Post Mortem PC

Utrzymana w mrocznych klimatach detektywistyczna przygodówka. Akcja przenosi nas do Paryża lat dwudziestych XX wieku. Zostajemy wynajęci przez tajemniczą piękność w celu odnalezienia zabójcy jej siostry i szwagra. W trakcie śledztwa musimy gromadzić poszlaki i dowody rzeczowe, przesłuchiwać świadków i podejrzanych, jak również rozwiązywać pomysłowe łamigłówki.

Przygodowe, FPP, detektywistyczne, elementy logiczne, Dwudziestolecie międzywojenne.

Post Mortem - screen - 2003-11-13 - 20153Post Mortem - screen - 2003-11-13 - 20152Post Mortem - screen - 2003-11-13 - 20151Post Mortem - screen - 2003-11-13 - 20150Post Mortem - screen - 2003-11-13 - 20149Post Mortem - screen - 2003-11-13 - 20148Post Mortem - screen - 2002-10-14 - 12123Post Mortem - screen - 2002-10-14 - 12122Post Mortem - screen - 2002-10-14 - 12121

wersja językowa:
pełna polska wersja

Data premiery gry Post Mortem | PC

30listopada2002

18czerwca2003

premiera PL

PC Windows
Okładka Post Mortem (PC)
Post Mortem

Post Mortem to kolejna gra przygodowa z firmy Microids niewątpliwie zachęconej sukcesem Syberii – jednej z najlepszych gier przygodowych ostatnich lat. Akcja przenosi nas do Paryża lat dwudziestych XX wieku, czyli w okres największej rewolucji kulturalnej, kiedy to nowe odkrycia naukowe zaczęły wypierać magię i okultyzm. Gracz wciela się w rolę amerykańskiego detektywa Gusa Macphersona wynajętego przez tajemniczą piękność w celu odnalezienia zabójcy jej siostry i szwagra. Zostali oni zamordowani w rytualny sposób w ekskluzywnym pokoju hotelowym. Kobieta uważa, że policja prowadzi śledztwo w partacki i nieefektywny sposób – ty graczu musisz okryć kulisy tej tajemniczej sprawy.

Podczas śledztwa przyjdzie nam rozmawiać i wyciągać informacje od około dwudziestu różnych postaci, przy czym nie wszystkie okażą wolę współpracy. Cała gra wykonana jest w technologii trójwymiarowej z widokiem z pierwszej osoby. Jak zapewnia producent, fabuła gry jest całkowicie nieliniowa i posiada kilka różnych zakończeń zależnych od sposobu prowadzenia śledztwa. Na dodatek grę wyposażono w specjalny silnik odpowiedzialny za prowadzenie dialogów, dzięki któremu konwersacja przestaje być schematyczna, jak w innych tego typu produkcjach. Dzięki tym cechom Post Mortem zapewnia graczom ponad 15 godzin satysfakcjonującej rozgrywki - rozgrywki satysfakcjonującej tym bardziej, że prócz samej istoty prowadzonego śledztwa, gracz poznaje realia tamtego okresu historycznego.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7.4 / 10 na podstawie 422 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Gry podobne do Post Mortem

Klasyfikacja PEGI Post Mortem

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Post Mortem

Rekomendowane: Pentium III 350 MHz, 64 MB RAM, karta grafiki 16 MB (Riva TNT lub lepsza), 500 MB HDD, Windows 95/98/Me/XP

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL552VW

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 6300HQ
Pamięć: DDR4 2133 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 960M z 2G/4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Post Mortem - recenzja gry

Recenzja 1 grudnia 2003, 16:20

Powiązania z grami Cryo, o których wspomniałem we wstępie, opierają się w głównej mierze na sposobie przedstawienia akcji. Przemierzane lokacje ogląda się bowiem z widoku fpp, przy czym o jakiejkolwiek większej swobodzie można sobie tylko pomarzyć. Nie oznacza to oczywiście, że widok jest w stu procentach statyczny. Gracz porusza się skokowo, ale w danym widoku ma dość duże pole działania. Można obracać się o 360 stopni, a także dodatkowo zerkać w pionie (góra/dół). Z tej ostatniej możliwości rzadko kiedy się jednak korzysta. Ważne przedmioty prawie zawsze są usytuowane na wprost od naszego bohatera i nie trzeba się wysilać w ich wyszukiwaniu (wyróżniają się). Zbliżony wyglądem jest również interaktywny kursor. Zmienia on wygląd w zależności od tego, czy możemy z kimś porozmawiać, coś zabrać, przesunąć przedmiot w inne miejsce, czy bliżej podejrzeć dany fragment lokacji. Wyjątkowo często korzysta się ze wspomnianego zoomu. Ważniejsze miejsca można obejrzeć z bliska, np. aby zabrać wyjątkowo niewielki przedmiot, którego nie sposób byłoby dojrzeć na standardowym widoku. Nieco lepiej mógłby natomiast wypaść moduł poruszania się. Chodzi o to, że często można mieć trochę problemów ze znalezieniem odpowiedniej drogi, np. do jakiegoś zagraconego rogu pomieszczenia. Momentami frustrujące może być też to, że do niektórych miejsc w ogóle nie można dotrzeć (np. jest korytarz, ale brakuje przygotowanej ścieżki). Widocznie autorom nie chciało się bardziej dopracować swej gry. Jak na solidną przygodówkę przystało, nie mogło się obejść bez porządnego dziennika do gromadzenia wszelakich informacji oraz pojemnego inwentarza. Na szczególną uwagę zasługuje dziennik. Został on podzielony na kilka sekcji, co z pewnością ułatwia wertowanie zawartych w nim informacji. Bardzo szybko można sobie na przykład odtworzyć przebieg odbytych już rozmów, przejrzeć ważne notatki czy też poznać treść zdobytych dokumentów. Nie zabrakło też oczywiście komentarzy dopisywanych przez samego MacPhersona. O wiele gorzej na tym tle wypada inwentarz. Okazuje się bowiem, że zbierane przedmioty są jak gdyby układane na pojedynczej „belce”. Przy pomocy przycisków można je przewijać. Problem w tym, że czynność ta niezmiernie się dłuży (szczególnie, jeśli ma się dużo rzeczy). Na dodatek brakuje opisów wyświetlających się natychmiast po najechaniu na dany przedmiot. Aby otrzymać stosowną informację (na dodatek podaną w sposób lakoniczny) trzeba odczekać niemal dwie sekundy.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
13.12.2002 14:47
samson21
7
Legionista

Prosze wiecej takich gier po sa naprawde bardzo wartosciowe szkoda tylko ze tak duzo kosztuja i nie moga dotrzec do wszystkich raczy i wyprzec bezsensowne krwawe gry, gdzyz takie gry jak Syberia , Post mortem , Medieval - Total War czy jeszcze nieobecna gra Duality czegos ucza na swoj sposob, pozwalaja przezyc niesamowite przygody zobaczyc minione czasy kultury jak w grze amazonia czy wlasnie post mortem, ucza prawidlowego rozumowania etc. A gry takie jak UT czy im podobne Iron storm wypaczaj tylko wrazliwosc . takie jest moje zdanie .

27.02.2006 21:32
odpowiedz
Barbarella
7
Chorąży

popieram i jestem za takimi grami...

27.02.2006 21:34
odpowiedz
Barbarella
7
Chorąży

a NIBIRU lub BLACK MIRROR to dopiero super gierki polecam!!!!!!!!!!

13.12.2006 16:15
odpowiedz
domin12
85
time to die

13.12.2006 16:40
odpowiedz
szaszłyka?
5
Leo Messi

Ta gra jest do............... kosza

17.05.2007 18:50
odpowiedz
Kozoczek
2
Legionista

daremne, nic ciekawego... i przy okazji nieciekawa fabuła

23.05.2007 17:48
odpowiedz
Elkasei
2
Legionista

Dla mnie tez nie ciekawa fabuła. Nudna i miejscami trudna.

