Wiedźmin 3: Dziki Gon [PC]

The Witcher 3: Wild Hunt. Wiedźmin 3: Dziki Gon to opracowana przez zespół CD Projekt RED gra cRPG. Ponownie wcielamy się w Geralta z Rivii, ale tym razem akcja osadzona jest w świecie o otwartej strukturze. Autorzy gruntownie przebudowali mechanikę walki, zaoferowali nowi silnik oraz położyli znacznie większy nacisk na zadania poboczne.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Wiedźmin 3: Dziki Gon data premiery gry na PC:

24 lutego 2015 ( światowa data premiery )

24 lutego 2015 ( data wydania w Polsce )

24 lutego 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do The Witcher 3: Wild Hunt:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Risen 2: Dark Waters

RPG akcji, TPP, fantasy, książki, sandbox, polskie

Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii cRPG opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Grę wyprodukowało studio CD Projekt RED, czyli zespół odpowiedzialny również za dwie poprzednie części.

Ponownie wcielamy się w znanego z poprzednich odsłon wiedźmina. Główna oś fabularna obraca się wokół kilku oddzielnych wątków. Wśród nich znalazło się poszukiwanie utraconej miłości Geralta oraz inwazja Nilfgaardu na królestwa północy. Spróbujemy też powstrzymać tytułowy Dziki Gon, prześladujący wiedźmina zarówno w powieściach, jak i obecny w pierwszej i w nikłym stopniu w drugiej części serii. Wszystkie te główne zadania oferują filmową jakość opowiadanej historii, z rozgałęzionymi ścieżkami wydarzeń, imponującymi scenkami przerywnikowymi i starannie wyreżyserowanymi sekwencjami. Co ciekawe, możemy porzucić część wątków, trzeba będzie jednak liczyć się z wynikającymi z tego faktu przykrymi konsekwencjami. Poza głównymi opowieściami dostępne jest także zatrzęsienie misji pobocznych, które w sumie starczają na ponad sto godzin zabawy. Autorzy zadbali o dużą różnorodność wyzwań. W trakcie przygód będziemy eksplorowali m.in. jaskinie, prastare ruiny i tętniące życiem wioski. Zapolujemy na potwory dla zysku oraz specjalnych nagród. Pojawią się również zadania oparte na dochodzeniach. Różne rejony świata oferują swoje własne mini gierki (np. zawody w rzucaniu nożami) ze specjalnymi nagrodami, choć jednocześnie ich ukończenie nigdy nie jest wymagane dla dalszego rozwoju fabuły.

Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin oferuje sporą swobodę odgrywania postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat jest w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że zagrożona przez ataki bandytów wioska kompletnie się wyludni. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż ten w The Witcher 2: Assassins of Kings. Nowy silnik (REDengine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co pozwoliło uniknąć ekranów wczytywania. Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 30-40 minut. Dostępna jest również opcja natychmiastowej podróży do miejsc wcześniej odwiedzonych.

Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne. Zamiast przewrotów bohater wykonuje teraz szybkie piruety, aby zejść z linii ciosu przeciwnika. Nowy system kamery dba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabrakło starć z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem oskryptowane. Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma podstawowy poziom, a wraz z rozwojem Geralta odblokujemy drugi stopień. Przykładowo, ulepszone Igni wywoła eksplozję ognia, która otoczy bohatera. Z kolei drugi poziom Ydren zamiast pułapki na jednego potwora stworzy duże pole, które spowolni wszystkich przebywających w nim nieprzyjaciół.

Podczas starć wykorzystujemy również w dużym stopniu otoczenie. Np. możemy telekinetycznie uderzyć w ul os, które zaatakują wrogów. Natomiast gdy zwrócą się w naszą stronę spalimy je znakiem Igni. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwia poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwolą również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. Gracze mogą również rozwijać umiejętności szermiercze i alchemii.

Tryb gry: single player  
Oczekiwania czytelników: 9.7 / 10 na podstawie 14280 głosów czytelników.  

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przygotujcie się na jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przygotujcie się na jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat (PC) (XONE) (PS4)

"Na bagnach mamy okazję zobaczyć w akcji system walki, wszak nie brakuje tu poczwar czyhających na życie nieostrożnego wędrowca, głodnych zarówno wiedźmińskiego, jak i zwykłego ostrza. Geralt tańczy wokół przeciwników, zadaje im wyrafinowane uderzenia, wspomaga się znakami, ale nie porusza się jeszcze tak płynnie, jak sobie wymarzyłem – animacje wymagają dopracowania, ale spokojnie, do lutego jest czas. Sprawnie działa za to system uników, które są jedynym sposobem, żeby uniknąć wrogich uderzeń. Podczas spotkania z harpiami, w ruch idzie mała, zgrabna kusza, która ładowana jest różnymi rodzajami pocisków, natomiast w potyczce z topielcami przekonujemy się, że warto nauczyć się czytać, co oferuje dane środowisko. Biały Wilk niszczy wiszący nieopodal ul, co doprowadza gnieżdżące się w nim owady do wściekłości. Na szczęście wyładowują one gniew na jego rywalach, co znacznie ułatwia ich pokonanie. Gdy później dojdzie do pojedynku z wilkołakiem, poznamy jeszcze inne atuty wiedźmina – bomby różnego sortu, które skutecznie niwelują przewagę monstrów (w tym konkretnym przypadku zapobiegły one regeneracji stwora) oraz znane już z poprzedników mutageny. Te ostatnie czasowo poprawiają zdolności Geralta, ale oczywiście należy korzystać z nich z umiarem, każda mikstura zwiększa bowiem poziom toksyczności. Do walki przygotowujemy się podczas medytacji, która ma jeszcze drugą funkcję – można odpocząć żądaną liczbę godzin. Upływ czasu ma w Wiedźminie niebagatelne znaczenie. W nocy mogą pojawić się istoty, które za dnia nigdy nie staną białowłosemu na drodze."  więcej

Wiedźmin 3: Dziki Gon - szykuje się najlepsze RPG akcji w historii?

Wiedźmin 3: Dziki Gon - szykuje się najlepsze RPG akcji w historii? [5:47]

Oczekiwania są wysokie. Informacji o nowym Wiedźminie wciąż przybywa. Jeżeli ekipie z CD Projekt RED nic nie stanie na przeszkodzie, gracze mogą dostać jeden z najniezwyklejszych tytułów ostatnich lat.

3:46

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

gameplay - bagna

2:21

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

E3 2014 - Miecz przeznaczenia trailer (PL)

2:21

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

E3 2014 Trailer

komentarze czytelników (1633)


Mich200  2014-07-23 - 22:08

Na samym Comic-Conie ma być 30 min, ale ogół dostanie sporo mniej. Mam jednak nadzieję, że będzie to coś naprawdę ekstra. :D

boojan27  2014-07-24 - 17:10

Wiadomo coś, kiedy udostępniony zostanie nowy gameplay? Bo o ile się nie mylę, pokaz zamknięty był już dzisiaj o godzinie 11. Chyba że coś źle przeczytałem.

Shasiu  2014-07-24 - 17:34

O 11 czasu lokalnego, czyli się jeszcze chyba nie odbył (nie wiem o której czasu naszego). I pewnie zobaczymy go nieprędko...

boojan27  2014-07-24 - 17:49

Faktycznie, nie wiem jak mogłem zapomnieć o tej różnicy czasu... :) W San Diego jeszcze 9 rano nie ma.

Skyline16  2014-07-24 - 18:36

Jest gdzieś podane ile czasu minęło od zakończenia fabuły dwójki do rozpoczęcia historii w trójce?

Crod4312  2014-07-24 - 18:57

Chyba sześć miesięcy ale pewien nie jestem.

Bezi2598  2014-07-24 - 19:07

To o której będzie u nas ten gameplay. Będzie jakiś stream?

Mich200  2014-07-24 - 19:30

@Skyline16 Na oficjalnej stronie zakończenie Wiedźmina 2 to sierpień 1271, natomiast początek trójki podany jest jako maj 1272. :) Jeśli chodzi o gameplay, to myślę, że do północy powinien się pojawić.

Irek22  2014-07-24 - 19:34

Skyline16 [1618] Jest gdzieś podane ile czasu minęło od zakończenia fabuły dwójki do rozpoczęcia historii w trójce? 6-7 miesięcy.

Shasiu  2014-07-24 - 22:05

Gameplaya nie będzie dziś i nie spodziewał bym się go przez najbliższy tydzień...

Bezi2598  2014-07-24 - 22:10

Przecież to chyba będzie publiczny pokaz więc na pewno ktoś chociażby kamerką nakręci.

Shasiu  2014-07-24 - 22:13

Na CC jest zakaz jakiegokolwiek kręcenia, a wszelkie materiały są przez jakiś czas traktowane jako ekskluzywne, dlatego CDPR nie może od razu upublicznić nic. Jedyne na co można liczyć to niekontrolowany wyciek (panie Turek zapraszamy :P), dzięki któremu REDzi będą zmuszeni upublicznić materiały wcześniej. ED: "Impreza nie będzie streamowana, a zapis rozgrywki udostępnimy w sieci, ale nie zaraz po evencie. Natomiast nie martwcie się, wideo wrzucimy do sieci" http://forums.cdprojektred.com/threads/30864-San-Diego-Comic-Con-nowy-fragment-rozgrywki-podczas-San-Diego-Comic-Con!/page2

Bezi2598  2014-07-24 - 22:33

Widziałem wszystkie materiały z Wiedźmina zaraz po pokazach na E3, tu będzie podobnie. To, że jest zakaz nie znaczy, że nikt nie będzie kręcił :P

Mich200  2014-07-24 - 22:55

Dokładnie, zawsze są jakieś wycieki. :P Zresztą ze strony REDów to nieładnie robić taki hype na zamknięty pokaz. ;) Bardziej bym się cieszył jakby nic nie mówili tylko puścili niespodziewanie ten gameplay do obiegu, a tak jest zaciesz bo zapowiedziano, że będzie coś nowego, ale jest i trochę złości bo nie wiadomo kiedy.

Shasiu  2014-07-24 - 23:15

Na E3 można było kręcić (na prezentacji Microsoftu), dwa kolejne gameplaye REDzi udostępnili sami (widzieliśmy 17 min, z 45 min całego pokazu), na CC natomiast jest ochrona, pilnująca tego wszystkiego, wycieków praktycznie niema. Może komuś się uda, ale wątpię że nagranie będzie miało lepszą jakość od tego które nagrał pan Turek...

Bezi2598  2014-07-24 - 23:25

(widzieliśmy 17 min, z 45 min całego pokazu) Ja widziałem całe 45 minut.

Shasiu  2014-07-24 - 23:42

A mogę link do tego wycieku, bo nie przypominam sobie by ktoś o tym pisał. Chyba że byłeś na zamkniętym pokazie? :)

Bezi2598  2014-07-25 - 00:13

The demo we saw looked pretty far along, although none of the VO was in the game yet. This section of gameplay is set after the Microsoft presentation with the griffin fight. We caught up with Geralt outside of Novigrad, the biggest city in the game, which will serve as a quest hub. We saw Geralt roaming the roads and alleys of the Free City, where Monnier explained much of the political intrigue will take place. After accepting a quest to find a mysterious creature named Johnny, Geralt heads to the outskirts of town as part of a larger quest to find an “ashen-haired girl” at the center of The Wild Hunt‘s story. The map looks huge, and according to Monnier, the quest location would take 25 minutes to reach by horseback. The map is huge and still carries over the hand-drawn style from previous installments (which was kind of a pain to navigate, even if it is pretty). In the first combat encounter with a group of swamp creatures, it’s clear that Geralt has gotten more limber in his old age, dashing near and away from enemies with ease. A later fight showed some of his new abilities including a burst of flame out of his hands to immolate single enemies, as well as a confus ...

FanWiedźmin  2014-07-25 - 11:46

17 i 18 października odbędzie się konferencja naukowa na temat Wiedźmina. http://blog.cdp.pl/2014/07/25/w-pazdzierniku-odbedzie-sie-konferencja-naukowa-na-temat-wiedzmina/

Skyline16  2014-07-25 - 16:49

Serio mniej niż rok w czasie gry? Geralt wygląda jakby minęło co najmniej 10 lat :/ Choć na pierwszych screenach wyglądał w miare jak w dwójce. No cóż, czekam na dalsze gameplaye.