Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 19 sierpnia 2010, 11:08

autor: Gambrinus

Dead Space 2 - Już graliśmy! - gamescom 2010

Podczas tegorocznych targów gamescom w Kolonii nie tylko wzięliśmy udział w prezentacji gry Dead Space 2, ale stoczyliśmy również krótką walkę z fantastycznymi stworami. Jakie wrażenia? Sprawdźcie sami!

Przeczytaj recenzję Dead Space 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Pierwszy Dead Space zasłużenie znalazł się w absolutnej czołówce najlepszych produkcji 2008 roku. a już zimą do sklepów trafi kontynuacja przygód Isaaca Clarke’a. Sądząc po tym, co pokazano na targach gamescom 2010 – nie powinniśmy obawiać się o jakość drugiej części tego kosmicznego survival horroru.

W trakcie trwającej niemal trzydzieści minut prezentacji zostały przedstawione elementy fabuły i rozgrywki znane już wcześniej z innych źródeł. Gwoli przypomnienia: akcja gry osadzona jest w zrujnowanej stacji kosmicznej zwanej Sprawl, co pozwoliło na większe pole manewru w projekcie lokacji niż kolosalny statek z pierwszej części. Poza klaustrofobicznymi podziemiami czy pokładami historia rzuci gracza także w nieco bardziej „cywilizowane” rejony. Nie ma tu jednak mowy o znacznym rozluźnieniu w kwestii klimatu. Zwiedzane pomieszczenia może i są nieco lepiej oświetlone, przestrzenie szersze, a potwory już w większości znane – jednak specyficzna kolorystyka, genialne udźwiękowienie i umiejętnie rozłożone pułapki nadal sprawiają, że atmosfera jest ciężka niczym kowalski młot.

Upiorne dzieci to nowi przedstawiciele wrogiej hordy.

W pierwszej, nieinteraktywnej części prezentacji przedstawiono nowe rodzaje czyhających w mroku potworności. Mamy tu całkowicie świeże kreatury – jak atakujące stadnie „dzieci”, rozpadające się z łatwością po byle trafieniu, ale niezwykle niebezpieczne w dużej liczbie – czyli niemal zawsze. Isaac ma również na głowie nowe zagrożenia rażące na odległość. Sympatyczne „rzygacze” swoimi toksycznymi wymiocinami są w stanie strzelać na kilka metrów, a przy okazji spowalniać ruchy bohatera, zwiększając jego podatność na kolejne ataki. W Dead Space 2 wrócą także starzy znajomi, choć czasem w lekko podrasowanej formie. Niektóre potwory wyewoluowały w przeciągu trzech lat od wydarzeń na USG Ishimura, np. tworząc pancerz wokół kończyn, zwiększający znacznie ich odporność na obrażenia.

W „jedynce” jednym z ciekawszych rozwiązań były etapy toczące się w zerowej grawitacji. Twórcy rozwinęli te elementy – teraz Isaac może poruszać się w próżni dowolnie w 360 stopniach. Dzięki temu zagadki są w tych fragmentach trochę trudniejsze, a walki intensywniejsze, choć jednocześnie mniej chaotyczne. Do tego dochodzi całkowicie nowy system szybkiej podróży – skoki „halo” polegające na wyrzuceniu inżyniera z ogromną prędkością w przestrzeń. Mamy tu do czynienia z prostą sekwencją „lotu”, w której konieczne jest omijanie przeszkód, w tym dryfujących w próżni ogromnych kawałów zniszczonej stacji. Nic wielce odkrywczego, ale kapitalne wykonanie przekonało mnie do tego pomysłu. Docelowy punkt przybliża się w szalonym tempie, widoki onieśmielają, a wycieczka kończy się iście modelowym „lądowaniem” awaryjnym. Inżynier w strugach iskier stara się wyhamować na twardym gruncie, odbija się od elementów otoczenia, aby nareszcie zatrzymać się po przebiciu kilku kondygnacji budynku.

Ogólnie gra zapowiada się na bardziej efektowną. Znacznie więcej tu krótkich przerywników, płynnie łączących kolejne segmenty etapów. Pamiętacie jeszcze potworną mackę ciągnącą Isaaka po podłodze? W Dead Space 2 takich scenek ma być więcej – czasem w postaci jedynie „quick time eventów”, polegających na prędkim naciskaniu jednego przycisku, innym razem zaś trzeba będzie celnie umieścić kilka pocisków we wrażliwym punkcie silniejszej bestii. Znowu, niby nic nowego, ale zrealizowane o oczko lepiej niż w pierwszej części.

Graliśmy w kampanię gry Star Wars: Battlefront II – brak Mocy w singlu?
Graliśmy w kampanię gry Star Wars: Battlefront II – brak Mocy w singlu?

Przed premierą

„Mam złe przeczucia”. Ta myśl rosła w mojej głowie w trakcie ogrywania pierwszych trzech misji kampanii fabularnej do gry Star Wars: Battlefront II.

Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji
Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji

Przed premierą

Po roku przerwy od Assassin’s Creed firma Ubisoft wprowadza wyczekiwane od paru lat zmiany w skostniałej formule serii. Czy Origins faktycznie jest rewolucją? Podejmujemy się wstępnej oceny po 4 godzinach spędzonych w otwartym świecie.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Komentarze Czytelników (27)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
19.08.2010 11:22
Papisotoromek
52
Pretorianin

Do autora niniejszego tekstu Gambrinusa - przymiotnik efekciarski nie posiada pozytywnego znaczenia, pozytywnej strony czy czegokolwiek innego pozytywnego, jest słowem o wyrazie tylko negatywnym ;)

19.08.2010 11:33
odpowiedz
Lukas172_Nomad_
25
Legend

No już nie mogę się doczekać :) graficznie jest jeszcze lepsza niż "jedynka".

19.08.2010 11:43
odpowiedz
Econochrist
105
Nadworny szyderca

Zapowiada się fantastycznie!
System szybkiej podróży. Widziałem to już na filmiku.
Wygląda to bosko. Jak i samo poruszanie się w próżni.
Koniec z bezwładnym dryfowaniem i odbijaniem się od ścian.
Isaac w końcu też przemówi ludzkim głosem. Nie będzie już milczkiem jakich wiele.
Nowe nekromorfy, stare usprawnione, ulepszona AI, która i tak w jedynce była niezła.
Jak na razie pierwszy i najgorętszy tytuł przyszłego roku. Biorę w ciemno w dniu premiery!

19.08.2010 12:15
odpowiedz
niezny_95
53
Airborne

W jedynkę grałem chwilę u kolegi i muszę powiedzieć, że te kilka minut zrobiłem na mnie kolosalne wrażenie :)

19.08.2010 12:46
odpowiedz
Matysiak G
114
bozon Higgsa

"efekciarską (w pozytywnym tego słowa znaczeniu)" (sic!)

Efekciarstwo to słowo o wydzwięku pejoratywnym. Zwłaszcza w kontekście horroru. Zamiast użyć tego potworka, od którego aż mi zęby zazgrzytały należało napisać "bardziej efektowną". Czyta młodzież takie teksty, a potem się dziwić, że zamiast polskiego używa polskawego.

19.08.2010 13:10
odpowiedz
Poldi xD
15
Chorąży

super seria już się nie mogę doczekać ''dwójki'' i mam nadzieję ,że podniosą poziom trudności ,ponieważ w jedynce na niemożliwym nie dało się zginąć

19.08.2010 14:17
odpowiedz
victripius
88
Joker

Na pewno trzeba zagrac. Widac, że będzie lepiej niż w pierwszej części, a przecież właśnie o to chodzi w kontynuacjach. Trzymam kciuki, żeby wszystko poszło dobrze i gra była znakomita, jak na Dead Space'a przystało.

19.08.2010 14:43
odpowiedz
Gambrinus84
79
GOL

Poprawione ;) Człowiek się uczy całe życie. ;)

19.08.2010 15:40
odpowiedz
Papisotoromek
52
Pretorianin

Matysiak G - nie musisz tak atakować, wystarczy spokojnie zwrócić uwagę na daną kwestię językową i tyle.

19.08.2010 17:11
odpowiedz
Mortalking
93
Senator

Dla mnie pierwsza część DS była bardzo toporna i monotonna,a strzelanie do potworów nie sprawiało żadnej frajdy bo było po prostu takie nijakie.Zapewne druga część szykuje się tak samo.

19.08.2010 17:14
odpowiedz
Harry M
110
Master czaszka

Dead Space jest super, a na tą wyczekuję. Najbardziej podoba mi się strój Isaaca. Jaaa ta gra trzymała klimaty. Te skoki i sekwencje lotu też wyglądają fajnie (trochę jak w ST:TFU 2). Te macki pamiętam... . Śmierć gł. bohatera?? Uuu szybsze nieźle. Dobra grafika to podstawa survival horroru. Szkoda, że słaby głos.

19.08.2010 17:54
odpowiedz
Matysiak G
114
bozon Higgsa

Papisotoromek

Od publikujących publicznie wymagam pełnej odpowiedzialności za słowa. Atak może i był ostry, ale czysto merytoryczny i bez osobistych wycieczek. To więcej niż potrafi w ramach krytyki pokaźna część użytkowników tego forum. A nic nie poradzę, że kaleczenie języka mnie drażni.

Gambrinus84

To jak się już czepiam, to dodaj jeszcze na końcu zdania "niż poprzedniczka" albo coś w tym stylu :) .

19.08.2010 18:10
odpowiedz
Seba393
23
PRO

Muszę przyznać, że grając w Dead Space w kilku sytuacjach zupełnie nie spodziewałem się, że coś wyskoczy. W paru momentach mało brakowało żebym zgubił kapcie. Mam nadzieję, że dwójka też będzie trzymać w napięciu.

19.08.2010 21:00
odpowiedz
mixtape7123
60
Konsul

ta gra warta jest tego ze nie raz popuści się w gacie, z zachwytu oraz ze strachu

19.08.2010 22:13
odpowiedz
Papisotoromek
52
Pretorianin

Matysiak G - spoko, ale zapewniam Cię, że jeśli To by była Twoja praca i tak jak w tym wypadku, musiałbyś jednocześnie być w Kolonii, oglądać te pokazy, pisać artykuły itd., to też by Ci się zdarzyły jakieś błędy. Naturalnym jest, że wymagamy od innych perfekcji, ale mam pytanie. Płacisz coś za to, że czytasz? Te artykuły są darmowo dostępne przez dwa tygodnie od ich ukazania się. Gdy kupujesz gazetę, tak jakby kupujesz te artykuły i płacisz danym ludziom za to, byś Ty mógł sobie poczytać. Tu nie ma tego mechanizmu a abonament i ograniczenia czasowe są chyba niezbędne by ekipa GryOnline, w tym Gambrinus mieli z tego pieniądze a Ty miał więcej możliwości. Wyrazem niezadowolenia jest sam fakt zwrócenia uwagi. Nie musisz przy tym dodawać, że prawie zwymiotowałeś widząc tak okropny błąd, bo jest to brak szacunku dla pracy jaką wykonał ktoś jadąc na Gamescom 2010 i pisząc Ci o wszystkim co tam widział. Jak Ci nie pasuje, to sam zacznij jeździć na takie imprezy i tyle.
Czemu się tak rozpisałem? Bo irytuje mnie Twój protekcjonalny styl wypowiedzi i brak szacunku do innych. Możesz napisać, że artykuł jest Twoim zdaniem słaby, iż nie czyta się go dobrze itd., ale nie musisz w tym wszystkim udzielać się emocjonalnie i pogardliwie.
No i przepraszam, ale jeszcze rady co ma autor tekstu dopisać do zdania, by było Twoim zdaniem "bardziej estetycznie" jest po prostu śmieszne. Mówiąc kolokwialnie spuść trochę pary i jak to mówił Brucie z GTA IV: "Ice Cold" :)

