Wiedźmin 3: Dziki Gon [PC]

The Witcher 3: Wild Hunt. Wiedźmin 3: Dziki Gon to opracowana przez zespół CD Projekt RED gra cRPG. Ponownie wcielamy się w Geralta z Rivii, ale tym razem akcja osadzona jest w świecie o otwartej strukturze. Autorzy gruntownie przebudowali mechanikę walki, zaoferowali nowi silnik oraz położyli znacznie większy nacisk na zadania poboczne.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Wiedźmin 3: Dziki Gon data premiery gry na PC:

24 lutego 2015 ( światowa data premiery )

24 lutego 2015 ( data wydania w Polsce )

24 lutego 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do The Witcher 3: Wild Hunt:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Risen 2: Dark Waters

RPG akcji, TPP, fantasy, książki, sandbox, polskie

Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii cRPG opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Grę wyprodukowało studio CD Projekt RED, czyli zespół odpowiedzialny również za dwie poprzednie części.

Ponownie wcielamy się w znanego z poprzednich odsłon wiedźmina. Główna oś fabularna obraca się wokół kilku oddzielnych wątków. Wśród nich znalazło się poszukiwanie utraconej miłości Geralta oraz inwazja Nilfgaardu na królestwa północy. Spróbujemy też powstrzymać tytułowy Dziki Gon, prześladujący wiedźmina zarówno w powieściach, jak i obecny w pierwszej i w nikłym stopniu w drugiej części serii. Wszystkie te główne zadania oferują filmową jakość opowiadanej historii, z rozgałęzionymi ścieżkami wydarzeń, imponującymi scenkami przerywnikowymi i starannie wyreżyserowanymi sekwencjami. Co ciekawe, możemy porzucić część wątków, trzeba będzie jednak liczyć się z wynikającymi z tego faktu przykrymi konsekwencjami. Poza głównymi opowieściami dostępne jest także zatrzęsienie misji pobocznych, które w sumie starczają na ponad sto godzin zabawy. Autorzy zadbali o dużą różnorodność wyzwań. W trakcie przygód będziemy eksplorowali m.in. jaskinie, prastare ruiny i tętniące życiem wioski. Zapolujemy na potwory dla zysku oraz specjalnych nagród. Pojawią się również zadania oparte na dochodzeniach. Różne rejony świata oferują swoje własne mini gierki (np. zawody w rzucaniu nożami) ze specjalnymi nagrodami, choć jednocześnie ich ukończenie nigdy nie jest wymagane dla dalszego rozwoju fabuły.

Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin oferuje sporą swobodę odgrywania postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat jest w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że zagrożona przez ataki bandytów wioska kompletnie się wyludni. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż ten w The Witcher 2: Assassins of Kings. Nowy silnik (REDengine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co pozwoliło uniknąć ekranów wczytywania. Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 30-40 minut. Dostępna jest również opcja natychmiastowej podróży do miejsc wcześniej odwiedzonych.

Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne. Zamiast przewrotów bohater wykonuje teraz szybkie piruety, aby zejść z linii ciosu przeciwnika. Nowy system kamery dba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabrakło starć z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem oskryptowane. Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma podstawowy poziom, a wraz z rozwojem Geralta odblokujemy drugi stopień. Przykładowo, ulepszone Igni wywoła eksplozję ognia, która otoczy bohatera. Z kolei drugi poziom Ydren zamiast pułapki na jednego potwora stworzy duże pole, które spowolni wszystkich przebywających w nim nieprzyjaciół.

Podczas starć wykorzystujemy również w dużym stopniu otoczenie. Np. możemy telekinetycznie uderzyć w ul os, które zaatakują wrogów. Natomiast gdy zwrócą się w naszą stronę spalimy je znakiem Igni. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwia poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwolą również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. Gracze mogą również rozwijać umiejętności szermiercze i alchemii.

Tryb gry: single player  
Oczekiwania czytelników: 9.7 / 10 na podstawie 15538 głosów czytelników.  

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przygotujcie się na jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przygotujcie się na jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat (PC) (XONE) (PS4)

"Na bagnach mamy okazję zobaczyć w akcji system walki, wszak nie brakuje tu poczwar czyhających na życie nieostrożnego wędrowca, głodnych zarówno wiedźmińskiego, jak i zwykłego ostrza. Geralt tańczy wokół przeciwników, zadaje im wyrafinowane uderzenia, wspomaga się znakami, ale nie porusza się jeszcze tak płynnie, jak sobie wymarzyłem – animacje wymagają dopracowania, ale spokojnie, do lutego jest czas. Sprawnie działa za to system uników, które są jedynym sposobem, żeby uniknąć wrogich uderzeń. Podczas spotkania z harpiami, w ruch idzie mała, zgrabna kusza, która ładowana jest różnymi rodzajami pocisków, natomiast w potyczce z topielcami przekonujemy się, że warto nauczyć się czytać, co oferuje dane środowisko. Biały Wilk niszczy wiszący nieopodal ul, co doprowadza gnieżdżące się w nim owady do wściekłości. Na szczęście wyładowują one gniew na jego rywalach, co znacznie ułatwia ich pokonanie. Gdy później dojdzie do pojedynku z wilkołakiem, poznamy jeszcze inne atuty wiedźmina – bomby różnego sortu, które skutecznie niwelują przewagę monstrów (w tym konkretnym przypadku zapobiegły one regeneracji stwora) oraz znane już z poprzedników mutageny. Te ostatnie czasowo poprawiają zdolności Geralta, ale oczywiście należy korzystać z nich z umiarem, każda mikstura zwiększa bowiem poziom toksyczności. Do walki przygotowujemy się podczas medytacji, która ma jeszcze drugą funkcję – można odpocząć żądaną liczbę godzin. Upływ czasu ma w Wiedźminie niebagatelne znaczenie. W nocy mogą pojawić się istoty, które za dnia nigdy nie staną białowłosemu na drodze."  więcej

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014 [14:02]

Geralt rusza na łowy Premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon coraz bliżej. Na targach pokazano rozszerzone fragmenty gameplaya. Podziwiamy walkę, dialogi i eksplorację. Geralt jak najbardziej w formie.

37:01

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

rozgrywka z komentarzem twórców

13:57

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

świat oczami kompozytora (PL)

5:55

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

gamescom 2014 - Downwarren gameplay

komentarze czytelników (1821)


AIDIDPl  2014-09-05 - 11:18

W którym poście napisałeś że chodzi Ci o Novigrad i okolice? W żadnym, ja tylko zaprzeczyłem temu że Novigrad (sam Novigrad) nie będzie 2x większy niż Skyrim, bo to niemożliwe...

Yarovit  2014-09-05 - 11:33

Ani ja, ani Ty nie napisaliśmy na początku, czy chodzi o Novigrad z okolicami czy sam Novigrad. Można wiedzieć, czemu z takim uporem wykłócasz się o to?

Zdzichsiu  2014-09-07 - 15:19

Przynajmniej prawie dwukrotnie większy od całego Skyrim Novigrad gwarantuje, że nie będzie absurdów typu więcej strażników niż mieszkańców miasta Novigrad nie jest dwukrotnie większy od świata ze Skyrima. Powiedziałbym nawet, że jest dosyć mały(to duże miasto, ja to wiem, ale wszystko wydaje się takie maksymalnie przeskalowane).

Yarovit  2014-09-11 - 15:08

Mnie wprowadziło w błąd użycie przez autora artykułu, który czytałem, sformułowania "city of Novigrad". Novigrad i przyległości będą dwa razy większy niż Skyrim. Samo miasto jednak do małych nie należy i, jeśli dobrze szacuję, stanowi jakieś 10 do 20% tego obszaru, czyli w każdym wypadku więcej niż jakiekolwiek miasto w TESV.

misteriolalista  2014-09-12 - 11:09

Mam nadzieję że tak będzie bo bajerować każdy może :) Ale na grafikę liczę lepszą niż to co widziałem do tej pory bo na co ja sprzęt kupowałem jak będzie taka se :) A wygląd geralta nadal mi się nie podoba bo taki dziwny może na pc tak płytki nie będzie . No nic czekamy to tylko moje obawy chyba można je mieć .

Gercio120  2014-09-12 - 17:46

Nie dla grafiki człowiek żyje.... ;) .

Yarovit  2014-09-13 - 00:32

Zastanawiam się, czy w ogóle warto kupować komputer, który pociągnie W3 na wysokich/ultra. Niby przy tak dobrej grafice gra będzie się ładnie prezentowała nawet na niskich, z drugiej strony taki pecet będzie ciągnął gry przez najbliższe kilka lat

10

wawar  2014-09-15 - 16:09

Skąd wiesz, że wiedzmina 3 będzie mozna odpalić na gtx 660 na wysokich?

5.5

.SilveR.  2014-09-16 - 13:21

Może jestem dziwny, ale nie podoba mi się ta gra. Ogólnie wiedźmin i wszystkie tego typu gry. Chociaż aż taka zła nie jest. Moja ocena jest następująca.

Chris__17  2014-09-16 - 13:22

Jesteś dziwny :P

Teodora  2014-09-16 - 16:28

Wawar twórcy mówili że udało im się odpalić, gdzieś mi śmignął nawet link w necie do tego materiału wideo. .Silver. Jesteś dziwny jak można RPG'ów nie lubić i rodzimego Wieśka ? Zrozumiałbym gdyby to Amerykaniec powiedział ;p. Yarovit Jak Ci odpalił Twój obecny WD to Wieśka też Ci odpali xD

10

lgawe  2014-09-16 - 16:48

Moim zdaniem będzie to najlepsza gra dekady.

AIDIDPl  2014-09-16 - 17:38

W jednym z wywiadów gość (chyba art designer) opowiadał o różnych rzeczach i powiedział że wiele kolegów z firmy odpala to na GTX 660 na wysokich...

Fulko Artevelede  2014-09-16 - 18:11

AIDIPI-->ta, srali muchy...Na premierę Wiedźmina 2 jakiś pracownik CDP na tym forum utrzymywał, ze w firmie odpalali gre na GF 8600 GT płynnie na low i namawiał mnie żebym kupił. Kupilem, mialem na low 15 klatek. Wiec ja bym im nie wierzył.

Gercio120  2014-09-16 - 18:14

Tak, CDProjekt ma zły zwyczaj kłamania... Identycznie obiecywali w wielu aspektach Wiedźmina 2, których na oczy nie widziałem.

AIDIDPl  2014-09-16 - 18:21

https://www.youtube.com/watch?v=tEFBVIKrKco ---> Macie tu ten wywiad, pretensje, albo jakieś zastrzeżenia, uwagi itp. kierować do tego pana, nie do mnie...

Teodora  2014-09-16 - 22:00

Fulko Tak prywatnie Cię namawiał, dobry dowcip znasz jeszcze jakieś? Bo chciałbym się mocniej pośmiać... Nikt z devów nie namawia nigdy w żadnym video do kupowania kart graficznych czy inny podzespołów, nie chcą by oskarżano ich o współpracę z Nvidią, Intelem czy AMD. Po za tym W2 był pierwszą grą na Red Engine, do tego tutaj obiecali że popracują nad optymalizacją, czego przy W2 nie obiecywali a wymagania podane przez nich mijały się z prawdą. Gercio Ahh no tak zły kłamliwy CD Projekt, bo dodali karty do xboxowej wersji i jest ona "bogatsza" czy może dlatego że olali platformę Sony przy produkcji W2? Nie chcę być złośliwy ale jak czytam takie bajki to mnie szlag trafia. Podsumowując, gadanie o wymaganiach pół roku przed premierą jest tak głupie że aż boli i może zakończcie to? Będą wymagania podane pewnie po świętach/początek roku to wtedy debatujcie a ja stawiam że i tak pewnie na kompach z mocno nisko/średniej półki pójdzie.

Shasiu  2014-09-16 - 22:17

http://wpc.4d7d.edgecastcdn.net/004D7D/media/Wallpapers/Kaer_Morhen_1920x1200.jpg Koncept art Kaer Morhen.

10

Gercio120  2014-09-17 - 21:40

Mam nadzieję, że uda im się wykonać pieczołowicie tę część. Liczę na powrót jedynki w lepszym wydaniu.

Shasiu  2014-09-17 - 21:52

Słuchowisko "Wiedźmin. Dom ze szkła" https://www.youtube.com/watch?v=h9-99mAu1P4&feature=youtu.be Brzmi świetnie.