
Data wydania: 11 sierpnia 2015
Nietypowa gra przygodowa w konwencji FPP, przedstawiająca ostatni dzień z życia bohaterów w obliczu nieuchronnego końca świata. Za powstanie gry odpowiada studio The Chinese Room, znane z takich gier jak Amnesia: A Machine for Pigs oraz Dear Esther. Akcja gry toczy się w niewielkiej brytyjskiej wiosce, a każda rozgrywka trwa 60 minut i nie ma ściśle określonego celu.
GRYOnline
Gracze
Steam
Everybody’s Gone to the Rapture na PC i PS4 to artystyczna przygodówka, w której akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Grę wyprodukowało studio The Chinese Room, mające na koncie takie tytuły jak Dear Esther czy Amnesia: A Machine for Pigs. Produkcja powstała z wykorzystaniem silnika CryEngine i zawiera pełną polską wersję językową (z dubbingiem).
Everybody’s Gone to the Rapture rozgrywa się na terenie sielankowego miasteczka Yaughton, mieszczącego się w angielskim Shropshire. Już na pierwszy rzut oka widać, że w tym miejscu wydarzyło się coś strasznego – w okolicy nie widać żywej duszy, a porozrzucane dokoła przedmioty sugerują, że ludzie pozostawili swoje domostwa w pośpiechu. Zadaniem gracza jest eksploracja tego opuszczonego świata, przy czym zwiedzać mapę można w sposób zupełnie dowolny. Na niej poukrywano setki wiadomości, nagrań, kaset, czy rozmów telefonicznych. Odkrywając i odtwarzając je gracz poznaje liniową, ale wielowątkową fabułę, opowiadającą historię kilku mieszkańców wioski. Im więcej ukrytych wiadomości znajdziemy, tym lepiej poznamy to, co zaszło w Yaughton.
Gra bardzo szybko wprowadza dodatkowe środki narracyjne, korzystając z repertuaru literatury science-fiction. Otóż na drodze gracza zaczynają pojawiać się tajemnicze światła, a w niektórych miejscach można odblokować scenki przedstawiające dawne wydarzenia (rozmowy, kłótnie czy monologi). Zamiast postaci, oglądamy w nich efemeryczne świetliste zjawy. Poza chodzeniem, bieganiem czy używaniem obiektów w świecie gry, jedyną klasyczną mechaniką rozgrywki jest aktywowanie wspomnianych scenek, które polega na odpowiednim wychylaniu pada.
Przeczesując teren i domostwa Everybody's Gone to the Rapture trudno nie zachwycić się wykonaniem graficznym gry na platformie PC i PS4 – być może nie oferowała ona najbardziej zaawansowanej grafiki w swoim czasie, ale na pewno potrafiła zachwycić poziomem detali. Autorzy włożyli wiele wysiłku w to, by odtworzyć klimat sennego, brytyjskiego miasteczka, wraz z okolicznymi polami, wiatrakiem, czy polem namiotowym mieszczącym się nad jeziorem. Emocje na graczu są wywoływane nie tylko przy pomocy zmian w oświetleniu (w poszczególnych segmentach mapy zmieniają się pory dnia i nocy), ale także stonowanej, sporadycznie rozbrzmiewającej muzyki.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 14 kwietnia 2016Polskie napisy i dialogi
PlayStation 4 11 sierpnia 2015Polskie napisy i dialogi
Producent: The Chinese Room
Wydawca: The Chinese Room
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Everybody’s Gone to the Rapture to doznanie dwojakie – zachwyca oprawą i budzi podziw fabułą, ale niesamowicie denerwuje powolnym tempem chodzenia, do którego dochodzi fakt, że czasami podpowiedzi, jakie gra daje nie są wystarczające. Mimo ślimaczego tempa dotrwałem jednak do finału i zabawę zakończyłem usatysfakcjonowany. Oto tytuł dla prawdziwych fanów „symulatorów chodzenia”, któremu przydałby się mały lifting.
Firma Sumo Digital wykupiła studio The Chinese Room. Tym samym brytyjski deweloper wznawia aktywność po prawie roku stagnacji. W planach są dalsze prace nad wcześniej wstrzymanymi projektami oraz nowy, większy tytuł tworzony we współpracy między obiema firmami.
gry
Jakub Błażewicz
15 sierpnia 2018 11:00
Odpowiedzialne m.in. za głośne Everybody’s Gone to the Rapture oraz Dear Esther studio The Chinese Room zwolniło większość pracowników i ogłosiło, że wchodzi w okres ograniczonej aktywności twórczej.
gry
Bartosz Świątek
25 września 2017 09:30
Przygodówka Everybody's Gone to the Rapture od studia The Chinese Room zaliczy dziś wieczorem PC-towy debiut. Tytuł dostępny jest od sierpnia 2015 roku na konsoli PlayStation 4.
gry
Kamil Zwijacz
14 kwietnia 2016 13:47
W sklepie Steam pojawiły się wymagania sprzętowe pecetowego wydania Everybody's Gone to the Rapture. Premiera przygodówki studia The Chinese Room w wersji na komputery osobiste ma nastąpić wkrótce.
gry
Jakub Błażewicz
8 kwietnia 2016 14:14
Deweloperzy gry Everybody’s Gone to the Rapture, która w ubiegłym roku ukazała się na PlayStation 4, oficjalnie potwierdzili, że w najbliższym czasie wydadzą jej wersję na PC. Równocześnie zapowiedzieli, że pracują nad klasycznym izometrycznym RPG zatytułowanym Total Dark.
gry
Michał Kułakowski
1 kwietnia 2016 19:23
Pojawiła się nowa wersja sterowników graficznych AMD Radeon Software Crimson Edition, oznaczona numerem 16.3.2. Co ciekawe, jej pierwotny opis zdradzał istnienie pecetowego portu gry Everybody's Gone to the Rapture.
Tech
Łukasz Szliselman
30 marca 2016 10:44
Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA) przedstawiła nominacje do growych nagród za 2015 rok (British Academy Games Awards). Wiedźmin 3: Dziki Gon ma szansę na siedem wyróżnień, ale liderem jest gra Everybody’s Gone to the Rapture, która otrzymała aż dziesięć nominacji.
gry
Krzysztof Mysiak
10 marca 2016 14:00
W serwisie SteamDB pojawiła się aktualizacja wpisu Everybody's Gone to the Rapture, który uzupełniono o ilustrację z logiem gry. Zdaje się to potwierdzać pecetową konwersję nietypowej przygodówki studia The Chinese Room.
gry
Jakub Błażewicz
8 stycznia 2016 13:00
W serwisie SteamDB pojawiły się wpisy związane z steamowymi wersjami takich gier jak Half-Life 3, Final Fantasy X | X-2 HD Remaster, Everybody's Gone to the Rapture, Danganronpa: Trigger Happy Havoc czy też Danganronpa 2: Goodbye Despair, co sugeruje, że produkcje te zmierzają w kierunku PC-tów.
gry
Kamil Zwijacz
7 grudnia 2015 11:20
Dzisiaj ma miejsce premiera apokaliptycznej przygodówki zrealizowanej w konwencji FPP – gry Everybody’s Gone to the Rapture. Nowa produkcja studia The Chinese Room dostępna jest ekskluzywnie na konsoli PlayStation 4. Dotychczasowe oceny serwisów branżowych dają nadzieję na bardzo dobrą produkcję.
gry
Krzysztof Nieradko
11 sierpnia 2015 09:23
Wymagania sprzętowe gry Everybody's Gone to the Rapture:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4570T 2.9 GHz/AMD FX-6100 3.3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 Ti/Radeon HD 6850 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4770S 3.1 GHz/AMD FX-8320 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB RAM GeForce GTX 770/3 GB Radeon HD 7970 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 436 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 1706 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Szymon Liebert
Recenzent GRYOnline.pl
2015.08.12
Twórcy Dear Esther wracają by raz jeszcze prowokować graczy do refleksji i zmieniać oblicze gier. Everybody’s Gone to the Rapture ma tylko jedną zagadkę do rozwiązania: zrozumieć fabułę.
Michal_Skowron
Ekspert
2019.08.06
Gra mnie trochę rozczarowała bo myslalem że bedzie coś bardziej tajemniczego na końcu. Grafika i muzyka stoja na bardzo wysokim poziomie. Oprócz chodzenia i to bardzo wolnego nie doświadczymy nic więcej oprócz poznawania fabuły gry. Niema nawet ani jednej zagadki do rozwiązania. Po prostu się chodzi z miejsca na miejsce i gra przechodzi sie sama. Gdyby kolega jeszcze szybciej się poruszał to nie byłoby to takie irytujace. Moze jeszcze kiedyś zagram ale moja ocena to takie niskie 6. Gdyby nie ładna muzyka i fajne krajobrazy to chyba by to bylo 1.
Butryk89
Ekspert
2016.04.20
Nic, tylko dialogi i łażenie za światełkiem.
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2017.09.06
Anna Garas
GRYOnline.pl Team
2016.05.02
zanonimizowany669467 Konsul
Pograłem pół godziny.
Mając GTX 1080 + topowy procek, ustawione na 1440p wszystko na max gra spada mi do 30 fps. Obniżyłem rozdzielczość do 1080p i wszystko na LOW, nadal tylko 50-60 na samym początku gry. W pierwszym pomieszczeniu framarate skacze od 60 do 100 fps, ale jest tak horendalny stuttering (wszystko klatkuje) jakby się grało w 15fps. Wyłączyłem antyaliasing, bez zmian.
Glockhunter Centurion
Bardzo wolne tempo, ale gra ciekawa:-) Jeśli chcecie pograć sobie na spokojnie POLECAM! Pierwszy raz grałem w grę w której się tylko chodzi(można ją przyrównać do filmu który sami odkrywamy). Kilka godzinek nie sprawia, że się nudzi.
Michal_Skowron Pretorianin
Gra mnie trochę rozczarowała bo myslalem że bedzie coś bardziej tajemniczego na końcu. Grafika i muzyka stoja na bardzo wysokim poziomie. Oprócz chodzenia i to bardzo wolnego nie doświadczymy nic więcej oprócz poznawania fabuły gry. Niema nawet ani jednej zagadki do rozwiązania. Po prostu się chodzi z miejsca na miejsce i gra przechodzi sie sama. Gdyby kolega jeszcze szybciej się poruszał to nie byłoby to takie irytujace. Moze jeszcze kiedyś zagram ale moja ocena to takie niskie 6. Gdyby nie ładna muzyka i fajne krajobrazy to chyba by to bylo 1.
kruger90 Chorąży
Piękna grafika, melancholijna muzyka , jednak czegoś zabrakło 8/10