19.08.2010 22:30
odpowiedz
Gambrinus84
79
GOL

Spokojnie Panowie ;) Dopóki krytyka jest merytoryczna nikt tu się nie będzie fochował. A już inna sprawa, że na targach trochę mniej czasu na wyłapanie potknięć językowych :)

20.08.2010 06:33
odpowiedz
Matysiak G
114
bozon Higgsa

Paposotormek

Zapewniam cię, że pogardę lub brak szacunku wyrażam dużo dobitniej. Czy płacę, czy nie, nie ma znaczenia. Tekst jest upubliczniony, a każdy zasady gramatyki i ortografii musiał poznać, żeby skończyć podstawówkę. Kaleczenie języka (w piśmie) uznaję generalnie za przejaw braku kultury osobistej, choć doskonale rozumiem, że pomyłki zdarzają się każdemu. A krytyka zawsze ma umocowanie emocjonalne. Zwracam uwagę, bo mi się coś nie podoba. A oprócz tego co, warto chyba napisać też dlaczego. Wskaż konkretny moment, w którym wyrażam się w stosunku do autora pogardliwie.

Co do "bardziej efektownie" - to jest porównanie, a porównuje się do czegoś. Z treści tekstu nie wynika do czego, więc należy to napisać. Tekst powinien być zrozumiały dla każdego, a nie tylko dla ludzi obeznanych z tematem, którzy sobie brakujące słowa mogą sami dopowiedzieć.

Mogę jeździć. Lubię grać, lubię pisać, lubię podróżować. :)

Zresztą Gambrinus84 sprawia wrażenia, że zrozumiał moje intencje lepiej od Ciebie, bo jakoś się nie obraził.

20.08.2010 12:07
odpowiedz
mixtape7123
60
Konsul

matysiak g--ty jesteś kurde polonistą?

20.08.2010 12:18
odpowiedz
Czarny Grabarz
36
Rycerz Ni

Szkoda, że mendy z EA nie pozwalają robić filmików.

20.08.2010 13:22
odpowiedz
Zynd
23
Centurion

Grałem w 1 tylko chwilkę u kolegi. Z 2 będzie tak samo. Nie zamierzam kupić tej gry tylko dla tych genialnych lotów :)

21.08.2010 19:56
odpowiedz
Nolifer
98
The Highest

Dead Space był dobrą grą , ale nie bardzo dobrą , na pewno nie zasługuje na grę " Must have " ot , za jakiś czas będzie można ją kupić .

22.08.2010 01:47
odpowiedz
ambu_
75
Smoke Mid Everyday

Jedynka wgniotla mnie w fotel klimatem, dwojka mysle, ze zrobi to samo :)

22.08.2010 03:18
odpowiedz
Driffcio
10
Legionista

Ciekawi mnie czy będzie można upgrade'ować nasz kombinezon :) LVL 6 w DS był poprostu śliczny. Mam nadzieje że w 2 również będzie ten patent.

24.08.2010 11:48
odpowiedz
SZCZEPANO7
9
Chorąży

po swietnym dead space ,spodziewam sie jeszcze lepszej 2

02.09.2010 00:49
odpowiedz
SSman92
26
Generał

super mam nadzieje że wyjdzie na PC

03.10.2010 22:17
odpowiedz
Amino
9
Chorąży

Trzymający w napięciu horror. Wciąga, masakruje gracza, porywa w przestrzeń. Powinni tego zabronić, łajdaki :) Kanalie jedne, znowu będę musiał wydać kasę. Oj, oj, oj.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze