Curse of Enchantia [PC]

Curse of Enchantia to gra przygodowa, w której wcielisz się w rolę młodego chłopca o imieniu Brad. Twoim zadaniem będzie pokonanie złej wiedźmy i tym samym, zrzucenie klątwy z tytułowej krainy.

wersja językowa:
angielska

Curse of Enchantia data premiery gry na PC:

02 września 1992 ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

gry podobne do Curse of Enchantia:

Lure of the Temptress
Shannara
Fables & Fiends - The Legend of Kyrandia, book one

przygodowe, fantasy, point-and-click

Curse of Enchantia to gra przygodowa, w której wcielisz się w rolę młodego chłopca o imieniu Brad. Twoim zadaniem będzie pokonanie złej wiedźmy i tym samym, zrzucenie klątwy z mieszkańców tytułowej krainy.

Produkt Core Design, jak na gatunek który reprezentuje, jest raczej nietypowy. Nie uświadczysz w nim żadnych dialogów, znika więc problem znajomości języka angielskiego. Jedyne słowa, jakie Brad potrafi wypowiedzieć, to "Cześć!" i "Pomocy!" - obu będziesz używał jednak niezwykle rzadko. Inne postacie porozumiewają się z nami za pomocą komiksowych dymków, które najczęściej ograniczają się do pokazania, co możemy od nich dostać, w zamian za przytarganie przed ich oblicze wymaganego przedmiotu. Program nie przewiduje także żadnych opisów zbieranych tu i ówdzie klamotów, a co za tym idzie, wskazówek odnośnie ich użycia. Ekwipunek przedstawiony jest za pomocą ikonek i tylko od naszej pomysłowości zależy, czy trafnie odgadniemy jego zastosowanie. Największą bolączką gry jest jednak fatalnie wykonany interfejs użytkownika. Ikon pozwalających wykonywać określone czynności jest całe mnóstwo i w trakcie gry, ciężko zdecydować się, co należy wcisnąć, żeby otrzymać pożądany efekt. Z reguły więc, testujemy wszystko na wszystkim, a to z dobrą zabawą ma raczej niewiele wspólnego. Scenariusz jest całkiem niezły i co chwilę rzuca nas w różne, egzotyczne miejsca, jak zamki, średniowieczne miasteczka, jaskinie, dno morza i inny, jeszcze bardziej udziwniony asortyment - w sumie około 150 lokacji. Od strony wizualnej program wciąż prezentuje się imponująco: grafika jest bajecznie kolorowa i wykonana z ogromną dbałością o szczegóły. Wiele dobrego można powiedzieć także o ścieżce dźwiękowej, doskonale komponującej się ze specyficznym klimatem gry, pełnego pustki i braku nadziei na lepsze jutro. Na osobną uwagę zasługuje też fakt, że w Curse of Enchantia nie można w żaden sposób zginąć. Cokolwiek byś nie robił i jak głupie podejmował decyzje, możesz być pewien, że nie będziesz zmuszony obgryzać paznokci, zastanawiając się, czy pamiętałeś o nagraniu stanu gry.

Curse of Enchantia to program dziwny. Z jednej strony, charakteryzuje się nienagannym wykonaniem graficznym i interesującymi zagadkami, z drugiej natomiast, wiele do życzenia pozostawia w nim przesadnie rozbudowany interfejs. Gdyby ograniczyć ilość ikon do minimum, połączyć wiele bezużytecznych funkcji w jedno i wprowadzić choćby cząstkowe opisy przedmiotów, byłaby to gra wybitna. Tak jednak się nie stało. Mimo to, warto chociaż raz wcielić się w rolę Brada, aby na własne oczy przekonać się, jak Core Design próbowało kształtować przygodówki, w złotym dla tego gatunku okresie.

Tryb gry: single player  

wymagania sprzętowe:

PC 386 25MHz, 2MB RAM, VGA

komentarze czytelników