17.10.2007 01:41
odpowiedz
Nr1:VitoCorleone
23
Pretorianin

Bardzo ciekawa gra

01.01.2008 20:19
odpowiedz
chop
61
smiech to zdrowie

trudna i nudna gra

08.02.2008 21:56
odpowiedz
Trinity666
1
Junior

gra Post mortem jest...fenomenalna! zawsze ta muzyka tak mnie uspokaja ...:) Po prostu uwielbiam tą grę ciekawa fabuła bardzo lubię bohatera który występuje również w grze Still Life polecam :) W post mortem warto zagrać naprawde wspaniała uspokajająca muzyka i Black Mirror też fajne ;)

13.08.2008 12:32
odpowiedz
Gromb
53
P12

Syberia i Post Mortem. Pychota.

08.01.2009 18:58
odpowiedz
faner
38
Senator

gdzie można to sciągnąc

04.02.2009 10:11
odpowiedz
Lunar1907890
16
Legionista

Ta gra to śmiech. Tylko na screenach sie prezentuje ładnie. Oczekiwałem czegoś co mnie wciągnie.
- liniowość, nudna, tandetna fabuła
- choć jest niby jakaś tajemnica, to gra jest przewidywalna, nic w niej nie fascynuje
- muzyka fajna
- tandetne sterowanie godne gier na 64
- bieda
Nie tęsknić za tym, nie podniecać się. Długo chciałem to zdobyć by stwierdzić, że to denny produkt. Spodziwałem się mistycznych, ciekawych historycznych nawet zagadek. Nic nic nic. Pupa. Bieda.

04.02.2009 12:31
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

Trudna, trochę przerażała mnie jak grałem ale... było warto!!!

18.02.2009 20:47
odpowiedz
premierka
9
Legionista

ciemna, mroczna - a gry dotyczące śmierci nie muszą być takie !
muzyka straszna, będzie mi się śniła po nocach
dużo nieścisłości. Najpierw żeby wejść w hotelu na piętro trzeba się kryć, a potem się wchodzi jakby nigdy nic.
Dialogi czasem wyprzedzają fakty.
Miałam okropne zakończenie, gdzie mało zostało wyjaśnione, a przedmioty zgromadzone nie zostały użyte, ani o nich nie było mowy.
Co za badziewna gra !

23.02.2010 00:08
odpowiedz
Bialy-3
15
Centurion

Przeszedłem całą i nie przypominam sobie żeby była rzeczywiście tak trudna jak pisaliście. Co do samej gry to podoba mi się w niej jej mroczny klimat. Ogólnie myślę że warto zagrać..

31.03.2010 21:12
odpowiedz
Szaku
104
Szaman

Dobra wymagająca myślenia i z klimatem gra.

29.10.2010 14:56
odpowiedz
Jack Walters
5
Pretorianin

Świetna przygodówka z mrocznym klimatem i trudnymi zagadkami.....
dla mnie może być.....
Polecam też Syberię lub Thorgala...........

25.03.2013 13:17
odpowiedz
stefan84
5
Junior

Klimat, nastrój, muzyka, i fabuła na poziomie, jedna z ciekawszych przygodówek, w jakie grałem. Choć niespecjalnie lubię takie gry, ta akurat była wciągająca. 8/10

06.01.2015 18:27
odpowiedz
1 odpowiedź
Kalafior solony
1
Junior

Graficznie bardzo słabo - bardzo widać, że zastosowana została stratna kompresja obrazów i często istotne rzeczy są rozmazane. Na domiar złego okropnie wyglądający, nieruchomi, prerenderowani klienci w Bistro Alambic. Do tego niestety troszkę upośledzony interface. Mimo to warto. Większość zagadek przyzwoitych, a fabuła i klimat są świetne.

01.09.2016 10:44
Szaku
104
Szaman

Ta gra jest z 2002 roku...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze