Wiedźmin 3: Dziki Gon [PC]

The Witcher 3: Wild Hunt. Wiedźmin 3: Dziki Gon to opracowana przez zespół CD Projekt RED gra cRPG. Ponownie wcielamy się w Geralta z Rivii, ale tym razem akcja osadzona jest w świecie o otwartej strukturze. Autorzy gruntownie przebudowali mechanikę walki, zaoferowali nowi silnik oraz położyli znacznie większy nacisk na zadania poboczne.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Wiedźmin 3: Dziki Gon data premiery gry na PC:

19 maja 2015 ( światowa data premiery )

19 maja 2015 ( data wydania w Polsce )

19 maja 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do The Witcher 3: Wild Hunt:

Elex
The Elder Scrolls V: Skyrim
Risen 2: Dark Waters

RPG, TPP, fantasy, książki, sandbox, detektywistyczne, polskie, crafting, RPG akcji

Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii cRPG opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Grę wyprodukowało studio CD Projekt RED, czyli zespół odpowiedzialny również za dwie poprzednie części.

Ponownie wcielamy się w znanego z wcześniejszych odsłon wiedźmina. Główna oś fabularna obraca się wokół kilku oddzielnych wątków. Wśród nich znalazło się poszukiwanie utraconej miłości Geralta oraz inwazja Nilfgaardu na królestwa północy. Spróbujemy też powstrzymać tytułowy Dziki Gon, prześladujący wiedźmina zarówno w powieściach, jak i obecny w pierwszej i w nikłym stopniu w drugiej części serii. Wszystkie te główne zadania oferują filmową jakość opowiadanej historii, z rozgałęzionymi ścieżkami wydarzeń, imponującymi scenkami przerywnikowymi i starannie wyreżyserowanymi sekwencjami. Co ciekawe, możemy porzucić część wątków, trzeba będzie jednak liczyć się z wynikającymi z tego faktu różnymi konsekwencjami. Poza głównymi opowieściami dostępne jest także zatrzęsienie misji pobocznych, które w sumie starczają na ponad sto godzin zabawy. Autorzy zadbali o dużą różnorodność wyzwań. W trakcie przygód będziemy eksplorowali m.in. jaskinie, prastare ruiny i tętniące życiem wioski. Zapolujemy na potwory dla zysku oraz specjalnych nagród. Pojawią się również zadania oparte na dochodzeniach. Różne rejony świata oferują swoje własne mini gierki (np. zawody w rzucaniu nożami) ze specjalnymi nagrodami, choć jednocześnie ich ukończenie nigdy nie jest wymagane dla dalszego rozwoju fabuły.

Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin oferuje sporą swobodę rozwoju postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat jest w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że zagrożona przez ataki bandytów wioska kompletnie się wyludni. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż ten w The Witcher 2: Assassins of Kings. Nowy silnik (REDengine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co prawie pozwoliło uniknąć ekranów wczytywania – zobaczymy je podczas podróży do kilku małych, osobnych lokacji, jak np. zamek w Wyzimie. Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu oraz szybka podróż. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 15 minut.

Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne. Nowy system kamery dba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabrakło walk z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem oskryptowane. Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma główny i alternatywny sposób działania. Przykładowo, używając znaku Igni drugiego typu z ręki Geralta bucha ogień ciągły, a w przypadku znaku Ydren postawiona na ziemi pułapka nie tylko spowalnia wszystkich przebywających w niej nieprzyjaciół, ale dodatkowo zadaje im obrażenia.

Podczas starć wykorzystujemy w dużym stopniu otoczenie, np. możemy telekinetycznie uderzyć w gniazdo os, które zaatakują wrogów. Natomiast jeżeli zwrócą się w naszą stronę - spalimy je znakiem Igni. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwia poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwalają również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. Gracze mogą też rozwijać umiejętności szermiercze i alchemii.

Tryb gry: single player  
Ocena gry 9.4 / 10 na podstawie 9555 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.7 / 10 na podstawie 22427 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Core i7-3770 3.4 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/4 GB Radeon R9 290 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz/AMD Phenom II X4 940 3.7 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit

Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie

Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie (PC)

"W wersji na komputery osobiste problem długich czasów doczytywania wydaje się praktycznie niedostrzegalny, przeciwnie niż w edycji na PS4, w której przypadłość ta nie została zauważalnie poprawiona nawet w łatce 1.02. Choć gra próbuje trochę maskować wczytywanie lokacji komiksowym przerywnikiem przypominającym przebieg fabuły, loadingi na konsoli istotnie mogą doskwierać – są zależne od odległości, jaką chcemy przebyć. Dwa położone niedaleko siebie drogowskazy dały wynik niecałych dwudziestu sekund, ale dotarcie z Białego Sadu w okolice Novigradu to nawet minuta oczekiwania z ekranem ładowania. Szybka podróż na PC, z grą zainstalowaną na zwykłym dysku HDD, zajmuje mniej niż piętnaście sekund – nie jest to więc zbyt wielka uciążliwość, a problem znika zupełnie podczas grania z dysku SSD – ładowanie trwa wtedy dosłownie moment."  więcej

Nowa gra na plus czy na minus? Testujemy New Game Plus do Wiedźmina 3: Dziki Gon

Nowa gra na plus czy na minus? Testujemy New Game Plus do Wiedźmina 3: Dziki Gon [9:05]

Wilki na 32 poziomie? Uuuuu... New Game Plus zamyka serię darmowych DLC do Wiedźmina 3. Ten długo wyczekiwany dodatek pozwala rozegrać całą grę znacznie mocniejszym bohaterem i zmierzyć się z mocniejszymi potworami. Niestety, poza nowymi liczbami nowości tutaj jest mało a system rozwoju postaci nie nadaje się do "munchkinowania". Komentarz tvgry.pl!

3:43

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

dziennik dewelopera - potwory (PL)

4:43

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

A Night to Remember (PL)

4:14

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

Piosenka Priscilli w 7 językach

komentarze czytelników (7938)


druciak18  2015-08-28 - 09:51

DZIEKI ZA POMOC :)

druciak18  2015-08-28 - 09:52

BO niektórzy piszą mi że nie zagram a niektórzy piszą że zagram :)

ZelkaZelka  2015-08-28 - 11:31

sickrabbit - właśnie o to mi chodzi że wszyscy porównujecie w3 do kompletnie innego rodzaju gier bo mgsvttp to jest zupełnie inny gatunek.

ScovyT  2015-08-28 - 16:47

@ZelkaZelka Fakt, nie wolno porównywać W3 do MGS TPP, bo to zupełnie inny gatunek. Ale z tą grą roku to jest chyba tak,że przyznaje się tytuł grze za całokształt, bez podziału na kategorie. Są osobne kategorei, np Rpg roku, Fpp roku itp. Ale tu chodzi chyba o ten ogół, i o to sickrabbitowi chodziło.Poprawcie mnie jeśli się mylę.

przemekAS16  2015-08-28 - 19:02

druciak18: mam nadzieję, że będziesz chociaż potrafił włączyć ten komputer ;)

druciak18  2015-08-28 - 19:18

haha . Tak bende umiał na tym to akurat sie znam tylko nie znam się na podzespołach :)

AIDIDPl  2015-08-28 - 19:36

I na ortografii, na tym też się nie znasz....

druciak18  2015-08-28 - 19:48

no z ortografią no robię błędy na kompie bo staram się szybko pisać i wtedy błędy robię :)

sickrabbit  2015-08-28 - 20:30

Płotka przy D-Horse to taki gorszy sort, zabiedzona szkapa i to malutki przykład dopracowania i przywiązania do szczegółów, nawet podkowy i płeć widzę i porusza się jak należy, a płotka jak robot, no i d-horse możemy nakarmić bo lubi jabłka i kostki cukru, lubi też się skasztanić jak na prawdziwego konia przystało, ale płotka umie na dwóch nogach galopowac :DD @ScovyT exactly!! o to mi chodzi Nic nie poradzę że W3 mi się wydaje śmieszny przy nowym mgs BTW dla mnie te filmiki z phantom pain ( i trailery) są bezkonkurencyjne i wszystko na silniku gry, na ps4 na pewno GOTY dla PP, samą optymalizacją i dopracowaniem pozamiatał, a podobno krytycy zbierali szczeny z podłogi (mowa o fabule) plus zachwyty fox engine etc Goty ma byc grą kompletną albo najbliższą ideału więc sami wiecie, bądźmy szczerzy...

FanGta  2015-08-29 - 01:18

Też komuś najnowszy patch 1.08 zepsuł gre, że łapie freezy co pare sekund? Jakby komuś udało się z tym uporać to niech pomoże. Chyba, że naściągam wszystkie updaty i będe jechał w dół, sprawdzał po kolei, aż nie będzie freezów

malodobry  2015-08-29 - 01:31

Mi na 1.08 chodzi dobrze. Nie ma ścinek. Co do mgs. Bardzo lubię tą serię ale jej korzenie są na konsolach i w Japonii. Trzeba, pewne rzeczy akceptować. Kartony itp ;) Ja nie powiem, żeby imersję gry poprawiały baloniki, które unoszą sprzęt itd itp, tym bardziej, że to skradanka militarna. I żeby ogarnać Phantom Pain, tzn. wiedzieć co z czym i po co trzeba znać cała serie. No ale jestem pełen uznania dla tej serii. Grałem chyba we wszystkie i na tą też czekam. A co do konfrontacji z Wiedźminem. To dwie różne gry. Za bardzo nie ma jak ich porównać. Od każdej z nich oczekuje się czegoś innego. Czekam też na dodatek do Wiedźmina. Teraz w wolnym czasie pogrywam w dodatek do Pillarsów i polecam :)

masterek995  2015-08-30 - 12:45

pojdzie mi na i7 2620m quad core 2.7ghz karta: geforce gt 630m 2GB Ram: 8 GB

Gerr  2015-08-30 - 13:17

sickrabbit https://www.youtube.com/watch?v=OISf6y9c5N0 BTW po co tu siedzisz, skoro ta gra jest dla ciebie śmieszna? Dowartościować się próbujesz? No i dowiem się co to jest "normalne motion capture"?

masterek995  2015-08-30 - 14:40

powie ktoś?

sickrabbit  2015-08-30 - 18:08

@Gerr Już ci tłumaczę, motion capture jak sama nazwa wskazuje, tylko zwykłe przechwycenie ruchu. performance capture to już zaawansowane mp, oprócz ruchu przechwytuję mimikę aktora masz link bo nie chce mi się pisać : pl.wikipedia.org/wiki/Motion_capture Mamy jeszcze motionscan co dotycczy tylko samej twarzy(L.A. Noire) i 3D scan (MGSVTPP) BTW nie wrzucaj mi zmodowanych filmów z W3 z użyciem debug console i statycznej kamery bo ja grałem i wiem, ocb get rekt

siara000  2015-08-30 - 18:25

Ktos wie jak wykonac te 2 zadania, na mapie nie ma znacznikow, nie wiem czy cos jest zepsute. Kompletnie nie wiem gdzie szukac.

Gerr  2015-08-30 - 20:35

Ale po co mi te definicje, pytam o "Kandydat do gry roku 2015 nie ma nawet zwykłego motion capture" i nadal nie wiem o czym mówisz, wszak tą metodą były robione choćby animacje walki... I nie, nie jest to żaden mod, więc mało wiesz...

sickrabbit  2015-08-30 - 20:39

@up no właśnie animacje, po to jest motion capture aby nie trzeba było animować postaci bo to żmudna robota i długo trwa a efekt sam widzisz grając w W3, nie hejtuje, bo to bardzo dobra gra ale wolę skradanki

wojtul  2015-08-30 - 20:45

http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=369_406&products_id=13143 Ten zestaw poradzi sobie z Geraltem na wysokich detalach? Czy w tej cenie znajdę coś lepszego?

ZYGa91  2015-08-31 - 08:16

@siara000 W dzienniku powinieneś mieć dwa zadania poboczne do wykonania, jeśli dobrze kojarzę to "Wybraniec bogów" i "Władca Undvik" - do nich odnosi się quest ze screena.