Metal Gear Rising: Revengeance [XBOX 360]

Gra akcji/TPP będąca spin-offem serii Metal Gear Solid. Tytuł ten porzuca przygody Snake'a w zamian oferując opowieść, której głównym bohaterem jest zcyborgizowany wojownik ninja - Raiden - główny bohater drugiej części serii, Sons of Liberty.

wersja językowa:
angielska

Metal Gear Rising: Revengeance data premiery gry na X360:

19 lutego 2013 ( światowa data premiery )

22 lutego 2013 ( data wydania w Polsce )

22 lutego 2013 ( Europejska premiera PAL )

19 lutego 2013 ( premiera w USA NTSC )

gry podobne do Metal Gear Rising: Revengeance:

Yaiba: Ninja Gaiden Z
Castlevania: Lords of Shadow 2 - Revelations
Dynasty Warriors 7

akcji, TPP, science-fiction, hack'and'slash

Hideo Kojima w spin-offie swojej flagowej serii postanowił po raz kolejny skupić się na postaci Raidena. Bohater ten był już głównym bohaterem Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, jednak wówczas sterowaliśmy rekrutem, który dopiero uczył się swojego fachu, a nie maszyną do zabijania, jaką postać ta ukazana została w MGS4: Guns of the Patriots.

Ponieważ gra nie jest częścią kanonu skradanki Metal Gear Solid, a spin-offem z gatunku hack'n'slash, jej tytuł zmieniono na Metal Gear Rising. Sam Kojima jest tu zresztą jedynie producentem wykonawczym, zajmującym się głównie opowieścią oraz kreacją postaci.

Metal Gear Rising: Revengeance rozgrywa się dziewięć lat po zakończeniu Guns of the Patriots i przedstawia historię Raidena walczącego z cyborgami i robotami Desperado Enforcement LLC w bliżej nieokreślonym państwie afrykańskim, wyniszczonym niedawno zakończoną wojna domową. Gra odchodzi jednak od schematów właściwych głównemu trzonowi serii i oferuje przede wszystkim szybką i dynamiczną akcję, typową dla produkcji studia Platinum Games.

Twórcy, pamiętając o korzeniach serii, umożliwiają miłośnikom poprzednich części atakowanie oponentów z ukrycia, choć to przeciwnicy zazwyczaj chowają się przed nami, a nie odwrotnie. Naelektryzowana katana Raidena sieje spustoszenie w szeregach wrogów, a przygotowana przez autorów technologia umożliwia na przedstawienie odcinania kończyn i szlachtowanie w dosyć brutalny, ale i widowiskowy sposób. Zaimplementowano tu również tryb Blade Mode, dzięki któremu czas spowalnia, a gracz może obrać strategiczne punkty cięcia japońskim mieczem, szatkując nie tylko przeciwników, ale także i niektóre elementy otoczenia.

Tryb gry: single player   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 7.5 / 10 na podstawie 129 ocen czytelników.  

Metal Gear Rising: Revengeance - Kojima i twórcy Bayonetty idą na miecze z DMC

Metal Gear Rising: Revengeance - Kojima i twórcy Bayonetty idą na miecze z DMC (X360) (PS3)

"Twórcy zaimplementowali dwie metody ataków białą bronią – szybkie, brutalne cięcia typowe dla gier pokroju God of War czy Ninja Gaiden oraz strategiczne krojenie przeciwnika w zwolnionym tempie. Blade Mode, bo tak nazywa się owa opcja, to chyba najciekawsza i najbardziej promowana alternatywa walki w Revengeance, a zarazem powód dla którego warto wpisać ten tytuł na listę zakupów. Przytrzymując odpowiedni przycisk, wejdziemy w fazę spowolnienia czasu, precyzyjnie ustawiając kierunek cięć i ich ilość. W ten sposób nasz oponent zostanie po chwili w mgnieniu oka przerobiony na krwiste puzzle (zabijamy tu jedynie cyborgi oraz roboty, żeby była jasność). Krojenie w Blade Mode pozwoli przecinać wrogów przez osłony, zwalać na nich konstrukcje, a także szukać słabych punktów w ich pancerzu. Ponadto Raiden będzie mógł wyrwać pokonanemu w odpowiedni sposób rywalowi jego cybernetyczny kręgosłup, absorbując z niego energię. Cięcie ma być dynamiczne, przyjemne, efektowne i satysfakcjonujące, a pod ostrze trafić może praktycznie wszystko – od przeciwników przez elementy otoczenia aż po arbuzy (miłośnicy Fruit Ninja powinni być wniebowzięci). Szkoda tylko, że obiekty, które poćwiartujemy, po chwili rozpłyną się w eterze. Podziwianie urządzonej masakry okaże się więc praktycznie niemożliwe."  więcej

Gramy w Metal Gear Rising Revengeance na PC

Gramy w Metal Gear Rising Revengeance na PC [9:04]

Ostra akcja bez spadku framerate'u! Metal Gear Rising rodził się w bólach, bo wielokrotnie firma Konami zmieniała swoje plany. Ostatecznie, Kojima miał porzucić projekt, ale zainteresowało się nim studio Platinum Games. Rok po konsolowej premierze, gra Metal Gear Rising: Revengeance trafia na PC. Jak Raiden radzi sobie w tym spin-offie serii Metal Gear Solid? Sprawdźmy w najnowszym gameplayu.

1:28

Video Metal Gear Rising: Revengeance

Blade Wolf DLC

6:44

Video Metal Gear Rising: Revengeance

zwiastun na premierę

1:08

Video Metal Gear Rising: Revengeance

cyborg troops

komentarze czytelników (73)


Child of Pain  2013-02-18 - 17:26

Koles w komentarzach pisal, ze niby dorwal kopie ze sklepu wczesniej. Pytanie na ile to sciema, jakiegs magazyny czy sklepy musza to miec tylko czekaja z wrzuceniem na polke.

musial3211  2013-02-19 - 13:48

Gra ssie! Koło Metal Geara nawet nie leżała więc co się dziwić... Pierwsza lokacja podobała mi się i to bardzo, Metal Gear, fajny nieprzesadzony strój, nie czuło się uwięzionym przez "ściany" bo lokacja bardzo dobrze wąsko zaprojektowana. Jedyne nawiązanie do serii Metal Gear to właśnie pojawienie się Metal Geara, Raidena i Sunny. Reszta do kosza, krótkie przerywniki filmowe, za krótkie! Nie czuć klimatu serii Metal Gear, Raiden jest bardzo sztywny, już wolę jego wersje z MGS2. Last boss z kosmosu... ehhh Kojima za dużo z początku obiecał przez co jego team nie podołał, a Platinum zrobiło z tego przeciętnego slashera, ale to nie Metal Gear. Zan datsu też takie siłowe, równie dobrze mogłoby go nie być. Kojima zepsuł serię oddając ją komuś innemu, nawet jeśli to spin off, a silnik na którym jest gra nie podoba mi się. Jestem pewien, że gdyby Kojima tego nie olał i sam się za to zabrał to Metal Gear Solid Rising wygladalby zupelnie inaczej, a szkoda bo tutaj swietnie kawalki gameplayu sie zapowiadaly http://www.youtube.com/watch?v=2irce26iHT8

DB Mafia  2013-02-19 - 14:05

musial3211 - Dlatego chłopie dostajecie Metal Gear Solid Ground Zeroes jako rekompensatę. Dla mnie super odskocznia widać dobre pomysły Konami i przy okazji dbających o starych fanów serii robiąc dla nich nową część jaka jest Ground Zeros. W przypadku DMC Capcom nie umiał się zachować, więc pretensję fanów MGS są bezpodstawne.

musial3211  2013-02-19 - 14:08

Zapomniałem dodac, ze fabula ma sie nijak do przeszlosci Raidena. Akcja dzieje sie iles lat po 4, ale gra zaczyna sie gdzies w Afryce i akcja toczy sie sama... zadnej wzmianki o rodzinie Raidena, o Otaconie, o Snake, chociaz tyle ze soba wspolpracowali i ani 1 slowa o Solidzie. Kompletnie nic fabuła zaczyna sie jakby z dupy i leci byle do przodu, Raiden dostaje lomot a 2 tygodnie pozniej popyla sobie w nowym wdzianku jak gdyby nigdy nic, a o jego przeszlosci 0. Równie dobrze główna postacc gry ktora sterujemy moglaby sie nazywac Donald Tusk i bym na to uwagi nie zwrócił, bo poprostu nie czujemy, ze gramy Raidenem. To mnie boli ze gra nie ma nawiazania do przeszlosci Raidena, do tego co działo sie w MGS2 czy 4. Wielki minus. Gdyby nie to ze gra nazywa Metal Gear, to w zyciu by nie miala zadnego zwiazku z poprzednimi czesciami... bo jakby nie patrzec to nie ma. Jest to slasher, ale bez nazwy. Nazwac go Metal Gearem to grzech

DB Mafia  2013-02-19 - 14:12

musial3211 - Ehh Sam Kojima walił, że to odskocznia od głównego rdzenia. Dostajesz Ground Zeroes, więc nie płacz.

musial3211  2013-02-19 - 14:16

Odskocznia odskocznia ale dostajemy Raidena, ktory sam soba nie jest. Postac bez przeszlosci, pomocnicy niewiadomo skad, gdzie ich poznal, kim dla niego sa? Liczylem na swietna fabule, a Kojima wydal te gre dla kasy... taka prawda.

DB Mafia  2013-02-19 - 14:23

Dla mnie to Capcom wydał restart dla kasy, zresztą sami gadali, że chcą podniecić hamburgery. Ja tego MGR zakupie choćby z tego względu, że wygląda na genialnego Slashera.

Child of Pain  2013-02-19 - 14:24

[59] No bez jaj, przeciez ta gra nie miala byc slasherem, najpierw robilo je inne studio zanim Kojima wybrał platinum games i nazdorował projekt.. Nie jest to Metal Gear Solid wiec nie płacz.

musial3211  2013-02-19 - 23:23

http://www.youtube.com/watch?v=2irce26iHT8 masz obejrzyj sobie i posłuchaj co oni mowia... pierwotnie MGS:Rising miał nie być slasherem, miał mieć zachowane elementy Stealth z Metal Gear Solid, bo to nieodłączna część serii. Kojima spieprzył to oddajac projekt do Platinum... spieprzyl z pkt widzenia serii MG bo ten slasher ktorego bylo mi grac to typowy slasher z wcisnietym na sile zan datsu ktory jest oskryptowany bo jak go uzywamy "kiedy chcemy" to nic nie zdziała. Nie przetnie wszystkiego jak to zapowiadano... a obejrzyj stare trailery w gameplayu miecz Raidena normalnie wchodził jak w masełko przez wszystko, wszystko lepiej wygladało poruszanie sie postaci oraz ciecia mieczem. Tej grze jako slasherowi mowie: Tak... jako grze z serii Metal Gear: wielkie NIE!

DB Mafia  2013-02-20 - 08:36

musial3211 - A ty nas w ogóle nie słuchasz. Coś się do nie do pindoiił. Dostajesz Ground Zeroes, więc nie płacz. Konami się zachowało genialnie nie to co Capcom i co mają powiedzieć fani DMC skoro dostają shit, a nawet nie ma zapowiedź gry ze starej serii. Dobra szkoda już pisać i się nerwować, bo jak do ściany gadać.

Martius_GW  2013-02-20 - 08:39

http://youtu.be/tB-aHsDAHmg A tu obejrzyj sobie późniejsze wywiady, bo widzę, żę nie wiesz wszystkiego i dużo rzeczy sobie dopowiadasz. Nie przetnie wszystkiego, jasne w końcu dyski nie mają nieskończonego miejsca, nawet na pierwszym trailerze Raiden przecina arbuza ale stół już jest nienaruszony. Kojima z początku chciał sam pracować nad nowym projektem a MGS5 powierzyć innej ekipie ale poźniej zdecydował, że zrobi odwrotnie bo nowym projekt nie miał być tak złożony jak mgs i nie chciał wywierać tak dużej presji. O ile pomysł przecinania mieli dobry to nie mogli sobie poradzić z jego określeniem co da się przeciąć i balansem między możliwością skradania się i akcjii. Kojima planował anulować projekt, ale wpadł na pomysł wykorzystania dobrych elemetów, pójścia bardziej w stronę akcji i wykorzystania innego studia wiec wybrał Platinum Games.

musial3211  2013-02-20 - 12:28

Czyli jednym słowem... Zjebał. A ty DB Mafia nie musisz sie powtarzać... i szczerze ci powiem ze w dupie mam Ground Zeroes, te cale przeskoki w czasie... i czekalem na Raidena ale takiego jak mial byc z poczatku a tutaj? Tyle kasy wydac za zwyklego slashera ktorego idzie przejsc w 5-6h? Metal Gear w 6h? Kupilem i zaluje, a tym ktorzy chca kupic to polecam czekac az cena spadnie. To jest moje zdanie wiec prosze cie grzecznie - Nie wpierdalaj sie i idz sobielepiej poogladaj anime badz pobaw figurkami z Dragon balla.

DB Mafia  2013-02-20 - 12:37

Tyle kasy wydac za zwyklego slashera ktorego idzie przejsc w 5-6h? Pierwsze nie jest aż taki zwykły. Po drugie ile Slasher ma trwać? Nie spotkałem jeszcze dłuższego. A przechodzenie na innym poziomie do długości gry się nie zalicza, bo jet to samo tylko po prostu trudniejsze :P. i szczerze ci powiem ze w dupie mam Ground Zeroes, i czekalem na Raidena ale takiego jak mial byc z poczatku a tutaj? Do tego jeżeli tak biegle śledziłeś wydarzenia z tą grą i ci się nie podobała po co ją w ogóle kupowałeś? Jakoś wcześnie twych narzekań nie było widać na forum podczas trailerów, targów czy po wyjściu Demka. A no właśnie było demko. mogłeś se pobrać i obadać sytuację.

musial3211  2013-02-24 - 01:46

No 5 dni po premierze a tutaj gra przeszła bez echa... jak wychodził DMC to wszędzie o nim było na stronie głównej itd. A o MGR:R Nic. Tak jak mówiłem gra średnia nie warta swej ceny

9.5

DB Mafia  2013-02-24 - 07:26

musial3211 - Bo Capcom srał promocjami, konkurasami i kolekcjami, aby wcisnąć ten shajs. Był nawet na forum konkurs cosplayowy, gdzie dawali Tableta. Konami nie musi robić tych zabiegów, bo mają lepszą produkcję. Po za tym MGR nie ukazał się na PC, a ich posiadaczy jest o wiele więcej niż konsolowców.

TobiAlex  2013-02-27 - 16:34

DB Mafia PCtowców może i jest więcej... ale więcej jest konsolowców niż PCtowców grających w gry (dużo ludzi ma PC a gra na konsolach). Co do reszty to masz rację.

Martius_GW  2013-02-27 - 16:54

No nie wiem, może ludzie grają bo Konami i Kojima Production nie rozpętali wojenki jak Crapacom i NT? Grę mam od poniedziałku ale może pare godziny dopiero zdążyłem pograć. Narazie wrażenia bardzo pozytywne plus świetny soundtrack.

7.0

panTicTac  2013-03-14 - 09:46

Miła odskocznia od poważniejszych ,,starszych braci" Miła sieka, ciekawa fabuła, CIĘCIA! hahh. i model zniszczeni, może trochę prymitywny, lecz dający sporo frajdy. Walki z Bossami to dla mnie lekkie przegięcie, nie jestem żadnym japońcem i nie uznaje takich numerów, że mój bohater skacze 100m w góre i zaczyna napier*!@ać ile wlezie, no troche to takie dziwne... są jeszcze różne bagi, raz mój Raiden wtopił się w ściane, a po pięciu sekundach znikł w teksturach. Są także różne głupie malkamenty w fabule, ale da się przeżyć. Spodziewałem się dużo gorszej gry, ale uzyskałem bardzo przyjemnego Shlashera, który potrafi naprawdę wciągnąć. --->

UzumakiRaiser  2014-03-16 - 10:35

Wiecie po co wychodzą takie gry ? Pseudo Prawdziwej gry ? Ponieważ wasza prawdziwa gra ma za mało fanów. W tym przypadku rozchodzi sie o mgs Ja tej seri nie grywalem gra jak gra, dla mnie. A po nowych czesciach widac ze ida w slady nowego SC:BL zeby nobek mogl pograc ale i zeby fan byl zadowolony w koncu to mgs. A takie gry jak ten slasher jest tylko po to zeby starsi fani mieli o czym dyskutowac znowu pojawia sie nazwa MGS a takich jak ja zeby ten tytul przyciagnal zeby fani slasherow uslyszeli ze to jest MGS. Prosta polityka. Fanów więcej lepsza kasa. Odcinanie kuponow ;D

MasaGratoR  2014-07-04 - 12:23

@UzumakiRaiser, naucz się czytać tytuły. Czy tam jest napisane "Metal Gear Solid"? Cały czas piszesz mgs, mgs (chociaż powinno być MGS), a to MGR!