ocena redakcji
6.5
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Hunted: Kuźnia Demona - recenzja gry

Ostatnio kondycja hack’n’slashy nie zachwyca. W recenzji sprawdzamy, czy >Hunted: Kuźnia Demona jest w stanie obronić honor gatunku.

15 czerwca 2011g40 (gry-online.pl) 6.5/10
• strony: 123

Tworzenie gier kooperacyjnych jest dzisiaj standardem. Gracz świadomy tego, że może w dany tytuł pobawić się z kolegą, bratem, ojcem czy choćby nieznaną osobą po drugiej stronie globu, to gracz zadowolony, nawet jeżeli okazuje się, że produkt nie do końca spełnia oczekiwania w przypadku przechodzenia go przez jedną tylko osobę. Dlatego też mam z ostateczną oceną Hunted: Kuźnia Demona pewien problem, bo mimo iż bawiłem się całkiem przyzwoicie, to jestem świadom wszystkich niedoskonałości tego dzieła. A właściwie dziełka.

Pierwsza myśl, jaka przyszła mi do głowy tuż po uruchomieniu gry, dotyczyła oprawy graficznej. Dopóki sam nie zobaczyłem, nigdy w życiu nie uwierzyłbym na słowo, że tytuł na silniku Unreal 3 może być tak brzydki. Siłą rzeczy ocenia się to, co się widzi. To rozpaćkane coś, co miało przypominać las, było jednym z najgorszych koszmarów dziennych. Serio, nawet nie potrafię tego opisać słowami, ale chyba nie pomylę się specjalnie, jeżeli stwierdzę, że taka oprawa nie zachwyciłaby nikogo pięć i więcej lat temu. Przez pierwsze kilkanaście minut wręcz przecierałem oczy ze zdumienia, myśląc, że coś jest nie tak ze sterownikami do grafiki. Przedstawiony świat niemal zupełnie pozbawiony jest światłocienia, na czym cierpi jego przestrzenność. Małe lokacje ograniczone są niewidzialnymi ścianami, zawsze jest tylko jedno wejście i jedno wyjście. No i coś, co na początku przeszkadzało mi jeszcze bardziej niż słaba grafika: próba uczynienia z Hunted na siłę odpowiednika Gears of War w wersji fantasy. Krycie się za przypadkowo (ta...) rozmieszczonymi na drodze do celu murkami, sprint i oczywiście dwójka bohaterów, rzucająca co rusz mądrościami rodem z filmu „Krwiożercze mandarynki IV”. Tylko zamiast Markusa Feniksa i Dominica Santiago występują łysy rębajło Caddoc i elfka E'lara.

Szkielety to tylko rozgrzewka przed właściwym daniem.

On – wytrenowany do walki w zwarciu wojownik, ona – łuczniczka rozpruwająca wrogów strzałami z dystansu. Co nie znaczy, że decydując się na wybór postaci, jesteśmy ograniczeni tylko do machania mieczem czy tylko do strzelania z łuku, bowiem Caddoc w każdej chwili może skorzystać z kuszy, a E’lara, jak trzeba, to przyłoży mieczem. Cały wic polega na tym, że każde z nich rozwija umiejętności tylko w swojej specjalności, więc mimo iż możemy pobawić się łysym kusznikiem, to przez cały czas będzie on równie miernym strzelcem jak na początku rozgrywki. Pomijając oczywiście kwestię znalezienia potężniejszego egzemplarza kuszy. U elfki jest dokładnie tak samo, tyle że ona będzie słabym szermierzem. Na szczęście, grając w pojedynkę, nie jesteśmy zmuszeni przechodzić całej gry jedną postacią. Co prawda nie możemy przełączać się pomiędzy nimi w dowolnym momencie, jak choćby w The First Templar, ale zwykle na początku każdej lokacji znajduje się specjalne miejsce, gdzie da się dokonać podmiany.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie

Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie

Wiedźmin 2 był grą od początku szykowaną z myślą o komputerach PC. W przypadku Wiedźmina 3 twórcy przyznają, że multiplatformowość zmusiła ich do kompromisów, nie oznacza to jednak, że Dziki Gon na PC jest portem przygotowanym na kolanie. Przeciwnie.  recenzja gry

Recenzja gry Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, czego pragniesz od dodatku

Recenzja gry Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, czego pragniesz od dodatku

Drugi dodatek do Wiedźmina 3 to pożegnanie z serią, przynajmniej na jakiś czas. Pomysł na wizytę w Toussaint okazał się strzałem w dziesiątkę i dobrym sposobem na zamknięcie pewnego rozdziału.  recenzja gry

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim uderzył mocno i na tyle skutecznie, że straciliśmy dla niego głowy. Czy nowy produkt Bethesdy jest murowanym kandydatem do tytułu gry roku? Na to pytanie odpowiadamy w recenzji.  recenzja gry

gra Hunted: Kuźnia Demona

Hunted: Kuźnia Demona

Hunted: The Demon's Forge

RPG

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Hunted: Kuźnia Demona - screen - 2011-03-01 - 204049Hunted: Kuźnia Demona - screen - 2011-03-01 - 204048Hunted: Kuźnia Demona - screen - 2011-03-01 - 204047Hunted: Kuźnia Demona - screen - 2011-03-01 - 204046Hunted: Kuźnia Demona - screen - 2010-08-16 - 192110Hunted: Kuźnia Demona - screen - 2010-08-16 - 192109Hunted: Kuźnia Demona - screen - 2010-08-16 - 192108Hunted: Kuźnia Demona - screen - 2010-08-16 - 192107Hunted: Kuźnia Demona - screen - 2010-05-07 - 184950Hunted: Kuźnia Demona - screen - 2010-05-07 - 184949
BiteFight

BiteFight

Zagraj za Darmo!

Fragoria

Fragoria

Zagraj za Darmo!

World of Warcraft: Legion - PC - 147,99 zł

kup w sklepie

PC 147,99 zł

World of Warcraft: Legion - PC - 147,99 zł

kup w sklepie

PC 147,99 zł

Torchlight II - Pomarańczowa Kolekcja Klasyki - PC - 29,90 zł

kup w sklepie

PC 29,90 zł

Komentarze Czytelników (68)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.06.2011 23:13
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

Enclave też. Hunted to taki rozbudowany Enclave.

15.06.2011 23:37
odpowiedz
eJay
148
Quaritch

TobiAlex---->Wbij sobie do głowy dwie rzeczy:
- recenzje piszą różni ludzie
- skala ocen wynosi 1-10, nie 5-10, ani tym bardziej 6-10.

Zważywszy na to, że o Demon Forge wszyscy zapomną za 2 tygodnie 6.5 uważam za całkiem rozsądną notę.

16.06.2011 00:06
odpowiedz
Naczelnyk
129
Witch Hunter

"Zważywszy na to, że o Demon Forge wszyscy zapomną za 2 tygodnie 6.5 uważam za całkiem rozsądną notę."

-----------
Nie eJay. W 2 tygodnie to zapomina się o takich grach jak Bulletstorm, którym swojego czasu ostro się masturbowano. Przykro mi panowie recenzenci, że nie rozumiecie kiedy próbujemy powiedzieć wam o grach, które mają to 'coś' wymykające się prostej ocenie grafiki.

Hunted ma to 'coś', szkoda tylko, że wy tego nie czujecie.
P.S. W Hunted też lepiej grać na padzie (działa nawet force feedback :-)

Gram łysym, łuczniczką gra mój syn i mamy świetną jazdę.

Polecam!

16.06.2011 00:08
odpowiedz
immune19_04
8
Chorąży

TobiAlex --> gościu czekamy na Twoją recenzję. Z pewnością ocena kilkukrotnie przekroczy skalę. Zachowujesz się jak jakiś "obrońca krzyża", zdesperowany fanboy. g40st napisał reckę, podzielił się swoją opinią na temat gry. Wszystko ładnie, pięknie tylko nie przewidział, że może "zranić Twoje uczucia". Ehhh... wiecznie wiatr w oczy.

ghost --> Zapomniałeś chłopie o poprawności politycznej. Może wprowadzicie na GOL'u jakąś neocenzurę, żeby nam się Tobi nie obrażał więcej ;) Nowomowa albo coś w ten deseń.

