Wiedźmin 3: Dziki Gon [PC]

The Witcher 3: Wild Hunt. Wiedźmin 3: Dziki Gon to opracowana przez zespół CD Projekt RED gra cRPG. Ponownie wcielamy się w Geralta z Rivii, ale tym razem akcja osadzona jest w świecie o otwartej strukturze. Autorzy gruntownie przebudowali mechanikę walki, zaoferowali nowi silnik oraz położyli znacznie większy nacisk na zadania poboczne.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Wiedźmin 3: Dziki Gon data premiery gry na PC:

19 maja 2015 ( światowa data premiery )

19 maja 2015 ( data wydania w Polsce )

19 maja 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do The Witcher 3: Wild Hunt:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Risen 2: Dark Waters

RPG akcji, TPP, fantasy, książki, sandbox, polskie

Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii cRPG opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Grę wyprodukowało studio CD Projekt RED, czyli zespół odpowiedzialny również za dwie poprzednie części.

Ponownie wcielamy się w znanego z poprzednich odsłon wiedźmina. Główna oś fabularna obraca się wokół kilku oddzielnych wątków. Wśród nich znalazło się poszukiwanie utraconej miłości Geralta oraz inwazja Nilfgaardu na królestwa północy. Spróbujemy też powstrzymać tytułowy Dziki Gon, prześladujący wiedźmina zarówno w powieściach, jak i obecny w pierwszej i w nikłym stopniu w drugiej części serii. Wszystkie te główne zadania oferują filmową jakość opowiadanej historii, z rozgałęzionymi ścieżkami wydarzeń, imponującymi scenkami przerywnikowymi i starannie wyreżyserowanymi sekwencjami. Co ciekawe, możemy porzucić część wątków, trzeba będzie jednak liczyć się z wynikającymi z tego faktu przykrymi konsekwencjami. Poza głównymi opowieściami dostępne jest także zatrzęsienie misji pobocznych, które w sumie starczają na ponad sto godzin zabawy. Autorzy zadbali o dużą różnorodność wyzwań. W trakcie przygód będziemy eksplorowali m.in. jaskinie, prastare ruiny i tętniące życiem wioski. Zapolujemy na potwory dla zysku oraz specjalnych nagród. Pojawią się również zadania oparte na dochodzeniach. Różne rejony świata oferują swoje własne mini gierki (np. zawody w rzucaniu nożami) ze specjalnymi nagrodami, choć jednocześnie ich ukończenie nigdy nie jest wymagane dla dalszego rozwoju fabuły.

Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin oferuje sporą swobodę odgrywania postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat jest w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że zagrożona przez ataki bandytów wioska kompletnie się wyludni. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż ten w The Witcher 2: Assassins of Kings. Nowy silnik (REDengine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co pozwoliło uniknąć ekranów wczytywania. Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 30-40 minut. Dostępna jest również opcja natychmiastowej podróży do miejsc wcześniej odwiedzonych.

Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne. Zamiast przewrotów bohater wykonuje teraz szybkie piruety, aby zejść z linii ciosu przeciwnika. Nowy system kamery dba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabrakło starć z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem oskryptowane. Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma podstawowy poziom, a wraz z rozwojem Geralta odblokujemy drugi stopień. Przykładowo, ulepszone Igni wywoła eksplozję ognia, która otoczy bohatera. Z kolei drugi poziom Ydren zamiast pułapki na jednego potwora stworzy duże pole, które spowolni wszystkich przebywających w nim nieprzyjaciół.

Podczas starć wykorzystujemy również w dużym stopniu otoczenie. Np. możemy telekinetycznie uderzyć w ul os, które zaatakują wrogów. Natomiast gdy zwrócą się w naszą stronę spalimy je znakiem Igni. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwia poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwolą również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. Gracze mogą również rozwijać umiejętności szermiercze i alchemii.

Tryb gry: single player  
Oczekiwania czytelników: 9.7 / 10 na podstawie 20332 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Core i7-3770 3.4 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/4 GB Radeon R9 290 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz/AMD Phenom II X4 940 3.7 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit

Testujemy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon - najlepsze polskie RPG wraca

Testujemy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon - najlepsze polskie RPG wraca (PC) (XONE) (PS4)

"Szczególnie te drugie okazały się często wykorzystywane. Śledztwa są w Dzikim Gonie powiązane z „wiedźmińskimi zmysłami”, czyli czymś podobnym do trybu detektywistycznego z serii Batman Arkham. Po wciśnięciu przycisku możemy razem z Geraltem obserwować ślady stóp, tropić kogoś węchem czy zwyczajnie wykrywać warte uwagi przedmioty. Niby nic specjalnego, ale mówię o tym dlatego, że wykorzystanie tego trybu wiąże się też z samą fabułą. Geralt bardzo często rozwiązuje teraz zagadki (z niewielkim wkładem gracza, ale w tej grze to nic złego), co zwykle owocuje ciekawym, sensacyjnym wręcz przebiegiem zleceń i daje wiedźminowi okazję na popisanie się wiedzą w efektownych monologach. Tego typu zadania bardzo pasowały do głównego bohatera i przypominały zresztą liczne fragmenty opowiadań Sapkowskiego, kiedy to Geralt od niechcenia analizował pewne tropy i dawał nam do zrozumienia, że niejedno już w swoim życiu zawodowym widział."  więcej

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014 [14:02]

Geralt rusza na łowy Premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon coraz bliżej. Na targach pokazano rozszerzone fragmenty gameplaya. Podziwiamy walkę, dialogi i eksplorację. Geralt jak najbardziej w formie.

7:27

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

PAX East 2015 - gameplay (PL)

14:22

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

gameplay #2

1:56

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

zwiastun rozgrywki

komentarze czytelników (2821)


Gerr  2015-03-26 - 10:53

A co jest takiego zabawnego w dynamicznym wzroście brody? :P

10

kulik8989  2015-03-26 - 11:33

Mam nokie 3310. pójdzie mi na ultra w 60 fps ? Buahahaha wystarczy ze gra będzie chodzić w 30 fps bez spadków i każdy normalny gracz będzie zadowolony. wymagania macie już dawno podane, wiec nie widzę sensu rozpisywać się kto ma jaki sprzęt i pisać czy mi pójdzie....

WitcherPL  2015-03-26 - 15:29

kulik8989 ahahaha rozjeba*eś mi system nokia 3310 :D

ScovyT  2015-03-26 - 20:54

@Gerr No weź,to tak na serio jest z tą brodą??? To znaczy, będzie się można golić też? Nie mam nic to tej brody w zasadzie, ale wydaje mi się to dziwny bajerek taki, wręcz niedorzeczny. Może jeszcze niech dołożą symulator psujących się zębów i będzie prawie jak SimWiedźmin :) Wybacz mi moja zgryźliwość. Jeśli ma być ta broda ok, będzie fajnie. Ale chyba raczej nie tym się twórcy powinni zajmować :)

Zdzichsiu  2015-03-26 - 21:24

@ScovyT Broda jest na serio. Golić się i zmieniać fryzury będzie można u balwierza. Dla twórcy pewnie nie jest to ogrom roboty, a dla gracza ciekawy smaczek.

Gerr  2015-03-26 - 21:55

Sekcja zwłok? http://www.witchersite.pl/images/stories/0000001autopsy.jpg

AIDIDPl  2015-03-26 - 22:23

Niestety Zoltana...

Zdzichsiu  2015-03-27 - 08:01

@AIDIDPl Przecież to nie Zoltan. Zupełnie inny wygląd ciała.

AIDIDPl  2015-03-27 - 09:32

Żartowałem, myślałem że ktoś obrzuci mnie łajnem za spoiler...

adi123321  2015-03-27 - 15:12

2 nie przeszedlem i nie mam zamiaru mam nadzieje ze 3 bedzie duzo lepsza :)

Gerr  2015-03-28 - 20:08

Kolejny screen, ciekawe co dorwało tego nieszczęśnika. https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/11083991_861589387236878_574883678068850431_o.jpg

dandakar  2015-03-29 - 11:24

A ja mam swój sposób na prędkość gry, który zawsze się sprawdza. Z reguły w grach najwięcej obciążenia dają cienie, wyłączam je po prostu lub (jeżeli nie ma takiej opcji) daję minimalne i gra śmiga o niebo szybciej, jakbym miał cudować niewiadomo ile z resztą opcji tekstur, ewentualnie zmieniam rozdzielczość z 1366 wzwyż na 1024 i problem rozwiązany. Ps fajnie jakby w Wiedźminie 3 zastosowali opcję, że cienie można całkowicie wyłączyć, dałoby to duży plus graczom na nieco słabszym sprzęcie.

AIDIDPl  2015-03-29 - 11:43

Gra bez cieni wygląda beznadziejnie, wszystko się świeci tak samo, nie ważne czy jesteś w lesie czy w domu...jedna żarówa...Już bym wolał zejść z tekstur, zasięgu rysowania, AA...

Yenoalt  2015-03-29 - 13:49

Są jakieś informacje odnośnie tego czy będzie można odwiedzić brokilon ?

banan2004  2015-03-29 - 14:04

Dlaczego ciało i głowy na tym screenie tak się świecą? Geralt ma astygmatyzm a to jest taki motyw artystyczny, który ma nam to pokazać, tak? Wysoka jakość tekstur to nie wszystko, grafika jest po prostu obrzydliwa i aż odpycha od gry.

Gerr  2015-03-30 - 13:32

W grze mają pojawić się trzy waluty, Novigradzka korona, Nilfgaardzki Floren i Temerski Oren, niektórzy kupcy z powodu inwazji będą akceptowali tylko Floreny itp.

vako94  2015-03-30 - 16:41

News z [ link zabroniony przez regulamin forum ] "Wiedźmin 3 na Xboksie One będzie ładniejszy niż na minimalnych ustawieniach na PC" że tak powiem hahah next gen pełną gębą

WitcherPL  2015-03-30 - 19:04

vako94 tak fan boy'u xklocka czytaj ""W pojedynku dwóch konsol widać wyraźną przewagę PS4 w zakresie grafiki. Pomimo faktu, że tekstury są trochę bardziej rozmyte niż na high-endowym PC, przy normalnej odległości od TV, jest to trudno zauważalne. Gra działa na PS4 w 1080p. Płynność animacji 30 fps nie przeszkadzała nam. Na Xbox One mamy tylko 900p przy 30fps i trochę bardziej rozmyte tekstury, niż na PS4. Deweloperzy stwierdzili, że być może uda im się jeszcze osiągnąć na XONE natywne 1080p, ale nie padły żadne obietnice. W tej chwili to PS4 ma ostrzejszy obraz i mocniejsze kolory" - można przeczytać w raporcie GameStar."

banan2004  2015-03-30 - 21:04

Jakiś "dziennikarz" czy jak oni się tam nazywają podczas dwunastu godzin gry w Wiedźmina spotkał podobno SZEŚCIU homoseksualistów. Nie wiem po co to piszę, ale czy ktokolwiek z was w ciągu dwunastu godzin kiedykolwiek spotkał na swojej drodze SZEŚCIU zadeklarowanych homoseksualistów? Rozumiem, że warto umieszczać takie osoby w grze, ale bez przesady, przy takiej ilości naprawdę można się zniesmaczyć. W DA:I mieliśmy tylko kilku przedstawicieli tych innych orientacji, ale jakoś mi to nie przeszkadzało, bo była cała ekipa, w tym nawet transwestyci. Ja wiem, że po homofobicznej dwójce, w której ucinaliśmy jedynemu gejowi jądra trzeba się zreflektować, no ale SZEŚCIU GEJÓW W CIĄGU 12 GODZIN GRY?

AIDIDPl  2015-03-30 - 21:20

Homoseksualista to może być również lesbijka, ja tam mógłbym spotkać nawet 10. Poza tym kto uwierzy takiemu spapranemu trollowi jak ty...