Wiedźmin 3: Dziki Gon [PC]

The Witcher 3: Wild Hunt. Wiedźmin 3: Dziki Gon to opracowana przez zespół CD Projekt RED gra cRPG. Ponownie wcielamy się w Geralta z Rivii, ale tym razem akcja osadzona jest w świecie o otwartej strukturze. Autorzy gruntownie przebudowali mechanikę walki, zaoferowali nowi silnik oraz położyli znacznie większy nacisk na zadania poboczne.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Wiedźmin 3: Dziki Gon data premiery gry na PC:

19 maja 2015 ( światowa data premiery )

19 maja 2015 ( data wydania w Polsce )

19 maja 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do The Witcher 3: Wild Hunt:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Risen 2: Dark Waters

RPG akcji, TPP, fantasy, książki, sandbox, polskie

Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii cRPG opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Grę wyprodukowało studio CD Projekt RED, czyli zespół odpowiedzialny również za dwie poprzednie części.

Ponownie wcielamy się w znanego z poprzednich odsłon wiedźmina. Główna oś fabularna obraca się wokół kilku oddzielnych wątków. Wśród nich znalazło się poszukiwanie utraconej miłości Geralta oraz inwazja Nilfgaardu na królestwa północy. Spróbujemy też powstrzymać tytułowy Dziki Gon, prześladujący wiedźmina zarówno w powieściach, jak i obecny w pierwszej i w nikłym stopniu w drugiej części serii. Wszystkie te główne zadania oferują filmową jakość opowiadanej historii, z rozgałęzionymi ścieżkami wydarzeń, imponującymi scenkami przerywnikowymi i starannie wyreżyserowanymi sekwencjami. Co ciekawe, możemy porzucić część wątków, trzeba będzie jednak liczyć się z wynikającymi z tego faktu przykrymi konsekwencjami. Poza głównymi opowieściami dostępne jest także zatrzęsienie misji pobocznych, które w sumie starczają na ponad sto godzin zabawy. Autorzy zadbali o dużą różnorodność wyzwań. W trakcie przygód będziemy eksplorowali m.in. jaskinie, prastare ruiny i tętniące życiem wioski. Zapolujemy na potwory dla zysku oraz specjalnych nagród. Pojawią się również zadania oparte na dochodzeniach. Różne rejony świata oferują swoje własne mini gierki (np. zawody w rzucaniu nożami) ze specjalnymi nagrodami, choć jednocześnie ich ukończenie nigdy nie jest wymagane dla dalszego rozwoju fabuły.

Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin oferuje sporą swobodę odgrywania postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat jest w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że zagrożona przez ataki bandytów wioska kompletnie się wyludni. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż ten w The Witcher 2: Assassins of Kings. Nowy silnik (REDengine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co pozwoliło uniknąć ekranów wczytywania. Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 30-40 minut. Dostępna jest również opcja natychmiastowej podróży do miejsc wcześniej odwiedzonych.

Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne. Zamiast przewrotów bohater wykonuje teraz szybkie piruety, aby zejść z linii ciosu przeciwnika. Nowy system kamery dba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabrakło starć z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem oskryptowane. Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma podstawowy poziom, a wraz z rozwojem Geralta odblokujemy drugi stopień. Przykładowo, ulepszone Igni wywoła eksplozję ognia, która otoczy bohatera. Z kolei drugi poziom Ydren zamiast pułapki na jednego potwora stworzy duże pole, które spowolni wszystkich przebywających w nim nieprzyjaciół.

Podczas starć wykorzystujemy również w dużym stopniu otoczenie. Np. możemy telekinetycznie uderzyć w ul os, które zaatakują wrogów. Natomiast gdy zwrócą się w naszą stronę spalimy je znakiem Igni. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwia poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwolą również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. Gracze mogą również rozwijać umiejętności szermiercze i alchemii.

Tryb gry: single player  
Oczekiwania czytelników: 9.7 / 10 na podstawie 17543 głosów czytelników.  

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przygotujcie się na jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przygotujcie się na jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat (PC) (XONE) (PS4)

"Na bagnach mamy okazję zobaczyć w akcji system walki, wszak nie brakuje tu poczwar czyhających na życie nieostrożnego wędrowca, głodnych zarówno wiedźmińskiego, jak i zwykłego ostrza. Geralt tańczy wokół przeciwników, zadaje im wyrafinowane uderzenia, wspomaga się znakami, ale nie porusza się jeszcze tak płynnie, jak sobie wymarzyłem – animacje wymagają dopracowania, ale spokojnie, do lutego jest czas. Sprawnie działa za to system uników, które są jedynym sposobem, żeby uniknąć wrogich uderzeń. Podczas spotkania z harpiami, w ruch idzie mała, zgrabna kusza, która ładowana jest różnymi rodzajami pocisków, natomiast w potyczce z topielcami przekonujemy się, że warto nauczyć się czytać, co oferuje dane środowisko. Biały Wilk niszczy wiszący nieopodal ul, co doprowadza gnieżdżące się w nim owady do wściekłości. Na szczęście wyładowują one gniew na jego rywalach, co znacznie ułatwia ich pokonanie. Gdy później dojdzie do pojedynku z wilkołakiem, poznamy jeszcze inne atuty wiedźmina – bomby różnego sortu, które skutecznie niwelują przewagę monstrów (w tym konkretnym przypadku zapobiegły one regeneracji stwora) oraz znane już z poprzedników mutageny. Te ostatnie czasowo poprawiają zdolności Geralta, ale oczywiście należy korzystać z nich z umiarem, każda mikstura zwiększa bowiem poziom toksyczności. Do walki przygotowujemy się podczas medytacji, która ma jeszcze drugą funkcję – można odpocząć żądaną liczbę godzin. Upływ czasu ma w Wiedźminie niebagatelne znaczenie. W nocy mogą pojawić się istoty, które za dnia nigdy nie staną białowłosemu na drodze."  więcej

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014

Wiedźmin 3 na najnowszym gameplayu - Dziki Gon w akcji na targach gamescom 2014 [14:02]

Geralt rusza na łowy Premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon coraz bliżej. Na targach pokazano rozszerzone fragmenty gameplaya. Podziwiamy walkę, dialogi i eksplorację. Geralt jak najbardziej w formie.

1:34

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

Elder Blood

32:56

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

gameplay (PL)

2:59

Video Wiedźmin 3: Dziki Gon

Podążając tropem

komentarze czytelników (2107)


ScovyT  2014-12-11 - 15:32

@WitcherPL Czy nie jesteś aby zbyt jednostronny w swoim rozumowaniu. Widzisz tylko same superlatywy z racji przeniesienia premiery. Byłoby ok gdyby chodziło tylko o samo przeniesienie(też bym się nie martwił) Ale jak wiadomo w CD Project Red są jakieś kłopoty. Ludzie poodchodzili z projektu, chyba kogoś też wyrzucili. Moim zdaniem tu jest sedno sprawy i to może w ostatecznym rozrachunku rzutować na końcową jakość gry. Tak czy inaczej kibicuję chłopakom i dziewczynom z całych sił, oby się udało :)

WitcherPL  2014-12-12 - 08:32

ScovyT Przyznam się bez bicia że nic ie wiedziałem o kłopotach u REDÓW :( Właśnie po Twojej wypowiedzi sprawdziłem stronę Cyberpunk 2077 data premiery" jeszcze nie ogłoszono " a wydaje mi się (chodź mogę się mylić że była na 2016 ?) Więc coś w tym jest Co do W3 tak nie mogę się doczekać XD kurde to już chyba jest jakaś obsesja codziennie wchodzić na gry-online i patrzeć co nowego o W3 xd Pozdro :)

ScovyT  2014-12-12 - 12:14

Czytałem dzisiaj news,że w W3 będzie można grać nie tylko Geraltem. To byłoby fajnie. Ale to będzie raczej tylko przez chwilkę można grać, w jakiejś misji chyba tak??? Ktoś się orientuje? Bo nie sądzę, że od początku. Musieliby wtedy Redzi napisać całą historię też pod tą drugą postać, bo zapewne wybory i konsekwencje byłyby inne w niektórych aspektach. Kłopoty CD Red kłopotami, ale takie rozwiązanie tłumaczyłoby nieco przesunięcie premiery.

sebogothic  2014-12-12 - 13:33

@ScovyT - Ta druga postać będzie tylko dodatkiem by lepiej opowiedzieć historię. W W2 też tak było, że w pewnych momentach sterowaliśmy kimś innym. Na pewno nie będzie tak, że na początku będzie wybór i całą grę będzie można przejść tą drugą postacią. :P

9.0

T20  2014-12-12 - 14:35

Szkoda że przesunęli premierę, ale powiem że w tyłku bardziej mi się paliło na DA:I niż na Wiedźmina jednak uwielbiam rpgi więc kasa już czeka. Nie patrzę że jest to polska produkcja czy inna, tylko patrzę na grę i poczynania studia. Oby więcej już nie przekładali, a jeśli tak to niech powiedzą zgodnie z prawdą że nie wiedzą kiedy uda im sie dokończyć prace. Bez pustych obietnic.

banan2004  2014-12-12 - 16:53

Po poprzedniej części zbyt dużych wymagań do tej serii nie mam, więc po premierze nie będę się dziwił w odróżnieniu do reszty polskich graczy. Nie wiem skąd wzięła się oczekiwana ocena 9.7... Niestety jestem przekonany, że będzie to kolejny średniak, bo jak na razie dostaliśmy tylko ładne intro Killing Monsters, które nijak ma się do samej gry, 3 trailery, 30 minutowy gameplay, z którego nic nie wynika & obsuwy. Grę kupię, może nawet jakoś przejdę, bo wciągnęła mnie fabuła. Na szczęście cena adekwatna do jakości- nie jest to żadna wybitna gra i twórcy mają tego świadomość, dlatego nie krzyknęli 140 jak za grę AAA a 110 za samą długość i koszty produkcji. Pzdr banan

jęczmienię  2014-12-12 - 21:32

Cały problem z Wiedźminem polega na tym ze gramy Geraltem. W przypadku gry rpg jest to spory problem, gdy do rąk dostajemy postać kompletną, z charakterem, co automatycznie uniemożliwia odgrywanie swojego alter ego w uniwersum gry, a pozwala wyłącznie przyglądać sie poczynaniom gotowego już bohatera. A gry rpg polegają przede wszystkim na odgrywaniu ról. W dobie Skyrimów, ludzi zapomnieli sedna znaczenie tego gatunku :) Arcanum, Torment to są dobre przykłady gdzie jeszcze mozna było odgrywac swoją postac, w przypadku gier o Wieśku niestety nie ma tu pola do popisu, chociaż mam cichą nadzieje że w Trójce to się zmieni.

Zdzichsiu  2014-12-12 - 22:22

@jęczmienię A z tym się niezbyt zgodzę. Według mnie wielką zaletą jest odgórnie narzucony bohater w takiej grze jak Wiedźmin. Geralt jest charakterystyczną postacią i idealnie można go wplątać w fabułę. Myślę, że gdyby twórcy umożliwili nam granie własną postacią, to gra by wiele na tym straciła. A tak swoją drogą, to wiele jest cRPGów z brakiem wyboru postaci. Przykładowo w Gothicu, czy Deus Exie. I te gry przez to, że nie możemy stworzyć własnego bohatera nic nie straciły. Nawet w podanych przez ciebie Tormencie fabuła opiewa się wokół odgórnie narzuconego protagonisty, czyli Bezimiennego.

ELpolakoss  2014-12-14 - 13:19

Jest to problem że gramy tylko jedną postacią, ale teraz większym problemem jest to że Kolejny raz przesunęli Premierę - w dodatku dla mnie na najgorszy czas jaki można było wybrać, co grosza przeżuci się to na cybepunka. do dup/. Z resztą oni jak zwykle mają problemy z Premierą i samą grą. AH szkoda słów. Ileż można czekać na grę.

Zdzichsiu  2014-12-14 - 14:45

@ELpolakoss Oj tam, są plusy. Sprzęt pewnie stanieje, grę dopracują. Pewnym było, że Cyberpunk nie wyjdzie w 2015r. Szczerze jak na razie o nim ani widu, ani słychu. REDzi albo zmienili postawę marketingową, albo są z tą grą w lesie. Stawiam, że Cyberpunk wyjdzie w 2016, bądź nawet w 2017.

8.5

Trygław  2014-12-15 - 14:37

Jaki finalnie będzie W3WH to się dopiero okaże bo nie wszystkie info są optymistyczne. Jednakże niemożliwym jest, żeby był gorszy od gniota co się zwie DAI.

boojan27  2014-12-15 - 18:11

Chomik45 --> A skąd ty to za przeproszeniem wiesz, że będzie lepszy? Wywróżyłeś z gameplayów i marketingowego żargonu, jak mniemam? Wypowiedzi tego śmiesznego frustrata Trygława to już nawet nie skomentuje.

boojan27  2014-12-15 - 19:18

Aha, no skoro "na bank", to ok... Grałeś już w nowego Wiedźmina? Chyba nie. Może jednak z takimi wnioskami zaczekaj, aż zagrasz. Bo prawda jest taka, że o szczegółach fabuły wiesz równie niewiele, jak my wszyscy. Duży świat i setki godzin to nie wszystko co gra musi posiadać by byc dobrym RPG'iem. Ciekawe, w końcu w Dzikim Gonie też ma być wielki świat, w którym będzie można spędzić mnóstwo godzin. Tutaj jak rozumiem też jesteś "na bank" przekonany, że wypadnie to świetnie? Ciekawe, ciekawe... Widzę, że znowu tu mamy ślepe przekonanie, że anielscy REDzi wszystko ogarną i spełnią każdą obietnicę...

boojan27  2014-12-15 - 19:50

No i widzisz - "Wiedźmin ZAPOWIADA się". Zapowiada się świetnie, to fakt. Ale ile to w ostatnich latach było świetnie zapowiadających się produkcji, które... Wyszły jak wyszły... Ja również liczę, że Wiedźmin będzie świetną grą. Również widzę, że na taką się zapowiada. Ale nie można ślepo wierzyć, że tak będzie. Nie można też mówić, od jakich gier będzie lepszy, a od jakich gorszy bo jest to NIEMOŻLIWE do określenia w tym momencie. Tylko o to mi chodzi. ;)

Yenoalt  2014-12-15 - 21:56

Gothic 1 i 2 też były fajne a 3 już nie bardzo.

Sobol_14  2014-12-16 - 00:17

Mam pytanie czy wy też macie takie wrażenie że świat w Wiedźminie jest trochę jednak taki za słodki... jeszcze więcej brudu, nędzy i okropieństwa, mroku powinno w tym wszystkim być... porostu jak oglądam niektóre screny to tak mi za przytulnie jest i wypadam z klimatu...

Sobol_14  2014-12-16 - 00:18

:)

WitcherPL  2014-12-17 - 02:36

Sobol_14 Zgadzam się Jeszcze w W1 Grafa była super właśnie taka brudna i ponura a w w2 cukierkowa :( Niestety w W3 też jest za kolorowo

Trygław  2014-12-18 - 11:16

W3 powinien być w kolorystyce a la SoM i LotF a rzeczywiście póki co wygląda na kolorystykę rodem z Risen 2. To fakt, że W2 niezbyt dobrze prezentował się w klimatach "tęczowych" :)

AIDIDPl  2014-12-18 - 11:54

Trzeba było sobie ustawić odpowiedni kontrast, jasność i gammę, wtedy ta jaskrawość tak nie dawała po oczach. A i tak w W3 jest lepiej niż w W2, chociaż i tak to nie poziom W1...