ocena redakcji
8.5
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Sacred 2: Fallen Angel - recenzja gry

Sacred 2: Fallen Angel wielkim dziełem jest, ale również wielce niedopracowanym. Tytuł z pewnością mogę polecić każdemu lubiącemu gry typu hack & slash. Zapewnia wiele godzin dobrej zabawy.

22 października 2008 8.5/10
• strony :123

Oto wreszcie pojawiła się zapowiadana od wielu miesięcy konkurencja dla ciągle żyjącej legendy Blizzardu – drugiej gry z serii Diablo. Pozostaje odpowiedzieć na pytanie, czy nowemu dziecku Ascaronu należą się gromkie brawa, czy przysłowiowy kubeł zimnej wody na głowy programistów? Myślę, że w tym wypadku można skorzystać z obu opcji jednocześnie. Po podaniu Sacred 2: Fallen Angel do stołu okazuje się, że danie to bardzo smakowite, ale i ciężkostrawne. Gracze kolejny raz mogą zaobserwować sytuację, gdy do dystrybucji wchodzi zabugowany produkt. I jeszcze te problemy z serwerami i płynnością na niektórych komputerach... Na szczęście już kilka dni po premierze powstało kilka łatek, a w najbliższej przyszłości można liczyć na kolejne poprawki. Dobrze, że produkcja ta jest na tyle grywalna, że już po chwili można częściowo wybaczyć twórcom pewne niedociągnięcia.

Możliwe do wyboru postacie prezentują nieco oryginalne podejście autorów do tematu. Co prawda mamy typowego fightera, którym jest przywołany ze świata umarłych Wojownik Cienia, jest też Wysoka Elfka – reprezentantka klasy władającej magią, ale już tworu, jakim jest Strażnik Świątynny nie można porównać z niczym innym. Postać ta jest starożytnym robotem, który w walce używa pulsującego działa – stanowiącego broń dystansową. Maszyna ta również dobrze radzi sobie na bliski dystans. Driada jest połączeniem łowcy i druidki, natomiast Inkwizytor, to zły kapłan wykorzystujący czarną magię. Mamy również znaną z poprzedniej części anielską wojowniczkę Serafię. Bohater musi wybrać swojego boskiego patrona – każdy z sześciu ma do zaoferowania potężne zaklęcie, z którego można od czasu do czasu korzystać. Wybór ten jest powiązany z obraniem ścieżki, którą będziemy kroczyć, niektóre bóstwa dostępne są dla dobrych postaci, a niektóre wręcz odwrotnie. W przypadku Serafii oraz Inkwizytora jesteśmy odgórnie przypisani do kampanii: światła – wybierając anielską wojowniczkę i cienia w tym drugim przypadku. Opowiedzenie się po stronie dobra lub zła wiąże się z inną linią fabularną, więc śmiało można przejść grę na dwojaki sposób – co zresztą za każdym razem wymaga poświęcenia sporej liczby godzin.

Wysokie wieże stwarzają dobre warunki do obserwacji pięknego świata Ankarii.

Każda z postaci to swoiste indywiduum – wszystkie z nich są w unikalny sposób wprowadzane w świat Ankarii – dalszy przebieg gry jest już uzależniony tylko od ścieżki, jaką kroczymy. Ponadto każda osoba posiada dodatkowy scenariusz, niezwiązany z wątkiem głównym. Zróżnicowano także przedmioty, których można używać, przy czym pragnę podkreślić, że nie chodzi tu tylko o specyficzne dla danej postaci egzemplarze, ale również o to, że np. Inkwizytor może nosić cztery pierścienie, a Wojownik Cienia tylko dwa. Oczywiście brak czegoś jest rekompensowany możliwością posiadania innej rzeczy.

Każdego bohatera określa sześć podstawowych współczynników (siła, zręczność, wytrzymałość, kondycja, inteligencja, siła woli) oraz masa różnorodnych statystyk. Jeśli chodzi o ścieżkę rozwoju, to bezsprzecznie można stwierdzić, że każdą postać dobrze zróżnicowano. Wszyscy podopieczni dysponują trzema kategoriami sztuk walki. Zawierają one po pięć zdolności, które oprócz standardowego podnoszenia poziomu mogą, wraz z rozwojem postaci, zostać dodatkowo zmodyfikowane. Ulepszenia te przebiegają w trzech etapach, przy czym w każdym wybieramy jeden z dwu bonusów. Samych umiejętności w stylu kowalstwa, znajomości zbroi lub mieczy jest znacznie więcej i są one, z paroma wyjątkami, wspólne dla wszystkich postaci. Wszystko zręcznie podane, w sposób wywołujący efekt „a zdobędę sobie jeszcze jeden poziom”.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Sacred 2: Fallen Angel - recenzja gry

Sacred 2: Fallen Angel - recenzja gry

Długo przyszło konsolowcom czekać na ostatnie dzieło niemieckiej ekipy Ascaron Entertainment. Było warto?  recenzja gry

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim uderzył mocno i na tyle skutecznie, że straciliśmy dla niego głowy. Czy nowy produkt Bethesdy jest murowanym kandydatem do tytułu gry roku? Na to pytanie odpowiadamy w recenzji.  recenzja gry

Recenzja gry Risen 3 – fani Gothica wystąp! Władcy tytanów nie zawodzą

Recenzja gry Risen 3 – fani Gothica wystąp! Władcy tytanów nie zawodzą

W Risen 3 studio Piranha Bytes połączyło sprawdzone rozwiązania znane z serii Gothic wzbogacając je elementami wprowadzonymi w Risen 2. To połączenie dla fanów produkcji niemieckiego studia wypadło nad wyraz dobrze.  recenzja gry

ocena vs oczekiwania

Według naszych czytelników gra Sacred 2: Fallen Angel w wersji PC jest rozczarowaniem – oczekiwania przed premierą były wyższe niż aktualna średnia ocena użytkowników.

8.3

ocena czytelników

2410 ocen czytelników

8.7

oczekiwania przed premierą

579 głosów czytelników

Sacred 2: Fallen Angel - screen - 2008-09-05 - 115173Sacred 2: Fallen Angel - screen - 2008-09-05 - 115172Sacred 2: Fallen Angel - screen - 2008-09-05 - 115171Sacred 2: Fallen Angel - screen - 2008-09-05 - 115170Sacred 2: Fallen Angel - screen - 2008-09-05 - 115169Sacred 2: Fallen Angel - screen - 2008-09-05 - 115168Sacred 2: Fallen Angel - screen - 2008-09-05 - 115167Sacred 2: Fallen Angel - screen - 2008-09-05 - 115166Sacred 2: Fallen Angel - screen - 2008-09-05 - 115165Sacred 2: Fallen Angel - screen - 2008-09-05 - 115164

komentarze czytelników (48)


TobiAlex  2008-10-22 - 15:31

TQ ma lepszą grafikę niż S2? Dobre sobie, tekst miesiąca. No chyba, że w TQ grasz na max ustawieniach a w S2 na najniższych. Grafa jest 10000 lepsza od tej z TQ a porównanie jej do Lokiego to już bzdura totalna. Jak Ci nie pasi to zainstaluje elitarne tekstury.

Rmoahal  2008-10-22 - 17:48

Własnie zasysam demko, jeszcze jakies 4h i bedzie wiadomo czy dorasta do pięt KRÓLOWI H&S, chociaz szczerze w to wątpię, szczególnie po przeczytaniu recki.AND THE HEAVENS SHALL TREMBLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Morgul Maugoth  2008-10-22 - 18:18

Na razie gram w "triala" wojem i nie wiem kto go projektowal, ale powinni go zwolnic - talia jak u baby a biega jakby za czesto sie schylal pod prysznicem. Masakra.. na szczescie gra w miare daje rade, pomimo cukierkowosci i dennego robota, skusilem sie na zakup - mam nadzieje ze multi bedzie ok. Taki zabijacz czasu... ...

Mastyl  2008-10-22 - 18:48

Nie chce byc kontrowersyjny, ale demo mi sie podobało.

Chudy The Barbarian  2008-10-22 - 20:13

Wow, rekomendacja? Poważnie zastanowię się nad tym tytułem na X360.

Rivui  2008-10-23 - 10:40

No właśnie myślałem że autor już nie wspomni o co chodzi z tymi serwerami i o trybie multiplayer czyli o tym co stanowiło siłę pierwszej części...Oby wszystko połatali i serwery śmigały jak się patrzy...

TobiAlex  2008-10-23 - 14:33

Morgul Maugoth może czas wymienić sprzęt, szczególnie kartę graficzną? A może monitor? Jeżeli Ty nie widzisz różnic między elite a standardowymi teksturami to coś z Tobą nie tak (może wzrok?). ...

Morgul Maugoth  2008-10-23 - 15:19

Okej roznica jest oszalamiajaca, puknij sie. Swoja droga fanatykiem diablo 2 neigdy nie bylem, d1 ownuje 2 klimatem, ale mowic ze krol umarl to troszke przesada. S2 jest zbyt stateczne, malo dynamiczne, do tego bajkowo-cukierkowe z jakimis laserami.. no bez przesady. Dac sie gra, no ale bez zachwytow.. no i ten sw ktory wyglada dennie. ...

stg.Olo  2008-10-23 - 15:47

Tez macie co porownywac:) Gre ktora wyszla w 2002 roku do gry ktora wyszla w 2008. Od samego poczatku to ewentualnie Diablo 2 z Sacredem 1 i to by bylo na miejscu. Ewidentnie gry sie roznia choc ponoc gatunek ten sam.I jedna i druga ma do tej pory spora grupe wielbicieli i mysle ze wlasnie Sacred ma ta grupe bardzej pelnoletnia. Diablo 2 jedzie na fali WIELKIEGO Diablo 1 i bedzie jechac dalej tylko ze niestety Blizzard olal sobie D2 na rzecz WQoWa i powstalo to co powstalo(nie wiem jak obecnie) masa duppedow,cheaterow itp. Gralem duzo w D2 i gra do pewnego momentu sprawiala mi przyjemnosc,potem juz tylko 3 bossow a na koncu odpuscilem z w/w powodu. Sacred a zwlaszcza obecnie wydana 2 ma duzo wiecej mozliwosci . Wielki swiat,masa questow i kilka postaci do kombinowania w skillach.Coz wiecej potrzeba od h&s. Czego jeszcze oczekujecie od h&sa jak ma niby wygladac ???Diablo 3 prawdopodobnie na wiosne wyjdzie i co wtedy???? 90% ludkow slini sie na ta informacje i wszedzie pisze ze D3 pozamiata itp.Czy przypadkiem nie jest to sugestywne oddzialywanie tlumu???Jak Blizzard wyda g...o zawiniete w papierek z napisem czekolada,to kazdy mimo smrodu bedzie pial w zachwytach jaka to pysz ...

TobiAlex  2008-10-23 - 17:13

Morgul Maugoth wyluzuj trochę tak? Ta gra była robiona z jajem, jedyna była taka sama. Pograsz dłużej to zrozumiesz (quest z obcym, lol). A niech sobie SW ma szerokie krocze, w końcu człowiekowi po śmierci zwieracze puszczają więc może na koniec się posrał? Kto to wie.

Morgul Maugoth  2008-10-23 - 17:25

diablo2 wyszo w 2000 roku. Ogolnie ja na razie tylko troche pogralem w "triala"(by sprawdzic czy to strawie, bo na screenach zniechecalo), jutro powinna dojsc gierka i wtedy sprawdze mutli. Moze poziej sie to zmienia, ale jakos tak malo dynamicznie jest - a tym powinien sie porzadny h&s cechowac. Swiat jest wielki przyznaje, z jednej strony fajnie z drugiej latanie w kolko moze troszke dobic (robie jednego q w punkcie x wracam oddac biore drugiego od kogos innego i znowu lece do punktu x ). No i nie bede oszukiwal ze mi klimat nie pasuje zupelnie, tzn przelkne i spoko sobie pogram ale jakis robot i rurociagi, w ogole mi to nie pasuje. Slodko i beztrosko wszedzie, to tez na - ... no i to ze grajac 3h zabijam nosnstop te same potworki ( te tam gobliny i pitatow/ludzi/elfow - ktorzy wygladaja identycznie ) rozumiem, ze jak przejde sie hen hen kawalek dalej to sie zmieni.. no ale troszke mogliby bardziej urozmaicic. Wkurzaja mnie skaczace bez sensu zaby, czy chodzacy jelen ktore blokuja droge ( i nie moge go zabic ). W ogole to lezace piorko blokuje droge i trzeba je omijac bo postac nie przejdzie - troszke kau z tymi kolizjami. Postac powinna "przenikac" przez takie pierdolki jak kamy ...

stg.Olo  2008-10-23 - 18:05

Malo dynamiczne ???hmmmm a Diablo 2 bylo bardziej???przejdziesz 3/4 kampanii pogadamy :) Wiele rzeczy tu w Sacredzie 2 pokazuje nam ze postac jest cienko zrobiona :) masa statystyk ktore trzeba uwzglednic i dokladnie popatrzec w co sie punkty laduje.Ponadto masa sprzetu. D2 jako ze porownujemy akurat te gry mialo prosty jak budowa cepa build i tyle.Pare itemow ktore Ci dawaly przewage a obecnie to runy (w wiekszosci duplikowane). Pokaz mi h&sa gdzie nie latasz i nie zabijasz tych samych lolkow :) w Sacredzie wielkosc swiata powala na kolana i jak sobie chcesz polazic to masz pare ladnych klometrow :) z roznymi mobami,zreszta usytowanymi zgodnie z terenem np.na bagnach pajaki,zombie a na pustyni nomadzi i scorpiony itd. Na poczatku gdy dostalem demo tez troszeczke mnie cukierkowosc grafiki odrzucila :) ale nastepnego dnia jak siadlem i zaczalem dokladnie to analizowac to stwierdzam ze jest genialnie zrobiona.Gdy obecnie gram w pelna wersje,zatrzymuje sie czasami aby podziwiac wlasnie plenery zwlaszcza jak zachodzi sloneczko. ...

Morgul Maugoth  2008-10-23 - 18:14

No dlatego zakupilem tytul bo mam nadzieje, ze ten dynamizm wzrosnie wraz z .. magicznym czynnikiem x ktorego jeszcze w tej grze nie odkrylem ;p Co do bicia mobow, powinna byc wieksza roznorodnosc - ja chce je mordowac masowo, ale nie walczyc nonstop z klonami... po prostu dosyc dlugo spedzam czas w jednej "lokacji"/"akcie" po tych 3h played(zagladam do kazdej dziury) to naprawde chcialbym zabic cos innego niz te gobliny (czy co to tam jest) i indentycznie wygladajacy piraci/bandyci/elfy .. oczywiscie zapomnailem o dzikach, niedzwiedziach, zolwiach i wilkach - no ale te to od czasu do czasu sie trafiaja. Troszke wieksza roznorodnosc i byloby po prostu milej. ...

stg.Olo  2008-10-23 - 19:00

Och nie,sielankowo tak nie jest po prostu demo rozgrywa sie na wybrzezu gdzie szumi slodko morze,rosna tropikalne i nie tylko drzewka,nic tylko wziasc parasol,jakas panienke skrzynke piwa i dolce vita :).Krainy sie zmieniaja,nie bede Ci opisywal co i jak ale troszeczke do zwiedzania swiata masz i naprawde klimatycznie zrobione sa i moby i miejsca w ktorych sie one znajduja.Co do podziemii to i owszem co kilkaset metrow jest jakas dziurwa w ziemi :).

Jesi  2008-10-25 - 20:52

Ej który patch jest zbugowany ten 1 czy 2 bo jak zainstalowałem oba to gra mi NIE CHODZI... ja pierdziele.... jak twórcy tej gry byliby moimi sąsiadami to bym ich zaszlachtował.... od połowy dnia instalowałem grę i ściągałem pache i znowu instalacja a tak cholernie długo to wszystko trwa... nie wiem czy jakość komputera wpływa na szybkość instalacji ale jak tak to nie zazdroszczę kolegom ze słabszym sprzętem :/ ...

stg.Olo  2008-10-25 - 21:35

Tak na szybko :) Najnowszy Hotfix nie przeszkadza w grze singlowej,ba nawet pomaga natomiast zostal zjechany calkowicie multiplayer bo gra ma wersje nowsza niz serwery wiec nie mozna zalozyc gry na closed.Od wczoraj nic sie nie zmienilo wiec serwerow nie ma. Open multi jak najbardziej chodzi.

abru  2008-10-28 - 04:31

--->Dobrze, że nie popełniono podstawowych błędów przy balansowaniu trudności przeciwników. W tej kwestii wszystko gra i przeciwnicy dobrani są odpowiednio do levelu i postępu w fabule naszego protegowanego. ...

xardupa  2009-03-07 - 18:57

jedynke przeszedlem razem z dodatkiem. Kupie sobie to

lubie_ciastka  2009-07-01 - 22:18

"Wysokie wieże stwarzają dobre warunki do obserwacji pięknego świata Ankarii." 3. Fantastyczna kraina, w której rozgrywa się historia Sacred 2: Fallen Angel to: Ancaria ... ...To w koncu "c" czy "k"?

Sobieski1978  2009-07-07 - 09:18

A co za różnica :P Ważne, że świat piękny :D