
Data wydania: 26 września 2003
Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.
GRYOnline
Gracze
Platformy:
PC Windows 2 kwietnia 2004Polskie napisy i dialogi
PlayStation 2 26 września 2003Angielskie napisy i dialogi
Xbox 26 września 2003Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych. Gracze mają do wyboru szereg trybów rozgrywki (m.in. mistrzostwa, pojedynczy rajd czy jazda po konkretnych odcinkach tras rajdowych) i to zarówno jednoosobowych jak i wieloosobowych, czego bardzo brakowało w części trzeciej. Do gry przeniesionych zostało ponad 20 autentycznych, licencjonowanych samochodów rajdowych z napędem na cztery (m.in. Citroen Xsara, Mitsubishi Evo 7 oraz Subaru Impreza) i dwa koła (Ford Puma czy Fiat Punto).
W porównaniu z częścią poprzednią zarówno otoczenie jak i sam samochód są bardziej realistycznie odwzorowane (lepsze tekstury, nowe animacje, itp.). Widzimy na przykład jak słońce oświetla trasę rajdu oraz jak drzewa i inne obiekty rzucają cienie. Poprawiona została praca kamer, zwłaszcza jeżeli chodzi o tryb powtórki, pojawiła się również nowa kamera, tzw. „widok ze zderzaka”.
Zmiany nie ominęły też mechanizmów, które odpowiadają za odwzorowanie oddziaływań fizycznych jakie towarzyszą rajdom. Modele sterowania poszczególnymi typami samochodów pozbawione zostały elementu, który w poprzednich częściach ułatwiał graczom prowadzenie i tym samym wpływał na obniżenie realizmu, tj. swego rodzaju wspomagania sterownia, starającego się utrzymać samochód w pewnej centralnej osi. Dzięki temu zabiegowi, teraz naprawdę czujemy, że jazda po mokrej drodze szutrowej z prędkością 140 km/h to ogromne wyzwanie. Łącznie spotykamy się tu z 34 nawierzchniami oraz możemy „wystawić przeciwko nim” 19 rodzajów opon.
System symulacji zniszczeń i uszkodzeń podobnie, jak cała reszta gry, przeszedł gruntowną modernizację, by jeszcze lepiej obrazować destrukcję auta oraz jej wpływ na jazdę. Należy tu jednak zaznaczyć, że to jak wypadki i kolizje wpływają na stan i osiągi auta zależy od poziomu trudności rozgrywki. Poza tym teraz po rajdzie dzięki specjalnej cut-scenie można dokładnie zobaczyć jakie „obrażenia” odniósł samochód (nieograniczona kamera, widok 360-stopniowy).
Same rajdy umiejscowione zostały w ośmiu krajach, w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Stanach Zjednoczonych, Finlandii, Austrii, Hiszpanii, Grecji i Japonii. Każda trasa podzielona została na sześć odcinków, a ponadto w grze spotykamy się z czterema odcinakami specjalnymi.
W tej części serii pojawia się całkiem nowy element, z którym nie mieliśmy jeszcze do czynienia, tj. nowe technologie rajdowe. W Colin McRae Rally 04 możemy zdobywać nowe bajery techniczne pomiędzy rajdami w szeregu indywidualnych mini-gier, a następnie wyposażać w nie samochód. Mowa tu o ulepszeniach zarówno silnika, układu jezdnego, opon, zawieszenia i innych newralgicznych części.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra



6GIER
Seria gier wyścigowych pozwalających graczom wcielić się w role kierowców samochodów rajdowych. Cykl wykreowany został przez firmę Codemasters i należy do czołowych marek w portfolio brytyjskiego producenta.
Recenzja GRYOnline
Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.
5 sierpnia 2017
Wyścigi i rajdy to dwie zupełnie różne dyscypliny sportów samochodowych. Był już ranking 100 najlepszych gier samochodowych, ale zawężenie ich tylko do rajdów przynosi zupełnie inne zestawienie – oraz kilka fajnych ciekawostek!
13 lutego 2004
Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.
30 stycznia 2004
Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.
Firma Codemasters opublikowała dziś oficjalne oświadczenie prasowe, w którym odniosła się do tragicznej śmierci byłego mistrza świata w rajdach samochodowych – Colina McRae. Szkocki kierowca zginął wraz ze swoim pięcoletnim synem i dwójką przyjaciół w katastrofie śmigłowca, w ubiegły piątek.
pozostałe
Krystian Smoszna
17 września 2007 14:00
Colin McRae, jeden z najbardziej znanych kierowców rajdowych, nie żyje. Z informacji przekazanych przez brytyjski Sunday Times wynika, że to właśnie on pilotował swój własny helikopter, którego katastrofa wstrząsnęła wczoraj wszystkimi miłośnikami sportów motorowych.
gry
Piotr Doroń
16 września 2007 10:14
Posiadacze PeCetów i fani rajdów samochodowych zarazem mogą odetchnąć z ulgą – bowiem, wbrew dotychczasowym doniesieniom, nową grę, firmowaną przez Colina McRae, będzie można uruchomić też na komputerze osobistym. Ekipa z Codemasters Software zrezygnowała jednak z tradycyjnego nazewnictwa, a zatem zamiast Colin McRae Rally 2007 na rynku pojawi się produkt pt. DIRT: Colin McRae Off-Road.
gry
Radosław Grabowski
20 lipca 2006 05:44
Po przeszło dwóch latach przerwy, seria Colin McRae Rally powróci na rynek elektronicznej rozrywki. Decyzję o produkcji kolejnej odsłony cyklu podjęła firma Codemasters, która wczoraj wystosowała w tej sprawie oficjalne oświadczenie prasowe.
gry
Krystian Smoszna
5 maja 2006 07:00
Uwagę wszystkich miłośników gier rajdowych chcę zwrócić na ankietę, która właśnie trwa na łamach uznanego serwisu internetowego poświęconemu właśnie temu gatunkowi gier - www.cmr4.pl. Wśród tytułów, na które można oddać swój głos zostanie wyłoniony tegoroczny „hit virtual rally na blaszaki”.
gry
Michał Bobrowski
26 listopada 2004 09:30
Oficjalne Mistrzostwa Polski w Colin McRae Rally zakończone. Bezapelacyjnym zwycięzcą został (GP)DeXteR, którego przewaga nad pozostałymi zawodnikami nie podlegała żadnej dyskusji. Na drugim miejscu zawody ukończył (SPRT)Jarek Cebula, natomiast najniższy podium zajął PRT.Maja. Gratulujemy! Dodam również, że kto choć raz, będąc przez ostatni weekend w Warszawie nie zaglądnął do warszawskiego MULTIKINA przy Al. KEN 60 naprawdę ma czego żałować...
gry
Michał Bobrowski
20 września 2004 10:41
Oficjalne Mistrzostwa Polski w Colin McRae Rally rozpoczęte!!!. Już dzisiaj, najlepsi specjaliści od wirtualnej jazdy staną do eliminacji w warszawskim MULTIKINIE. Pięciu z nich zakwalifikuje się do wielkiego finału, który rozpocznie się w niedzielę o godz. 15.00.
pozostałe
Michał Bobrowski
17 września 2004 10:37
Do oficjalnych Mistrzostw Polski w Colin McRae Rally pozostały już tylko 2 tygodnie. Zwycięzca otrzyma tytuł Mistrza Polski oraz puchar, a czołówka najlepszych zawodników liczne nagrody. Organizatorom zawodów udało się pozyskać pokaźną liczbę sponsorów, przez co jest naprawdę o co walczyć...