Wracając do tematu. IMO gra zasługuje na solidne 7. Co do grafy to rzeczywiście piękna nie jest ale wybitnie brzydka też nie. Ogółem średniak.

16.06.2011 00:31
odpowiedz
lukas_dion
45
Pretorianin

Myśle, że sprawiedliwa ocena dla tej gry, to 7/10, gra jest całkiem nie zła, do tego edytor poziomów i kooperacja :-)

16.06.2011 00:49
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

immune19_04 dziwny jesteś - wjechałeś na mnie a sam napisałeś "IMO gra zasługuje na solidne 7" i "Co do grafy to rzeczywiście piękna nie jest ale wybitnie brzydka też nie". Więc albo nie przeczytałeś wszystkich moich postów w tym wątku, albo jesteś hipokrytą. I się tak nie podlizuj GOLowcom, bo już nie wiadomo z kim się gada...

eJay oho, grupa trzymająca władzę?

16.06.2011 00:57
odpowiedz
hellgate82
45
Generał

16.06.2011 08:28
odpowiedz
g40st
96
Big Bad Wolf

@immune19_04

W pełni się zgadzam z wnioskami, poza jednym. Średniak to 5/10 i tego się trzymajmy. 6,5/10 jak w przypadku Hunted, to gra całkiem przyzwoita i warta zagrania. Nie degradujmy pięknej skali 1-10 do 5-10 o czym słusznie napisał eJay z grupy trzymającej władzę :D

16.06.2011 09:01
odpowiedz
moonhunter
47
Pretorianin

OMG znowu ten (...) tobialex - broni kolejnego ścierwa (właściwie to on broni wszystkie marne gry, czyżby praca na dwa etaty ?).

może czas zmienić stare, wypalone monitory CRT na coś nowego?
Ten cytat pokazuje, że faktycznie jesteś (...). Nawet sobie nie zdajesz sprawy (...) ile osób nadal posiada bardzo dobrej jakości monitory crt, przy których wysiada 90 % obecnie oferowanych "niby monitorów" czyli paneli z matrycami TN, MVA czy PVA.
Więc łaskawie wróć z powrotem pod kamień z pod którego wypełzłeś bo czytanie twoich wypocin stało się już na tym serwisie męczące.

A co do samej gry - ocena jest moim zdaniem i tak za wysoka.
Grafika mi akurat nie przeszkadza, ale wygląd map jest marny, do tego idiotycznie są zbudowane - niby jest wolność ale wszędzie murki wysokie na 15 cm blokujące dalszą drogę, albo np. schody - wydaje się, że można na nie wejść - ale jednak tylko się wydaje.

Co do broni zostało już powiedziane - praktycznie już na początku miałem łuk 90 dmg (fakt baaardzo wolny) ale zabijał każdego przeciwnika na hit co przy dłuższych bitwach i LIMICIE strzał i tak jest bardziej opłacalne niż pykanie po 5-6 zanim łaskawie coś padnie.

Rozwój postaci - dziwny i (konsolowy - przecież to normalne) nie możemy normalnie zdobywać expa i rozwijać postać - tylko musimy szukać i zbierać różne badziewia (a ponieważ gra jest ciemna i mroczna to wartościowe przedmioty można przeoczyć). I jedno pytanko kto wpadł na tak genialny pomysł: oprócz potów hp i mp mamy też potion "wskrzeszenia" - przenosić możemy na starcie 2 (jeden na postać) - pytanie brzmi jak można ich mieć więcej ? uwaga ........... należy ginąć - tak proszę państwa, po 10 czy 20 zgonach dostajemy kolejny slot - genialne zawsze uważałem, że śmierć jest najlepszym sposobem na rozwój.

Brak możliwości zmiany postaci w dowolnym momencie - niestety, poważny minus - przekonałem sie o tym gdy nastąpiła niespodziewana walka z dużą ilością respiących się przez pewien czas pająków-skoczków. Od samego początku stwierdziłem, że wygodniej walczy się łuczniczką, która powinna robić za support (ale staje się główną siłą bo "mięśniak" niezbyt garnie się do walki). I niestety mój niezawodny, ale wolny łuk 90 dmg przy starciu z tymi przeciwnikami był zdecydowanie za wolny, szybka zmiana na miecz i tarcze też zbytnio nie ułatwiła sprawy bo jak zostało napisane w tej recenzji zestaw drugorzędny dla danej klasy to bardziej bonus niż narzędzie walki i po dwóch szybkich zgonach (ponieważ łuczniczka ma marną wytrzymałość) musiałem biegać wokół towarzysza licząc na to, że przeciwnicy wezmą go na cel a on sam po wielu ciosach ubije bestie.
Nasz towarzysz sterowany przez AI też do zbyt bystrych nie należy, zależy mu głównie na chronieniu własnej d.. niż naszej.

Wątpliwą przyjemność z tym tytułem zakończyłem na walce z bossem czy minibossem - dosyć dużym szkieletem broniącym krypty (ta walka, i zachowanie podczas niej naszego towarzysza całkowicie zniechęciła mnie do dalszego "męczenia" tej produkcji).

[17] Potrafisz zrozumieć, że czasem JEDEN MAŁY SZCZEGÓŁ potrafi zniszczyć dobrze zapowiadajacy się tytuł. To nie konsola, że trzeba wychwalać i cieszyć się każdą grą. Gracze PC oczekują perfekcji i zwracają uwagę na takie małe detale i smaczki (jak np. osioł w DS) w grach. A robią to bo mają gier od groma - nie ma czasu i pieniędzy aby grać we wszystko - dlatego szuka się tylko wartościowych pozycji, a cała reszta nas nie interesuje.

I tak jak napisałem w innym wątku - staruszek z 2003 - Enclave jest lepszy niż Hunted.

16.06.2011 09:31
odpowiedz
immune19_04
8
Chorąży

TobiAlex --> Teraz to już mnie rozbroiłeś. Gdzie tu hipokryzja z mojej strony? Owszem tak jak Ty uważam, że gra zasługuje na ciut lepszą ocenę a jej grafika wcale nie jest najgorsza ale to nie wyklucza tego, że zupełnie nie podoba mi się sposób w jaki to manifestujesz. Nie zgadzasz się z tą recenzją to przeczytaj inną. Poza tym ocena graczy na GOL'u to 7.9 więc nie rozumiem całej tej spiny.

"I się tak nie podlizuj GOLowcom" w tym momencie tylko udowodniłeś, że brak Ci już sensownych argumentów.

Lawyered :)

16.06.2011 10:54
odpowiedz
crazy_race
50
Pretorianin

A ja jak zwykle mam takie pytanie: Czemu tylko wersja PC dostała polskie napisy ? Mam już serdecznie dosyć dyskryminacji wersji konsolowych gier multi-platformowych. DO ROBOTY LENIWA CENEGO !!!

16.06.2011 11:10
odpowiedz
Naczelnyk
129
Witch Hunter

Wiesz eJay, to trochę jakby ktoś wlepił 6 ArmaII. Jakbyś się czuł?

16.06.2011 11:21
odpowiedz
eJay
148
Quaritch

Naczelnyk---->A jakby ktoś Ci wytatuował swastykę na czole podczas snu, to jakbyś się czuł?

Takie pytania są bzdurne, świat toczy się dalej. Nie róbmy wiochy bo ktoś wlepił waszej ulubionej grze 6.5/10 co jest notą powyżej przeciętnej i nie jest żadną ujmą. Dla niektórych istnieją oceny tylko w przedziale 7-10 i ja nic na to nie poradzę. Pisałem już o tym na GP http://gameplay.pl/news.asp?ID=54284 oraz http://gameplay.pl/news.asp?ID=55227

16.06.2011 11:31
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

eJay napisałem już wcześniej - pal pies z oceną, ale chodzi o sposób odradzania kupowania gry - ze względu na grafę? Bez jaj. To tak jakby wytatuowali swastykę na czole podczas snu a potem kazali Cię nie lubić, bo masz swastykę na czole.

16.06.2011 11:43
odpowiedz
eJay
148
Quaritch

TobiAlex--->g40st zwrócił też uwagę na inną rzecz - to jest silnik UE, który wprowadził pewien standard wizualny. Jak patrzę na screeny i gameplay to nie wierzę, że to ta sama technologia. Fuszerka, bo jak inaczej to nazwać? A odpowiadając na twoje pytanie - uważam, że grafika akurat w takiej grze powinna być dobra (inaczej - powinna trzymać poziom). Świat powinien być ładny, a nie jest. Zwróć też uwagę na tekst "Jeżeli jednak jesteście w stanie zacisnąć zęby, to – o dziwo – Hunted okaże się kawałkiem całkiem przyzwoicie napisanego kodu, który w lepszych warunkach mógłby być uznawany za kandydata na hit.", więc takie osoby jak Ty na pewno zacisną zęby i będą się przy tym bawić.

16.06.2011 11:50
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

eJay nie muszę zaciskać zębów przy zabawie. Dobra, zobaczymy jak to będzie z recenzją DNF i grafiką tejże gry...

16.06.2011 12:01
odpowiedz
komenty
53
Generał

Jedno bardzo proste rozwiazanie, ktore zadowoli wszystkich - dajcie sobie spokoj z wystawianiem ocen. Opiszcie wrazenia, wady, zalety programu itd. itp. i nie wystawiajcie oceny. Tak robi np. Rock Paper Shotgun w cyklu Wot I Think. Bo jesli ocena jest, to oczywiscie ze wszyscy beda sie do niej odnosic - po to w koncu jest! Wiele osob stosuje oceny z recenzji by podjac decyzje o tym ktora gre kupic, wiec ich interesuje dlaczego iks dostalo 7 a igrek 8 i czy te 2 tytuly sa porownywalne itd. itp. I beda mieli nawet racje, bo co z tego, ze te gry recenzowaly rozne osoby, skoro GOL firmuje ich oceny.

Oczywiscie to oznacza tez, ze nie bedziecie brani pod uwage w roznych agregatorach ocen typu Metacritic, a dobre oceny wraz z cytatami nie beda trafiac na pudelka nowych gier, ale taka jest cena recenzenckiej uczciwosci.

16.06.2011 12:03
odpowiedz
Naczelnyk
129
Witch Hunter

-->TobiAlex

Odpuść. Każdy ma swoją opinię i wygląda na to, że przy niej pozostanie.

-->eJay

"Naczelnyk---->A jakby ktoś Ci wytatuował swastykę na czole podczas snu, to jakbyś się czuł?"
---------
Wiedziałbym, że to Ty i w rewanżu zrobiłbym Ci 'TO' pałką policyjną. Też podczas snu.

Dla mnie koniec wątku. Pozdr.

16.06.2011 12:06
odpowiedz
eJay
148
Quaritch

Naczelnyk--->Z przykrością stwierdzam, że nie zrozumiałeś przekazu:D

16.06.2011 12:52
odpowiedz
scr22
8
Legionista

Co za beznadziejnie durna recenzja koleś co to pisał jest jakiś niedotentegowany !

16.06.2011 13:03
odpowiedz
immune19_04
8
Chorąży

scr22 --> A może powiesz gościu dlaczego tak uważasz zamiast rzucać bezpodstawnie mięsem??

16.06.2011 16:12
odpowiedz
victripius
77
Joker

Nie wiem, co mam sądzić o tej grze. Nie grałem, ale po przeczytaniu recenzji mam raczej mieszane uczucia. Chyba nie będę grał, bo w końcu jest wiele lepszych gier... Takie nie wybijające się ponad przeciętność produkcje lepiej zostawić sobie na wakacje, kiedy brak jakiś lepszych produkcji.

16.06.2011 19:24
odpowiedz
as1972
86
Pretorianin

Gra nie jest przeciętna,wczoraj skończyłem,grałem dość długo,wszystkie dodatkowe questy

i powiem tak gra wcale nie ma dużo błędów,nie jest łatwa,tu trzeba mysleć,ja osobiście

wybrałem huntera i nie zmieniałem go,bez podnoszenia skilli nie ma szans żeby ją

skończyć,dzisiaj zaczynam na najtrudniejszym poziomie.Fabuła zaskakująca,ale z takimi

notami to pewnie 2-ki nie ujrzymy.W takie gry chciałbym grać,a nie plastikowe topowe

buble.

20.06.2011 00:15
odpowiedz
Nolifer
82
The Highest

Gdyby przymknąć oko na grafikę , bo to w grach nie jest najważniejsze , dostajemy grę na poziomie tak 7/7.5 czyli dosyć dobry średniak :D

23.06.2011 13:30
odpowiedz
Deemers
1
Junior

Człowieku... nie zgadzam się ze wszystkim co mówisz, ile razy przeszedłeś tą grę?

Świat Hunted jest super, atmosfera, muzyka jest świetna, zagadki do rozwiązania dodatkowe nie są proste przede wszystkim. Napisałeś, że niektóre czary są nie przydatne, a tak naprawdę, to bojowego doładowania się powinno cały czas używać bo jest ono bardzo przydatne, wszystkie czary łuczniczki czy wojownika są świetnie dopasowane.
Pierwszy raz przechodziłem tą grę Elarą, później Caddockiem i nie mogę powiedzieć która profesja jest lepsza, świetnie się dopełniają. Są przede wszystkim wyrównanie.
Są również minusy tej gry oczywiście, nie podoba mi się to że tylko jedną drogą można wejść i wyjść, ale co tam, cała mechanika walki jest extra, w porównaniu np do Gothica 3, gdzie bijąc cały czas z miecza wróg nie mógł Cię nawet dotknąć. Bardzo dobrym pomysłem także jest powolne zabicie, kiedy wróg leży czasem można wykonać śmiertelny cios, który bardzo fajnie wygląda, jest to bardzo efektowne i daje duży plus tej grze.

Podsumowując, nie zgadzam się z Tobą, moja własna ocena gry to 9/10.

25.06.2011 23:43
odpowiedz
Trader339942926
3
Junior

Ok. Czy ktoś próbował nie wypić tej srebrnej mazi i czy w związku z tym gra może ma inne zakończenie.

29.06.2011 08:32
odpowiedz
marcinos709
31
Konsul

Myślałem, że gra będzie lepsza, o wiele lepsze. Patrząc na screeny grafika wygląda fatalnie. Dzięki za ostrzegawczą recenzje, przynajmniej zaoszczędziłem pieniądze.

18.07.2011 22:07
odpowiedz
Trader339942926
3
Junior

Gra jest niezła. Polecam nie iść najkrótszą drogą lecz szukać ukrytych lokacji. W każdej z 6-ciu części są ok. dwie. I polecam nie pić ani raz tej srebrnej mazi, ponieważ są różne zakończenia.

18.07.2011 22:08
odpowiedz
Trader339942926
3
Junior

Gra jest niezła. Polecam nie iść najkrótszą drogą lecz szukać ukrytych lokacji. W każdej z 6-ciu części są ok. dwie. I polecam nie pić ani raz tej srebrnej mazi, ponieważ są różne zakończenia.

07.06.2014 16:06
odpowiedz
Vlad Tepes
25
Centurion
5.5

Przejście gry zajęło mi na średnim poziomie trudności ponad 20h, co jest na taką produkcję wynikiem imponującym. Mimo prostoty i słabej grafiki ma coś w sobie, co zachęca do dalszej rozgrywki. Oczywiście, jak dla mnie gra na raz, ale zasługuje na 5,5/10.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze