Test Drive Unlimited [PC]

Istniejąca od 1987 roku seria Test Drive przez lata doczekała się mnóstwa kontynuacji, w których sukcesywnie zmieniała swoje oblicze. Omawiana produkcja jest pierwszą, jaką stworzono z myślą również o konsoli Xbox 360 i w stosunku do swoich poprzedników zawiera najwięcej zmian.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Test Drive Unlimited data premiery gry na PC:

16 marca 2007 ( światowa data premiery )

06 kwietnia 2007 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do Test Drive Unlimited:

Need for Speed Carbon
Need for Speed ProStreet
Need for Speed III: Hot Pursuit

Wyścigi, samochodowe, sandbox, multiplayer

Istniejąca od 1987 roku seria Test Drive przez lata doczekała się mnóstwa kontynuacji, w których sukcesywnie zmieniała swoje oblicze. Omawiana produkcja jest pierwszą, jaką stworzono z myślą również o konsoli Xbox 360 i w stosunku do swoich poprzedników zawiera najwięcej zmian, odróżniających ją od standardowych wyścigów samochodowych.

Pierwszą zmianą, jaką napotkają gracze po uruchomieniu gry jest możliwość wybrania tzw. avatara, czyli wizerunku kierowcy. Ma to miejsce na lotnisku, gdzie zaczyna się cała zabawa. Ponadto w trakcie gry odwiedzamy sklepy i kupujemy ubrania, które odróżnią nas od innych użytkowników Test Drive Unlimited podczas rozgrywek sieciowych. Warto dodać, że ciuchy nabywa się za kupony wygrywane za podwożenie autostopowiczów. Część ubrań firmowana jest przez prawdziwych projektantów, np. Marka Ecko, część można ściągnąć z Internetu za pomocą łatwej w obsłudze usługi. Kolejna zasadnicza zmiana dotyczy sposobu uczestnictwa w wyścigach. Każdy gracz otrzymuje na starcie swój dom z garażem, który stanowi bazę wypadową do wszystkich działań podjętych podczas zmagań. Swoje własne cztery kąty umożliwiają np. odbiór wewnętrznej poczty elektronicznej, przeglądnięcie stale uaktualnianego biuletynu informującego o nowych samochodach i wyścigach, a także korzystanie z aukcji internetowych na modłę popularnego serwisu eBay, gdzie inni użytkownicy wystawiają do sprzedaży swoje maszyny. Odpowiedzialny za wydanie gry koncern Atari postarał się również, aby po premierze programu można było ściągać z sieci modele nowych samochodów. Ich liczba jest uzależniona od zawartych umów na wykorzystanie licencji pomiędzy Atari a producentami prawdziwych aut.

Po podjęciu gotowości wyruszenia na ulice, gracz udaje się do garażu, który nie spełnia tylko funkcji dekoracyjnych, ale stwarza również możliwość wyposażenia auta w kosztowne elementy wyposażenia wnętrz. Gracz może również obchodzić samochód, przyglądać się mu pod każdym kątem, otwierać drzwi i podziwiać tapicerkę. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że w grze standardowo zawartych jest około 90 luksusowych samochodów i motocykli, Test Drive Unlimited odkryje się przed nami nie tylko jako produkt rozrywkowy, ale również jako interaktywny katalog aut, które możemy dowolnie oglądać i podziwiać.

Jeśli chodzi o trasy, programiści firmy Atari postanowili powołać się na dobrodziejstwa płynące z natury. Areną zmagań jest hawajska wyspa Oahu, gdzie na przejechanie czeka ponad tysiąc mil dróg i szos, wiernie odwzorowanych i pieczołowicie przygotowanych na podstawie zebranych wcześniej danych satelitarnych.

Dzięki możliwości rozgrywek online, tysiące graczy może brać udział w zmaganiach na wyspie w tym samym momencie, co zbliża Test Drive Unlimited do produktów z gatunku MMO. Gracze mogą wyzywać na pojedynki innych użytkowników programu, a zarobione w ten sposób pieniądze wydawać np. na rozbudowę samochodów lub kupno obszerniejszego domu. Ogromną zaletą programu jest możliwość dowolnego generowania tras w obrębie wyspy, poprzez wyznaczanie miejsca startu i mety oraz tzw. checkpointów (punktów czasowych), niezbędnych do zaliczenia w trakcie jazdy. Pomysłowi i wymagający użytkownicy Test Drive Unlimited będą w stanie opracować w łatwy sposób wyścigi, które mogą trwać nawet trzy godziny czasu rzeczywistego (ponad 50 zasad i ustawień).

Fantastyczna grafika, oszałamiająca oprawa dźwiękowa i znakomity model fizyczny doceni każdy zwolennik wyścigów o zręcznościowym charakterze. Test Drive Unlimited to gra efektowna w każdym calu, a wprowadzenie dużej ilości nowatorskich rozwiązań powoduje, że z pewnością emocji nie zabraknie.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 8.9 / 10 na podstawie 10707 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 76 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna 256MB (GeForce 6600GT lub lepsza), 8 GB HDD, Windows 2000/XP

Test Drive Unlimited - recenzja gry

Test Drive Unlimited - recenzja gry (PC)

"Zdecydowanie lepiej wykonano wozy, które mogą brać udział w wyścigach, ale to akurat nie powinno być zaskakujące. Możemy zaobserwować dokładnie odzworowane elementy nadwozia, co jest szczególnie ważne w przypadku pokrytych dużą warstwą chromu klasyków, czy też bardziej futurystycznych konstrukcji, jak chociażby doskonale znanej miłośnikom czterech kółek Zondy. W tym miejscu przyczepiłbym się tylko do jednej kwestii. Otóż w zależności od odległości od innego „interaktywnego” auta, dynamicznie zmienia się jego poziom szczegółowości. Problem polega na tym, iż są to bardzo wyraźne przeskoki, które na dodatek pojawiają się przy mniejszych odległościach. Szkoda, że nie pomyślano o posiadaczach mocniejszego sprzętu, którzy nie muszą się w tak dużym stopniu martwić utrzymaniem rozsądnej liczby wyświetlanych klatek."  więcej

komentarze czytelników (1234)


Maniac  2015-04-28 - 15:01

drambek chyba trochę Ci jazda nie szła widzę, takie głupoty wypisujesz. Jazda Mercedesem SLR lub Lambo Murcielago to bajka. Jeśli nie miałeś frajdy to słaby z Ciebie driver i tyle :P

Maniac  2015-04-28 - 18:14

Pierwszy raz na coś przydał się mój syf na dysku i potrójne duplikaty w dziwnych miejscach. Odnalazłem save 100% gry kilka chałup. Jeśli ktoś chce polatać to chętnie się dogadam. PS. jak namierzyć stacje benzynową?

Peter 21  2015-05-08 - 19:12

''Maniac'', odnośnie aut klasy ''A''- moim zdaniem SLR ma ciężki przód i w porównaniu z resztą z klasy brakuje mu charakteru, a Murcielago to chyba najrozsądniej prowadzące się auto w tej klasie. Koenigsegg-szaleniec, Saleen-trochę tępy w zakrętach, McLarenem nie jeździłem, Zonda-ciekawa, ale nie chcę jej mieć, Enzo-nie złe, ale oczywiste, MC12-blee.

Lesheden  2015-05-10 - 20:01

Działa online?

dolce343  2015-05-28 - 10:20

Panowie Zapraszam do wspólnej jazdy w najlepszej grze ze światem otwartym ;-) TEAM SPEAK 3 server: myextreme.pl Pokój : TDU 1 hasło : brian

9.0

MisterMistrz  2015-05-31 - 02:29

Jedna z najlepszych gier wyścigowych w jakie grałem. Plusy: Ogromny otwarty świat, fizyka jazdy (Logitech G27 spisuje się super) i grafika. Minusy: Niewidzialne radiowozy (Ci co grali to wiedzą o czym mowa), zachowanie ruchu ulicznego AI (niekiedy jeżdżą jak idioci) i problemy z manualną skrzynią biegów (Nie działa drążek od kierownicy w niektórych samochodach)

drambek  2015-07-15 - 15:53

Maniac -- z twojej ciotki to słaby driver, a jazda klasą A, która nadaje się na wyścigi w multi ( tzn. nie zostajesz w tyle po 2 s jazdy ) to KATASTROFA ! Jazda jest może fajna tylko dopóki jeździmy w singlu lub w swobodnej jeździe, ale ścigać się tu w multi ? Upraszczając to taka miniaturka schrzanionej jazdy jak w pełni zaprezentowano to w NFS MW z 2012 r. Takim jazdą mówimy stanowcze : NIE !.

Peter 21  2015-07-24 - 09:54

drambek------->Dobra, dobra, już widać i czuć, że nie przepadasz za tą grą i nie lubisz aut gr.A. Wszystko zostało powiedziane, ja się wyraziłem, ty i inni. Ja nie zmieniam zdania.

4.5

jjackblack  2015-08-03 - 06:52

Podpisuję się pod tym co napisał Drambek, sam pomysł na grę dobry ale realizacja schrzaniona, wszystko zostało ulepszone w TDU 2 łącznie z modelem jazdy niestety i tam został nieco popsuty przez patch ok. 1 GB ( zapewne jakiś gracz z płaczem napisał maila do wydawcy , że droga hamowania w wyścigowch grach musi wynosić pół kilometra ) ale i tak wolę jeździć w cz. 2. A skoro mowa o obu grach - jeżeli TDU 1 jest tak cudowne to czemu w TDU 2 jest kilkadziesiąt razy więcej graczy niż w jedynce ? Retoryczne pytanie.

grish_em_all  2015-08-03 - 11:28

Rzeczywiście pytanie retoryczne, gdyż serwery TDU1 już od dawna są wyłączone, więc skąd mają być gracze. Model jazdy w jedynce jest zwyczajnie dużo bardziej realistyczny, przez co najlepiej grać na kierownicy. Gdy używa się klawiatury faktycznie nie jest lekko.

fayerrr  2015-08-04 - 10:19

I tu mamy problem: bo gra powinna być chyba grywalna zarówno na kierownicę jak i na klawiaturę. Nie każdy gracz ( a już na pewno mała grupa 40- latków ) będzie specjalnie kupować kierownicę aby mieć lepsze wyczucie zakrętu. A jeśli jednak tak ma być to chyba powinno być ostrzeżenie na pudełku z grą "UWAGA PRODUKT GRYWALNY W 100 % GDY WYDASZ DODATKOWE PIENIĄDZE NA SPRZĘT PERYFERYJNY". A tak przy okazji: czemu w grach wyścigowych większe szanse na wygrane w multi mają posiadacze kierownicy ? Czyżby kolejny zabieg do zmuszania kupowania gadżetów do pc ? Uprzedzę odp. typu "na kierownicy łatwiej się prowadzi" - bzdura ! Wystarczy porównać ten sam typ auta w jakiejkolwiek grze- jeden gra na klawiaturze, drugi na kierownicy - odcinek trasy : długa prosta, start ! I co ? Przyspieszenie zawsze ma większe posiadacz kierownicy .... żal. To tak zwany efekt "przedobrzenia" to samo w innych grach np. HL 2 multi: wystrzelenie w głowę 3/4 magazynka w przeciwnika z podst. broni nie gwarantuje jego zabicia ale już rzut w niego przedmiotem np. monitorem równa się natychmiastowa śmierć pfffff, albo The Crew : wyścig autem na tor np. stuningowanym do tego nissanem 350 z nie gwarantuje zwycięst ...

grish_em_all  2015-08-04 - 14:08

A tak przy okazji: czemu w grach wyścigowych większe szanse na wygrane w multi mają posiadacze kierownicy ? Tu się nie zgodzę do końca, na pewno ta zasada się nie sprawdza we wszystkich przypadkach. Mnóstwo godzin spędziłem w GRID: Autosport, gdzie grając na kierownicy byłem regularnie objeżdżany przez znajomego używającego klawiatury i to nie jest kwestia że tak słabo jeździłem. On po prostu jeździł lepiej i był w stanie lepiej niż ja ustawić samochód. Wracając do tematu, to zawsze kierownica będzie lepszym kontrolerem do gier wyścigowych z bardziej symulacyjnym modelem jazdy niż klawiatura, tak samo jak joystick do lotniczych. Nie ma tu dużej filozofii, na klawiaturze masz albo 100% gazu albo 0, skręty tak samo, a na kierownicy możesz łatwo dawkować. Dlatego w grach nastawionych na realizm będzie się lepiej sprawdzać. Na drugim biegunie ustawiłbym natomiast pierwszego NFS:MW, gdzie z kierownicą się nie mogłem dogadać i wolałem grać na klawiaturze.

fayerrr  2015-08-04 - 18:22

Napisałem, że kierownica zawsze wygrywa z klawiaturą przy tych samych typach aut, może nie jasno napisałem, chodziło mi o to, że oba auta są identyczne zarówno typ jak i wszelki tuning, ustawienia. Najbardziej widać to chyba w TDU 2 gdzie na torze pagani cinque klasa A1 sterowana klawiaturą przegrywa z autami klasy.....A4 prowadzona kierownicą . Kiedy moje pytanie padało jakich kodów używa dany gracz odpowiedź zawsze padała ta sama: "gram na kierownicy". To chyba mało sprawiedliwe ?

grish_em_all  2015-08-04 - 19:00

Akurat w TDU2 grałem na jednym i na drugim. Nie jestem w stanie sobie przypomnieć jakie miałem czasy/wyniki, ale akurat startowało mi się lepiej na klawiaturze - na kierze miałem kłopot z odpowiednim wyczuciem gazu, albo buksowałem, albo się dławiłem. Na klawie jakoś znalazłem dobry moment do wciśnięcia klawisza że wstrzelałem się w odpowiednie obroty. Hamowanie za to lepiej mi wychodziło przy kierownicy, zwłaszcza jak trzeba było hamować w skręcie, wtedy dawkowanie siły hamowania się bardzo sprawdzało.

fayerrr  2015-08-10 - 16:56

W Win 10 nie uruchamia się mi gra z ikony "Project Paradise Launcher" tylko przez zwykły skrót, przez to nie mam możliwości pograć w swobodnej jeździe z opcją tankowania, też tak ktoś ma ?

Peter 21  2015-08-16 - 19:03

Wiem, że już wygadałem się o tej grze, ale muszę powiedzieć coś jeszcze. Mam do czynienia z samochodami i motorsportem praktycznie od bobasa. Rajdy to moja pasja i dużo czasu spędziłem przy filmach w których Colin McRae, czy Marian Bublewicz objaśniali jak panować nad rajdówką, klepałem na klawiaturze w RBR, RFactor (raz), czy nawet w TDU i wiem jak może się zachowywać mocny samochód w rękach słabego lub mocnego kierowcy na niekompatybilnym sprzęcie O_O. Grając w jakąkolwiek grę nie wyobrażam sobie ustawienia wozu przed zakrętem niczym "Hołek" swojej Celici ST185. I tu dochodzę do sedna. TDU to bardzo dobry pół-symulator jazdy. Każdy samochód ma duszę i charakter. Każdy kryje niespodzianki i zalety i wady... Niektórymi kieruję się ciężko, ale to normalne. Kto ogląda Top Gear ten wie, że Koenigseeg CC8S to szaleniec i belzebub, a Lamborghini od zarania dziejów chciało cię zabić, i że Miura była przy wysokich prędkościach mówiąc delikatnie ... ciężka. :/ Nie podoba się droga hamowania, zachowanie w zakrętach, przewaga kierownicy nad klawiaturą? To proszę kupcie grę Richard Burns Rally i dopiero tam narzekajcie, bo Impreza to "kartonowe pudło" i "ciągle wywala z trasy". Tam czujecie t ...

mimko  2015-08-18 - 10:48

Narzekania na forum są formą powiadomienia innych potencjalnych graczy jak wygląda gra : fizyka jazdy i inne rzeczy , których nie uświadczy się z oglądanych fotek albo opłaconych recenzji, które są mało obiektywne. Ważne, żeby nie było 100 narzekań pisanych przez 1 osobą 24 godz./dobę. A tak przy okazji narzekań : właśnie grając niedawno ( tylko aby ponownie ust. dobrze grafikę ) przypomniałem sobie jak dennie mało grywalna jest tu zabawa w swobodnej jeździe on-line: uderzasz drugie auto gracza i nic, stoi jak zabetonowane ( niech ktoś napisze że to realizm to będę miał ubaw ).

Peter 21  2015-08-19 - 19:24

My się tu chyba długo nie zrozumiemy...

mimko  2015-08-23 - 07:25

omg..

kacper300zx  2015-08-28 - 19:11

TDU vs TDU 2 to tak jak porównywać niebo a ziemię ;)