gry
Michał Bobrowski
3 września 2004 14:44
W dniach 17-19 września 2004 r. w warszawskim MULTIKINIE (Al. KEN 60) odbędą się oficjalne Mistrzostwa Polski w kultową grę komputerową "Colin McRae Rally". Miło nam poinformować, że GRY-OnLine objęło patronat medialny nad tą imprezą.
gry
Michał Bobrowski
31 sierpnia 2004 17:16
Tak właśnie wynika z najnowszego zestawienia terminów wydawniczych Codemasters, w którym prócz oczekiwanego Operation Flashpoint 2 znalazło się co najmniej kilka wielkich tytułów, jak: Wartime Command, Soldiers: Heroes Of World War II czy Colin McRae Rally 2005.
gry
Daniel Sodkiewicz
18 czerwca 2004 11:05
Popularne pliki do pobrania do gry Colin McRae Rally 04.
trainer Colin McRae Rally 04 - cheats generator - 9 kwietnia 2004
patch Colin McRae Rally 04 - v.1.01 PL - 15 grudnia 2004
demo Colin McRae Rally 04 - SP - 24 lutego 2004
patch Colin McRae Rally 04 - v.1.01 - 17 czerwca 2004
mod Colin McRae Rally 04 - Widescreen Fix - 15 grudnia 2022
Wymagania sprzętowe gry Colin McRae Rally 04:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium 4 1.4 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza).
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2815 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Daniel Sodkiewicz
Recenzent GRYOnline.pl
2004.04.22
Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.
Wiedźmin
Ekspert
2024.06.20
Colin McRae Rally 4 to gra rajdowa wydana w 2003 roku na konsolach, a w 2004 na Pc. Czwórka wydana dość szybko po trójce ma podobną rozgrywkę wyścigową, którą można znaleźć w Colin McRae Rally 3, ale zapewnia większą głębię pod względem trybów rozgrywki i zawartości przypominając w tych kwestiach bardziej kultową dwójkę niż trójkę.Gameplay i zawartość. W trybie mistrzostw to co najważniejsze mamy podobnie jak w jedynce i dwójce możliwość wyboru dowolnego samochodu dostępnego w grze zamiast ograniczać się jak w trójce do ścigania się jedynie Fordem Focusem jako sam Colin McRae. Jeśli chodzi o pozostałe tryby rozgrywki to wraca generalnie prawie wszystko co było w dwójce, a zabrakło w trójce. Do realizmu mechaniki jazdy podobnie jak w poprzednikach zalicza się szereg zróżnicowanych torów dostępnych w grze. Rozgrywane są wyścigi w ośmiu różnych krajach, począwszy od żwirowych i zakurzonych torów Australii przez mokre, błotniste tory w Wielkiej Brytanii, aż po zaśnieżone tory w Szwecji. Dlatego przed każdym wyścigiem istotne jest odpowiednie ustawienie samochodu, abyśmy mogli jak najlepiej dostosować się do warunków. Możemy zmieniać takie szczegóły jak typ opon, wysokość zawieszenia, sztywność sprężyn i regulacja hamulców itd. Każdy z szczegółów jest bardzo ważny pod kątem jak samochód radzi sobie na danym torze. Dla przykładu żwirowe tory wymagają specjalnego rodzaju opon, które zapobiegną ślizganiu się po drodze, a ustawienie bardziej miękkich sprężyn również poprawi przyczepność. Tryb mistrzostw wymaga poznania podstaw konfiguracji samochodu co ułatwi sukces. Mamy dostępne cztery różne typy samochodów z dość znaczącymi różnicami pomiędzy samochodami z różnych kategorii zarówno w sterowaniu jak i szybkości. W grze jest nieco ponad 20 samochodów, a każdy z nich jest inny i na tyle