Wiedźmin 3: Dziki Gon [PC]

The Witcher 3: Wild Hunt. Wiedźmin 3: Dziki Gon to opracowana przez zespół CD Projekt RED gra cRPG. Ponownie wcielamy się w Geralta z Rivii, ale tym razem akcja osadzona jest w świecie o otwartej strukturze. Autorzy gruntownie przebudowali mechanikę walki, zaoferowali nowi silnik oraz położyli znacznie większy nacisk na zadania poboczne.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Wiedźmin 3: Dziki Gon data premiery gry na PC:

19 maja 2015 ( światowa data premiery )

19 maja 2015 ( data wydania w Polsce )

19 maja 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do The Witcher 3: Wild Hunt:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Risen 2: Dark Waters

RPG akcji, TPP, fantasy, książki, sandbox, polskie

Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii cRPG opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Grę wyprodukowało studio CD Projekt RED, czyli zespół odpowiedzialny również za dwie poprzednie części.

Ponownie wcielamy się w znanego z poprzednich odsłon wiedźmina. Główna oś fabularna obraca się wokół kilku oddzielnych wątków. Wśród nich znalazło się poszukiwanie utraconej miłości Geralta oraz inwazja Nilfgaardu na królestwa północy. Spróbujemy też powstrzymać tytułowy Dziki Gon, prześladujący wiedźmina zarówno w powieściach, jak i obecny w pierwszej i w nikłym stopniu w drugiej części serii. Wszystkie te główne zadania oferują filmową jakość opowiadanej historii, z rozgałęzionymi ścieżkami wydarzeń, imponującymi scenkami przerywnikowymi i starannie wyreżyserowanymi sekwencjami. Co ciekawe, możemy porzucić część wątków, trzeba będzie jednak liczyć się z wynikającymi z tego faktu przykrymi konsekwencjami. Poza głównymi opowieściami dostępne jest także zatrzęsienie misji pobocznych, które w sumie starczają na ponad sto godzin zabawy. Autorzy zadbali o dużą różnorodność wyzwań. W trakcie przygód będziemy eksplorowali m.in. jaskinie, prastare ruiny i tętniące życiem wioski. Zapolujemy na potwory dla zysku oraz specjalnych nagród. Pojawią się również zadania oparte na dochodzeniach. Różne rejony świata oferują swoje własne mini gierki (np. zawody w rzucaniu nożami) ze specjalnymi nagrodami, choć jednocześnie ich ukończenie nigdy nie jest wymagane dla dalszego rozwoju fabuły.

Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin oferuje sporą swobodę odgrywania postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat jest w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że zagrożona przez ataki bandytów wioska kompletnie się wyludni. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż ten w The Witcher 2: Assassins of Kings. Nowy silnik (REDengine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co pozwoliło uniknąć ekranów wczytywania. Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 30-40 minut. Dostępna jest również opcja natychmiastowej podróży do miejsc wcześniej odwiedzonych.

Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne. Zamiast przewrotów bohater wykonuje teraz szybkie piruety, aby zejść z linii ciosu przeciwnika. Nowy system kamery dba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabrakło starć z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem oskryptowane. Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma podstawowy poziom, a wraz z rozwojem Geralta odblokujemy drugi stopień. Przykładowo, ulepszone Igni wywoła eksplozję ognia, która otoczy bohatera. Z kolei drugi poziom Ydren zamiast pułapki na jednego potwora stworzy duże pole, które spowolni wszystkich przebywających w nim nieprzyjaciół.

Podczas starć wykorzystujemy również w dużym stopniu otoczenie. Np. możemy telekinetycznie uderzyć w ul os, które zaatakują wrogów. Natomiast gdy zwrócą się w naszą stronę spalimy je znakiem Igni. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwia poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwolą również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. Gracze mogą również rozwijać umiejętności szermiercze i alchemii.

Tryb gry: single player  
Oczekiwania czytelników: 9.7 / 10 na podstawie 18742 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Core i7-3770 3.4 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/4 GB Radeon R9 290 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz/AMD Phenom II X4 940 3.7 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit

Testujemy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon - najlepsze polskie RPG wraca

Testujemy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon - najlepsze polskie RPG wraca (PC) (XONE) (PS4)

"Szczególnie te drugie okazały się często wykorzystywane. Śledztwa są w Dzikim Gonie powiązane z „wiedźmińskimi zmysłami”, czyli czymś podobnym do trybu detektywistycznego z serii Batman Arkham. Po wciśnięciu przycisku możemy razem z Geraltem obserwować ślady stóp, tropić kogoś węchem czy zwyczajnie wykrywać warte uwagi przedmioty. Niby nic specjalnego, ale mówię o tym dlatego, że wykorzystanie tego trybu wiąże się też z samą fabułą. Geralt bardzo często rozwiązuje teraz zagadki (z niewielkim wkładem gracza, ale w tej grze to nic złego), co zwykle owocuje ciekawym, sensacyjnym wręcz przebiegiem zleceń i daje wiedźminowi okazję na popisanie się wiedzą w efektownych monologach. Tego typu zadania bardzo pasowały do głównego bohatera i przypominały zresztą liczne fragmenty opowiadań Sapkowskiego, kiedy to Geralt od niechcenia analizował pewne tropy i dawał nam do zrozumienia, że niejedno już w swoim życiu zawodowym widział."  więcej

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014 [14:02]

Geralt rusza na łowy Premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon coraz bliżej. Na targach pokazano rozszerzone fragmenty gameplaya. Podziwiamy walkę, dialogi i eksplorację. Geralt jak najbardziej w formie.

1:56

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

zwiastun rozgrywki

3:17

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

zwiastun fabularny (PL)

3:20

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

zwiastun fabularny

komentarze czytelników (2411)


Mati_/\  2015-01-26 - 19:56

sory za spam ale co do ProrokXY 7 gb ram?? sam skladales kompa czy w ogole kupiles gotowca na allegro ktory ma pociagnac wieska na full detalach :3?

Dran00  2015-01-26 - 20:48

Ale co wy tak rozpaczacie z tymi 30 klatkami? Przecież to jest wartość zupełnie wystarczająca do przyjemniej gry w RPG...

kzwwdo  2015-01-26 - 20:56

Chyba dla ciebie. Kto raz widział 60 fps, już nigdy nie będzie chciał wrócić do 30.

Mati_/\  2015-01-26 - 21:10

UP dokladnie ale teraz zeby pograc w stalych 60klatkach co rok trzeba wydawac pieniadze na upgrade komputera

roc18  2015-01-26 - 21:29

W maju kupuje 970'tke i licze na min. 60kl/s

lubie_grac  2015-01-26 - 21:29

@Dran00 w 30fps (pod warunkiem ze jest w miarę stałe i nie spadków poniżej 28) od biedy można grać ale z przyjemnością nie ma to nic wspólnego. Gdy tylko mamy możliwość wrócić do 60+fps (zależy od monitora) odczuwamy duży wzrost komfortu rozgrywki. Ja przywykłem do 60fps i 30 jest dla mnie w zasadzie nie grywalne w dynamicznych grach. Jeżeli rekomendowane wymagania pozwolą na grę w 30fps a testy pokażą że na moim sprzęcie nie ma szans na 60fps chociaż w 720p i nisko-średnich detalach to odpuszczę sobie grę do czasu wymiany kompa na cos znacznie mocniejszego.

Thorin Debowa Tarcza  2015-01-26 - 22:38

Ja jakoś grałem w gry w 60 fpsach i nie mam oporu grać w 30... RPG to nie FPS w który liczy się szybka reakcja, więc bez paranoi ludzie.

wariat111111  2015-01-26 - 23:01

Ja mam gtx 970 i okej nie przeszkadza mi że gra jest ponad jej siły . Ale czy na pewno jest to brak mocy czy brak dobrej optymalizacji . odpowiedz dostane w dniu premiery , i tak zagram chociaż na średnich aby tylko full hd . Dobra gra to nie zawsze mega grafika . Przykład wole wiedzmina 1 od 2 a jest różnica między nimi w grafice spora oczywiście na korzyść dwójki .

6.5

banan2004  2015-01-26 - 23:36

Niestety moje przypuszczenia się sprawdziły, gra jest zbugowana i niezoptymalizowana.

FanBoyFrytek  2015-01-26 - 23:43

Premiera dopiero w maju wymagania do tego czasu minimalne mogą zmaleć o połowe mam nadzieje bo ultra nie maja opcji :) Patrząc ogólnie ultra takie wysokie nie są ale akurat niskie w ogóle niskimi nie są ^^ Co do 30fps vs 60fps cóż dużej różnicy ogólnej nie ma ale jeśli chodzi o dynamikę/akcję to jest różnica ^^ Ah ta filozofia .

Szatek iks de  2015-01-27 - 00:21

@banan2004- nie chcę być czepialski, ale gdzie ty tam bugi widziałeś? Geralt zapadał się pod ziemię? Wnikał w budynki? Znikała mu twarz? Może NPCty wystrzeliwały w powietrze? Optymalizacja słaba? Rozumiem, że grałeś na hiper maszynie i miałeś dropy do 15 FPS. Bitch please do premiery jeszcze sporo czasu:D

Thorin Debowa Tarcza  2015-01-27 - 08:13

banan2004 Zaczyna się... Grałeś w nią w ogóle? Ryse też był niezoptymalizowany przed premierą ledwo chodził na GTX 690 a po premierze śmiga na gtx 460 w średnich z niektórymi rzeczami na high. REDZI ogarną grę do maja nie bój nic.

Zdzichsiu  2015-01-27 - 10:24

Śmieszą mnie niektóre komentarze. Przypominam wam, że gra jeszcze nie wyszła i na szlifowanie twórcy mają jeszcze +/- 3 miesiące. Nie ma sensu wieszanie psów na tym etapie. Poczekajcie do premiery i wtedy wylewajcie swoje żale, chwalcie się konfiguracją, liczbą FPSów i co tam jeszcze chcecie. A co do klatek. Szczerze to dla mnie kolosalnej różnicy pomiędzy 30, a 60 nie ma.

XAlcatrasX  2015-01-27 - 10:37

Heh, ludzie jak ja was czytam, to załamuję ręce.Wiadomo na pewno że, Wiedźmin 3 będzie miał duże wymagania,lecz czy aby na pewno wydusi core i7 w praktycznie 100% żeby ledwo udźwignąć 30 FPS, proszę was:) 6-8 GB ram, dobra ramy jeszcze jakoś przegryzę, ale zadajcie sobie pytanie, jaka gra ostatnio pocisneła wam tyle ramu ?, mówię oczywiście o najnowszych produkcjach.A teraz co do grafiki, ktoś tam napisał żę gracz dzisiaj musi wydawać po 1500-2500 zł rocznie na grafikę,Idiota wydaję tyle na grafikę,nie żebym chciał kogoś obrazić, ponieważ zaraz maniacy (Sekta)Nvidia będą chcieli mnie zlinczować.Miałem baaaardzo dużo GeForce ów, i do każdego z nich straciłem nerwy już blisko po kilku miesiącach a nawet dniach, płacić po 2500 zł żeby grafika była 15%-20% wydajniejsza od ATI Radeon R7 260X który jest w cenie 450-600 zł ? to jest dla mnie kpina, ale tak kierujmy się testami na internecie. Potem się nie dziw że za 4 miesiące wymieniasz grafikę, bo się grzeje,lub nie wyrabia albo nie będzie wyrabiać w nowej grze.Wracając do Wiedźmina to sądzę że, twórcy tymi wymaganiami będą chcieli zamydlić nam oczy bardzo słabą optymalizacją gry, lecz nad tym pracują, ale teraz przypomnijmy sobie w ...

XAlcatrasX  2015-01-27 - 10:41

..... wiedźmina 2, też swoje wymagania na full detalach w 1080p miał, na pewno u wielu ludzi komputer sie przy tej grze pocił, a co wystarczyło zrobić?? wyłączyć antyaliasing i uberpróbkowanie i gra chodziła bardzo pięknie niemalże bez różnicy w utracie jakości.Więc sądzę że CDRED z tego nie zrezygnowało i z pewnością owe opcje spotkamy w Wiedźminie 3, i te wymagania które zostały podane, i jeżeli mają być one prawdziwe to tylko i wyłącznie ze względu na tego typu właśnie dodatki,a jak jakiś wielki maniek zacznie mi tu wciskać kit w stylu "jak nie widzisz utraty jakości to idź to okulisty" albo coś w stylu "jak nie masz pozłacanej końcówki od słuchawek to masz gorszą jakość dźwięku" hehe i tak bardzo zależy mu na grafice niżeli na grze, to jedna rada "Idź na dwór kolego, przejdź się,po zwiedzaj, to jest lepsze od gry".Mam nadzieję że tym komentarzem może paru osobą otworze oczy na wiedźmina 3, nie płaczcie na nie rozlanym jeszcze mlekiem, jeżeli gra będzie z optymalizowana to nawet na core 2 duo, 4gb ram, i GeForce gtx 660 odpali na średni-wysokich detalach bez wyżej wymienionych opcji. więc spoko luzik. Pozdrawiam wszystkich :)

FanWiedźmin  2015-01-27 - 15:51

A za te kolekcjonerki to płacimy w lutym czy dopiero w maju? Wie ktoś może?

Amaruud  2015-01-27 - 16:30

Świetnie! Jeżeli wszystko dobrze się potoczy to pogram sobie na wysokich wymaganiach :)

banan2004  2015-01-27 - 16:48

Szatek iks de Recenzenci podają, że gra na GTX 980, i7 i ustawieniach high miała spadki do 20 fps, w dodatku podczas pokazu wyłączyła się kilka razy a grafika była gorsza od tej pokazanej na trailerach. Do tego dochodzi kilka pomniejszych bugów, np. przenikanie postaci przez tekstury. Przypominam, że udostępnione były tylko wybrane fragmenty gry, prawdopodobnie wcześniej bardzo dobrze przygotowane- jak tutaj było tak źle to jak jest zresztą? Zostało kilka miesięcy do premiery i nie wierzę, że zdołają wszystko poprawić, chociaż bardzo na to liczę.

Dran00  2015-01-27 - 17:11

Gdzie wyczytałeś o spadkach do 20 fps (ja czytałem tylko, że miejscami spadało do 30) i tym wyłączaniu?

Thorin Debowa Tarcza  2015-01-27 - 17:51

FanWiedźmin Raczej w maju jak za normalną grę tyle że cena kolekcjonerki.