Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 18 października 2022, 15:15

Pierwszy iPhone sprzedany za niemal 200 tys. złotych

Mimo iż od premiery pierwszego iPhone’a minęło 15 lat, nadal istnieją egzemplarze, które nawet nie zostały rozpakowane. Właśnie takie urządzenie sprzedało się na aukcji za niemal 40 tys. dolarów.

Źrodło fot. Mathieu Improvisato / Unsplash
i
W SKRÓCIE:
  • iPhone pierwszej generacji w stanie fabrycznym, z folią na pudełku, został sprzedany za niemal 40 tys. dolarów.

Urządzenia Apple na pewno nie należą do tanich. Wystarczy wspomnieć o smyczy do słuchawek AirPods za 69 zł czy ściereczce do ekranu iPhone za 99 zł. Wszystko wskazuje na to, że z czasem mogą nawet zyskać na wartości. Tak się stało z pewnym wiekowym egzemplarzem iPhone’a, który w stanie fabrycznym, nawet nierozpakowany, został sprzedany za 39 339,60 dolarów (192 394 złotych).

Pierwszy iPhone sprzedany za 39 tys. dolarów

Taką wartość osiągnęła licytacja, w której przedmiotem był oryginalny iPhone pierwszej generacji z 2007 roku w wersji z 8 GB pamięci. Jego opakowanie nadal było owinięte w folię. Poprzedni właściciel kupił go za 599 dolarów, więc jego zysk można określić na 38 740 dolarów.

Pierwszy iPhone sprzedany za niemal 200 tys. złotych - ilustracja #1
Zdjęcie przedmiotu aukcji. Źródło: LCG Auctions

Nabywca uboższy o niemal 40 tys. dolarów zyskał urządzenie w stanie idealnym, choć z kondycją akumulatora może być różnie. Dla technologii litowo-jonowej kilkanaście lat leżakowania bez widoku ładowarki może być katastrofalne w skutkach. Jak widać, nie wpływa to jednak na wartość kolekcjonerską urządzenia – ta wydaje się tylko rosnąć wraz z upływem czasu.

Premiera pierwszego iPhone’a była dla smartfonów wielkim krokiem milowym. Wtedy świat przekonał się, że inteligentny telefon nie musi być opasłym urządzeniem z rysikiem i uginającym się ekranem, trudnym w obsłudze i przeznaczonym tylko dla specjalistów i biznesmenów.

Najnowsze iPhone’y znajdziesz na Allegro

iPhone

Długo wyczekiwany iPhone pierwszej generacji pojawił się w 2007 roku. W ten sposób firma Apple dołączyła do grona producentów urządzeń telekomunikacyjnych, a zarazem została pionierem wielu rozwiązań stosowanych w dzisiejszych smartfonach. Pierwszy iPhone miał ekran o rozdzielczości 320 x 480 pikseli i przekątnej 3,5 cala. Wyświetlacz posiadał nowatorską wtedy technologię dotyku pojemnościowego, a także pokrycie szkłem odpornym na zarysowania. Moc obliczeniową iPhone’owi zapewniał procesor Samsung S5L8900 o taktowaniu 412 Mhz wraz z układem graficznym PowerVR MBX. Urządzenie występowało w wersjach z 4, 8 i 16 GB pamięci wewnętrznej. Niestety próżno w nim szukać sklepu z aplikacjami czy chociażby technologii GPS – to jeszcze nie te czasy.

Pierwszy iPhone sprzedany za niemal 200 tys. złotych - ilustracja #2

Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTubetvtech, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

więcej