Mount & Blade II: Bannerlord - nowy filmik prezentuje możliwości silnika graficznego i edytora

Studio TaleWorlds Entertainment udostępniło nowy materiał video z gry Mount & Blade II: Bannerlord, który pokazuje możliwości silnika graficznego i edytora.

Adrian Werner

Liczna grupa graczy z zapartym tchem wyczekuje gry Mount & Blade II: Bannerlord, ale jej twórcy, czyli ludzie ze studia TaleWorlds Entertainment, do tej pory wyjątkowo ostrożnie wypuszczają informacje na temat tego projektu. Dlatego fanów serii zainteresować powinien udostępniony właśnie nowy materiał video. Materiał trwa prawie pięć minut i nie zawiera niestety żadnych dłuższych fragmentów rozgrywki. Pokazuje za to możliwości silnika graficznego. Jest to autorska technologia zespołu, opracowana specjalnie z myślą o nietypowych potrzebach tego cyklu i ułatwi życie nie tylko samym deweloperom, ale również fanom tworzącym modyfikacje. Zaprezentowano także potężne narzędzia, jakimi dysponować będzie edytor.

Silnik nie tylko zaoferuje wyższy poziom detali, ale również nowy system animacji i znacznie większe mapy. Ponadto całość zaprojektowano z myślą o szybkim tworzeniu zawartości cechującej się wysoką jakością wykonania. Przykładowo, edytor będzie w stanie losowo generować realistycznie pofałdowane tereny, jak również łatwo importować różnorodne materiały, a wszystko to można będzie potem ręcznie modyfikować nie opuszczając aplikacji. Takie rozwiązania mają sprawić, że w krótkim czasie możliwe będzie opracowanie bardzo szczegółowych i realistycznych map, w czym dodatkowo pomoże potężny system pogodowy.

Mount & Blade II: Bannerlord - nowy filmik prezentuje możliwości silnika graficznego i edytora - ilustracja #1

Moderów ucieszy też elastyczny interfejs narzędzi, którego elementy będzie można dowolnie dopasować do własnych potrzeb, w tym pracy na kilku monitorach. Dużym ulepszeniem powinien okazać się także system nakładania roślinności na mapie, w ramach którego użytkownicy będą mogli myszką „malować” trawę i inne elementy flory na teksturach oraz modelach podłoża, a potem w łatwy sposób kontrolować cechy tych obiektów, takie np. jak gęstość. Ciekawie zapowiada się także moduł teselacji, który wyłączy ten efekt w miejscach niewidocznych dla gracza, co zmniejszy zapotrzebowanie ma moc obliczeniową.

Wszystko to prezentuje się bardzo obiecująco. Seria Mount & Blade posiada jedną z najlepszych i najbardziej aktywnych obecnie społeczności moderskich. Regularnie wychodzą potężne i dopracowane projekty, a fani potrafią wyprawiać ze starą już technologią istne cuda. Nie możemy się więc doczekać, aby zobaczyć co będą potrafili wycisnąć z nowego silnika.

Przypomnijmy na koniec, że Mount & Blade II: Bannerlord powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i na razie nie wiadomo kiedy nastąpi premiera gry.

  1. Mount & Blade II: Bannerlord – oficjalna strona gry
Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 25 października 2022

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

7.7

Gracze

8.8

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
  • TaleWorlds
  • PC
Podobało się?

3

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-11-20
01:00

zanonimizowany881864 Generał

@up Frytki xD

Komentarz: zanonimizowany881864
2014-10-26
22:11

zanonimizowany1040691 Konsul

To o czym właśnie mówisz, to modyfikacje, które miały modyfikacje w sobie. Każda modyfikacja miała w sobie zupełnie to samo poza tymi innymi uniwersami. Ale z drugiej strony, co innego miałoby się tam znaleźć?

Komentarz: zanonimizowany1040691
2014-10-26
22:08

Bezi2598 Legend

Ja bym właśnie chciał jeszcze większego wsparcia dla modów. Bo do Warbanda to większość modów wyglądało podobnie, rozwijały politykę, ekonomię, dyplomację, rozwój królestwa itd. tylko każdy był osadzony w innej epoce, w innych klimatach, chciałbym czegoś więcej. W takim Skyrimie to co można zrobić z modami to się w głowie nie mieści.

Komentarz: Bezi2598
2014-10-26
21:59

zanonimizowany1040691 Konsul

Ja liczę, że w Bannerlord zainspirują się modyfikacjami do Warbanda i pójdą nawet o krok dalej, żeby modyfikacje na nowo nie wyglądały tak samo, a wprowadzały jakiś faktyczny postęp lub oferowały tylko jakieś uniwersa. Tak to chyba rozwiniętą politykę chciałbym zobaczyć najbardziej. Taki może trochę delikatny skok w stronę Crusader Kings.

Komentarz: zanonimizowany1040691
2014-10-26
20:28

zanonimizowany881864 Generał

Jak dla mnie nie powinno sie porównywać kingdoma do m&b z różnych przyczyn :)
Jeden jest robiony fabularnie bez takich wielkich pojedynków z werbowaniem armi itp dyplo polityki .
Do tego kingdom bez modow i z platnymi dodatkami żeby dalej móc przejsc i za długi moim zdaniem nie bd . A bannerworld z modami nigdy się nie znudzi nawet teraz warband mi się nie znudził ale tyle razy próbowałem zjednoczyć całą calradie w tylu modach ze maxymalnie przejałem trochę więcej niż połowe map zawsze lecz co mi po tym właśnie że byłem władcą królestwa a tego czuć nie było mam nadzieje że bannerworld to poprawi i postacie zaczną mówić :)

Komentarz: zanonimizowany881864

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl