engine a nie CryEngine.
Sama gra zapowiada się świetnie i na pewno ją sprawdzę po premierze.

17.08.2012 11:29
odpowiedz
wcogram
81
Generał

Dokładnie na UE3 a nie CE3, zresztą rozpoznać to można po wybuchach i rozmyciach obrazu. A po co w mechach widok za pleców?

17.08.2012 12:48
odpowiedz
Papa Smerf
28
Centurion

Chyba nawet mam dostęp do bety, ale nie odpaliłem, wolę MechWarrior Online. Hawken jest na Unreal Engine, MechWarrior na CryEngine - to jeżeli ktoś miałby wątpliwości.

17.08.2012 12:55
odpowiedz
A.l.e.X
103
Alekde

wygląda naprawdę ciekawie, czekamy do grudnia !

17.08.2012 20:10
odpowiedz
LovelyPL
5
Junior

Wertykalnie wielopoziomowa - a nie lepiej "pionowo multilevelowa"? Taka sama nowomowa.

18.08.2012 07:57
odpowiedz
victripius
88
Joker

Kolejna gierka ftp i kolejne miłe zaskoczenie. Zapowiada się naprawdę nieźle, w końcu jakiś powiew świeżości.

18.08.2012 23:44
odpowiedz
merowing3
12
Chorąży

Hi-man!

19.08.2012 11:19
odpowiedz
z0ltar
39
Pretorianin

@LovelyPL
+1, święta racja :)

Czekam na tą grę, już dawno się zapisałem do bety.

25.08.2012 00:23
odpowiedz
Nolifer
96
The Highest

Nigdy nie byłem fanem mechów , ale od biedy jak wyjdzie zobaczę z czym to się je .

28.09.2012 15:28
odpowiedz
Theinfinityofstone
2
Junior

Zapraszam na stronę polskiej społeczności Hawken http://www.hawken.com.pl

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze