Neverwinter Nights [PC]

Gra z gatunku cRPG oparta na zasadach trzeciej edycji Dungeons & Dragons, dedykowana do rozgrywki online przez Internet (posiada również tryb dla pojedynczego gracza). Rzecz toczy się w świecie Forgotten Realms, pierwotnie zaprojektowanym według zasad Advanced Dungeons & Dragons, jednak na potrzeby tej produkcji wszystko oparto na trzeciej edycji D&D.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Neverwinter Nights data premiery gry na PC:

18 czerwca 2002 ( światowa data premiery )

20 listopada 2002 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do Neverwinter Nights:

Neverwinter
KnightShift 2: Curse of Souls
Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

klasyczne cRPG, TPP, fantasy, Dungeons & Dragons

Neverwinter Nights to gra z gatunku cRPG oparta na zasadach trzeciej edycji Dungeons & Dragons, dedykowana do rozgrywki online przez Internet (posiada również tryb dla pojedynczego gracza), będąca próbą bezpośredniego przeniesienia fabularnych RPG z gatunku pen-and-paper do trójwymiarowego i szczegółowego świata gry komputerowej. Rzecz toczy się w świecie Forgotten Realms, pierwotnie zaprojektowanym według zasad Advanced Dungeons & Dragons, jednak na potrzeby tej produkcji wszystko oparto na trzeciej edycji D&D. Aby sprostać tym założeniom grafika NWN jest dopracowana i realistyczna, natomiast odpowiednikiem Przewodnika Gry w fabularnej RPG jest Neverwinter Toolset, zestaw narzędzi do projektowania własnych rozgrywek, scenariuszy i planowania przygód bohaterów. Akcja gry umiejscowiona została na terenach położonych na północ od znanych nam z Baldur’s Gate wybrzeży Sword Coast.

W trybie dla pojedynczego gracza NWN posiada ciekawą i rozbudowaną fabułę na ok. 80 godzin grania, podobną do tych które Interplay zafundował nam np. w Baldur’s Gate 2. Trybów przeznaczonych dla wielu graczy będzie bardzo wiele od prostych pojedynków po rozbudowane epopeje. Co ciekawsze istnieje możliwość importowania nowych pakietów przygód, zarówno tych stworzonych przez innych graczy w Neverwinter Toolset jak i tych przygotowanych przez twórców gry. Pakiety można łączyć w bardziej rozbudowane krainy udostępniane graczom przez Internet. Podczas rozgrywki multiplayer gracze mogą kierować tylko pojedynczą postacią.

Wymagania dla serwera hostującego grę w NWN to standardowy nowoczesny komputer domowy, ograniczeniem jest przepustowość łącza internetowego. Modem 56k pozwoli na komfortową rozgrywkę dla ośmiu graczy, chcąc hostować gry dla większej ilości osób musimy posiadać stałe łącze, przykładowo ok. 1 Mbit w przypadku gier dla 64 grających z zachowanym pełnym komfortem gry.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Liczba graczy: do 64 graczy na pojedynczym domowym serwerze   Nośnik: 4 CD  
Ocena gry 8.9 / 10 na podstawie 3648 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 129,90 PLN

wymagania sprzętowe:

Pentium III 800 MHz, 256MB RAM, 32 MB akcelerator 3D, 1.2 GB HDD + dodatkowo: podłączenie do Internetu

Neverwinter Nights - recenzja gry

Neverwinter Nights - recenzja gry (PC)

"Podobnie w zachwyt można wpaść oglądając modele. Pomijając te przedmiotów martwych (regały, drzewa, drzwi itp.), do których także nie mam żadnych zastrzeżeń, to niektóre z modeli postaci występujących w grze są wprost arcydziełami! Choćby smoki... Pełne gracji i dostojeństwa w swej postawie, a także agresji i okrucieństwa, gdy ktoś staje się zbyt wobec nich „nachalny”... Czyż to nie wspaniałe, jak światło przechodzi pasami przez łuski i grzbiet złotego smoka? Czyż nie straszny jest ognistych podmuch z paszczy smoka czerwonego ? A to dopiero początek. Spójrzcie choćby na wiecznie płonące, kościste skrzydła władcy ognia – demona Balora... Lub na gwiezdny, fosforyzujący zielenią pył, wydobywający się ze skrzydełek malej wróżki... Albo na niezwykle gustowną mozaikę zgniłego mięsa na ciele zombie... W sumie w grze jest kilkaset różnych stworzeń. Nie zabraknie tu np. jaszczuroczłeków, Slaadów (ludzi – żab), różnej maści goblinów i orków, wszelkich nieumarłych (szkielety, zombie, lisze, cienie, ghule czy wampiry), golemów, żywiołaków... Można by tak bardzo długo wymieniać – właściwie to łatwiej da się powiedzieć, czego nie ma (np. bazyliszków). Postacie ludzi, krasnoludów czy elfów są równie dopracowane i zróżnicowane – tworząc bohatera możemy wybierać spośród dwudziestki głów, kilku rodzaju tatuaży, różnych kolorów skóry i włosów, a nawet sylwetek! (szkoda jednak, że tylko dwóch – normalna i pogrubiona...). Nie można też nie wspomnieć o przecudnych efektach wizualnych towarzyszących rzucaniu zaklęć – błękitny, magiczny pocisk powolutku mknie w stronę przeciwnika, rozświetlając okoliczny teren, a powłoka czaru ochrony przed pociskami rytmicznie pulsuje i świeci... Świecą także – i to najróżniejszymi barwami – także magiczne przedmioty. Właśnie, czy mówiłem coś o wyglądzie przedmiotów? Są także dopracowane – zwykły miecz wygląda na przyzwoitą robotę jakiegoś kowala, natomiast ten o magicznej mocy równej +5 to swoiste dzieło, jakby kute ręką samego Hefajstosa..."  więcej

komentarze czytelników (140)


Subversive  2012-10-06 - 15:26

Mam problem z oceną tego tytułu. Sam NN był średni dopiero dodatki zrobiły z niego ciekawą grę. Icewind Dale 2 który wyszedł rok później pomimo widoku z rzutu izometrycznego był o niebo ciekawszy.

Beliro  2012-11-01 - 21:15

Moja wypowiedź może wydawać się dziwna, ale to moja ulubiona gra. Lady Aribet dlaczego to zrobiłaś?

PierwszyWolnyJestZajęty  2012-11-01 - 23:07

[122] Bo to zła kobieta była.

onaX  2012-12-01 - 08:30

Epicka gierka nie wiem czemu ludzie mowia ze kampania jest slaba w porownaniu z modami, prawie tak samo dobra jak Baldurs Gate a w niektorych aspektach nawet lepsza, polecam, o dziwo dziala jeszcze pod widnows 7 :D

9.5

'ekto  2013-01-04 - 10:05

Moja ocena mówi sama za siebie. Spędziłem przy tej grze mnóstwo czasu i zawsze będzie dla mnie na pierwszym miejscu wśród tytułów z tego gatunku.

Hitmanio  2013-01-04 - 10:37

W formie ciekawostki dodam, że serwery NN padły. Teraz można grać za pomocą GameRanger.

Heretyk  2013-01-04 - 10:48

[126] --> Rozwiń to proszę. Serwery były stawiane przez graczy i raczej ciężko by wszystkie padły na raz.

9.5

Chewyy  2013-01-19 - 14:43

Cudowna gra! Mój pierwszy RPG, w życiu. Spędziłem przy tej grze wiele godzin i nie żałuje. Neverwinter, ma po prostu cudowny klimat, idziesz przez miasto i to czuć, że ludzie są zarażeni, słyszysz jęki, prośby o pomoc, i stosy ciał, po prostu tego się nie da opisać. Fabuła, dobry zwrot akcji w połowie gry, doszedłem 3 razy do 3 rozdziału i raz skończyłem grę. Ja akurat grałem, nie pomijając prawie żadnych zadań pobocznych, itp.. Odkrywając każdy zakątek mapy i tak grałem około, 70 godzin, nie jestem pewien, lub więcej. Ogólnie, nawet dzisiaj można w to grać, pomimo już dość nie ciekawej grafiki, jednak każdy fan, ogółem RPG'ów, powinien zakochać się tej grze, lub chociaż ją trochę polubić, BioWare, odwaliło kawał dobrej roboty.

8.5

AlkoPc  2013-01-30 - 15:12

Bardzo klimatyczny RPG. Wspominam miło.

8.0

panTicTac  2013-03-30 - 11:22

Fan RPG powinien pograć w tą grę całkiem niezła fabuła, klimat, dialogi i no ten... można było grę modować:D Obiecywano, że gra będzie pogromcą Baldurs gate i Tormenta, ale okazała się dobrym RPG. Gra jest też całkiem trudna na normalnym poziomie trudności często można zginąć ale ja jestem doświadczony w takie RPG, więc na normalu umarłem może z 20x. Bioware zrobiło i tak kawał dobrego RPG-owego mięsa a więc warto zagrać.

Negrro  2013-07-09 - 22:43

Witam. Szukam chętnych do dobrej zabawy i drużynowej współpracy w świecie Neverwinter. Jedyne co potrzeba do wspólnej gry to: Neverwinter Nights Diementowa Edycja lub Zwykła część + dodatki ( gra nie musi być oryginalna ) reszta to zebranie ekipy 2-4 osobową, zmontowania mikrofony i ratujemy świat Fantazy. Jeśli jest ktoś zainteresowany albo chcesz dowiedzieć się więcej szczegółów napisz do mnie: gg: 7497212 xfire: negriito Skype: negrro89

malyb89  2013-09-11 - 20:19

Gupie pytanie. Jak używać zwojów? :D

5.0

Maciek_RPG  2013-10-10 - 17:41

Nudnaaaaaa... i się dłuży. Odpadłem w połowie, jakoś w ogóle fabuła i questy do mnie nie przemawiały. Grałem tylko w podstawkę. pozdrawiam.

Michiq  2013-10-25 - 02:25

Ja też na razie przeszedłem tylko podstawkę, ale jak dla mnie Nvn wypada całkiem nieźle.Mójego Półelfa wojownika z 16 poziomem czeka jeszcze w tym świecie kilka przygód, więc zabieram się za dodatki.

pkowalq  2013-12-19 - 15:13

Gra ponadczasowa jako RPG jest jedną z najlepszych gier tego typu. Magia, walka wręcz i na dystans, misje, mapy, styl w jaki została stworzona, fabuła, dialogi to jeden wielki plus. Przechodziłem Neverwinter Nights jakieś 10 razy razem z dodatkami, zaczynając od 1 lub 10 lub 20 lub 40 lvl. Od tych większych zaczynałem z powodu przejścia szybko fabuły, żeby zobaczyć ją jeszcze raz. Wszystko w tej grze jest na plus.

6.0

Irek22  2014-01-08 - 18:09

Zaledwie niezła. Wyłącznie dzięki satysfakcjonującemu rozwojowi postaci (który jednak w porównaniu do NWN 2 jest ograniczony). Reszta leży i kwiczy.

Navarr  2014-02-19 - 15:46

Wszystkim fanom NWN jak i dnd polecam mod pt. 'Dance with Rogues'. Ten mod, jak i wiele innych z HOF, jest czymś co utrzymuje tą gre przy życiu nawet po tych 12 latach od premiery. Naprawde polecam sprawdzic całą HOF, gwarantowana zabawa na całe misiące. Wiele z tych modów swoim rozmachem przekracza podstawową kampanie jak i dodatki a przynajmniej dorównują HotU. (wspomniany mod) http://nwvault.ign.com/View.php?view=Modules.Detail&id=58820&id=4869

luka091183  2014-04-24 - 17:29

Szczerze to mam mieszane uczucia co do tej gry. Jestem już chyba przy końcu i nie wiem czy mam grać dalej i ją skończyć. Na pewno należą się duże plusy za fabułę ale jest zdecydowanie za długa a co za tym idzie to odniosłem wrażenie że późniejsze zadania w zasadzie niczym się nie różnią. Poza tym podchodzi mi ona trochę pod hack'and'slasha tzn za dużo przedmiotów do zebrania które i tak nadają się tylko do sprzedania, od początku grałem w zasadzie z tym samym inwentarzem, złota również do zebrania jest za dużo (jestem na etapie posiadania ponad 1 mln sztuk złota które nie można na nic spożytkować) a do tego brak możliwości edytowania ekwipunku towarzysza; z tego co czytałem to w dodatkach już można czyli zostało to poprawione. Poza tym za łatwa jak dla mnie, grałem od początku na najtrudniejszym poziomie a zacząłem ginąć dopiero przy czerwonym smoku. Nie wiem czy ją kończyć za dużo minusów przemawia na nie ale z drugiej strony jak już jestem prawie na końcu to warto byłoby ją skończyć tymbardziej że zawsze próbuję doprowadzić wszystko do końca.

3.0

boy3  2014-08-26 - 14:02

Dno ...

9.0

Viper102  2014-09-26 - 21:48

gra zasługuje na miano najlepszej gry przez 3 lata dominowała w tym gatunku moja ocena 9.0