Test Drive Unlimited [PC]

Istniejąca od 1987 roku seria Test Drive przez lata doczekała się mnóstwa kontynuacji, w których sukcesywnie zmieniała swoje oblicze. Omawiana produkcja jest pierwszą, jaką stworzono z myślą również o konsoli Xbox 360 i w stosunku do swoich poprzedników zawiera najwięcej zmian.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Test Drive Unlimited data premiery gry na PC:

16 marca 2007 ( światowa data premiery )

06 kwietnia 2007 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do Test Drive Unlimited:

Need for Speed Carbon
Need for Speed ProStreet
Need for Speed III: Hot Pursuit

Wyścigi, samochodowe, sandbox, multiplayer

Istniejąca od 1987 roku seria Test Drive przez lata doczekała się mnóstwa kontynuacji, w których sukcesywnie zmieniała swoje oblicze. Omawiana produkcja jest pierwszą, jaką stworzono z myślą również o konsoli Xbox 360 i w stosunku do swoich poprzedników zawiera najwięcej zmian, odróżniających ją od standardowych wyścigów samochodowych.

Pierwszą zmianą, jaką napotkają gracze po uruchomieniu gry jest możliwość wybrania tzw. avatara, czyli wizerunku kierowcy. Ma to miejsce na lotnisku, gdzie zaczyna się cała zabawa. Ponadto w trakcie gry odwiedzamy sklepy i kupujemy ubrania, które odróżnią nas od innych użytkowników Test Drive Unlimited podczas rozgrywek sieciowych. Warto dodać, że ciuchy nabywa się za kupony wygrywane za podwożenie autostopowiczów. Część ubrań firmowana jest przez prawdziwych projektantów, np. Marka Ecko, część można ściągnąć z Internetu za pomocą łatwej w obsłudze usługi. Kolejna zasadnicza zmiana dotyczy sposobu uczestnictwa w wyścigach. Każdy gracz otrzymuje na starcie swój dom z garażem, który stanowi bazę wypadową do wszystkich działań podjętych podczas zmagań. Swoje własne cztery kąty umożliwiają np. odbiór wewnętrznej poczty elektronicznej, przeglądnięcie stale uaktualnianego biuletynu informującego o nowych samochodach i wyścigach, a także korzystanie z aukcji internetowych na modłę popularnego serwisu eBay, gdzie inni użytkownicy wystawiają do sprzedaży swoje maszyny. Odpowiedzialny za wydanie gry koncern Atari postarał się również, aby po premierze programu można było ściągać z sieci modele nowych samochodów. Ich liczba jest uzależniona od zawartych umów na wykorzystanie licencji pomiędzy Atari a producentami prawdziwych aut.

Po podjęciu gotowości wyruszenia na ulice, gracz udaje się do garażu, który nie spełnia tylko funkcji dekoracyjnych, ale stwarza również możliwość wyposażenia auta w kosztowne elementy wyposażenia wnętrz. Gracz może również obchodzić samochód, przyglądać się mu pod każdym kątem, otwierać drzwi i podziwiać tapicerkę. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że w grze standardowo zawartych jest około 90 luksusowych samochodów i motocykli, Test Drive Unlimited odkryje się przed nami nie tylko jako produkt rozrywkowy, ale również jako interaktywny katalog aut, które możemy dowolnie oglądać i podziwiać.

Jeśli chodzi o trasy, programiści firmy Atari postanowili powołać się na dobrodziejstwa płynące z natury. Areną zmagań jest hawajska wyspa Oahu, gdzie na przejechanie czeka ponad tysiąc mil dróg i szos, wiernie odwzorowanych i pieczołowicie przygotowanych na podstawie zebranych wcześniej danych satelitarnych.

Dzięki możliwości rozgrywek online, tysiące graczy może brać udział w zmaganiach na wyspie w tym samym momencie, co zbliża Test Drive Unlimited do produktów z gatunku MMO. Gracze mogą wyzywać na pojedynki innych użytkowników programu, a zarobione w ten sposób pieniądze wydawać np. na rozbudowę samochodów lub kupno obszerniejszego domu. Ogromną zaletą programu jest możliwość dowolnego generowania tras w obrębie wyspy, poprzez wyznaczanie miejsca startu i mety oraz tzw. checkpointów (punktów czasowych), niezbędnych do zaliczenia w trakcie jazdy. Pomysłowi i wymagający użytkownicy Test Drive Unlimited będą w stanie opracować w łatwy sposób wyścigi, które mogą trwać nawet trzy godziny czasu rzeczywistego (ponad 50 zasad i ustawień).

Fantastyczna grafika, oszałamiająca oprawa dźwiękowa i znakomity model fizyczny doceni każdy zwolennik wyścigów o zręcznościowym charakterze. Test Drive Unlimited to gra efektowna w każdym calu, a wprowadzenie dużej ilości nowatorskich rozwiązań powoduje, że z pewnością emocji nie zabraknie.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 8.9 / 10 na podstawie 10688 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 76 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna 256MB (GeForce 6600GT lub lepsza), 8 GB HDD, Windows 2000/XP

Test Drive Unlimited - recenzja gry

Test Drive Unlimited - recenzja gry (PC)

"Zdecydowanie lepiej wykonano wozy, które mogą brać udział w wyścigach, ale to akurat nie powinno być zaskakujące. Możemy zaobserwować dokładnie odzworowane elementy nadwozia, co jest szczególnie ważne w przypadku pokrytych dużą warstwą chromu klasyków, czy też bardziej futurystycznych konstrukcji, jak chociażby doskonale znanej miłośnikom czterech kółek Zondy. W tym miejscu przyczepiłbym się tylko do jednej kwestii. Otóż w zależności od odległości od innego „interaktywnego” auta, dynamicznie zmienia się jego poziom szczegółowości. Problem polega na tym, iż są to bardzo wyraźne przeskoki, które na dodatek pojawiają się przy mniejszych odległościach. Szkoda, że nie pomyślano o posiadaczach mocniejszego sprzętu, którzy nie muszą się w tak dużym stopniu martwić utrzymaniem rozsądnej liczby wyświetlanych klatek."  więcej

komentarze czytelników (1218)


gridmaster  2014-11-12 - 17:53

Jakby ktoś chciał pośmigać online to http://forum.turboduck.net/threads/29561-Test-Drive-Unlimited-Project-Paradise-PUBLIC-BETA-AVAILABLE

jjackblack  2014-11-24 - 16:58

Zainstalowałem tego clienta tdu ale nie ma wyścigów multi, widać jedynie graczy w swobodnej jeździe.

gridmaster  2014-11-24 - 20:07

Na razie tylko jazda swobodna . Nowe funkcje back-end (synchronizacja czasu) Nowe funkcje klienta (skrót klawiszowy, opcje uruchamiania, ...) Tryb paliwa Wzmocniony Tuning Podkręcanie Grafiki Małe Wariacje (takie jak szybsze uruchomienie) I wiele więcej! Jest to wersja Beta więc wszystko możliwe

jjackblack  2014-11-25 - 14:27

Jeszcze jedno pytanie : czy jest klawisz włączający mikrofon? W opcjach nie ma, czy to działa na zasadzie : dźwięki , suwaki w górę i zawsze mnie słychać?

10

dolce343  2014-12-05 - 01:40

No ja właśnie robiłem wszystko i nadal mikrofon nie chodzi... nie wiem co robie nie tak. Bo inn6m graczom działa. Pozdrawiam Ps KOCHAM OAHU !!!

10

Maniac  2015-01-17 - 13:07

TDU jedyna gra dajaca tyle frajdy, z najciekawszą fizyką poszła do lamusa bo wydała ją żałosna firma Atari. Gra zasługuje na 10, wydawca na kose w plecy.

drambek  2015-01-20 - 00:27

Kiedyś gra mogła się podobać, dziś The Crew zjada TDU na śniadanie.

10

kacper300zx  2015-02-03 - 20:54

TDU no cóż gra biło swoje czasy i do dziś nie gardzi dobrą oprawą audiowizualną i niepowtarzalną fizyką :D

drambek  2015-02-05 - 13:53

Fizyka jazdy - mało grywalna, ale co kto lubi , mnie akurat walenie w każdą latarnie bo hamowanie wynosi 0,5 km mało bawi...

Peter 21  2015-02-06 - 17:16

''drambek'' co ty za bzdury opowiadasz! Po prostu bez komentarza. A... i nie potrzeba trybu Hardkorowego, żeby zasuwać bokami! Świetnie to wychodzi w autach z klas ''F''-''B'', ''A'' klasa- cóż do tych aut potrzeba respektu, na górskich trasach stawiam na słabsze auta, którymi łatwiej się złożyć w zakręt, ''G'' grupa- ''zabytki'' nie potrzebują tratowania na ręcznym, to raczej auta do ''pokazania'' się, np. bardzo ciemny zieleń na Jaguarze E-Type. Na samochodach z pozostałych grup (F-B), chodzenie bokami w trybie Arcade sprawia cudowną przyjemność.

6.5

drambek  2015-02-12 - 20:50

Peter 21 - co za głupoty wypisujesz, jeszcze ktoś pomyśli, że jazda klasą A należy do przyjemnych ( szczególnie na zakrętach ) no ale jak napisałem "kto co lubi". Aha oczywiście opisywałem doznania z grania na klawiaturze, jeśli ktoś tak nie grał to bez dalszego komentarza. Grze daję mocne 6.5 .

Peter 21  2015-02-19 - 08:27

Ja też gram na klawiaturze i cóż doznania są cudowne. Napisałem, że do gr. A trzeba mieć respekt, jak do RBR'a. Nie można cisnąć ''wszystkiego'', ale sam to masz rację, każdy woli coś innego... Natomiast jeśli umiejętnie korzystasz ze ''spacji'' to bokiem przez zakręt przejdziesz nawet Koenigseegiem (który notabene jest straszliwie trudny w prowadzeniu). ;)

xyztoja  2015-03-17 - 17:01

Do wszystkich! W porównaniu do tdu/tdu2 the crew to dno kompletne.

rafxcrash  2015-03-25 - 16:54

Peter 21 - Na klawiaturze i wszystko jasne, na kierownicy klasa A jest okropna, mam Saleena, a i tak ciężej się wygrywa niż jakimś z klasy B. Wgl. to w Test Driva nie da się grać na klawie ;_; w TDU2 szczególnie bo tam już całkiem lipne sterowanie jest.

Peter 21  2015-03-27 - 16:59

''rafxcrash''- no dobra, gram na klawiaturze, ale mój drogi powiedziałem, że do jakichkolwiek wyścigów, podjazdów górskich wolę auta z grup ''B'' do ''F'' i to z nich czerpię największą przyjemność. ''A'' grupa dobra jest tylko w rajdowych 4-napędówkach z lat 90. W TDU ''A'' grupa nie jest super nawet do objazdu wyspy. Rozpędzony ''Kuniś'', którego posiadam przy prędkościach rzędu 250 km/h po prostu się nie prowadzi, tylko kieruje cię na OIOM. Dobrze się w nich pokazać. Tyle powiem.

9.0

n0rbji  2015-04-17 - 15:17

Ja na klawiaturze grałem kilka lat i nigdy nie narzekałem. Zresztą prawie w każde wyścigi gram na klawiaturze za wyjątkiem NFS: Shift które ogarniam na padzie.

Maniac  2015-04-28 - 15:01

drambek chyba trochę Ci jazda nie szła widzę, takie głupoty wypisujesz. Jazda Mercedesem SLR lub Lambo Murcielago to bajka. Jeśli nie miałeś frajdy to słaby z Ciebie driver i tyle :P

Maniac  2015-04-28 - 18:14

Pierwszy raz na coś przydał się mój syf na dysku i potrójne duplikaty w dziwnych miejscach. Odnalazłem save 100% gry kilka chałup. Jeśli ktoś chce polatać to chętnie się dogadam. PS. jak namierzyć stacje benzynową?

Peter 21  2015-05-08 - 19:12

''Maniac'', odnośnie aut klasy ''A''- moim zdaniem SLR ma ciężki przód i w porównaniu z resztą z klasy brakuje mu charakteru, a Murcielago to chyba najrozsądniej prowadzące się auto w tej klasie. Koenigsegg-szaleniec, Saleen-trochę tępy w zakrętach, McLarenem nie jeździłem, Zonda-ciekawa, ale nie chcę jej mieć, Enzo-nie złe, ale oczywiste, MC12-blee.

Lesheden  2015-05-10 - 20:01

Działa online?