Wiedźmin 3: Dziki Gon [PC]

The Witcher 3: Wild Hunt. Wiedźmin 3: Dziki Gon to opracowana przez zespół CD Projekt RED gra cRPG. Ponownie wcielamy się w Geralta z Rivii, ale tym razem akcja osadzona jest w świecie o otwartej strukturze. Autorzy gruntownie przebudowali mechanikę walki, zaoferowali nowi silnik oraz położyli znacznie większy nacisk na zadania poboczne.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Wiedźmin 3: Dziki Gon data premiery gry na PC:

19 maja 2015 ( światowa data premiery )

19 maja 2015 ( data wydania w Polsce )

19 maja 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do The Witcher 3: Wild Hunt:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Risen 2: Dark Waters

RPG, TPP, fantasy, książki, sandbox, polskie, RPG akcji

Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii cRPG opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Grę wyprodukowało studio CD Projekt RED, czyli zespół odpowiedzialny również za dwie poprzednie części.

Ponownie wcielamy się w znanego z poprzednich odsłon wiedźmina. Główna oś fabularna obraca się wokół kilku oddzielnych wątków. Wśród nich znalazło się poszukiwanie utraconej miłości Geralta oraz inwazja Nilfgaardu na królestwa północy. Spróbujemy też powstrzymać tytułowy Dziki Gon, prześladujący wiedźmina zarówno w powieściach, jak i obecny w pierwszej i w nikłym stopniu w drugiej części serii. Wszystkie te główne zadania oferują filmową jakość opowiadanej historii, z rozgałęzionymi ścieżkami wydarzeń, imponującymi scenkami przerywnikowymi i starannie wyreżyserowanymi sekwencjami. Co ciekawe, możemy porzucić część wątków, trzeba będzie jednak liczyć się z wynikającymi z tego faktu przykrymi konsekwencjami. Poza głównymi opowieściami dostępne jest także zatrzęsienie misji pobocznych, które w sumie starczają na ponad sto godzin zabawy. Autorzy zadbali o dużą różnorodność wyzwań. W trakcie przygód będziemy eksplorowali m.in. jaskinie, prastare ruiny i tętniące życiem wioski. Zapolujemy na potwory dla zysku oraz specjalnych nagród. Pojawią się również zadania oparte na dochodzeniach. Różne rejony świata oferują swoje własne mini gierki (np. zawody w rzucaniu nożami) ze specjalnymi nagrodami, choć jednocześnie ich ukończenie nigdy nie jest wymagane dla dalszego rozwoju fabuły.

Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin oferuje sporą swobodę odgrywania postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat jest w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że zagrożona przez ataki bandytów wioska kompletnie się wyludni. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż ten w The Witcher 2: Assassins of Kings. Nowy silnik (REDengine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co pozwoliło uniknąć ekranów wczytywania. Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 30-40 minut. Dostępna jest również opcja natychmiastowej podróży do miejsc wcześniej odwiedzonych.

Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne. Zamiast przewrotów bohater wykonuje teraz szybkie piruety, aby zejść z linii ciosu przeciwnika. Nowy system kamery dba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabrakło starć z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem oskryptowane. Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma podstawowy poziom, a wraz z rozwojem Geralta odblokujemy drugi stopień. Przykładowo, ulepszone Igni wywoła eksplozję ognia, która otoczy bohatera. Z kolei drugi poziom Ydren zamiast pułapki na jednego potwora stworzy duże pole, które spowolni wszystkich przebywających w nim nieprzyjaciół.

Podczas starć wykorzystujemy również w dużym stopniu otoczenie. Np. możemy telekinetycznie uderzyć w ul os, które zaatakują wrogów. Natomiast gdy zwrócą się w naszą stronę spalimy je znakiem Igni. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwia poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwolą również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. Gracze mogą również rozwijać umiejętności szermiercze i alchemii.

Tryb gry: single player  
Oczekiwania czytelników: 9.7 / 10 na podstawie 21062 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Core i7-3770 3.4 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/4 GB Radeon R9 290 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz/AMD Phenom II X4 940 3.7 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit

Testujemy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon - najlepsze polskie RPG wraca

Testujemy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon - najlepsze polskie RPG wraca (PC) (XONE) (PS4)

"Szczególnie te drugie okazały się często wykorzystywane. Śledztwa są w Dzikim Gonie powiązane z „wiedźmińskimi zmysłami”, czyli czymś podobnym do trybu detektywistycznego z serii Batman Arkham. Po wciśnięciu przycisku możemy razem z Geraltem obserwować ślady stóp, tropić kogoś węchem czy zwyczajnie wykrywać warte uwagi przedmioty. Niby nic specjalnego, ale mówię o tym dlatego, że wykorzystanie tego trybu wiąże się też z samą fabułą. Geralt bardzo często rozwiązuje teraz zagadki (z niewielkim wkładem gracza, ale w tej grze to nic złego), co zwykle owocuje ciekawym, sensacyjnym wręcz przebiegiem zleceń i daje wiedźminowi okazję na popisanie się wiedzą w efektownych monologach. Tego typu zadania bardzo pasowały do głównego bohatera i przypominały zresztą liczne fragmenty opowiadań Sapkowskiego, kiedy to Geralt od niechcenia analizował pewne tropy i dawał nam do zrozumienia, że niejedno już w swoim życiu zawodowym widział."  więcej

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014 [14:02]

Geralt rusza na łowy Premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon coraz bliżej. Na targach pokazano rozszerzone fragmenty gameplaya. Podziwiamy walkę, dialogi i eksplorację. Geralt jak najbardziej w formie.

4:39

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

zwiastun rozgrywki #2 (PL)

1:53

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

Charles Dance (PL)

0:35

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

reklama telewizyjna

komentarze czytelników (3101)


Assassyn07  2015-04-25 - 15:45

@UP ja tam wolę sam zwiedzać świat i znajdować questy a nie z poradnikiem dla dzieci chodzić. I dobrze że jest opcja która wyłącza w grze znaczniki w zadaniach bo tak to nie byłoby satysfakcji z gry.

WitcherPL  2015-04-25 - 16:42

@UP Dokładnie zgadzam się

CzarnaKreda  2015-04-25 - 17:13

Trzy nowe zdjęcia: http://i.imgur.com/e6Psqbg.jpg http://i.imgur.com/Mdi26zF.jpg http://i.imgur.com/et0njN3.jpg Wygląda to nieźle :D

mubio1888  2015-04-25 - 17:55

No wiesiek zapowiada się ciekawie, fajnie by było gdyby optymalizacja była tak dobra jak w gta V :)

vako94  2015-04-25 - 18:26

youtube.com/watch?v=Kof4_9K7zak pewnie większość was widziała ale macie gre w gwinta xd

CzarnaKreda  2015-04-25 - 18:29

@mubio1888 Akurat optymalizacja w GTA V jest taka sobie, do tego sama gra ma sporo błędów i problemów. Jestem ciekawy jaka będzie różnica między pc a konsolami oprócz liczby klatek i rozdzielczości.

kzwwdo  2015-04-25 - 19:28

Mi GTA V chodzi średnio w 90 klatkach, na bardzo wysokich. Dla porównania GTA IV chodzi w 35-40 z bardzo częstymi spadkami (50 fps mam tylko jak wchodzę do mieszkania). Więc chyba optymalizacja GTA V nie jest taka zła. A zabójczego kompa nie mam: i5 3570K 3,4GHz, GTX670, 16GB ram.

mubio1888  2015-04-25 - 19:28

CzarnaKreda Taka sobie? mi na r9 280x i5 3,3 ghz i 8 gb ramu praktycznie wszystko na ultra tylko msaa zmniejszone do x2 bo to zabija kartę a w zaawansowanych opcjach włączone tylko tekstury wysokiej jakości podczas latania, reszta wszystko na ultra łącznie z dystansem rysowania przechodniami i liczbą pojazdów gta śmiga aż miło, praktycznie nie spada mi poniżej 50 klatek, jedynie podczas bardzo szybkiej jazdy po mieście mam spadki poniżej 50 i podczas latania bardzo nisko nad miastem, oprócz problemów z transferem przy pobieraniu 5 gb w dzień premiery żadnych błędów i problemów nie stwierdziłem

mubio1888  2015-04-25 - 19:43

W dying light optymalizacja też była bardzo dobra (po 1-szym lub 2-gim patchu chyba) też miałem wszystko praktycznie na ultra wyłączone jedynie dwie opcje nvidii i gra śmigała między 60-80 klatek a dl wymaga w rekomendowanych identycznego procesora i tyle samo ramu co wiesiek 3 a kartę wiesiek wymaga gtx 770 a dying light gtx 780, jeśli byłaby taka optymalizacja jak w dying light lub w gta V to byłbym zadowolony, ale myślę że wtopy nie będzie bo jak skończyli pracę nad wieśkiem to mieli kilka miechów na dopracowanie i optymalizację, myśle że na moim sprzęcie powinno to pójść na wysokich lub prawie najwyższych bez problemów, oby nie było dużych dropów i żeby nie zacinało to będzie git

panTicTac  2015-04-25 - 20:25

Embargo na oceny znika już 11 maja 2015. Nowe CDA wychodzi 5 maja. Chyba będzie pierwsza na świecie recenzja. Cormack wspomina na FB, że wystawił w swojej karierze pierwsze 10/10. Jest to bardzo prawdopodobne!

WitcherPL  2015-04-25 - 20:37

mubio1888 a min ma i7 4770k 32GBDDR3 2400 GTX780TI MATRIX PLATINUM 3GB gta na ultra zacina :( tak samo nowy COD ale tAK to PIRATY ściągnąłem na 10 h żeby zobaczyć jak to wygląda c\i czy kupić oryginał Kocham oryginały na steam ale czasem wole się upewnić

mubio1888  2015-04-25 - 21:32

WitcherPL No to pewnie to wina piratów, najnowszego coda również mam oryginał i śmigał na ultra aż miło, zero spadków, zero zacięć, jedynie miałem w jednej misji w serbii czy bułgarii w jednym jedynym miejscu w lesie na polanie spadek nawet do 20 lub mniej klatek, nie wiem czym to było spowodowane ale na szczęście po opuszczeniu tej polany klatki wracały do normy a tak to cały single od początku do końca chodził idealnie, multi również

WitcherPL  2015-04-25 - 21:46

mubio1888 może i zaryzykuje i kupie oryginał ale raczej gta niż coda

Gerr  2015-04-25 - 22:00

Poglądowe strony z Wiedźmińskiego kompendium, które ma pojawić się na premierę gry, muszę przyznać że kawał dobrej roboty się szykuje: http://wpc.4d7d.edgecastcdn.net/004D7D/media/Lorebook/rozkladowka_1.pdf http://wpc.4d7d.edgecastcdn.net/004D7D/media/Lorebook/rozkladowka_2.pdf http://wpc.4d7d.edgecastcdn.net/004D7D/media/Lorebook/rozkladowka_3.pdf http://wpc.4d7d.edgecastcdn.net/004D7D/media/Lorebook/rozkladowka_4.pdf

CzarnaKreda  2015-04-25 - 22:36

@Gerr ten poradnik ma być w formie cyfrowej czy to z tego papierowego poradnika? Wygląda to nieźle muszę przyznać.

Gerr  2015-04-25 - 23:16

Jest to lorebook zawierający informacje z gier i książek (prawdopodobnie), oraz niepublikowane dotąd artworki dostępny do kupienia na CDP.pl i kilku innych stronach w formie fizycznej. https://cdp.pl/wiedzmin-kompendium-o-swiecie-gier-twarda.html http://www.swiatksiazki.pl/ksiazki/wiedzmin-kompendium-o-swiecie-gier-praca-zbiorowa-4507600/ Cena jest w granicach 50 zł, więc myślę że warto kupić, bo z tych poglądowych stron wygląda to naprawdę interesująco.

mubio1888  2015-04-25 - 23:38

A czy te dodatki które wyjdą jeden w tym roku a drugi w przyszłym będą w wersjach pudełkowych? Bo nie uśmiecha mi się pobieranie tego bo na pewno będzie to dużo ważyło

FanWiedźmin  2015-04-26 - 07:58

Jeśli chodzi o EK to do kiedy trzeba za nią zapłacić? Dziś do 24:00 czy jutro do 24:00? Bo ja trochę się nie pospieszyłem z tą zapłatą i boję się, że mi EK przepadnie :(.

CzarnaKreda  2015-04-26 - 11:51

@FanWiedźmin Niby do 27 w sensie do końca 27. Bo 28 ruszają już zamówienia tych którzy są na liście rezerwowych. Więc masz jeszcze trochę czasu :). No chyba że Redzi będą chcieli zrobić dzień przerwy między zamówieniami wtedy zapewne do końca tego dnia masz czas.

Ptosio  2015-04-26 - 13:41

http://www.gamestar.de/spiele/the-witcher-3-wild-hunt/artikel/the_witcher_3,49062,3085201.html#top Patrzcie na ten betatest w Gamestarze. Normalny hołd pruski. Niemiec płakał jak grał