Po sukcesie symulatorów kosmicznych z serii X-Wing, LucasArts postanowił pójść za ciosem i wydał Star Wars: TIE Fighter. Tym razem zostajemy pilotem Imperium walczącym z niedobitkami sił rebelianckich. Do dyspozycji mamy dwukrotnie większą ilość statków niż w X-Wing, w dodatku takich jak TIE Fighter, TIE Bomber, TIE Interceptor, TIE Advanced, TIE Defender czy Assault Gunboat. Pojawia się także wiele nowych okrętów flagowych, transportowców i stacji kosmicznych. W grze mamy możliwość latania w misjach treningowych, historycznych lub całej kampanii, podzielonej na kilka etapów rozgrywających się w odrębnych systemach gwiezdnych. Na początku dostępne są cztery kampanie, a po ich ukończeniu zyskujemy dostęp do trzech dodatkowych.
Swoją imperialną karierę zaczynamy od opanowania pilotażu czterech dostępnych maszyn na symulatorze lotu, po czym ruszamy do akcji. Prawidłowe wykonanie późniejszych misji, a w szczególności ochrona prototypowych statków Imperium, daje nam dostęp do dwóch zaawansowanych myśliwców. TIE Figther znacznie wyprzedza serię X-Wing pod względem graficznym i oprawy muzycznej, która na dodatek automatycznie dostosowuje się do sytuacji podczas wykonywania misji. Pod koniec 1995 roku ukazała się poprawiona edycja w postaci Star Wars: TIE Fighter Collectors CD ROM, w której podniesiono rozdzielczość grafiki do 640x480 w czasie lotu oraz dopracowano mnóstwo detali. Zwiększono również ilość misji, których ogólna liczba przekroczyła setkę.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Totally Games
Wydawca: Lucasfilm Games / LucasArts
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
9 listopada 2012
Lucasfilm to nie tylko filmowe Gwiezdne Wojny, ale też cała masa kultowych gier ze stajni LucasArts, do których prawa ma teraz Disney. Spytaliśmy redaktorów naszego serwisu, które z tych produkcji powinny doczekać się kontynuacji.
Ukazała się nowa wersja projektu TIE Fighter: Total Conversion. Ten fanowski remake zyskał obsługę ray tracingu. Poprawiono również błąd, który był obecny we wszystkich odsłonach cyklu od 1993 roku.
Pliki do gier
Adrian Werner
30 lipca 2023
Ukazała się nowa wersja TIE Fighter: Total Conversion, czyli imponującego fanowskiego remake'u klasycznego kosmicznego symulatora.
Pliki do gier
Adrian Werner
30 sierpnia 2022
Tytuł newsa z wykrzyknikiem może oznaczać tylko jedno – fani Gwiezdnych Wojen na całym świecie już zaraz będą absolutnie wniebowzięci. Wszak LucasArts na pewno przygotowuje z myślą o nich kolejną rewelacyjną grę na miarę legendarnego już TIE Fightera. Tak? Nie.
gry
Filip Grabski
10 sierpnia 2009
Popularne pliki do pobrania do gry Star Wars: TIE Fighter.
Wymagania sprzętowe gry Star Wars: TIE Fighter:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
IBM PC XT 486, 4MB RAM + wykorzystuje joystick.
Lista dodatków do gry Star Wars: TIE Fighter:
Dodatek
15 listopada 1994
Symulacje
Imperator Palpatrine rozkazuje wiceadmirałowi Thrawn powstrzymać zdradzieckiego admirała Zaarina, który przejął całkowitą kontrolę nad stacją kosmiczną gdzie powstają statki TIE Defender.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 143 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany616491 Junior
Jak na 15-letnią grę Tie Fighter ma NIEZWYKŁĄ grafikę. Poza tym w grach liczy się grywalność. Szkoda tylko że nikt nie zrobił remake'a tej gry bo po 1. trudno ją dziś zdobyc a po 2. na Viście raczej mi nie ruszy....:(
maciula Generał
gra taka sobie tylko garfa brzydka
Boże, widzisz to i nie grzmisz ?
_Luke_ Legend
Baldoor -> remake tej gry jest w pakiecie Star Wars: X-Wing Collector Series
https://www.gry-online.pl/gry/star-wars-x-wing-collector-series/zeaf7#pc
Herr Doktor Pretorianin
Może ktoś polecić SYMULATOR podobny do X-Winga, a jeszcze lepiej TIE Figtera (przyjemność uganiania się za "rebel scum" razem z Darth Vaderem i bez moralizowania - nieoceniona).
Przy dzisiejszej modzie na remake, wysypie ładnych graficznie, lecz bez "tego czegoś" tytułów zadziwiające jest że AFAIK nie ma współczesnej wersji X-Winga czy TIE Fightera.
Niestety musi to być space sim, a nie (zręcznościowy) cRPG w stylu KOTORów czy nowego projektu SW The Old Republic - niestety bieganie z mieczykiem świetlnym w scenografii nowej trylogii kompletnie mnie nie rusza - za stary jestem na to. Rasowy space sim za sterami TIE czy *-wingów to inna bajka :)
P.S.
Poprawcie to "PC XT 486" bo od razu widać, że pisał to ktoś z generacji nie pamiętającej tamtego sprzętu.
Tak samo wymóg joysticka doszedł dopiero w remake (Alliance/Collector). W oryginalnego, DOSowego X-Winga i TIE Fightera można było grać na myszce.
Arkajf Pretorianin
Symulator, który swoją grywalność zawdzięcza nie tyle klimatowi Gwiezdnych Wojen ale naprawdę świetnemu modelowi lotu jako takiemu. To, że gramy nie tylko w uniwersum Gwiezdnych Wojen ale jeszcze broniąc porządku atakowanemu przez terrorystyczne siły rebeliantów dodaje niesamowity klimat do naprawdę solidnego gameplaya. Dodatkowo służymy pod dowództwem najlepszych dowódców w galaktyce. Mamy nawet honor uratować życie naszego Imperatora. Uroczysta ceremonia wręczenia medalu przez niego osobiście stanowi końcowe osiągnięcie prawowitego obywatela Imperium. Ocena: 10.0