Recenzja gry 29 maja 2013, 09:51

autor: g40

Gra we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonuje.

Recenzja gry GRID 2 - ślicznej, zręcznościowej ścigałki

GRID 2 teoretycznie powinien zmieść konkurencję spod znaku zręcznościowych wyścigów. Czy mu się to uda? Czy gra po kilku latach będzie wspominana równie ciepło jak część pierwsza? Sprawdzamy.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

"Zwycięsca" może być tylko jeden.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Race Driver: GRID wśród wielu graczy ma status niemalże kultowego tytułu, wobec czego firma Codemasters stanęła przed nie lada wyzwaniem. Jak przygotować produkt, który będzie godnym spadkobiercą poprzednika i jednocześnie pchnie markę naprzód na wcale niełatwym dziś wyścigowym poletku. Czy ostateczny wynik jest godzien pochwał, czy też Brytyjczycy poszli na łatwiznę, szykując grę mniej wymagającą, jeszcze bardziej przystępną, a przy tym odartą z tej specyficznej magii, jaką emanowała część pierwsza?

Koniec z duchotą betonowej dżungli. W końcu możemy odetchnąć pełną piersią. - 2013-05-29
Koniec z duchotą betonowej dżungli. W końcu możemy odetchnąć pełną piersią.
PLUSY:
  • świetna optymalizacja silnika;
  • wizualnie bardzo ładnie;
  • spora liczba tras i torów;
  • zróżnicowane konkurencje;
  • przyjemny, zręcznościowy model jazdy;
  • rozbudowana rozgrywka sieciowa.
MINUSY:
  • kiepskie tekstury na zbliżeniach;
  • brak widoku z kokpitu;
  • brak aspektu ekonomicznego i tuningu w trybie kariery.

Uruchamiając GRID-a 2, stajemy przed ważnym wyborem: czy chcemy rozpocząć karierę w trybie dla jednego gracza, czy też zamierzamy spróbować swoich sił w zmaganiach w sieci, korzystając z możliwości systemu RaceNet śledzącego nasze poczynania i wyniki, a następnie udostępniającego je zarówno nam, jak i całej rzeszy wirtualnych kierowców. To o tyle ważne, że oba tryby, zarówno kariera, jak i multiplayer, posiadają własną tożsamość i nie dzielą między sobą zasobów. Prościej mówiąc, aut które odblokujemy w trakcie zabawy ze sztuczną inteligencją, nie będziemy mogli używać w rozgrywce wieloosobowej, dopóki ich sobie w niej zwyczajnie nie kupimy.

GRID 2 w Dubaju

GRID 2 w Dubaju [4:25]

Przykładowy wyścig z pełnej wersji gry.

Tryb solowy składa się z kilku sezonów WSR – World Series Racing. Są to zmagania kierowców w kilkunastu dyscyplinach rozgrywanych na trzech kontynentach: Ameryce, Europie i Azji. Łącznie to ponad siedemdziesiąt wariantów kilkunastu dużych tras, czyli raczej standardowy pakiet jak na tego typu grę. Przy takiej liczbie o nudzie mowy być nie może, jednak trzeba wziąć pod uwagę fakt, że część z nich różni się zaledwie porą doby ewentualnie kilkoma wirażami. Mimo wszystko nie ma na co kręcić nosem – obok wąskich uliczek Paryża pojawiają się szerokie arterie Chicago, kilka wyścigowych torów w rodzaju Brands Hatch czy Indianapolis, a także po raz pierwszy w serii „piękne okoliczności przyrody” – m.in. kalifornijski las czy Lazurowe Wybrzeże. Można powiedzieć, że w końcu oddychamy pełną piersią. Z przyjemnością muszę przyznać, że najbliższe otoczenie tras w trakcie szybkiego ruchu miejscami wygląda obłędnie, a prawie zawsze jest bardzo ładne. Czego niestety nie oddają statyczne screenshoty. Szczególnie dobre wrażenie robi w pełni trójwymiarowa publiczność.

Podczas zbytków możemy podziwiać zabytki. - 2013-05-29
Podczas zbytków możemy podziwiać zabytki.

Nic dziwnego. Chęcią przygotowania oprawy graficznej jak najwyższej jakości twórcy tłumaczą brak wnętrz kokpitów. W zamian możemy obserwować przepiękne refleksy świetlne na lakierze wozów, co szczególnie widoczne jest w trakcie jazdy z kamerą umieszczoną tuż nad maską. Pozbawienie aut tablic rozdzielczych i mojego ulubionego widoku z wnętrza, który choć przez kilka minut pozwalał poczuć się samochodowym macho, jest niezrozumiałe z punktu widzenia posiadaczy pecetów. Taką decyzję mogą tłumaczyć jedynie ograniczenia obecnej generacji konsol. Część konkurencji nie zasypia jednak gruszek w popiele i mimo wszystko stara się uwzględnić kamerę w środku. Czasem kosztem spadku płynności animacji. W przypadku GRID-a 2 natomiast należy pochwalić dobry silnik i znakomitą optymalizację gry. Na karcie GeForce 660GTX w rozdzielczości 1080 p i przy wszystkich parametrach ustawionych na maksimum lub ultra animacja jest płynna, w sześćdziesięciu klatkach na sekundę. W ostatnich latach taka płynność nie była w przypadku wielu tytułów aż tak oczywista. A szkoda, bo różnica pomiędzy trzydziestoma a sześćdziesięcioma klatkami jest kolosalna. Chwała więc Codemasters.

Recenzja gry Forza Horizon 3 – najlepsze wyścigi aż po horyzont
Recenzja gry Forza Horizon 3 – najlepsze wyścigi aż po horyzont

Recenzja gry

Forza Horizon 3 nie idzie drogą poprzednich tytułów Microsoftu i udowadnia, że to dla niej warto mieć Xboksa One lub przesiąść się w końcu na system Windows 10.

Recenzja gry Need for Speed na PC - bryka szybka, ale ma rysy na lakierze
Recenzja gry Need for Speed na PC - bryka szybka, ale ma rysy na lakierze

Recenzja gry

Po całkiem niemałym opóźnieniu premiery, w końcu posiadacze komputerów PC mogą wrócić do ulicznych wyścigów w najszybszych, tuningowanych furach. Czy pecetowa wersja jest warta aż czterech miesięcy dodatkowego czekania?

Recenzja gry DiRT Rally - Richard Burns Rally może wreszcie odejść w niebyt
Recenzja gry DiRT Rally - Richard Burns Rally może wreszcie odejść w niebyt

Recenzja gry

Oj, wyposzczeni są pecetowi fani rajdowych symulatorów. Brytyjczycy z Codemasters wyciągnęli w końcu pomocną dłoń i zaoferowali kolejną grę z serii Dirt. Ale za to jaką!

Komentarze Czytelników (37)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
29.05.2013 11:50
odpowiedz
Lothers
109
Generał

Model jazdy jest tragiczny, nie wiem jak mógł się znaleźć w zaletach. Kierownicy nie ma co podłączać, a nawet na padzie samochody "chodzą", bo nie można powiedzieć, że jeżdżą jak kloce, coś w stylu najnowszego Most Wanted, nie ma mowy o płynnej jeździe, bo nie skręcają płynnie, lecz skokami. Polyphony pokazuje jednak, że da się zrobić arcadową ścigałkę - wracam do GT5.

29.05.2013 11:55
odpowiedz
DrAmok
22
Legionista

moja ocena to 10/10 ! tak się wkręciłem w tą cześć że nie mogę odłożyć pada :D
Ostatnio tak dobrze bawiłem się przy Dircie 2 , nie brakuje mi kamery z kokpitu bo zawsze grałem z widoczna tylko maska
samochodu .
Grafika na wysokim poziomie i optymalizacja zajebista :)

29.05.2013 12:19
odpowiedz
NewGravedigger
98
spokooj grabarza

rozumiem w takim razie, że recenzja wersji na ps3 pojawi się w najbliższym czasie?

29.05.2013 12:57
odpowiedz
dudefromearth
6
Legionista

Realizm w GRID ? żartujecie sobie ? hahaha czy to pierwsza czy druga część, rozpędzam się do 300km/h zaciągam ręczny i walę zakręt 90 stopni albo i większy... pieprzenie o realizmie...

29.05.2013 13:14
odpowiedz
Emil1818
72
Konsul

Nie ma tuningu aut i żadnej ekonomii w singlu? Wielka szkoda, bo właśnie na to czekałem najbardziej. Pomimo to grę sprawdzę :)

29.05.2013 13:34
odpowiedz
lubie_grac
37
Generał

Recenzja trochę za bardzo łagodna, jak dla mnie ocena 7.5 będzie odpowiednia dla tej gry, ale może jak pogram więcej to się zmieni a czy na lepsze czy gorsze to czas pokaże.

29.05.2013 16:04
odpowiedz
Paralax
3
Legionista

Po prostu konsolowcy nie mogą przeżyć faktu, że coraz więcej konsolowych gier wychodzi na pc ;)

29.05.2013 16:08
odpowiedz
Bezi2598
64
Legend

Jakby co to oczywiście gram na klawie, na normalu.

Na klawie to nawet nie próbuj na wyższym poziomie. Klawiatura się nie nadaje do grania w gry wyścigowe. Klawiatura, albo ostatecznie pad, bo ma spusty. Na klawie: pełny gaz, bez gazu, albo hamulec.

29.05.2013 16:18
odpowiedz
mike307
16
Legionista

Brak widoku z kokpitu = nie kupi nikt grający w wyścigi na kierownicy. Od momentu jak to ogłosili zastanawia mnie DLACZEGO (tak, tak, oszczędności - dla mnie to strzał w stopę).

29.05.2013 17:11
odpowiedz
Aristos
106
między słowami

^ właśnie przez brak widoku ze środka pojazdów, grę sobie odpuszczę (ciekawe, czy tylko ja). Tak dla zasady. Zlikwidowali najbardziej sensowną (i immersywną) kamerę, a te idiotyczne widoczki 'z helikoptera' lecącego kilka metrów za autem zostawili - proponuję pójść codemastersom na całość i widoki Grida3 zrobić z wyższego pułapu, niczym w GTA 2 ;)

29.05.2013 17:20
odpowiedz
Andre Linoge
38
Generał

Pytanie tylko jedno sie nasuwa- czemu do k nedzy nie zrobili chociaz jednego wspolnego kokpitu dla wszytkich aut?I jedni byliby zadowoleni i drudzy.No ale wtedy musieliby zrobic tez lepszy model jazdy , a nie wyscigi wodolotow.Nawet mi sie nie chce sciagac tego shitu.

29.05.2013 17:43
odpowiedz
Lothers
109
Generał

Gra jest zrobiona totalnie na odp... się. Model jazdy leży i tłumaczenie, że to arcade możecie sobie schować. GT i Forza to też arcade przecież, ale tam przynajmniej da się jeździć.

29.05.2013 17:46
odpowiedz
SilverX
28
Chorąży

Jest już widok z kokpitu:
https://imageshack.us/scaled/large/221/interiorg.jpg

Wystarczy, że ktoś poprawi tekstury i jeden minus mniej...

29.05.2013 18:16
odpowiedz
drawed
3
Pretorianin

zamknijcie juz te mordy o ten widok z kokpitu, same pedaly grały z tym widokiem to zlikwidowali, proste

29.05.2013 18:53
odpowiedz
Koveras
63
Pretorianin
9.0

Jak dla mnie gra na prawdę jest przyjemna, grafika jest śliczna a grywalność jest spoko. Już dawno tak dobrze mi się nie grało jak w tę grę i nawet brak kamery z kokpitu mi nie przeszkadza. Pozdrawiam i daję ocenę grze 9.0 bo wart tej oceny.

29.05.2013 21:01
odpowiedz
MrHugoTrol
1
Junior

bardzo fajna recenzja, a jeżeli wy tak jak i ja lubicie gry to oto link do mojego kanału.Nagrywam gameplaye i poradniki

29.05.2013 21:01
odpowiedz
MrHugoTrol
1
Junior

[link]

29.05.2013 21:02
odpowiedz
MrHugoTrol
1
Junior

mój kanał nazywa się MrHugoTrol ( na yt )

29.05.2013 23:07
odpowiedz
Moonglow
30
Chorąży

@Lothers Nie wrzucajmy wszystkiego do jednego wora, bo to trochę niesprawiedliwe dla FORZY i GT. To raczej semi-simy, half-simy, czy tam pół simy jak zwał tak zwał, ale nie arcade ;). Arcade to właśnie Grid jedynka, dwójka jeszcze bardziej i inne Trackmanie.

30.05.2013 01:37
odpowiedz
Roniq
66
Unknown

Na klawie: pełny gaz, bez gazu, albo hamulec.

kęsik potrafi dozować gaz na klawie. Deal with it

30.05.2013 15:00
odpowiedz
GhostRaider
50
Pretorianin

Gdzie się podziali ludzie, którzy dali nam Colina 2? Gdzie to wszystko przepadło? Teraz zamiast prawdziwej walki o każdą sekundę i mozolnego poznawania trasy jest słuchanie kretyńskich tekstów w stylu "masz więcej fanów", "tego jeszcze nikt nie widział, czy "wierzyłem w ciebie. Czy w Codemasters siedzą 15-latkowie, dla których najważniejszą sprawą w życiu jest Facebook i Youtube? To jest masakra! Nie ma co już robić sobie nadziei, że zobaczymy jeszcze coś w przybliżeniu tak dobrego jak Colin 2. Grafika to nie wszystko, a Grid 2 jest głównie tym.
Wracam do Shifta.

30.05.2013 21:44
odpowiedz
szczypiorofixpw
42
Pretorianin

Mustang, który nie wypada z trasy na zakrętach? Który wypada na trawę i nawet tego nie czuć, tylko po prostu przez nią przejeżdża - realizm zerowy. Wstyd i hańba - a niby to kolejna część serii TOCA, ehh. TOCA Race Driver, TOCA Race Driver 2... to były czasy...

30.05.2013 22:24
odpowiedz
leon691
53
Generał

Przeciez ta gra wcale nie wygląda ladnie, kolory są strasznie nienasycone, wszystko wygląda nienaturalnie. W intrze gdy mamy widok na drapacze chmur to wyglada jak grafika sprzed 7 lat, później jest niewiele lepiej. Pomiajac fakt, że ten arcade jest strasznie slaby, to ta gra na maksymalnych ustawieniach wygląda brzydko. To juz shift 2 lepiej wyglądał.

31.05.2013 11:35
odpowiedz
insaner
4
Junior

Nie rozumiem po co to całe piep... o tym braku realizmu. Gra jest dla mas - czyli ma się jeździć łatwo i przyjemnie - chcecie realizmu - kupcie symulatory + instalujcie mody - i sobie katujcie po 100x ten sam tor żeby mieć jakieś wyniki - ja już na to jestem za stary i mi się już takie symulatory znudziły. A co do kierownicy - gra sie świetnie na porządnej kierownicy (G25) - gra obsługuje H-Shifter+ sprzęgło, co się nie zawsze zdarza - jak komuś brakuje realizmu i chce max frajdy to niech sobie tak gra - sporo czasu upłynie zanim się zacznie wykręcać porządne czasy na takiej konfiguracji. Ogólnie gra na kierze 150% ustawienia FFeedback + manualna skrzynia już daje zaj... doznania. Faktem jest, że reakcje samochodu są dziwne - tylni napęd, 300 KM na pokładzie - na zakręcie redukcja i gaz w podłoge - i auto zamiast zakręcić porządnego bączka wyciągane jest z driftu nawet bez kontrowania :/ Boli to, ale poza tym doznania z jazdy świetne - szczególnie świetne czucie ffedbacku.
Co do grafy to nie rozumiem czego można chcieć więcej - znam wszystkie wyścigówki (arcarde, simy i semi-simy) najnowsze i te starsze (jestem fanem od 1998r) i naprawdę grafa+detale powalają.
Co do kokpitu to mam to całkowicie gdzieś - po co mi widziec 2x kierownice? Włączam widok z widokiem maski i w sumie mam tak jak w prawdziwym samochodzie jak się patrzy na drogę - a widoczność dużo lepsza.
Ogólnie:
grywalność i wrażenia z jazdy 9,5/10
grafika: 10/10
fizyka jazdy 6/10 - to arcarde ale obniżka głównie to, że gra uczy złych nawyków - dodawać gazu na zakręcie przy tylnonapędowcu
tryb kariery 6/10 - trochę nudnawy - brak możliwości zmiany ilości okrążeń i brak możliwości tuningu lub chociaż dokupowania upgradów (brakuje mi tu czegoś takiego jak było w NFS: Prostreet - tam na samym tuningu można było całkowicie zachowanie auta zmienić)
Ogólnie 8/10 - bardzo zasłużone, must have dla tych co lubią się odprężyć przy jeździe

31.05.2013 14:16
odpowiedz
Papin
4
Legionista

@insaner

Na PieCu było tak:
RBR (sim) -> RD:GRID (semi) -> SHIFT (arcade>semi) -> inne NFS'y (arcade)

Miało być tak:
RBR (sim) -> GRID 2 (semi) -> SHIFT/WRC3 (arcade>semi) -> inne NFS'y (arcade)

Jest tak:
RBR (sim) -> stary już RD:GRID (semi) -> SHIFT/WRC3 (arcade>semi) -> GRID 2 i inne NFS'y (arcade)

Brakuje czegoś porządnego, co łączyłoby symulacyję i zarazem na tyle "niesymulacyjnego", coby kierownica za 800zł nie była konieczna, a wystarczył pad z analogami i triggerami od Xbox360 do dobrej jazdy.

Kupiłem preorder, bo byłem pewien, że dostanę rozwinięcie RD: GRID. Wiele osób tak zrobiło; wielu casuali wyłączyłoby utrudnienia i włączyliby wszelkie asysty/wspomagacze, jak ma to miejsce np. w F1 od Codemasters albo SHIFT'ach od EA. Ta pozycja zadowoli w głównej mierze fanów nastawionych na czysty arcade.

Chciałem arcade, to miałem go w postaci Most Wanted, DIRT'ów, NFS'ów i... naprawdę wielu, wieeelu innych, starszych i młodszych tytułów.

Dlatego są sapy, jest krytyka, oburzenie i pozostanie spore niezadowolenie, bo skoro to miał być i jest arcade pełną gębą, to tytuł powinien być inny, zupełnie odcinający GRID 2 od RD: GRID. Najzwyczajniej w świecie pojechali po marce, jaką wyrobiła pierwsza część i sprzedali te kilkaset tysięcy więcej sztuk TYTUŁU, aniżeli mieliby nazwać grę Jestę Konkurentę NFS'a i stracić jakąkolwiek uwagę ze strony osób ceniących dobre proporcje między symulacją a arcade zawartą w RD: GRID.

Po prostu szkoda, bo liczyłem na jeszcze lepszy model jazdy, system zniszczeń oraz jeszcze lepiej rozwinięty tryb kariery.

Co do widoku "od środka, sprzed kierownicy": racja - to mało realistyczne, a zarazem spore utrudnienie w grach, bo pole widzenia zmniejsza się diametralnie. Jednak wystarczy praca moderów, fanowski zapał, 3 monitory i w takim RBR sprawdza się to niesamowicie. Zdarza mi się grywać u szwagra, fana motoryzacji właśnie w RBR, z kierownicą na którą akurat mnie nie stać i strzema monitorami i... gdybym mógł sobie pozwolić, to zamiast przejmować się beznadziejną symulacją jazdy w GRID 2 na rzecz ukłonu w stronę casuali, to bym grał w tego RBR, z kierownicą, trzema monitorami i widokiem "ze środka". Co mi tu po widoku z maski, jeśli jako pierwotny target - stałem się osobą zrobioną w lolo, która już teraz wystawiła grę na allegro? Po trzech dniach...

Meanwhile:
RD: GRID patrzy dumnie z półki i się śmieje z upośledzonego, młodszego brata...

31.05.2013 19:45
odpowiedz
karvimaga
76
Generał

Grid 2 kamera z Kokpitu

http://www.youtube.com/watch?v=n-MXLo5-SKc

W internecie pojawił się mod dzięki któremu zagramy z kokpitu :)

04.06.2013 02:06
odpowiedz
jampa
31
Pretorianin

Codemasters po premierach piewszych części Grid i Dirt stacza się. F1 z każdą częścią więcej bugów niż zmian, Dirty z rajdów przechodzą na jakieś kolorowe destruction derby. Grid był ostatnim bastionem i mimo tylu lat od premiery pierwszej części nie starczyło im czasu na zrobienie widok z kokpitu. Szkoda

05.06.2013 23:48
odpowiedz
inkub69
56
Pretorianin

codemasters robi coraz wieksze gnioty(seria dirt np) juz grid 1 byl krokiem wstecz jesli porownac do toca race driver 3, mniej 3 razy torow wyscigowych(nie wspominajac ze prawdziwych to jeszcze mniej) i to liczac tylko jedna kofiguracje i bez reversa, brak seri dtm i v8.no ale grid 1 jeszcze jakos byl grywalny duzo aut wyscigowych(tylko auta wyscigowe, drift sie nie liczy) i to wyroznialo ta gre na tle innych scigalek z autami drogowymi. no ale teraz chyba pozazdroscili innym i sie juz niczym nie wyrozniaja, grid 2 to dla mnie takie skrzyzowanie nfs pro street(fajna gra swoja droga) z dirtem i troche z shift 2, dla mnie lipa, ja czekalem na gre z autami wyscigowymi i sie nie doczekalem, teraz to juz nadzieja tylko w project cars, a jak bede chcial pojezdzic autami drogowymi to mam od tego forze albo gran turismo, wiec od codemasters to sie bede trzymal z daleka(nie liczac f1 to ich ostatnie trzy gry to porazka) wierze tylko juz w f1 od nich, no chyba ze reaktywuja serie toca. to tylko moja opinia wiec bez atakowania prosze. zawod na calej lini, gralem cztery cale dni i przestalem, kupa. gra sie szybko nudzi i to na multi, gdzie w grida 1 gralem pare lat. po pierwsze to beznadziejne lobby, w normalnym trybie online zmieszane wszystkie trasy tz te z punktu do punktu z torami wyscigowymi. podzial tylko na tiery a nie na serie wyscigowe, mogli chociaz touring cars zostawic zeby bylo osobno. flashbacki online i tylko wizualny model zniszczen. na custom tez nie lepiej malo kto ustawia zero flashbackow i full damage. a flaschbacki sa strasznie denerwujace a to dla tego ze auto jedzie po jego uzyciu z normalna predkoscia wyscigowa i czesto taki baran co lubi sie rozbijac normalnie bys go juz za soba zostawil, ale nie on respi sie kolo ciebie i grzeje dalej, powinno tylko resetowac cie na trase i to z zerowa predkoscia. toca umarla, a teraz grid. nie mam nic do modelu jazdy to miala byc arkadowka ale jednak grid 1 mial lepszy handling. a singiel w grid 2 to zenada. ja chcialem gre o normalnych wyscigach. grid 1 singla przeszedlem po calosci, a tu ledwo ruszylem. gre sprzedaje bo nudzi sie szybko.

12.06.2013 01:45
odpowiedz
Nolifer
87
The Highest

Solidna kontynuacja , czyli to na co wszyscy czekali. Boli jedynie brak kokpitu , ale da się przyzwyczaić :)

07.07.2013 01:10
odpowiedz
adriano9925
12
Legionista
9.0

Kupiłem grę i przyznam, że mimo braku widoku z kokpitu i arcadowym modelu jazdy (choć dla mnie brak kokpitu i banalnie prosta kontrola auta nie jest żadnym problemem, może to dlatego że wychowałem się na NFS?). Dużym plusem jest tryb gry na podzielonym ekranie, fajnie jest pograć z bliskim na jednej konsoli, bądź komputerze. Przeszedłem Race Driver: GRID i przyznam, że jak ktoś dałby mi zagrać w kontynuację tej gry nie podając mi tytułu to prawdopodobnie przyznałbym, że to jakiś nowy NFS bądź inna gra polegająca na pokonywaniu każdego zakrętu wydobywając wielkie ilości dymu spod kół przy prędkości 180 km/h. Ale nie jest aż tak źle gra w końcu ma swoje plusy. Co do braku możliwości inwestowania w wybrane przez siebie auto to przyznam, że ich metoda pozyskiwania nowych aut nie jest taka zła. Zdobywasz auto wybrane spośród dwóch a pozostałe auto które nie przypadło ci do gustu można zdobyć przy tak zwanym w grze wyzwaniu. Jeśli chodzi o tuning to trochę mnie zawiódł bo nie ma jakiś szczególnych możliwości modyfikowania osiągów swego auta, ale za to na dodatek w opcjach tuningu wizualnego też wieje pustką, bo niby można wybrać wzór ,,naklejek" na samochód oraz kolor poszczególnych części tych ,,naklejek", dodać wybrany przez siebie numer na auto oraz zmienić lekko wygląd ,,naklejek" od poszczególnych sponsorów, ale przecież to wszystko już było. Jedyną nową możliwością jest zmiana felg w pojeździe i ich rozmiaru czy to przypadkiem nie za mało? Plusem jest to, że wygląd u każdego auta może być inny co zachęca nas do większej kreatywności (bynajmniej tak na mnie zadziałała ta możliwość). Można więc powiedzieć, że nie jest to ani gra która pozwala na konkretne zmodyfikowanie osiągów (w tym przypadku to modyfikacji osiągów wcale nie ma) ani dokładne ,,upiększenie" auta. Ale szczerze mówiąc większości graczom wystarczy dodać trochę kolorów na karoserię auta i już uważają, że wszystkie możliwości zostały wyczerpane ( szczerze mówiąc to chyba dobrze, że się nie czepiają, bo po co sobie psuć zabawy i zamartwiać się brakiem dodatkowych elementów na swym aucie bo w końcu grid dwa nie polega na obklejaniu aut a jeździe zwykłym autem, chociaż możliwość ulepszeń osiągów auta mogli sobie nie odkładać na bok). Co do trybu multiplayer to przyznam, że prezentuje się bardzo fajnie co dziwne można już tam tuningować auta i kupować je za zebrane przez siebie pieniądze podczas gry z innymi ludźmi w internecie. Na koniec chciałem już tylko powiedzieć coś o autach i trasach na jakich przyszło mi zagrać w Grid 2. Według mnie auta jak i zarówno tereny po których mamy przyjemność się ścigać prezentują się rewelacyjnie, wszystko ładnie połyskuje, uszkodzenia auta są dokładnie odwzorowane, a starannie oddane dźwięki auta dodają tylko smaku do całej kompozycji. To wszystko czym mogę się podzielić z wami na temat tej gry. Daję tej grze zasłużoną 9, taką właśnie ocenę bo przyznam, że jak dla mnie minusów gra aż tak wiele nie ma(pewnie dlatego że lubię zręcznościowe gry wyścigowe jaki i symulatory a jest to bardzo dobre połączenie obu kategori).

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze