
Data wydania: 24 lutego 2006
Fabuła Black przenosi Cię do Europy Wschodniej, gdzie jako jeden z członków specjalnej grupy uderzeniowej walczysz z terroryzmem. Masz do dyspozycji standardowy arsenał, znany z gier FPS, z tą różnicą, że tym razem został on prawdziwie „dopieszczony”.
GRYOnline
Gracze
Fabuła Black przenosi Cię do Europy Wschodniej, gdzie jako jeden z członków specjalnej grupy uderzeniowej walczysz z terroryzmem. Masz do dyspozycji standardowy arsenał, znany z gier FPS, z tą różnicą, że tym razem został on prawdziwie „dopieszczony”. Developerom udało się wyciągnąć prawdziwą esencję z pistoletów, dwururek, AK-47, lekkich karabinów maszynowych i wyrzutni rakiet.
Black po brzegi wyłożono dynamicznymi efektami środowiska, których jedynym zadaniem jest uprzyjemniać graczowi radosne wypychanie ołowiem przeciwników. Praktycznie wszystko co staje na Twojej drodze może zostać obrócone w perzynę: samochody wybuchają po trafieniu w bak, ściany ulegają „sproszkowaniu” po potraktowaniu ładunkiem burzącym, powietrze nieustannie przeszywają kawałki rozmaitych przedmiotów i odłamki murów. Gdy wrzucasz granat do niestabilnej, wielopiętrowej budowli, możesz być pewien, że za chwilę usłyszysz ogłuszający huk, zobaczysz wypadające szyby oraz gęsty pył, unoszący się w powietrzu. Poprzez chmurę kurzu możesz dostrzec, że budynek zawalił się w efektowny sposób, a kolejne kondygnacje zgniatały nieszczęśników, którzy znajdowali się poniżej.
Zadania w Black są proste - idź przed siebie i strzelaj do tego co się rusza. Szczególnie efektowne egzekucje (np. strzał w głowę) są dodatkowo premiowane punktami „black ops”. Gra jest nastawiona na prezentację maksymalnie efektownych wybuchów i szybkich holywoodzkich akcji, dużo uwagi poświęcono temu by Twoi wirtualni przeciwnicy umierali w iście westernowy, ekwilibrystyczny sposób. Black przeznaczone jest dla jednego gracza i nie posiada trybu wieloosobowego.
Autor opisu gry: Łukasz Tanaś
Platformy:
PlayStation 2Angielskie napisy i dialogi
XboxAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Czyżby najodważniejszy projekt Electronic Arts tego sezonu? Woda na młyn dla tych, którzy twierdzą, że jeszcze jest zbyt wcześnie na nową generację konsol. Na co PS3-ce wszystkie te teraflopy, kiedy to jej młodsza siostra dostaje takie gry?
Recenzja GRYOnline
Czyżby najodważniejszy projekt Electronic Arts tego sezonu? Woda na młyn dla tych, którzy twierdzą, że jeszcze jest zbyt wcześnie na nową generację konsol. Na co 360-ce wszystkie te teraflopy, kiedy to jej młodszy brat dostaje takie gry?
7 grudnia 2005
Gra zapowiada się na niesamowicie dynamiczną i efektowną strzelaninę. Słowa nie oddają tego, co dziać się będzie na ekranie. Strzelcie z wyrzutni w kolumnę podtrzymującą balkon z przeciwnikami, a ten wraz z załogą runie w dół.
Rzadko kiedy zdarza się, by specjaliści od widowiskowych wyścigów wkraczali na poletko strzelanek. Zespół Criterion Games i jego Black to dowód na to, że takie karkołomne przedsięwzięcie może być przepisem na sukces.
gry
Krystian Pieniążek
27 lipca 2024 20:00
Dziś piszemy o zmianach w nadchodzącym BattleTech, jutrzejszym starcie beta-testów Monster Hunter World, strzelance Black w EA Access, nowej grze studia Housemarque i kolejnych tytułach we wstecznej kompatybilności na XOne. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Kamil Zwijacz
18 stycznia 2018 18:37
Studio Criterion nie rezygnuje ze swojej flagowej marki Burnout i zamierza do niej wrócić. Producent zajmujący się obecnie serią Need For Speed chciałby też stworzyć nową odsłonę kultowego Road Rash.
gry
Szymon Liebert
18 października 2012 09:18
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o możliwej zapowiedzi strzelaniny Black 2, otwartych beta testach produkcji MMO Eligium: Wybraniec, oraz dacie premiery niezależnej platformówki Vessel.
gry
Marcin Skierski
7 lutego 2012 13:55
Warszawska firma City Interactive, będąca producentem i wydawcą bestsellerowej strzelaniny Sniper: Ghost Warrior, podjęła decyzję o uruchomieniu nowego studia deweloperskiego z siedzibą w Londynie. Na jego czele stanął Stuart Black, projektant znany szerzej z opracowania efektownego shootera pod tytułem Black.
pozostałe
Piotr Doroń
1 grudnia 2010 09:10
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o amerykańskim debiucie Złotej Edycji RE5, ostatnim dodatkowym wojowniku z Super Street Fighter IV, rekordzie FarmVille, a także pokazie PlayStation Motion Controller. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
10 marca 2010 13:15
W lutym informowaliśmy, że Codemasters po cichu pracuje nad nową strzelanina, której głównym projektantem jest jeden z ojców gry Black. Dziś wiemy już, że najnowszy numer Official Xbox Magazine zawierać będzie pierwsze konkrety na temat tego projektu.
gry
Adrian Werner
8 marca 2010 08:12
Szefostwo firmy Codemasters potwierdziło w rozmowie z redakcją serwisu Computer and Video Games, że jej wewnętrzne studio z Guildford pracuje nad zupełnie nową strzelaniną. Na czele zespołu odpowiedzialnego za markę stanął Stuart Black – jeden ze współautorów FPS-a Black od Criterion Studios, świetnego, mięsistego FPS-a wydanego w 2006 roku na PlayStation 2 i pierwszego Xboksa.
gry
Piotr Doroń
16 lutego 2010 10:34
Black – gra uznana za jednego z najładniejszych (jeśli nie najładniejszego) shooterów na PS2 prawdopodobnie doczeka się drugiej części. A przynajmniej co jakiś czas pojawiają się plotki odnośnie domniemanego Black 2. Dzisiaj pora na kolejną z nich.
gry
Filip Grabski
23 grudnia 2008 10:10
Pomimo pokazywanych slajdów na spotkaniu z analitykami, Electronic Arts zaprzecza, jakoby nowa część Knights of the Old Republic i sequel Black znajdowały się w produkcji.
gry
Przemysław Zamęcki
14 lutego 2008 12:29
Wymagania sprzętowe gry Black:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci 8 MB
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2282 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Gonciarz
Recenzent GRYOnline.pl
2006.02.24
Czyżby najodważniejszy projekt Electronic Arts tego sezonu? Woda na młyn dla tych, którzy twierdzą, że jeszcze jest zbyt wcześnie na nową generację konsol. Na co PS3-ce wszystkie te teraflopy, kiedy to jej młodsza siostra dostaje takie gry?
Krzysztof Gonciarz
Recenzent GRYOnline.pl
2006.02.24
Czyżby najodważniejszy projekt Electronic Arts tego sezonu? Woda na młyn dla tych, którzy twierdzą, że jeszcze jest zbyt wcześnie na nową generację konsol. Na co 360-ce wszystkie te teraflopy, kiedy to jej młodszy brat dostaje takie gry?
MarcinB323
Ekspert
2024.10.03
3-10-24. Tytuł jak na swoje czasy bardzo ładny destrukcja otoczenia i tworzenie przejść bardzo fajne. Szkoda trochę że w grze nie ma krwi i jest trochę monotonną ciągle tylko przemy do przodu i strzelamy do wroga. Nic poza tym się nie dzieje. Jednak nawet tak głupie strzelanie potrafi dać trochę frajdy.
ereboss
Ekspert
2018.07.17
Butryk89
Ekspert
2018.05.24
Maciej Tylski
GRYOnline.pl Team
2017.02.19