zróżnicowany, że jazda każdym jest czymś nowym i unikalnym. Model zniszczeń jest równie imponujący jak w trójce. Odrywają się zderzaki, drzwi i maski, szyby się rozbijają, a opony ulegają uszkodzeniu. Oczywiście wszystkie te uszkodzenia mają niekorzystny wpływ na zdolność do prawidłowego prowadzenia pojazdu. Większość uszkodzeń nie jest nawet od razu widoczna, ale z pewnością wywierają znaczny wpływ na samochód. Na przykład zniszczenie układu chłodzenia silnika powoduje pogorszenie jego osiągów, a nawet okresowe wyłączanie się podczas wyścigu. Po raz kolejny największą siłą gry jest model jazdy, który sprawia mnóstwo frajdy. Pod tym względem Codemasters w latach 1998-2004 nie miało sobie równych do czasu pojawienia się na rynku Richard Burns Rally 2004 od konkurencji.Grafika i udźwiękowienie. Każdy samochód ma odblaskowe powierzchnie i doskonałą ilość szczegółów. Przejeżdżając przez każdy tor widzimy postępującą ilość brudu, błota, śniegu i tego co nagromadziło się na samochodzie. Modelowanie uszkodzeń jest również na najwyższym poziomie więc widzimy imponujące zniszczenia. Poruszające się anteny, subtelne pęknięcia przedniej szyby, trzepoczące błotniki i wibrujące rury wydechowe to te małe elementy animacji, które mogą zaimponować. Efekty kurzu i pyłu są również wspaniałe. Mimo pochwał grafika w zasadzie niewiele różni się od tej z trójki. Nie ma tu zbyt wiele muzyki, ale gra błyszczy pod względem efektów dźwiękowych. Dźwięki silnika i drobne efekty dźwiękowe są dobrze wykonane. Różne rodzaje żwiru i sposób w jaki wchodzą w interakcję z nimi opony brzmią wyjątkowo. Po przełączeniu na widok kamery z kokpitu zyskujemy zupełnie nowe spojrzenie na prezentację dźwiękową gry. Wszystko wydaje się bardziej wciągające.Podsumowanie. Colin McRae Rally 4 to zadośćuczynienie Codemasters za krytykowaną trójkę z powodu małej ilości trybów rozgrywki i ograniczenia nas do ścigania się w trybie mistrzostw tylko do Forda Focusa. Gra powstała bardzo szybko po trójce, a cena gry była niezwykle niska już na premierę niczym dla gry budżetowej więc studio jak widać chciało szybko wrócić do łask fanów i to im się udało, bo odbiór czwórki był znacznie lepszy niż trójki. Uważam, że najlepszą częścią z pierwszych pięciu Colinów i to zdecydowanie jest dwójka, która jest uważana za najlepszą rajdówkę w historii gier, a za nią jedynka i czwórka. Na czas premiery dwójka i trójka najmocniej zawstydzały konkurencję aspektami technicznymi (grafika, model jazdy, model zniszczeń). Natomiast piątka najmniej wniosła do serii z pierwszych części, bo to w zasadzie klon czworki.https://www.youtube.com/watch?v=KaoIKjNwtnY&ab_channel=PCGamingVideos
GeDo
Ekspert
2024.05.05
Kolejna odsłona znanej serii rajdówek.4 czesc technicznie stoi na wysokim poziomie(grafika jak na rok produkcji moze sie podobac zawłaszcza po wgraniu moda na rozdzielczosci panoramiczne).Zawartosci jest duzo(sporo samochodów podzielonych na 4 klasy),standardowo 8 rajdów,kilku pilotów do wyboru.Ogólnie wypada lepiej niz 3.Klimatem i grywalnoscią jednak nie dorównuje 1 i 2 czesci.Model jazdy jest znowu zbyt zrecznosciowy,niektóre auta prowadzi sie jak by były przyklejone do podłoza przez co cała gra wydaje sie zbyt łatwa.
ShadyYo
Ekspert
2021.10.09
To chyba moja ulubiona część serii. Grało mi się nawet lepiej niż w dwójkę. Zresztą moim zdaniem czwórka to taki produkt flagowy serii, najlepiej pokazujący co w niej najlepsze i pozbywający się jej najsłabszych stron. Przede wszystkim widać jak autorzy faktycznie poprawiają swoje gry na podstawie feedbacku od fanów. Dla mnie chyba najgorszym elementem trójki było to, że tamta część bardzo słabo komunikowała się z graczem. Co mam na myśli? Chociażby to, że trudno było zdobyć informacje na temat tego, jaką część gry udało ci się już ukończyć czy też co musisz zrobić żeby odblokować kolejne auta. Tutaj pod tym względem jest znaczna poprawa. W menu w rogu mamy napis, który informuje nas ile mistrzostw z 6 dostępnych w grze już ukończyliśmy. Poza tym w dziale Najlepsze wyniki poza podejrzeniem czasów w pojedynczych odcinkach możemy sprawdzić najlepszy wynik w każdym z 6 dostępnych mistrzostw, czyli miejsce jakie tam zajęliśmy i ilość punktów. Jest to dużo czytelniejsze i ułatwia śledzenie postępu. Dodatkowo widzimy jakie auta są zablokowane i gra nam wyraźnie mówi co zrobić żeby je odblokować.Pozbyto się tych przesadnie wydłużonych cutscenek i ekranów ładowania dziejących się przez rozpoczęciem rajdu, co w trójce miało potęgować realizm, a ostatecznie po czasie zaczęło gracza denerwować. W czwórce skupiono się na samym "mięsie", tym, co najważniejsze, czyli samej rozgrywce. A jeździ się bardzo przyjemnie. Znacznie usprawniono trochę nienaturalne prowadzenie auta z trójki, które ślizgało się może mniej niż w dwójce, ale dalej przypominało kłodę drewna na lodzie na nawierzchniach szutrowych. Poza tym dalej dużym plusem jest to, że każde auto jest specyficzne i nieco inne, prowadzi się je inaczej. Trasy wyglądają bardzo ładnie, jeszcze lepiej niż w poprzedniku. Zachowano różnorodność zarówno pod względem lokacji i warunków na trasie jak i pod względem poziomu trudności różnych odcinków. Auta dalej posiadają bardzo realistyczny model zniszczeń. I dalej jest to fajne uczucie ostrożnej jazdy w trybie ekstremalnych zniszczeń, gdzie najzwyczajniej w świecie trzeba jeździć szybko, ale jednocześnie z wielką troską o samochód. System naprawy auta jest teraz czytelniejszy niż w trójce. Dodatkowo pomiędzy rajdami w trybie mistrzostw pojawiła się całkiem nowa rzecz, gdzie musimy pokonywać kolejne wyzwania żeby odblokować ulepszone części do auta, jak na przykład opony, hamulce czy skrzynię biegów. Niestety moim zdaniem jest w tej grze jedna negatywna kwestia, która nie pozwala mi jej ocenić jeszcze wyżej. Poziom trudności. Jest zwyczajnie za łatwo. Nawet tryb eksperta w klasie 4WD mistrzostw nie stanowi większego wyzwania (szczególnie dla tych, którzy grali w poprzednie części), dwójka była zdecydowanie trudniejsza. Przez to pokonywanie tych samych tras w 6 różnych mistrzostwach pod koniec zaczyna już trochę nużyć i bardziej przypominać wycieczki krajoznawcze. Dobrze, że na koniec ukończyłem mistrzostwa w Grupie B gdzie jazda jest zupełnie inna i wymaga nauczenia się jazdy na nowo.Niemniej, mimo poprzedniego akapitu i tak uważam czwórkę za część bardzo udaną, najlepszą w starej serii Colin McRae.
n0rbji
Ekspert
2016.03.17
W tą część grałem najwięcej. Nie tylko sam ale też razem z kolegą za sprawą genialnej, aczkolwiek prawie zapomnianej opcji splitscreen :)
papież Flo IV
Ekspert
2017.03.01