Dark Souls XBOX 360

Project Dark

Hack’n’slash osadzony w realiach fantasy. Kolejna część po Demon’s Souls, w której przenosimy się do fantastycznej krainy pełnej nietypowych postaci i stworów, gdzie naszym głównym celem jest zbieranie ich dusz. Gra posiada unikalny system online: możemy zostawiać podpowiedzi innym graczom, a także grać z nimi w trybie kooperacyjnym lub rywalizować. Produkcja wyróżnia się interesującymi mechanizmami walki i wysokim poziomem trudności.

RPG, TPP, fantasy, sandbox, multiplayer, kooperacja, RPG akcji, soulslike.

Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247113Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247112Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247111Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247110Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247109Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247108Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247107Dark Souls - screen - 2012-09-20 - 247106Dark Souls - screen - 2011-08-17 - 216617

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Dark Souls | X360

4października2011

7października2011

premiera PL

Microsoft Xbox 360
Okładka Dark Souls (X360)
Dark Souls

Dark Souls to action/RPG osadzony w mrocznym świecie fantasy. Za jego opracowanie odpowiedzialne jest studio From Software, mające w dorobku Demon’s Souls, niezwykle wymagającego przedstawiciela tego samego gatunku, który zawładnął sercami posiadaczy konsoli PlayStation 3 w 2009/2010 roku.

Akcja Dark Souls toczy się w uniwersum utrzymanym w stylistyce średniowiecznego fantasy i inspirowanym kilkoma motywami. Ponownie są to takie aspekty jak rycerze i królowie, śmierć i podziemia, czy chociażby ogień i chaos. W odróżnieniu od poprzedniego dzieła studia From Software, świat Dark Souls nie został jednak podzielony na odrębne poziomy. Zamiast tego otrzymaliśmy płynne przejścia między strefami i sporymi połaciami terenu – gracz może dotrzeć do każdego miejsca widocznego na ekranie. Twórcy zwiększyli w ten sposób rolę eksploracji i stworzyli bardziej skomplikowane lokacje (rozciągające się nie tylko w poziomie, ale i pionie). W trakcie rozgrywki ponownie zagłębiamy się w mroczne korytarze zamków i opuszczone podziemia, nie dysponując przy tym żadnymi szczegółowymi mapami. Ukończenie produkcji zajmuje około 60 godzin.

W Dark Souls zastosowano model rozgrywki niemal identyczny z tym znanym z Demon's Souls. Zabawę rozpoczynamy od stworzenia bohatera. Do wyboru dostajemy płeć, wygląd, imię oraz klasę. Ostatni z elementów jest tylko umowny, gdyż każdą postać możemy rozwinąć w dowolny sposób i nie musimy sugerować się żadnymi wytycznymi.

W czasie zabawy wykorzystujemy wiele różnych broni, w tym dziesiątki nowych. Dla każdej z nich zarezerwowane zostały unikalne rodzaje ataków i animacji postaci, przy czym wszystko zależne jest od biegłości naszego bezimiennego bohatera i tego, czy trzyma broń w obydwu rękach, czy w jednej. Twórcy usprawnili także silnik odpowiedzialny za odwzorowanie fizyki, który w wielu przypadkach pomaga osiągnąć przewagę nad nieprzyjacielem. Ponadto bohater po raz kolejny włada doskonale magią (zaklęciami i cudami). Środkiem płatniczym, a także źródłem punktów doświadczenia ponownie są dusze zabierane pokonanym przeciwnikom.

Istotną rolę w Dark Souls po raz kolejny odgrywa rozgrywka kooperacyjna (wzajemne przywoływanie w celu udzielenia pomocy) i współzawodnictwo (rzucanie wyzwań), a także możliwości oglądania śmierci innych graczy i czytania pozostawianych przez nich wiadomości. W ten sposób gracz dowiaduje się nieco więcej o otaczającym go uniwersum. Uczestnicy świata Dark Souls wpływają również na swoje losy. W ten sposób studio próbuje oddać klimat przechodzenia starych erpegów (np. Dragon Quest), kiedy to każdy grał osobno, ale wymieniał doświadczenia z innymi osobami.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.94 / 10 na podstawie 863 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 75 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 239,99 PLN

Gry podobne do Dark Souls

Klasyfikacja PEGI Dark Souls

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.
trailer #2

trailer #2 [1:07]

1:44
Hardcore

X360

1:4430 grudnia 1899

2:56
trailer #1

X360

2:5630 grudnia 1899

1:11
gamescom 2011

X360

1:1130 grudnia 1899

Niezapomniane przeżycie - recenzja gry Dark Souls

Recenzja 7 października 2011, 12:45

Autorzy czasem powtarzają patenty z Demon’s Souls, ale ogólnie starają się karcić za część zachowań, do których przywykli weterani gry, i jednocześnie oferować nowe doznania. Pomysły studia odnośnie walki są błyskotliwe, zaskakujące, frustrujące i zupełnie zwariowane. Przeciwnicy parują ciosy i wykonują zabójcze kontrataki, markują powolność, by nagle wytrącić gracza z równowagi błyskawiczną szarżą. Oczywiście nie pozostajemy im dłużni, bo wachlarz dostępnych metod likwidowania oponentów jest standardowo olbrzymi. Czary, cuda, bomby, miecze, włócznie, topory – miłośnicy gromadzenia żelastwa będą usatysfakcjonowani (mała porada: nie wyrzucajcie żadnych przedmiotów, bo w pewnym momencie można zrobić z nich użytek). Wiele z nich działa inaczej i niejednokrotnie skrywa pewne tajemnice. Najlepszym przykładem jest Drake Sword: chwyćcie ten miecz oburącz i zadajcie silne uderzenie, aby przyzwać moc smoków.

Komentarze Czytelników (77)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
05.01.2012 20:26
odpowiedz
kokobongo21
35
Chorąży

Damian,a długa jest?

07.01.2012 20:42
10.01.2012 07:30
odpowiedz
zwirek20
4
Legionista

kapa i jeszcze raz kapa
poprzednia cześć bije ja na łeb

spoiler start

24.01.2012 00:58
odpowiedz
baso
47
Generał

Siemka.
Da radę tą grę przejść thieftem atakującym szybko ze sztyletów ktytykiem?

26.02.2012 16:15
odpowiedz
DaveChamp
11
Legionista

mam pytanie posiadam miecz drake sword i gdy miałem inną broń i dodawałem strengh to dodawało mi do niej siłe a teraz gdy mam drake sword to nie dodaje mi do nie tylko do łuku i wogule nie idzie mi do drake sworda może mi ktoś pomóc???

07.03.2012 13:56
odpowiedz
SQ90
20
Chorąży

Świetna, wciągająca i wymagająca! W końcu jakaś gra która nie stawia nas od pierwszej minuty jako wygranego, a zmusza nas do przeżycia i uwagi na każdym kroku. Nie prowadzi też za rączkę po lokacjach, musimy sami wyczuć w które miejsce jesteśmy gotowi się udać a w które nie.
Kilka rzeczy mi się nie podoba - brak mozliwości korzystnego(bo ofiarowanie za grosze to marny deal) sprzedawania zdobytych przedmiotów, soule jako podbijanie lvl i kupowanie(na same strzały wydałem już tyle, ze spokojnie wbiłbym kilka lvli a jestem na ~80), brak świata "żyjącego" - przeciwnicy zawsze czekają na nas w tym samym miejscu. Poza tym marne zakończenie. 9/10 bo gra robi wrazenie, szczególnie w miejscach takich jak Anor Londo :)

06.05.2012 19:32
odpowiedz
Out5id3r
46
Pretorianin

DaveChamp DS sie nie stakuje ze statami

14.06.2012 17:32
odpowiedz
Gaweł1
66
Pretorianin

PSN: Gawelos
jakby ktoś chciał pograć to piszcie na PSN ;)

01.07.2012 12:07
odpowiedz
kokobongo21
35
Chorąży

Gra beznadziejna,tak wielkiego gówna od baaaardzo dawna nie widziałem.Walka do dupy ,postacie wymodelowane jeszcze gorzej(dupa 4x większa od głowy).wróg szybciej robi silny cios niż ty słabszy,ma 10x większe obrażenia i po serii nie da się wcisnąć obrony(postać nie reaguje).Dobrze że ściągnołem pirata,bo gdybym kupił orginał to bym go od razu wywalił nawet sprzedać bym nie próbował żeby ludziom nerwy oszczędzić. 0/10 9W tej grze nie ma NIC dobrego.

05.07.2012 13:14
odpowiedz
CyberTron
66
Imperator Wersalka

@up

Przyznaj po prostu, że gra Cię przerosła i cienki jesteś jak dupa węża.

06.07.2012 20:27
odpowiedz
kokobongo21
35
Chorąży

Gra mnie przerosła i cienki jestem jak dupa węża...Idiota

16.07.2012 05:45
odpowiedz
s.o.c.o.m
30
Centurion

jesli kokobongo pisze ze dupa wieksza niz głowa to sobie odpuszcze, gameplay gameplayem ale nie ma nic gorszego jak utożsamiac sie z postacia która chodzi jak pokraka i wygląda jak pokraka

19.07.2012 12:04
odpowiedz
Out5id3r
46
Pretorianin

ta gra nie jest dla takich idiotów jak ty kokobongo21 i pewnie jeszcze inni cie nawiedzali wyżal się tu nam dalej :) chętnie sam ci spore dupsko w undead burg bo pewnie tam tylko doszedłeś :)

14.08.2012 19:39
odpowiedz
lucasso81
17
Legionista

Witam mam pytanie odnośnie DLC. Orientuje się może ktoś czy to całe Astoria's Of The Abyss to będzie do wyboru z menu??? Pytam bo grę już dawno przeszedłem, skasowałem save i teraz lipa jak będę musiał jeszcze raz przeżywać tą "mękę" :) z góry dzięki za info, pozdrawiam.

17.08.2012 17:53
odpowiedz
Out5id3r
46
Pretorianin

lucasso81 nietety portale do nowych terenow beda w grze weic bedziesz musial jeszcze raz :D ale chetnie pomoge jak co :D

27.08.2012 23:58
odpowiedz
kokobongo21
35
Chorąży

@Out5id3r-Wal się człowieku na ryj,wszedłem napisałem że gra jest źle zrobiona i że mi się nie podoba a ty już na mnie z mordą lecisz.Już nawet swojej opinii nie można wyrazić bo jakiś fanboj w gacie narbi i z wścieklizną przyleci.

28.08.2012 11:19
odpowiedz
cieju04
6
Legionista

Po jakiś 20h gry moge stwierdzić, że gra jest na pewno jedyna w swoim rodzaju, poza oczywiście poprzedniczką. Można ja przejść w 60h albo w 30 min( jest na youtube filmik:P). Wszystko zależy od umiejętności i tego czy chcemy zagłębiać się w świat gry. Widziałem jak gracze z 30-40 lvl gromili przeciwników z którymi ja miałem spore trudności na 60, także umiejętności w tej grze to podstawa. Trzeba się uczyć zachowań przeciwników, bo kilka ciosów od grupki nawet słabych i giniemy. Polecam każdemu, choć n-ta śmierć z kolei nie jest przyjemna to po pokonaniu danego przeciwnika satysfakcja jest ogromna. Jedna z najlepszych gier w jaką grałem po 2002 roku.

24.10.2012 12:00
odpowiedz
Out5id3r
46
Pretorianin

kokobongo21 to wyrażaj swoja opinie kulturalnie IDIOTO :)

09.11.2012 14:14
odpowiedz
MasterOx
19
Chorąży

Czy słaba znajomość języka przeszkadza w grze, da się bez niej dobrze bawić?

04.12.2012 13:23
odpowiedz
Navarr
40
Centurion

@up
W Polsce pracy niema a ty angielskiego nie znasz, wstyd ;p

26.12.2012 21:02
odpowiedz
kokobongo21
35
Chorąży

Out5id3r - I wyrażałem .dopóki ktoś mnie nie obraził... Nie ja tu zaczołem kłótnie.

02.04.2013 19:41
odpowiedz
wybrzeze11
1
Junior

Obejrzałem gameplaya pomyślałem-fajnie to wszystko wygląda i klimat również ciekawy warto byłby się wzbogacić o taki tytuł. Po jakimś czasie oryginał dotarł, odpaliłem muszę przyznać, że jednak jakość grafiki powaliła mnie z płaczem na kolana. Ale przecież nie o to tu chodzi na PSone grywało się o wiele tragiczniejsze graficznie gry ale była FABUŁA, która wciągała na dłuuugie godziny no bo czyż nie jest to istotą każdego RPGa? Więc przysiadłem, spędziłem kilkadziesiąt godzin, zgodzę się tu z niektórymi, że gra jest niepowtarzalna ale nic więcej. Czytelność interfejsu-tragedia, grywalność-tragedia(chociaż napewno są zwolennicy)ale można by tu jeszcze powymieniać, lecz znając życie zapewne co niektórzy już poczuli się niewyobrażenie dotknięci. Żałuję wydanych pieniędzy na ten tytuł niestety taka prawda a co do oceny to z czystym sumieniem 2/10. Ale nie każdy pewnie się z tym zgodzi lub uwierzy więc zapraszam do przetestowania. Pozdrawiam Paweł

20.04.2013 10:21
odpowiedz
Rimon
17
Pretorianin

jest wersja konsolowa po polsku tej gry?

01.05.2013 11:48
odpowiedz
s.o.c.o.m
30
Centurion

kokobongo ty matole, o mały włos przez Ciebie bym nie zagrał w najlepszy RPG w historii gier! 11/10

25.06.2013 00:01
odpowiedz
kokobongo21
35
Chorąży

Nikt Ci nie kazał mnie słuchać... Mi gra nie przypadła do gustu i tyle w temacie.

04.07.2013 15:45
odpowiedz
xDoberman
3
Junior
9.0

Bardzo krótka!!! Przeszedłem ją raz po czym zresetowałem i zacząłem przechodzić ponownie już rozwiniętą postacią i dotarło do mnie że ta gra jest niebywale krótka - Northern Undead Asylum, Undead Burg, Undead Parish oraz Depths zaliczyłem w 30 minut.
Blighttown oraz Sen's Fortress zajęło mi kolejne 30 minut. Z Ornstein and Smough męczyłem się z godzinę (najtrudniejszy boss a raczej bossowie). Czyli w 60 minut + 1 godzinę miałem ukończone jakieś 3/4 gry.
W New Londo Ruins, Demon Ruins, Lost Izalith, The Catacombs oraz Tomb of Giants już nie chciało mi się grać bo powiedzmy szczerze, że te miejsca są słabe a Tomb of Giants to przegięcie (Blighttown też).

Gra fajna ale króciutka. Trzeba bardzo często zaglądać do internetu, bo w wielu momentach kompletnie nie wiadomo co robić (np. spuszczenie wody, oświetlenie Tomb of Giants, niewidzialne ścieżki...).

12.06.2014 15:57
odpowiedz
TheMacias
46
Centurion

Grałem tylko dlatego, że jest teraz za free dla posiadaczy konta Gold. A potwierdziło się to co słyszałem wcześniej - jest to bardzo trudna gra, nie na moje nerwy :-)

17.08.2014 15:57
odpowiedz
rzaba89nae
51
Aes Sedai

Dla początkującch graczy lubiących grać wojownikami wrzucam bardzo ogólny build, który może dać pewne wskazówki w co inwestować tworząc taką postać, głównie PvE bo nie bawiłem się tu w konkretne ograniczenia co do levelu, nie uwzględniałem też klasy początkowej:

Vit: minimum 50
Att: nie warto inwestować
Endu: 55-60
Str: 28
Dex: minimum 35
Res: nie warto inwestować
Faith: nie warto inwestować
Int: nie warto inwestować

Ringi:
Havel's Ring, Ring of Favor and Protection

Do tego ciężka zbroja typu Halel'v set albo Giant's armor.

03.11.2014 00:51
odpowiedz
pawlotti
31
Pretorianin

Navar ale zauważ że nie w każdej szkole uczyli języków obcych. Owszem popieram że język angielski jako uniwersalny powinno się znać w stopniu komunikatywnym

11.02.2016 18:51
odpowiedz
altair1818
9
Legionista
10

Dawno nie widziałem tak realistycznego systemu walki w grach. Mamy tu stamine, nie możemy atakować sb na pałe bez przerwy, bo wytrzymałość się skończy i zginiemy, tak samo z blokowaniem tarczą, z robieniem uników, i tutaj wszystko ma na to wpływ, jaką zbroję nosimy takie robimy uniki, w ciężkiej zbroi raczej trudno o szybkie rolki, chyba że mamy dużo staminy, tak samo z tarczą, każda ma stabliność i im więcej stabliność tym mniej staminy zżerają ataki przeciwników, ataki wielkim toporem są bardziej powolne niż ataki mieczem, jest to lepsze niż w większości gier gdzie ogromny młot atakuje tak samo jak sztylet. System uników wymiata, działa bardzo, bardzo dobrze, problemem są jedynie durne hitboxy, przeciwniki trafi obok ale dostaniesz dmg xd tak samo parowanie, kolejny świetny element. bossowie są super wykonani, z każdy moge walczyć w nieskończoność, ale i tak sie nie znudze, bo zawsze mogą mnie zaskoczyć, mimo że pokonałem niektórych już z 10 to i tak czasem gine. Uzbrojenie jest super, mamy wiele rodzajów oręża, to samo ze zbrojami, pierścieniami. Nie ma niewidzialnych ścian, jeśli chcemy możemy sb skrócić drogę, ja tak robiłem np. z Undead Burg do lower undead burg przed caprą demonem. Możemy iść gdzie chcemy, nie ma jakiejś blokady, i tutaj znaczenie mają umiejętności, a nie dmg broni czy statystyki, oczywiście też się liczą, ale nie tak bardzo, jak zazwyczaj, w innych grach. Może nas tu zabić byle cienias, jeśli nie będziemy uważać. Ale to jest prawdziwe, bo tak naprawdę, przecież każdy może zabić każdego. Soundtrack jest super, swietne utwory podczas walk z bossami. Oprawa graficzne tak samo, wystarczy spojrzeć na Anor Londo, i mamy przykład grafiki w Dark Souls. Fabuła? Świetna, to jest po prostu niesamowite, jak po poznaniu historii tego świata, można się w niego wczuć, po pokonaniu ostatniego bossa nie czuje sie tu chwały zwycięstwa, a pustkę... a przynajmniej ja tak miałem. Świat gry nie jest przeolbrzymi, ale bardzo szczegółowy, bardzo dobrze połączony rozmaitymi skrótami, lokacje wyglądają ślicznie. Jedyny minus gry to te zryte hitboxy, gdyby nie to, otrzymałbym gre idealną, dla mnie w każdym razie. Gra zasługuje na 10/10, koniec kropka, można w nią grać i grać.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze