Wiadomość gry na świecie 17 listopada 2014, 14:15

autor: Góral

Oceny GTA V na PS4 i XONE - Rockstar ulepszył grę niemal doskonałą

W Internecie pojawiły się pierwsze recenzje Grand Theft Auto V w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Niespodzianki nie ma żadnej - Rockstar stanęło na wysokości zadania, w znakomity sposób ulepszając jedną z najlepszych gier wideo.

Oceny GTA V na PS4 i XONE - Rockstar ulepszył grę niemal doskonałą - ilustracja #1

Grand Theft Auto V, jedna z najważniejszych gier ostatnich lat, jutro zadebiutuje w ulepszonej wersji na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. W Internecie pojawiły się już pierwsze recenzje tej produkcji i wynika z nich, że studio Rockstar po raz kolejny stanęło na wysokości zadania. Recenzenci wychwalają niemal wszystko – od znakomitej oprawy graficznej, przez świetny tryb FPP, którego nie znajdziemy w pierwotnej wersji na PlayStation 3 i Xboksa 360, aż po sam fakt, że studiu udało się w znakomity sposób ulepszyć tytuł przez wiele osób uznawany za jedno z najważniejszych dokonań w historii branży gier wideo. Wszystko to najlepiej podsumowują słowa Steve’a Hannleya z serwisu Hardcore Gamer, który stwierdził, że:

„Oryginalna wersja Grand Theft Auto V była ważnym osiągnięciem w dniu debiutu i jest nim także dziś, rok po premierze nowej generacji konsol. Jednak nowa wersja pozwoli kontynuować to dziedzictwo przez wiele lat.”

Wybrane recenzje Grand Theft Auto V:

Grand Theft Auto V zwiastun na premierę wersji na PS4 i XONE

Grand Theft Auto V zwiastun na premierę wersji na PS4 i XONE [1:01]

Grand Theft Auto V w skrócie:
  • Gatunek: sandbox akcji
  • Deweloper: Rockstar
  • Platformy sprzętowe: PS3, X360, PS4, XOne, PC
  • Data premiery: 17 września 2013 roku (PS3, X360), 18 listopada 2014 roku (PS4, XOne), 27 stycznia 2015 roku (PC)

Oprócz tego maksymalne oceny wystawił niemiecki, włoski i hiszpański Eurogamer oraz IGN Italia. Jak więc widać, do nowego / starego GTA V nie ma się w zasadzie o co przyczepić, chociaż kilku redaktorów zauważyło, że animacja potrafi chrupnąć przy większej zadymie.

Tak czy siak, Grand Theft Auto V na PlayStation 4 i Xboksa One to gra ocierająca się o ideał i zdecydowanie warto dać jej szansę, nawet jeżeli zaliczyło się już pierwotną edycję. Przypominam również, że 27 stycznia 2015 roku tytuł ukaże się na komputerach osobistych.

Komentarze Czytelników (25)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.11.2014 14:18
Bandi_90
77
Konsul

Nie lubie gta

17.11.2014 14:26
odpowiedz
manriusz
39
JestNasWielu

Kogo to obchodzi?Gra jest świetna.Nie chcesz, nie graj.

17.11.2014 14:26
odpowiedz
alchemiakr
34
Konsul

Na konsole jak gra wyjdzie to już zostanie taka sama jak w dniu premiery, natomiast wersja PC będzie dostawać tony mniejszych i większych modyfikacji.
Pozdrawiam

17.11.2014 14:44
odpowiedz
leokfc
30
Centurion

Ponoć Rockstar rozważa przyszłe edycje GTA pod kątem FPP. Jak się przyjmie w nowej odsłonie ten tryb to może tylko taki pozostanie i nie wszyscy by byli szczęśliwi

17.11.2014 14:44
odpowiedz
kaszanka9
76
Delbralstroperslerartor

manriusz [2]

Kogo to obchodzi?Gra jest świetna.Nie chcesz, nie graj.
A on nie lubi, tak samo, kogo obchodzi twój spis.

17.11.2014 14:49
odpowiedz
dominik12kow
2
Konsul

Dzieci sikacie już w gacie

17.11.2014 15:05
odpowiedz
Ogame_fan
81
Senator

W trybie fpp gra sie swietnie. W pojazdach nawet wlaczenie swiatel, czy wybrane radio sa przedstawione. Strzelanie z samochodu w trybie fpp tez jest bardzo wygodne. Ogolnie gra sie swietnie, a tryb fpp wprowadza calkiem inne wrazenia z rozgrywki.

Mam wrazenie ze jeden npc w GTA5 ma z 10 razy wiecej polygonow niz 10 npc w Unity.

Bardzo mi sie podoba wykorzystanie funkcji pada do PS4.

Elementy takie jak materialowe zadaszenia sa teraz animowane i poruszaja sie na wietrze. W grze jest efekt rozmycia - ktory mozna wylaczyc w opcjach.

17.11.2014 15:19
odpowiedz
pawel246
36
Centurion

Uwaga hejt leci! Pomimo gry w magazynie (2 sztuki) w neonecie nie chcieli mi jej dzisiaj sprzedać... Jutro jak wrócę o 15 to pewnie już nie będzie :/

17.11.2014 15:27
odpowiedz
JudgeHolden
20
Chorąży

@Góral --> "Oprócz tego maksymalne oceny wystawił niemiecki i włoski Eurogamer" -- skoro włoski, to dlaczego linkujesz do hiszpańskiego? -.- Tu masz link to włoskiego: http://www.eurogamer.it/articles/2014-11-17-grand-theft-auto-gta-5-ruba-scena-next-gen-recensione-review

17.11.2014 15:35
odpowiedz
Ravios
22
Pretorianin

alchemiark, jakbyś chciał gimbie wiedzieć, na konsole patche wychodzą równie intensywnie do PC, a więc lepiej zamiast w internecie głupoty wypisywać, idź się pszyry poucz.

17.11.2014 16:08
odpowiedz
zvr
52
Pretorianin

@JudgeHolden, dzięki śliczne, poprawione :)

17.11.2014 16:14
odpowiedz
Ogame_fan
81
Senator

Na konsole jak gra wyjdzie to już zostanie taka sama jak w dniu premiery, natomiast wersja PC będzie dostawać tony mniejszych i większych modyfikacji.
Pozdrawiam

Niekoniecznie, R* dodał sporo contentu w aktualizacjach. Samochodów ogólnie od premiery na past geny - do premiery PS4 dodali z 60. Do tego bronie i inne rzeczy.

Ja tam mody zazwyczaj sprawdzam chwilę przed premierą jakiegoś GTA na konsoli.

Czyli mody do 4 ogrywałem tak na prawdę dopiero przed premierą V.
90% to syf zamieniający skiny do aktualnie istniejących modeli. A te lepiej zapowiadające się mody nigdy nie wyszły w na tyle ostatecznej formie żeby spędzić przy nich więcej niż kilka chwil.

To nie jest The Elder Scrolls gdzie ludzie tworzą całe nowe mapy i scenariusze na setki godzin.

17.11.2014 16:18
odpowiedz
dominik12kow
2
Konsul

Ogame_fan a raczej freakman przestań trolować
ogame_,fan freak_man -przypadek -nie sądzę i na dodatek jesteś 1 użytkownikiem który potrafi go rozpoznać po 1 poście

17.11.2014 16:19
odpowiedz
Bezi2598
70
Legend

W grze jest efekt rozmycia - ktory mozna wylaczyc w opcjach.

Kolejny miły smaczek od Rockstara. Jak dla mnie to powinna się taka opcja pojawiać w większej ilości gier na konsole. Niektórzy, w tym ja po prostu nie lubią wszelkich bloomów i efektów rozmycia.

Co wy tak z tymi modami do GTA? Przecież większość to cienizna. Ta seria słabo się nadaje na mody.

17.11.2014 16:37
odpowiedz
pawel246
36
Centurion

Dominik12kow 1. Twoja wypowiedź jest niezrozumiała 2. Piszesz o tym, ze Ogame_fan jest tak na prawdę freak_man, który konto założył rok temu, a Ogame w 2008. Twoja teza jest bezpodstawna i właśnie została obalona :P

17.11.2014 16:44
odpowiedz
kaz.hirai@sonywwe.jp
0
Centurion

Na konsole jak gra wyjdzie to już zostanie taka sama jak w dniu premiery, natomiast wersja PC będzie dostawać tony mniejszych i większych modyfikacji.
Witam
Po co ci te mody jak nie masz nawet gry ?

17.11.2014 16:47
odpowiedz
.:Jj:.
92
 No Medicine For Regret 

Co wy tak z tymi modami do GTA? Przecież większość to cienizna. Ta seria słabo się nadaje na mody.

Tego typu gry świetnie się nadają pod mody, ale nie wszystkie.
Tak jak w RTSach królują nowe mapy, jednostki, reskiny- tak w grach z otwartym światem nowe bronie, pojazdy, zmiana balansu, zmiany w modelach i teksturach.

17.11.2014 16:48
odpowiedz
lordpilot
129
Senator

Niekoniecznie, R* dodał sporo contentu w aktualizacjach. Samochodów ogólnie od premiery na past geny - do premiery PS4 dodali z 60. Do tego bronie i inne rzeczy.

Zacznijmy od tego, że R* przede wszystkim dał edytor, nawet w wersji na past geny :). Na X360/PS3 jest on siłą rzeczy ograniczony, ale nawet na te platformy wyszło sporo contentu od community :)

Na Xone/PS4/PC to ludzie cuda będą robić :). Mam nadzieję, że (w związku z edytorem - na nextgenach zapewne podrasowanym) do V powstaną lepsze mody niż ta cienizna, która wyszła do IV części. Wtedy nawet wersje PC będzie można dokupić do kompletu po kilku przecenach, jak już się ogra na PS4 :).

Swoją drogą R* to mistrzowie - ograłem V już tip-top na X360, a tutaj, ja stary koń tak się nahajpowałem, że nie ma bata, żebym nie kupił bundla PS4 + GTA V :).

17.11.2014 16:50
odpowiedz
Bezi2598
70
Legend

Tego typu gry świetnie się nadają pod mody

No to teraz sobie porównaj takiego Skyrima z takim GTA IV. Do czwórki wyszły same mody pierdoły. Różnica jest taka, że Skyrima sobie jeszcze raz zainstalujesz, bo wyszły nowe mody, a stare mają nowe wersje, a do czwórki nie wrócisz z powodu modów bo nic ciekawego tam nie ma. Mody to mało znaczący dodatek do tej serii.

Edytor do piątki? Przed premierą gry na stare konsole zapowiadali to jako narzędzie z nieograniczonymi wręcz możliwościami, a wyszło tak sobie. Z tego co wiem to żadnych znaczących zmian nie zrobili do nowych wersji konsol i PC.

Mody mają raczej mało wspólnego z edytorem. W edytorze mogą co najwyżej powstać nowe mapki do deathmatchy i wyścigów, ale modów tam nie zobaczysz.

17.11.2014 17:33
odpowiedz
mer1992
13
Pretorianin

Edytor jest do map do multika, a nie do robienia modów. Mody do gta to zazwyczaj zamiana tekstur postaci i nowe samochody, czyli bez szaleństw. Ostatni sensowny mod do gta to był samp.

17.11.2014 19:35
odpowiedz
dj_sasek
72
Freelancer

Ok rozumiem, że gra jest wielka, posiada dobre Online i dobrego singla oraz ciekawy i żyjący otwarty świat. Ale, żeby mieć 10/10 i być grą doskonałą to musieliby wyeliminować bugi. Poza tym żadna gra nie zasługuje na 10. Nie ma gier idealnych. Do doskonałości można co najwyżej dążyć. Gamespot i US Gamer wystawili najbardziej adekwatną ocenę.

17.11.2014 20:49
odpowiedz
BOLOYOO
74
Generał

GTA V to gra kompletna i jak najbardziej zasługuje na dychę. Nie ma i nie będzie gry idealnej bo to jest niewykonalne.

17.11.2014 23:03
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
129
VR Evangelist

To teraz gry typu FarCry maja konkurenta dzieki tylko zmianie kamery :].

17.11.2014 23:46
odpowiedz
jakhis
16
Pretorianin

Przekonamy się niedługo czy rzeczywiście taka doskonała;) Bo to że jest co najmniej dobra to wiem:P

20.11.2014 19:08
odpowiedz
UzumakiRaiser
35
Centurion

Mody w gta sa i iv mialy za zadanie glownie poprawic txt i jakosc grafiki. Byly tez mody z mapami, mody zombie i to calkiem dobre etc, mody na samochody bo niestety te byly kiepskie a ja wole jezdzic oryginalnymi wozami niz jakimis turismo czy innymi tylko stylizowanymi na realnych wozach... V bedzie miala piekna grafike wiec mody nie beda potrzebne na txt czy cos ale autka do singla chetnie bym przykleil javascript:checkValues();

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze