Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2011, 10:16

autor: Adrian Werner

Fable III - zmiany w wersji pecetowej

Od dnia premiery pecetowej wersji Fable III dzieli nas już tylko trochę ponad miesiąc. Okazuje się, że edycja komputerowa w kilku ważnych punktach będzie się znacząco różniła od konsolowego pierwowzoru.

Od dnia premiery pecetowej wersji Fable III dzieli nas już tylko trochę ponad miesiąc. Okazuje się, że edycja komputerowa w kilku ważnych punktach będzie się znacząco różniła od konsolowego pierwowzoru.

Fable III - zmiany w wersji pecetowej - ilustracja #1

Jedną z głównych wad gry studia LionHead był wyjątkowo niski poziom trudności. Przez większość kampanii trzeba było się solidnie natrudzić, by zginąć. Twórcy wzięli sobie krytykę do serca i dlatego w wersji pecetowej dostaniemy tryb hardcore, w którym o śmierć bohatera będzie całkiem łatwo. Duża w tym zasługa mocno ulepszonej sztucznej inteligencji przeciwników. Są oni teraz bardziej skuteczni i szybciej reagują na nasze poczynania. Ponadto usunięto auto-regenerację zdrowia. Tym razem, by uleczyć nasze rany konieczne będzie korzystanie z eliksirów i prowiantu. Oczywiście, mniej ambitni gracze wciąż dostaną możliwość skorzystania z niższych poziomów trudności.

Twórcy starają się, by pecetowe Fable III nie sprawiało wrażenia gry na szybko przekonwertowanej z konsoli. Interfejs zostanie zatem odpowiednio dostosowany do myszki i klawiatury. Zadbano też o tak małe, ale jakże istotne detale, jak obecność kursora w menu gry. Niby drobnostka, ale w wielu współczesnych produkcjach o tym zapomniano.

Fable III - zmiany w wersji pecetowej - ilustracja #2

Oczywiście poprawiono również sporo błędów, przeoczonych przez zespół produkcyjny w przypadku edycji na Xboksa 360. Od pewnego czasu wiemy też, że grafika w wersji pecetowej zostanie odpowiednio ulepszona i pojawi się także opcja wyświetlania jej w 3D. Warto przypomnieć, że kilka tygodni temu poznaliśmy wymagania sprzętowe gry. Sporym zaskoczeniem był fakt, że Fable III ruszy także na komputerach z systemem Windows XP.

Trzeba przyznać, że pecetowa edycja zapowiada się całkiem obiecująco. Poprawiono sporo niedociągnięć wersji konsolowej i włożono sporo wysiłku w dopasowanie całości do potrzeb graczy komputerowych. Microsoftu nie ukrywa, że chce z pompą powrócić na rynek pecetowy i wszystko wskazuje na to, że Fable III będzie udanym pierwszym krokiem ku realizacji tych planów.

Najnowsze dzieło zespołu LionHead zadebiutuje na rynku amerykańskim 17 maja tego roku. Europejczycy poczekają natomiast o dwa dni dłużej, czyli do 19 maja. W naszym kraju gra wydana zostanie w wersji z polskimi napisami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej