Wiedźmin 3: Dziki Gon [PC]

The Witcher 3: Wild Hunt. Wiedźmin 3: Dziki Gon to opracowana przez zespół CD Projekt RED gra cRPG. Ponownie wcielamy się w Geralta z Rivii, ale tym razem akcja osadzona jest w świecie o otwartej strukturze. Autorzy gruntownie przebudowali mechanikę walki, zaoferowali nowi silnik oraz położyli znacznie większy nacisk na zadania poboczne.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Wiedźmin 3: Dziki Gon data premiery gry na PC:

24 lutego 2015 ( światowa data premiery )

24 lutego 2015 ( data wydania w Polsce )

24 lutego 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do The Witcher 3: Wild Hunt:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Risen 2: Dark Waters

RPG akcji, TPP, fantasy, książki, sandbox, polskie

Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii cRPG opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Grę wyprodukowało studio CD Projekt RED, czyli zespół odpowiedzialny również za dwie poprzednie części.

Ponownie wcielamy się w znanego z poprzednich odsłon wiedźmina. Główna oś fabularna obraca się wokół kilku oddzielnych wątków. Wśród nich znalazło się poszukiwanie utraconej miłości Geralta oraz inwazja Nilfgaardu na królestwa północy. Spróbujemy też powstrzymać tytułowy Dziki Gon, prześladujący wiedźmina zarówno w powieściach, jak i obecny w pierwszej i w nikłym stopniu w drugiej części serii. Wszystkie te główne zadania oferują filmową jakość opowiadanej historii, z rozgałęzionymi ścieżkami wydarzeń, imponującymi scenkami przerywnikowymi i starannie wyreżyserowanymi sekwencjami. Co ciekawe, możemy porzucić część wątków, trzeba będzie jednak liczyć się z wynikającymi z tego faktu przykrymi konsekwencjami. Poza głównymi opowieściami dostępne jest także zatrzęsienie misji pobocznych, które w sumie starczają na ponad sto godzin zabawy. Autorzy zadbali o dużą różnorodność wyzwań. W trakcie przygód będziemy eksplorowali m.in. jaskinie, prastare ruiny i tętniące życiem wioski. Zapolujemy na potwory dla zysku oraz specjalnych nagród. Pojawią się również zadania oparte na dochodzeniach. Różne rejony świata oferują swoje własne mini gierki (np. zawody w rzucaniu nożami) ze specjalnymi nagrodami, choć jednocześnie ich ukończenie nigdy nie jest wymagane dla dalszego rozwoju fabuły.

Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin oferuje sporą swobodę odgrywania postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat jest w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że zagrożona przez ataki bandytów wioska kompletnie się wyludni. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż ten w The Witcher 2: Assassins of Kings. Nowy silnik (REDengine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co pozwoliło uniknąć ekranów wczytywania. Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 30-40 minut. Dostępna jest również opcja natychmiastowej podróży do miejsc wcześniej odwiedzonych.

Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne. Zamiast przewrotów bohater wykonuje teraz szybkie piruety, aby zejść z linii ciosu przeciwnika. Nowy system kamery dba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabrakło starć z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem oskryptowane. Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma podstawowy poziom, a wraz z rozwojem Geralta odblokujemy drugi stopień. Przykładowo, ulepszone Igni wywoła eksplozję ognia, która otoczy bohatera. Z kolei drugi poziom Ydren zamiast pułapki na jednego potwora stworzy duże pole, które spowolni wszystkich przebywających w nim nieprzyjaciół.

Podczas starć wykorzystujemy również w dużym stopniu otoczenie. Np. możemy telekinetycznie uderzyć w ul os, które zaatakują wrogów. Natomiast gdy zwrócą się w naszą stronę spalimy je znakiem Igni. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwia poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwolą również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. Gracze mogą również rozwijać umiejętności szermiercze i alchemii.

Tryb gry: single player  
Oczekiwania czytelników: 9.7 / 10 na podstawie 15312 głosów czytelników.  

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przygotujcie się na jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przygotujcie się na jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat (PC) (XONE) (PS4)

"Na bagnach mamy okazję zobaczyć w akcji system walki, wszak nie brakuje tu poczwar czyhających na życie nieostrożnego wędrowca, głodnych zarówno wiedźmińskiego, jak i zwykłego ostrza. Geralt tańczy wokół przeciwników, zadaje im wyrafinowane uderzenia, wspomaga się znakami, ale nie porusza się jeszcze tak płynnie, jak sobie wymarzyłem – animacje wymagają dopracowania, ale spokojnie, do lutego jest czas. Sprawnie działa za to system uników, które są jedynym sposobem, żeby uniknąć wrogich uderzeń. Podczas spotkania z harpiami, w ruch idzie mała, zgrabna kusza, która ładowana jest różnymi rodzajami pocisków, natomiast w potyczce z topielcami przekonujemy się, że warto nauczyć się czytać, co oferuje dane środowisko. Biały Wilk niszczy wiszący nieopodal ul, co doprowadza gnieżdżące się w nim owady do wściekłości. Na szczęście wyładowują one gniew na jego rywalach, co znacznie ułatwia ich pokonanie. Gdy później dojdzie do pojedynku z wilkołakiem, poznamy jeszcze inne atuty wiedźmina – bomby różnego sortu, które skutecznie niwelują przewagę monstrów (w tym konkretnym przypadku zapobiegły one regeneracji stwora) oraz znane już z poprzedników mutageny. Te ostatnie czasowo poprawiają zdolności Geralta, ale oczywiście należy korzystać z nich z umiarem, każda mikstura zwiększa bowiem poziom toksyczności. Do walki przygotowujemy się podczas medytacji, która ma jeszcze drugą funkcję – można odpocząć żądaną liczbę godzin. Upływ czasu ma w Wiedźminie niebagatelne znaczenie. W nocy mogą pojawić się istoty, które za dnia nigdy nie staną białowłosemu na drodze."  więcej

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014 [14:02]

Geralt rusza na łowy Premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon coraz bliżej. Na targach pokazano rozszerzone fragmenty gameplaya. Podziwiamy walkę, dialogi i eksplorację. Geralt jak najbardziej w formie.

37:01

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

rozgrywka z komentarzem twórców

13:57

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

świat oczami kompozytora (PL)

5:55

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

gamescom 2014 - Downwarren gameplay

komentarze czytelników (1771)


maciekzklanuelo  2014-08-24 - 16:17

[link] i.imgur.com/Vs3ne6l.jpg

Mariusz_Łorior_Drugi  2014-08-24 - 16:19

Chcialbym miec PC na ktorym pojdzie mi tak piekna na full detalach

boojan27  2014-08-24 - 23:42

@up Nie znasz wymagań, także nie możesz wiedzieć czy sprzęt co W3 uciągnie będzie drogi, czy nie. A jeśli wierzysz, że tylko wersja konsolowa zostanie obcięta graficznie, to możesz się rozczarować, bo wersja na PC też będzie uboższa niż na pierwszych trailerach. Może nie w takim stopniu jak konsolowa, ale jednak. Zawsze tak jest, ale wciąż do niewielu osób to dociera...

Bezi2598  2014-08-24 - 23:48

Na gamescomie w wywiadzie mówili, że udało im się uruchomić grę na wysokich na GTX 660 Ti, więc wystarczy komputer ze średniej półki cenowej.

Shasiu  2014-08-26 - 16:24

Garść nowych informacji z zagranicznego pisma o grach: - Wiedźmin nie jest klasycznym przykładem gry z otwartym światem (jak Skyrim, czy GTA) z non stop otwartymi granicami, gdzie możesz przemieszczać się z jednego końca mapy na drugi. - Zamiast tego to kombinacja oddzielnych regionów - Według Petera Gelencsera powodem takiego podejścia jest ogromny dystans dzielący lokacje (przedostanie się z Novigradu na wyspy Skellige zajęło by co najmniej 1 dzień) I niemal niemożliwe byłoby wypełnienie tego obszaru i czasu wartościowym conentem. - Jak dokładnie będzie można się przemieszczać z obszaru do obszaru nie jest jeszcze ustalone, ale twórcy eksperymentują z różnymi rozwiązaniami. - Jednym ze sposobów przełączania się między regionami jest szybka podróż (oczywiście jeśli wcześniej odwiedziliśmy daną lokację). - Nie wszystkie regiony będą dostępne od razu. - W3 zaczyna się w mniejszej lokacji z kilkoma godzinami tutoriala. - Peter Gelencser zapewnia, że tutorial nie będzie polegał na “wciśnij W by iść do przodu”, pierwsza lokacja będzie tutorialem w sensie poznania umiejętności Geralta i przetestowania ich, ogarnięcia jak decyzje wpływają na świat i na eksplorowan ...

panTicTac  2014-08-27 - 19:14

Shasiu--> Dzięki za informację! naprawdę fajne nowe wiadomości. Ciekawi mnie ta blokada Nilfgaardu :D A z tymi rejonami to jest normalne, bo to nawet logiczne by nie było. Teraz jeszcze bardziej czekam na Wiedźmina 3 ;)

commando rock  2014-08-30 - 14:38

maciekzklanuelo każda gra ma jakieś cięcia w szczególności wersje na konsole mi sie wydaje ze najnowszy gameplay to wersja na xboxa one na PC może to dużo lepiej wyglądać ale i tak na pewno nie tak jak na pierwszych zwiastunach każda gra ma cięcia od developera tylko zależy czy bardzo zauważalne jak w przypadku WATCH_DOGS czy takie których bez porównania nie widać

MrVideo  2014-08-30 - 15:05

DLACZEGO ta gra nie wyjdzie na PS3??? No rozumiem, next-geny itp. ale DLACZEGO??? :'( Będzie trzeba zainwestować w PS4 lub zrobić upgrade kompa :/

commando rock  2014-08-30 - 17:42

MrVideo bo żadna gra robiona jednocześnie na curret geny i nextgeny nie jest na prawdę nextgenem trzeba było by zrobić dwie gry a jeśli mam ci doradzić to weź upgrade kompa na konsolach nie pograsz zapewne w full HD i nie będzie takiej grafy jak na konsole

kęsik  2014-08-30 - 17:49

- Wiedźmin nie jest klasycznym przykładem gry z otwartym światem (jak Skyrim, czy GTA) z non stop otwartymi granicami, gdzie możesz przemieszczać się z jednego końca mapy na drugi. - Zamiast tego to kombinacja oddzielnych regionów Ha, a miał być sandbox :D

mnkh  2014-08-30 - 17:54

słaba gra, cala serie p0r0wnuje d0 G0thic:ARCANIA b brak 0twarteg0 swiata i nudne ch0dzenie bez pływania. zal.pl p0 pr0stu

Shasiu  2014-08-30 - 18:32

[1761] Ha, nie sandbox tylko gra z otwartym światem... Ha i będzie, nie ma to jak wyrywać dwa zdania z kontekstu... Ha, od samego początku powtarzałem że pomiędzy wyspami a kontynentem i Kaer Morhen będą obszary wczytywania... Ha, ach te trolle :P

Anakonda24  2014-08-30 - 19:11

Kęsik Ha, a miało być GTA V w listopadzie 2013 roku :D. I będzie sandboxem, tam jedna lokacja niszczy całą mapę ze skyrima wielkością. Zrobili tak bo przejście całej mapy zajęło by cały dzień w rzeczywistym świecie.

Bezi2598  2014-08-30 - 20:29

Douczcie się co to jest sandbox, bo się ośmieszacie w tym momencie.

Anakonda24  2014-08-30 - 20:46

UP To o lokacji to było tak sobie dopisane żeby upadło ego fanów Skyrima xD. Sandbox (piaskownica)- w pełni otwarty świat w którym możemy przemieszczać sie jak chcemy i gdzie chcemy oraz robić co chcemy :), to tak w skrócie. W3 zalicza sie do sandboxa

MlodyJimmy55  2014-08-31 - 11:30

Szkoda że nie będzie na x360 :(

Yoggi_from_Yellowstone  2014-08-31 - 20:59

UP Bardzo dobrze że nie będzie, może w końcu skupią się na next genach.

SwagLolxD  2014-08-31 - 22:48

De Best Gejm Ewer :D

10

mmaakkss  2014-09-01 - 03:15

Jakby to wyszło na te stare rzępy to bym się pochlastał wałkiem do ciasta, cała gra by musiała być robiona pod starożytny hardware. W dwójce było dużo wyborów i zwrotów fabułowych, ciekawe jak będzie tutaj :D

9.5

laki2217  2014-09-01 - 12:07

Dobrze, że wychodzi na nowej generacji. Przynajmniej nie muszą dzielić grafiki by na starych i na nowych poszło. Tak przynajmniej dostaniemy taka jaka ma być. Mam tylko nadzieje, że gra nie stanie się przereklamowana lub nudna.