Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościoweX360PC
Okładka Missile Command (X360)
OkładkaMissile Command (X360)

Missile Command

Konwersja klasycznej gry znanej z salonów gier zręcznościowych. Mimo ładniejszej grafiki i dodanych kilku opcji zwiększających atrakcyjność zabawy, Missile Command nie budzi już takich emocji jak pierwowzór.

Zręcznościowe | FPP

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Missile Command Premiera

23lis1999

PC

4lip2007

X360

Missile Command to gra zręcznościowa, będąca nową odsłoną przeboju o identycznym tytule, znanego z automatów do gier oraz starych komputerów. Produkcja oferuje dwa stopnie trudności oraz odświeżoną oprawę graficzną, wykorzystującą trzy wymiary i widowiskowe efekty świetlne. Mamy też możliwość uruchomienia klasycznej wersji gry. Za stworzenie omawianego tytułu odpowiadają programiści Atari. Wydawcą jest firma Hasbro Interactive.

Mechanika

Zasady rządzące zabawą są niezwykle proste. Obcy atakują Ziemię przy pomocy rakiet nuklearnych skierowanych na nasze miasta. Gracz wciela się w dowódcę obrony antyrakietowej, a jego zadaniem jest wystrzeliwanie promieni energetycznych, służących do przechwytywania kolejnych fal ataków, zanim dotrą do bezbronnych miast.

Akcję obserwujemy z boku. Pociski wroga spadają z góry ekranu, zaś na dole ulokowane są nasze wieżyczki obronne. Sterowanie nie jest skomplikowane – wystarczy wycelować w miejsce, w którym dostrzegliśmy pocisk (wykorzystując myszkę lub gałkę analogową na padzie), a następnie wcisnąć jeden z klawiszy lub przycisków. Warto odnotować, że nasze ataki są wystrzeliwane z pewnym opóźnieniem, dlatego musimy przewidywać, w którym punkcie rakieta znajdzie się za moment. Na szczęście, promienie wieżyczek obronnych wywołują niewielkie eksplozje, więc nie ma potrzeby wykazywania się stuprocentową celnością.

Trzeba też zaznaczyć, że liczba dostępnej amunicji jest ograniczona, dlatego należy korzystać z niej z rozwagą. Ataki, których nie uda nam się przechwycić mogą doprowadzić do zniszczenia miast i naszych struktur defensywnych. Obcy mają też kilka dodatkowych asów w rękawie – np. pociski, które rozpadają się na kilka mniejszych.

Za trafianie kolejnych celów (a także np. oszczędzanie amunicji) otrzymujemy punkty, które notowane są na specjalnej tabeli, umożliwiającej porównanie wyników z innymi graczami. Twórcy zadbali także o implementację osiągnięć.

Tryby gry

W Missile Command możemy grać wyłącznie samotnie. Gra oferuje dwa stopnie trudności – normalny oraz bardziej wymagający, nazwany Throttle Monkey. Produkcja umożliwia także uruchomienie klasycznej wersji Missile Command (w tym przypadku także mamy dostęp do dwóch poziomów trudności).

Kwestie techniczne

Grafika nowej wersji Missile Command bez wątpienia prezentuje się dużo lepiej niż w przypadku oryginału sprzed ćwierć wieku. Choć zabawa toczy się w dwóch wymiarach, oprawa została zrealizowana w 3D. Styl artystyczny jest minimalistyczny, ale w grze da się wyczuć atmosferę science fiction (pomagają w tym np. futurystyczne projekty budynków). Najlepsze wrażenie robią widowiskowe animacje eksplozji bomb oraz nasze własne ataki, przypominające pioruny.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / wspólny ekran   Liczba graczy: 1-2  

Klasyfikacja PEGI Missile Command

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Missile Command Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Pentium 166MHz
  • 32MB RAM
Microsoft Xbox 360

Xbox 360

  • Wykorzystuje:
  • Xbox LIVE
PC
X360