World of Warcraft [PC]

Gra z gatunku cRPG przeznaczona do rozgrywki w trybie massive multiplayer online. Akcja przenosi tysiące graczy z całego świata do fantastycznego świata Warcraft’a, gdzie mogą poznawać jego tajemnice i legendy, odkrywać nigdy wcześniej nie widziane tereny oraz uczestniczyć w wielkich przygodach i krwawych bitwach. Alias: WoW.

wersja językowa:
angielska

World of Warcraft data premiery gry na PC:

23 listopada 2004 ( światowa data premiery )

11 lutego 2005 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do World of Warcraft:

Guild Wars 2: Heart of Thorns
The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited - Imperial City
Dark Age of Camelot

RPG, fantasy, PvP, PvE, MMORPG, sieciowe

World of WarCraft to pozycja, która należy do gatunku cRPG. Przygotowana została specjalnie z myślą o rozgrywce w trybie massive online multiplayer, gdzie w szranki stanąć może tysiące graczy z całego świata. Gra przenosi nas do starganego różnymi wojnami i zniszczeniem fantastycznego świata Azeroth - znanego z serii WarCraft.

Minęło zaledwie kilka lat od wydarzeń znanych z WarCrafta III: The Frozen Throne. Pomimo zażegnania minionych konfliktów świat Azeroth nie zaznał spokoju. Na przekór staraniom zmęczonych już nieustanną walką i pragnących spokoju mieszkańców, na horyzoncie pojawiły się nowe zagrożenia.

W Azeroth uformowały się dwie zwalczające się grupy: Sojusz, w skład którego wchodzą przedstawiciele ras: Ludzi, Krasnoludów, Nocnych Elfów oraz Gnomów. Na przeciwko nim stanęła zaś Horda skupiająca Orków, Taurenów, Nieumarłych oraz Trolli.

Świat World of WarCraft jest w całości zamieszkały, począwszy od zimnych lodowych pustyń Winterspring, aż po duszną dżunglę Stranglethorn. Na obszarach tych występują zarówno istoty inteligentne, jak i takie, którym rzeczonej inteligencji niestety brakuje. Tylko od nas zależy to, kim się staniemy. Możliwości jest wiele...

Osoby lubujące nutkę tajemniczości, klimaty nocy i otaczającą wszystkich przyrodę wybiorą najprawdopodobniej przedstawiciela rasy Nocnych Elfów zamieszkujących mistyczne lasy Kalidaru. Należy tutaj pamiętać jednak o tym, iż Nocnym Elfom strasznie trudno nawiązać jest kontakt z przedstawicielami innych ras ze względu na wyższość jaką w stosunku do nich odczuwają.

Z Khan Modan pochodzą natomiast potężne i harde Krasnoludy, które przez wiele lat zamieszkiwania gór ich ojczyzny wyuczyły się niemal do perfekcji fachu kowalskiego. Ich dość skromny wzrost nie przeszkadza wcale w dzierżeniu potężnych i śmiercionośnych toporów. Strategię ich walki cechuje forma defensywna - ich twierdze są praktycznie nie do zdobycia. Szczególną renomą wśród pozostałych ras cieszą się precyzyjni strzelcy oraz gryfi jeźdźcy wywodzący się właśnie z rodu Krasnoludów.

Główny człon Hordy stanowi zaś nikt inny, jaki zielonoskórzy Orkowie. W przeszłości ich umysły opętane były przez potężne moce Płonącego Legionu, jednakże teraz Orkowie kierują się swoim własnym rozsądkiem. Stali się uduchowionymi istotami, które nie utraciły jednak swojej mocy i potęgi.

Taureni to kolejni przedstawiciele Hordy. Są to silni wojownicy, którzy wyglądem bez wątpienia przypominają byki. Pomimo tężyzny fizycznej przedstawiciele tej rasy potrafią również dość skutecznie posługiwać się wszelakimi czarami i zaklęciami. Ponadto Taureni przejawiają silne przywiązanie do Matki Ziemi, z której to właśnie czerpią poniekąd swe szamańskie moce.

Jeśli jednak jesteś godną i prawą osobą wybrać możesz także przedstawiciela Ludzi i miecz koło miecza, tarcza koło tarczy, stanąć do walki aby godnie reprezentować mieszkańców Lordaeronu.

Tworzenie naszego bohatera nie kończy się jednak wyłącznie na określeniu jego rasy i wyglądu. Równie ważnym aspektem jest wybranie profesji. Podobnie jak ras jest ich równie dużo: Wojownicy, Magowie, Szamani, Warlockowie, Druidzi, Łowcy, Paladyni, Łotrzykowie, Kapłani.

Świat World of WarCraft to przeogromne miejsce, największymi zaś krainami oprócz Azeroth są: Kalimdor, Khaz Modan, Lordaeron, Northrend, Quel'Thalas oraz Stranglethorn. Wszystkie zamieszkane są natomiast przez różne stworzenia. Jedne mniej niebezpieczne, drugie wręcz przeciwnie. Podczas przemierzenia np. Stranglethornu napotkać można bazyliszka, przed którym mniej doświadczeni bohaterowie powinni uciekać, gdzie pieprz rośnie, jeśli oczywiście życie im miłe. W krainie Elfów, tj. Kalidarze uważać należy na latające Harpie, które na swoją przekąskę wybrały już niejednego walecznego podróżnika. To tylko skromna część bestiariusza, jaki występuje w World of WarCraft. Uzupełniają go takie potwory, jak: Defias Thief, Frostmane Troll, Gnoll, Green Dragonspawn, Harvest Golem, Jungle Troll, Kobold, Rockjaw Trogg, Skeleton, Venom Spider, Furbolg.

Należy zaznaczyć również to, iż nieustannie nad rozwojem świata gry i tworzeniem kolejnych jeszcze bardziej interesujących i ekscytujących zadań czuwa ogromna grupa osób. Oczywiście wszystko po to, aby World of WarCraft cieszył każdego gracza przez długie dni, miesiące a może nawet i lata. Niestety taki stan rzeczy wiąże się również z uiszczaniem comiesięcznej opłaty abonamentowej. Jednak jak to się mówi za przyjemności trzeba płacić...

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer: Internet   Liczba graczy: tysiące   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 9.1 / 10 na podstawie 5901 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 199,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium III 800 MHz, 256MB RAM, karta grafiki 32MB (GeForce 2 lepsza), 4 GB HDD, podłączenie do Internetu

World of Warcraft - recenzja gry

World of Warcraft - recenzja gry (PC)

"Od 10 poziomu doświadczenia uzyskujemy dostęp do specjalnych talentów (przypomina to drzewka umiejętności w Diablo 2, tylko trochę bardziej rozbudowane), gdzie za każdy zdobyty poziom dostajemy jeden punkt, który inwestujemy w talenty, co pozwala wzmocnić już posiadane umiejętności albo nawet uzyskać nowe, w inny sposób niedostępne. Niestety liczba punktów możliwych do zdobycia jest ograniczona do 51, czyli jest to tyle, ile możemy maksymalnie zainwestować w jedną z grup. Stajemy tu przed poważnym dylematem, czy chcemy mieć postać zbalansowaną, ale wtedy nigdy nie uda nam się uzyskać dostępu do najpotężniejszych talentów, czy też zostać mistrzem w jednej z dziedzin, ale inne będą wtedy dużo słabsze. Wszystko to jest jednak zależne od naszych preferencji i tego, jakie mamy priorytety. Dzięki takiemu rozwiązaniu gra nabiera całkiem nowych barw, bo nawet, jeżeli naprzeciw siebie w pojedynku staną dwie takie same na oko z wyglądu i klasy postacie, to ich taktyka walki może wyglądać całkiem inaczej i nigdy nie wiadomo, czego możemy się spodziewać po naszym przeciwniku. W przypadku, gdy stwierdzimy, że przydział punktów, jakiego dokonaliśmy nas nie satysfakcjonuje, jest możliwość ich ponownego rozdzielenia i to nawet wielokrotnie, ale za każdym razem będziemy musieli taką przyjemność opłacić coraz większą ilością złota."  więcej

Warlords of Draenor na 100 poziomie – co zyskał World of Warcraft?

Warlords of Draenor na 100 poziomie – co zyskał World of Warcraft? [15:07]

Budujemy zamki, wypełniamy misje, przechodzimy podziemia. Wracamy do Warlords of Draenor by pokazać kolejne atrakcje dodatku do World of Warcraft. Dzisiaj zobaczycie rozwinięty garnizon, przykładowe misje oraz fragmenty jednego z nowych podziemi. Rozszerzenie jest na pewno ciekawe, ale budzi też parę wątpliwości.

3:35

Video World of Warcraft

Ósma rocznica istnienia gry

2:40

Video World of Warcraft

Mists of Pandaria

3:51

Video World of Warcraft

Rage of the Firelands

komentarze czytelników (404)


Third Ai's Eye  2014-10-06 - 21:56

To ja też podrzucę swój Battletag. Gdyby ktoś był zainteresowany dosłownie czymkolwiek, to śmiało. Ar4Kalliope#2276 @zdrad Czy ja wiem czy szkoda. Lepsze to niż irytujące mikropłatności za przedmioty, które powinny normalnie występować w grze.

x68  2014-10-07 - 08:05

Abonament w WoWie tp ogromna zaleta. Wystarczy pograc w f2p by sie przkonac jak drogie sa takie rozwiazania i jak slabe maja community.

rzaba89nae  2014-10-07 - 13:57

Pewnie było wałkowane setki razy,ale jesli ktoś nie wie: 1. Za grę trzeba palcić abonament, aktualnie najbardziej opłacalny jest pre-paid za 85zł na 2 miesiące, wychodzi tylko nieco ponad 40 zł miesięcznie, ale żadnych więcej płatnoś (żadnego kupowania za pieniądze zbroi, mieczy itd., sam pracujesz na swoją postać) 2.Żeby grać musisz mieć Battlechest (podstawka plus dodatki do niej dołączone w gratisie) koszt około 40 zł i wliczony w to pierwszy miesiąc gry. Aktualnie Battlechest obejmuje wszystkie dodatki aż do Cataclysm- levelu 85. Jeśli chcemy pochulać w Pandarii i Draenorze, musimy kupić doatki Mists of Pandaria i Warlords of Draenor. Nie mozemy kupić samego WoD, musimy zaopatrzyć się we wszystkie rozszerzenia których nie mamy po kolei. Kupujemy je jednorazowo i przypinamy do konta na którym mamy już Battlechest. Jeśli masz gdzieś stary kod na Battlechest, albo już aktywowane konto, też nie musisz kupować WoTLK/Cata, konto po aktywacji zostanie zupgradeowane do poziomu Cata 3.Nie ma wersji polskiej Warcrafta, jedynie po angielsku, niemiecku, francuzku i rosyjsku. 4.Nie ma możliwości gry offline, podłączenie się do gry i odłączenie sieci spowoduje powrót do menu, ...

LinHaX  2014-10-14 - 10:39

Ja zgadzam sie z opinia ze abonament to najwieksza zaleta tej gry. Pamietam co stalo sie z Aionem po przejsciu na F2P - porazka, porazka i jeszcze raz porazka. Spolszczenie Aiona? Dziekuje bardzo - po dwoch minutach gry musialem zabic Wysublimowanego Braxa, stwierdzilem ze polskiej wersji tykac juz nie bede.

pandawow  2014-10-19 - 01:47

Darmowy serwer World of Warcraft Mists of Pandaria pandawow.ru lub [link] Jest polska gildia , gra się super .

pandawow  2014-10-19 - 01:50

Darmowy serwer World of Warcraft Mists of Pandaria pandawow.ru lub info : mazrigos-horde-gildia-pl.strefa.pl Jest polska gildia , gra się super .

m86  2014-11-09 - 20:45

tu kupiłem swój wow https://www. [ link zabroniony przez regulamin forum ] /r/m86

9.0

PanSB89  2014-12-14 - 03:33

No trzeba przyznać że wykonali parę kroków na przód. WoD to dodatek godny polecenia. Ps. Co za retard pisał opis gry? :P bomastycznie zabawny...

niemczol  2015-01-22 - 14:56

dla mnie to jest głupie

frejkmen  2015-01-25 - 01:17

Do Wildstara jednak troche brakuje ale 9/10

10

saito123  2015-02-03 - 21:23

Moim zdaniem najlepsze MMORPG. Tylko szkoda że na abonament. Ale kto wie, może kiedyś przejdzie na Free to play.

judas666  2015-05-24 - 16:49

Najlepsze MMORPG w historii! Do dziś lubię w wolnej chwili walnąć godzinkę czy dwie. Albo zupełnie nową postać stworzyć... Wciąga bardzo ;)

Pakston  2015-07-07 - 10:18

Bardzo dobra gra szczególnie jeżeli gra się ze znajomymi.

kozi3000  2015-07-21 - 13:09

Król jest tylko jeden

10

Kasaj  2015-08-03 - 22:41

Drugiego takiego mmorpg nie będzie nie pozdrawiam :)

0.5

zagardlenie  2015-08-07 - 17:29

Ta. Wczoraj zagrałem pierwszy raz (trial), i już wiem wszystko: gra jest dla ludzi z mózgiem nornicy. Wybrałem warlocka. W tej grze nie da się zginąć. Najnudniejsze levelowanie jakie widziałem w tym życiu. W ogóle nie trzeba dbać: o wyposażenie (do znudzenia można nosić szmateks z pierwszego levelu i nie przejmować się żadnym armorem), o przyzywanie istot, o miksturki many, uzdrawiające, itp. Gra nie jest wyzwaniem w żadnym aspekcie. Zaraz ktoś powie: "e, dobij do 100 levelu ziom i zagraj dungeony" i coś tam jeszcze "to zobaczysz" - bzdura. Wystarczy obejrzeć w necie popisy ludzi z dungeonów: porażająca nuda. Nie trzeba się leczyć, pilnować towarzyszy, rzucać na siebie czarów defensywnych. Nie widziałem ani jednego zgonu. Może dawnej było trudniej. Obecne reguły gry oferują challenge dla ludzi z wodogłowiem. Cztery miliony grających... ech, masowe otępienie umysłowe.

rzaba89nae  2015-08-09 - 17:55

Uwielbiam jak ktoś ocenie gry oparte na endgame, bez dobicia max levelu. "Hej pograłem 2 dni i gra jest super/ do bani"... Tak, jest trudniej, od poziomu 90+ trzeba już z mobkami powalczyć a nie tylko dać jednego strzała, w dungeonach tez łatwiej zginąć, a od poziomu 100 dla ludzi szukających wyzwań jest pvp i raidy od poziomu heroic po mythic, jeśli zaś sugerujesz się opinią internetowych napinaczy piszacych co to nie oni to już świadczy o twoim wodogłowiu. Trial to na dobrą sprawę tylko benchmark dla twojego kompa mający sprawdzić czy uciągnie grę, a content jest zawsze w obrębie danego dodatku i kręci się wokół najnowszej aktualizacji, a nie na poziomie 1 do 20. Ale ty przecież jesteś tylko taki nie odmóżdżony i super inteligentny że to już wiesz, w sklepie pewnie też liżesz szybę lodówki a potem mówisz ludziom żeby nie jedli tych lodów bo są bez smaku.

zagardlenie  2015-08-14 - 13:47

"Trial to na dobrą sprawę tylko benchmark dla twojego kompa mający sprawdzić czy uciągnie grę" - to info wyssałeś chyba z lodówki. Trial ma sprawdzić, czy mój komputer udźwignie gierkę sprzed ponad dekady? Haha. Trial ma mnie zachęcić do grania. To jego jedyna rola. "Tak, jest trudniej, od poziomu 90+ trzeba już z mobkami powalczyć a nie tylko dać jednego strzała, w dungeonach tez łatwiej zginąć" - z mobkami, którzy uszczkną Ci 20% życia? To muszą być naprawdę epickie bitwy. Ciebie może kręcą raidy, gdzie przez parę godzin robisz w kółko to samo tylko po to, że być może wypadnie jakiś sprzęt, który będziesz mógł wykorzystać. To bezmyślne napierdalanie - sprytny mechanizm przykuwający ludzi do kompa (ciągła rywalizacja, wyścig szczurków, to wciąga). PVP? To takie samo wyzwanie jak PVP w LEGO Online czy na Kurniku - każda potyczka z żywym graczem jest wciągająca, standard. Ja osobiście ugotowałbym się, gdybym musiał spędzić te kilkanaście dni na tak porażająco nudnym levelowaniu, i jeszcze za to płacić. Dla mnie ta gra wykorzystuje banalny patent polaryzacji poziomu trudności - parę dni/tygodni klepania na poziomie dla każdego typu idioty, którzy później dostają możliwość podniecania ...

alchemiakr  2015-08-14 - 13:54

"Trial to na dobrą sprawę tylko benchmark dla twojego kompa mający sprawdzić czy uciągnie grę" Jebłem ze śmiechu. Ja pamiętam jak grałem pierwszy raz w WOWA chyba w 2005 roku wtedy to był coś, później grałem na prywatnych serwerach ale tam się gra szybko nudzi i jest po prostu do dupy tym bardziej, że questy są zabugowane. Pograł bym jeszcze raz w WOWA ale jak by był po polsku.

0.5

dramenbejs  2015-09-01 - 23:18

Najnudniejsze MMORPG w historii. Skupia się na bieganiu po mapie i w kółko robieniu questów pokroju zabij 5 ryb, zbierz 5 ryb, zabij 5 ryb, zbierz 5 ryb. Chyba tylko fanbojom łorkrafta podejdzie ten syf.