Beyond Divinity PC

Kolejne, po Divine Divinity, dzieło belgijsko-niemieckiego studia developerskiergo - Larian Studios. Jest to gra z gatunku cRPG osadzona w tych samych realiach fantasy, co Divine Divinity i stanowiąca swego rodzaju łącznik pomiędzy pierwszą, a drugą częścią tejże serii.

RPG, fantasy, hack'and'slash, widok izometryczny, RPG akcji.

Beyond Divinity - screen - 2004-03-25 - 24480Beyond Divinity - screen - 2004-03-25 - 24479Beyond Divinity - screen - 2004-03-25 - 24478Beyond Divinity - screen - 2004-03-25 - 24477Beyond Divinity - screen - 2004-03-25 - 24476Beyond Divinity - screen - 2004-03-25 - 24475Beyond Divinity - screen - 2004-03-25 - 24474Beyond Divinity - screen - 2004-03-25 - 24473Beyond Divinity - screen - 2004-03-25 - 24472

Larian Studios | producent

Digital Jesters | wydawca

CDP | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
pełna polska wersja

Data premiery gry Beyond Divinity | PC

2kwietnia2004

17czerwca2004

premiera PL

PC Windows
Okładka Beyond Divinity (PC)
Beyond Divinity

Beyond Divinity to kolejne, po Divine Divinity, dzieło belgijsko-niemieckiego studia developerskiergo - Larian Studios. Jest to gra z gatunku cRPG osadzona w tych samych realiach fantasy, co Divine Divinity i stanowiąca swego rodzaju łącznik pomiędzy pierwszą, a drugą częścią tejże serii. Akcja rozgrywa się w 20 lat po wydarzeniach, w których uczestniczyliśmy w Divine Divinity i opisuje historię wojownika należącego do zakonu Order of the Divine. Ów zakon obrał sobie za cel niszczenie wszelkich przejawów zła. Nasz bohater walcząc z potężnym nekromantą przenosi się do demonicznego uniwersum, gdzie staje się rzecz nieprzewidziana. Mianowicie jego dusza oraz dusza niegodziwej istoty, Rycerza Śmierci, zostają trwale związane. Łączy to przeznaczanie obu tych przeciwstawnych postaci, jednakże zarówno rycerzowi jak i bohaterowi taki obrót sprawy nie jest na rękę. Oboje wyruszają na wielką przygodę, której celem jest znalezienie sposobu na przerwanie ciążącej na nich klątwy i rozłącznie dusz.

Gra bazuje na rozwiązaniach użytych w Divine Divinity, oczywiście twórcy dopracowali poszczególne aspekty silnika gry (wsparcie pakietu DirectX 9, trójwymiarowe postacie, nowe efekty towarzyszące rzucaniu czarów, wyższe rozdzielczości, lepszy zoom), wprowadzili też szereg istotnych zmian i ulepszeń tego co widzieliśmy poprzednio. Nowością są specjalne obszary tzw. „pola walki” (Battlefield), generowane losowo przez komputer. Są one niezależne od głównej fabuły i związanych z nią zadań. Można się do nich dostać przez specjalne portale i podnieść poziom rozwinięcia postaci wykonując szereg losowych questów (co de facto jest ich głównym przeznaczeniem).

Zmienił się sam system rozwoju bohatera i w odróżnieniu od Divine Divinity, gdzie początkowy wybór klasy postaci definitywnie określał jej możliwości, tutaj nie ma już sztywnych klas i rozwój jest bardziej otwarty, tzn. umiejętności, które rozwijamy podczas rozgrywki rzutują na charakter bohatera. Zmieniły się też skille, zaklęcia czy style walki, których możemy się nauczyć. Wprowadzono tzw. „lalki przywoływania” (summoning dolls), dzięki którym na pewien czas możemy przywołać dodatkowych członków drużyny. W trakcie gry lalki można ulepszać, co wpływa na wzrost potęgi przywołanych NPC-tów.

Ponad wyżej wymienione nowości udoskonalono także system kontroli drużyny (mamy dwie podstawowe postacie, tj. bohatera i rycerza śmierci, a ponadto przywołujemy NPC-tów), zwiększono wpływ reputacji na postrzeganie nas w świecie gry, dodano też nowe przedmioty, zmodyfikowano losowy system generacji przedmiotów użyty w Divine Divinity (co wpłynęło na lepsze zbalansowanie rozgrywki) i system walki. Pojawiły się też mówione dialogi.

Beyond Divinity posiada też pewną unikatową cechę. Mianowicie specjalne battlefieldy, czyli lokacje przeznaczone tylko i wyłącznie do nieskrępowanej walki z napotkanymi przeciwnikami. Do każdego z czterech etapów gry przyporządkowano jeden battlefield (na każdy składa się szereg losowo generowanych labiryntów), a ponadto po zakończeniu gry, czeka piąty, dodatkowy. Po zdobyciu specjalnego klucza, gracz może w każdym momencie przygody przenieść się do tego typu lokacji i walcząc odpocząć od rozwiązywania kolejnych questów i zagadek.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8.0 / 10 na podstawie 786 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Beyond Divinity

Klasyfikacja PEGI Beyond Divinity

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Beyond Divinity

Rekomendowane: Pentium III 1 GHz, 256MB RAM, 64MB akcelerator 3D, 2GB HDD

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL553

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamięć: DDR4 2400 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 z 2G/4G GDDR5 VRAM | NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti z 4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280) | HDD - 1TB 7200RPM SSH

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Beyond Divinity - recenzja gry

Recenzja 6 lipca 2004, 14:25

Głównym wątkiem fabuły gry jest konieczność uwolnienia się głównego bohatera, Walecznego Rycerza Dobra i Porządku z potężnej klątwy, która łączy go na śmierć i życie ze Złym i Podstępnym Rycerzem Śmierci. I ten pomysł wydaje mi się dobry. W praktyce oznacza to, że gramy dwoma bohaterami jednocześnie. Jeden to postać wykreowana przez nas, drugi to ów Rycerz Śmierci, który w bliższym kontakcie okazuje się całkiem pomocnym towarzyszem podróży ku odnalezieniu „lekarstwa” na klątwę. Obydwie postacie możemy kreować w dowolny sposób, możemy zrobić z nich dwóch magów lub dwóch wojowników, lub jakąkolwiek inną kombinację. Możemy w dowolnym momencie gry przełączyć się na któregokolwiek z bohaterów, kontrolę nad drugim przejmuje wtedy komputer, lub możemy manualnie wydawać rozkazy obydwu postaciom. Resztę drużyny tworzymy za pomocą „lalek”, z których przywołujemy tymczasowo do czterech dodatkowych członków drużyny. Lalki znajdujemy w trakcie gry. I taka rozgrywka jest ciekawa i oryginalna.

Komentarze Czytelników (51)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
03.05.2007 11:44
odpowiedz
ice and fire
12
Feniks

pomocy nie moge odnaleść tego lekarstwa w wiosce chochlików to te lekarstwo które miało zapobiec tej zarazie przez żabińce gdzie ono jest??????????? prosze o pomoc!!!!!!!!!

10.05.2007 19:10
odpowiedz
LordAstral
0
Junior

Składniki tego lekarstwa zna szaman w jaskini niedaleko wioski żeby je zdobyć musisz się trochę nachodzić po lesie, a jak chcesz pograć w fajną grę to wejdź na http://s15.bitefight.pl/c.php?uid=46678

02.03.2008 15:31
odpowiedz
Alvarez
167
Carbon Based Lifeform

Ktoś może wie jak włączyć Battlefield?
Mam klucze od BF ale jak próbuję ich użyć to nic się nie dzieje.

08.03.2008 00:50
odpowiedz
www222
0
Public Enemy Number One

8/10

05.07.2008 14:52
odpowiedz
dario97
0
Konsul

Dobra gra ale troche dziwna

29.09.2008 22:01
odpowiedz
pz220
0
Pretorianin

Gra będzie do kupienia w serii $upercena za 9.99zł.Za tyle samo kupiłem jedynkę.

10.10.2008 12:51
odpowiedz
TheSpike
3
Junior

No to sobie kupiłem "Beyond Divinity" w serii "$upercena". I praktycznie wyrzuciłem dychę w błoto. Po zainstalowaniu gry każda próba jej uruchomienia powoduje restart komputera. Przeinstalowałem prawie wszystko (DirectX, sterowniki, grę) i nic. Nadal to samo. Próbowałem zainstalować patch (1.47) i nie udało się. Wychodzi na to, że gry nie uruchomię.
Przy okazji wyszło na jaw, że w tej serii do gier nie dodaje się żadnej instrukcji (nawet w formie .pdf). Popisał się CD Projekt, nie ma co! Odradzam wszystkim zakup czegokolwiek w tej serii! Jeśli tak dalej pójdzie, to chyba gry będę "ściągał", a nie kupował!

12.10.2008 20:30
odpowiedz
LooKAS
132
Konsul

rozwiazeniem na wywalajaca sie BD z serii supercena jest aktualizacja softu zabezpieczajacego starforce. Po tej operacji gra uruchamia sie bezproblemowo.

13.10.2008 15:41
odpowiedz
TheSpike
3
Junior

LooKAS, zaskoczył mnie Twój komentarz. Wygląda na to, że znalazłeś rozwiązanie mojego problemu. Napisz, gdzie mogę znaleźć tą aktualizację StarForce i jak ją zainastalować.

14.10.2008 13:22
odpowiedz
TheSpike
3
Junior

LooKAS, dzięki za radę! Już znalazłem aktualizację. I rzeczywiście pomogło! Co ciekawe, w Serwisie Technicznym CD Projekt nie potrafili mi pomóc. Jak widać, mają tam słabych fachowców...

27.10.2008 16:33
odpowiedz
tmxmarcin
8
Chorąży

W przeciwienstwie do Divine, zabugowan, mam łatę a niie moge przejsc ostatniego bossa na ostatnim level akademii, nie mogę zapisac wszystko sie rypie.

Troche monotonna, pola bitewne to porazka. Za 1 razem zaciekawienie, za setnym znudzzenie.
W jednej misji na ścianie zablokował mi sie przedmiot misyjny i żadne poprzednie wczytywania nie pomogly.
Nie zaliczylym zadania.

Moj potezny blok trafil mnie sie w podziemiach, gdzie mialem znalezc tego trupa, nie wiedzialem o co chodzi, dopoki poradnik nie podpowikedział takiego blahego powodu zablokowania mnie.

W koncu nie od dzis wiadomo co łatwe przychodzi najtrudniej. czekamy na wymagania tego 3 diviny. Mój pamieta jeszcze czasy swietnosci pierwszego Radeon 9200 Se robi swoje!!!.
Chociaz wszystko w imie zajebistej rozwyki trza czynić!!!

23.12.2008 00:08
odpowiedz
ayla82
1
Junior

POMOZCIE!!!!gra wciagnela mnie bardzo ale utknelam pod koniec 10cytadeli. w poradniku jest zeby dac bialy rum straznikowi i probowalam tak zrobic ale on za cholere nie chce wziac!no i w ten sposob nie da mi klucza zebym mogla skonczyc poziom. czy to mozliwe zeby gra byla w ten sposob uszkodzona czy to ja cos robie zle?

14.02.2009 14:09
odpowiedz
MC'20
10
Pretorianin

Słabsza od Divine.Za mało "rolplejowata".

11.09.2009 17:15
odpowiedz
ZENEK342
1
Junior

JAK WEJŚĆ NA POLA BITEWNE2

25.09.2009 18:03
odpowiedz
LooKAS
132
Konsul

gra jest za trudna dla poczatkujacych... divine nawet pod koniec nie dawal tak w kosc jak tu poczatki... masakra. I jeszcze ta grafika, szkoda oczu.

02.10.2009 00:25
odpowiedz
Damix199
69
Pretorianin

Bedzie w nowym numerze Komputer Świat Gry 6/2009 ;D

14.11.2009 23:58
odpowiedz
nitroBolo
1
Junior

dla tych co chcą zagrać: czy warto?
gra jest krokiem milowym WSTECZ według części 1. Żałosny rozwój postaci, pozwalający stworzyć zabijakę ładując 2 umiejętności! Jest żenująco łatwa, czy to na początku czy na końcu, poziomy potworów są w ogóle nieadekwatne do ich osiągów, nawet najmocniejsze stwory zabijałem JEDNYM uderzeniem! a bugów tyle, że głowa mała, postaciom zdarzało się UTKNĄĆ W ŚCIANIE na dobre (load), a już szczytem wszystkiego było to, że w ostatniej lokacji moja postać osłabła na skutek czasowego zaklęcia choroby i już nie wróciła do stanu początkowego. De facto straciłem ok 15 poziomów!!!!! ostatnia walka okazała się przez to prawie niemożliwa do wygrania, choćby przez to, że trafiałem wroga raz na 10 prób, a dostawałem za każdym razem. Przetłumaczenie też do dupy, częśc przedmiotów ma w ogóle opis no "object 20986", nie wspominając ze zdarzają sie teksty w ogóle nieprzetłumaczone. Scenerie coiągle te same, labirynty na polach bitewnych zarzuciłem po drugim razie, są ZAWSZE IDENTYCZNE! a często biegają po nich potwort na 1 pozniomie, a my jesteśmy np na 30. Reasumując, żal, żal, żal. Pierwsza częśc jest u mnie na piedestale jako jedna z 3 najlepszych RPG, natoomiast część druga wydaje się być nieudaną betą części pierwszej, z gorszą fabułą, trywialnymi zadaniami, żałośnie ubogim systemem rozwoju postaci i niezliczoną ilością bugów. POLECAM ZAKOŃCZYĆ NA CZĘŚCI PIERWSZEJ!

23.01.2010 13:49
odpowiedz
koszoch
9
Legionista

gra nie jest warta nawet piątaka.Marna podróba innych gier tego typu.

22.08.2010 18:29
odpowiedz
SwiXen
28
Kapitan

Ten gość na okładce po lewej wygląda jak Altair z Assassin's Creed :D

24.09.2010 13:43
odpowiedz
rusek21
1
Junior

suchajcie mam problem znalesc owocu do alchemika czy wie ktos gdzie morzna to znaqlesc szukam juz 3 dzien i nic prosze pomuscie

22.05.2011 11:43
odpowiedz
Czudowny
9
Skupiony DOS-owiec

Ta gra, mimo iż sztucznie rozciągnięta (przez pola bitewne), rządzi po dzień dzisiejszy. Do tego jest, do nabycia, w cenie paczki fajek. Dla każdego kto ceni obcowanie z wysokiej jakości grą - pozycja obowiązkowa.

03.04.2012 09:10
odpowiedz
Maciek1704
12
Legionista

Była kiedyś (oj kiedyś...) w "Świat przygód z Hugo". Strasznie zagmatwana fabuła, trudno wszystko tu ogarnąć. Dziwny klimat.

18.07.2012 15:26
odpowiedz
Fiasco
12
Legionista
10.04.2013 07:04
odpowiedz
panTicTac
62
Generał

Dla mnie solidna gra, ode mnie 7/10, nic doskonałego, ale można pograć.

03.03.2014 12:53
odpowiedz
burza 775
25
Chorąży

Witam. Nie wiem jak zaktualizować ten sterownik aktualizacje softu zabezpieczającego starforce w Windows 7, proszę o pomoc ?. Pozdrawiam.

19.05.2014 19:11
odpowiedz
Zdzichsiu
54
Ziemniak

Zagrałem od razu po ukończeniu Divine Divinity, i... BD mnie nie wciągnęło. Jestem w 2 rozdziale i nie mam ochoty dalszej gry. Pewnie kiedyś ukończę, bo DD, D2 Ego Draconis i Flames of Vengeance były bardzo dobrymi grami, przy których się wyśmienicie bawiłem.

07.07.2014 08:05
odpowiedz
Sir Xan
73
Senator
8.0

@Zdzichsiu -> A ja odwrotnie. Zagrałem od razu po ukończeniu znakomity Divine Divinity, i ... BD mnie od razu wciągnęło. To była świetna gra (świat, fabuła i grywalność), ale... pola bitewne - sztuczna przedłużenia jest po prostu niepożądana i źle zbalansowany poziom trudności. :(

07.09.2014 19:42
odpowiedz
Zdzichsiu
54
Ziemniak
7.0

@Sir Xan
Piszę dopiero teraz, ale grę ukończyłem już dosyć dawno(jeszcze przed premierą Original Sin) i powiem, że rozkręca się mniej-więcej w połowie 2 aktu i nie nuży dopiero wtedy, kiedy odpuścimy sobie Pola Bitewne(które moim zdaniem są kompletnie nietrafionym pomysłem). Fabuła w późniejszych etapach naprawdę daje radę i jest świetnym łącznikiem pomiędzy DD a D2. Gierka ewidentnie słabsza od poprzedniczki. 3D wygląda gorzej niż 2D w Divine Divinity, a walka została "odslasherowiona" czyli pozbawiona tego co mi w DD się bardzo podobało. Co mi się jeszcze nie podobało to balans poziomów. W 3 akcie potrafiliśmy spotykać(ich było pełno) przeciwników z 3 lvlem, którzy nie dawali nam już nic doświadczenia. Byli zwykłą zapchajdziurą. To nie jest aż tak zła produkcja, powiedziałbym, że dla fanów uniwersum Divinity jest to wręcz pozycja obowiązkowa np. ze względu na fabułę. Gra ma przede wszystkim genialny klimat jakiego nie uświadczymy chyba w żadnym innym RPGu. To nie sztampowe fantasy, tylko gra, która rozgrywa się w piekle pełnym dziwnych stworzeń, zła i zepsucia, a także rzek lawy.

22.12.2016 16:49
odpowiedz
SpecShadow
47
wiZARD of OZ
6.5

Niby ocena w porównaniu z DivDiv „tylko" o pół stopnia wyższa ale i tak razi.

Porobili sporo różnych odporności (Shadow, Bone, Holy i inne jeszcze które nie pamiętam) po co i na co? Różnorodności to nie przynosi a niepotrzebny zamęt.
System umiejętności na papierze przedstawia się rewelacyjnie ale w praniu już nie jest tak różowo.

No i spartolony doszczętnie system przyzwań chowańców. Można je ulepszać za nasze własne punkty umiejętności co jest absurdem, gdyż nawet dla nas nie ma ich za dużo. Tak więc te kukły pełnią jedynie rolę jucznego muła. Co ciekawe można mu dać nasze mikstury lecznicze i możemy ich używać magicznie z jego kieszeni (o ile przeciwnik nie przerzuci swojego zainteresowania na niego).
Do solucji zaglądałem głównie, by znaleźć najbliższy klucz do Battlefields i sprzedać te graty. Czasami klucze do kolejnych lochów w Battlefields znajdujemy tak późno, że nie dostajemy doświadczenia za przeciwników.

Gra jest trudna a granie na wyższych poziomach trudności to zamówienie sesji masochistycznych. Najwyższy poziom to już w ogóle jazda - nie możemy walczyć z przeciwnikami bo ich staty są kosmiczne. Zrobiłem „czystego maga" tj. wszystko na 1 a punkty w Inteligencję dla many i czarów. Żeby ubić szczura, który jest neutralny i najsłabszy w grze, potrzeba więcej niż czterech rzutów ognistym pociskiem.
Wpakowanie się na coś gorszego (np. pijanego strażnika więziennego) to coś niemożliwego to pokonania.
Do tego posiłki przybywają zawsze i w jeszcze większej ilości dzięki poziomowi trudności, który zwiększa liczebność przeciwników. W zamian losowo, przy zdobyciu nowego poziomu doświadczenia, dostajemy dodatkowy punkt umiejętności. Dzięki Larian ale nie...

Ku mojemu zdziwieniu system skradania jest niezły! To jak z Thiefem gdzie system walki jest świetny mimo że to skradanka.

Nie podobało mi się udźwiękowienie postaci. Chyba żadna gra Lariana nie miała akceptowanych głosów postaci. O ironio - głos najbardziej krytykowanego Death Knighta nie irytował mnie, choć jego pierwsza wersja z alfy/bety była lepsze (nie wiem o co chodziło ludziom że go zmienili).

Magia w tej grze to dramat. Najsłabszy czar zabiera tyle many, co najmocniejszy czar w Divine Divinity. Czary są słabe a jedyni magiczni przeciwnicy to uciekający magowie-szkielety oraz członkowie Czarnego Kręgu. Poza tym - nic. Bardzo to dziwne bo magia w serii Divinity to raczej coś powszechnego?

Identyczna sytuacja jak z DivDiv - na różnych kompach i systemach przez dekadę nie dawała się uruchomić, dopiero na GOG kupiłem bardzo tanio jeszcze raz.

Gra w III rozdziale mi się czasami wywalała, nie wiem dlaczego, ale rzadko i mało uczęszczanych miejscach. Potem był spokój.

post wyedytowany przez SpecShadow 2016-12-22 16:52:49
29.12.2016 22:36
odpowiedz
Ahtek84
12
Centurion
7.5

Często się gubiłem w tej grze ,Interface i Czcionka z Divine Divinity które jest zresztą dużo lepsze ,Larian Studios Zrobiła część z Fantastyczną fabułą na otwartym świecie,ale już druga część im się nieudała ,niedokońca też warto przejść całą ale te lokacje mydlą oczy po wielu godzinach gry

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze