Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 maja 2012, 12:11

autor: Adrian Werner

Call of Duty: Black Ops II z ulepszonym silnikiem i wsparciem dla DirectX 11

Studio Treyarch nie przestaje wypuszczać nowych wiadomości na temat Call of Duty: Black Ops II. Tym razem dowiedzieliśmy się jakich ulepszeń możemy się spodziewać w kwestii oprawy graficznej.

Call of Duty: Black Ops II z ulepszonym silnikiem i wsparciem dla DirectX 11 - ilustracja #1

Ostatnie kilkadziesiąt godzin upłynęło pod znakiem Call of Duty: Black Ops II. Autorzy ujawnili datę premiery a my obejrzeliśmy zwiastun i poznaliśmy pierwsze konkrety. Natomiast teraz dowiedzieliśmy się sporo na temat zmian, jakie zajdą w grafice.

Call of Duty: Black Ops II zaoferuje mocno ulepszony silnik, który wykorzysta DirectX 11. W zespole produkcyjnym istnieje oddzielna grupa, której zadaniem jest jedynie wynajdywanie sposobów na wyciśnięcie z tej technologii ostatnich soków, zarówno na konsolach, jak i pecetach. Autorzy chwalą się m.in. wprowadzeniem techniki reveal mapping, która ma w atrakcyjny sposób łączyć nałożone na siebie tekstury. Przykładowo, teraz tekstura piasku na skałach będzie wyglądała bardziej realistycznie i stworzy wrażenie, że ziarenka wypełniają szczeliny pomiędzy kamieniami. Poprawiono też efekty HDR i system cieni. Jednocześnie podstawowym priorytetem dla Treyarch jest wciąż uzyskanie 60 klatek na sekundę.

Mapy w trybie multiplayer mają zawierać więcej łatwych do zidentyfikowania obiektów. Przykładowo, na osadzonym w Los Angeles poziomie Aftermatch znajdziemy m.in. kawiarnię oraz hotel. Ma to ułatwić koordynację działań pomiędzy graczami należącymi do jednej drużyny. Sporo uwagi twórcy poświęcają kwestii mechanizmów zapobiegających oszustwom. Treyarch nie ograniczy się do rozwiązań opracowanych przez inne firmy i zaoferuje też własne zabezpieczenia przez cheaterami. Niestety, nie ma planów przeprowadzenia beta testów przed premierą.

Call of Duty: Black Ops II z ulepszonym silnikiem i wsparciem dla DirectX 11 - ilustracja #2
W sesjach motion capture wykorzystano konie.

Niestety, autorzy nie są jeszcze gotowi potwierdzić obecności lub braku wielu innych typowo pecetowych funkcji. Nie wiadomo więc czy pojawi się wsparcie dla dedykowanych serwerów. Twórcy podkreślają, że obecne one były w pierwszej część Black Ops, więc studio posiada potrzebną strukturę sieciową, ale ostateczna decyzja w tej kwestii nie została jeszcze podjęta. Podobnie ma się sprawa ze opcją rozgrywki przez LAN.

Call of Duty: Black Ops II zostanie wydany 13 listopada tego roku na pecetach i konsolach.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej