
Już jutro do sklepów oficjalnie trafi Avowed, czyli nowe RPG od studia Obsidian, które w ciągu kilku pierwszych dni wczesnego dostępu zdołało zebrać pozytywne opinie, choć nie uniknęło przy tym paru słów krytyki (dotyczących między innymi nieudanej lokalizacji na języki obce). Wiele może się jeszcze zmienić do momentu premiery dla wszystkich, niemniej redditowa społeczność już teraz wrze od dyskusji – chociażby na temat udanych mechanik.
Lore świata na wyciągnięcie ręki
Jednym z elementów, na który gracze zwrócili uwagę podczas weekendu wczesnego dostępu była możliwość rozwinięcia kodeksu świata przedstawionego z poziomu dialogu, bez konieczności wychodzenia do menu. Gracz zainteresowany wspomnianym podczas rozmowy pojęciem może dowiedzieć się więcej na jego temat, klikając zaznaczone zagadnienie.
Mechanika była wykorzystywana już przez takie gry jak Pillars of Eternity z 2015 roku (czyli tytuł z tego samego uniwersum, w którym toczy się akcja Avowed) czy Pathfinder: Wrath of the Rightous. Większość produkcji cRPG ogranicza jednak kodeks do ukrytej zakładki, która choć stanowi cenne źródło informacji na temat lore, nie zawsze jest odwiedzana przez graczy – dlatego komentujący doceniają taki powiew świeżości.
Encyklopedia wpleciona w dialog była jednym z moich ulubionych aspektów innych gier z serii PoE i cieszę się, że trafiła też tutaj. Chciałbym, żeby więcej gier tak robiło.
Szczerze to każda gra powinna mieć coś takiego. Wolałbym dostać najpierw świetną historię, wolną od typowego wrzucania wszystkich informacji na raz, a dopiero później móc doczytać więcej na temat tematu, gdybym chciał lub tego potrzebował.
Niektórzy komentujący zaznaczają, że Avowed powraca tym samym do korzeni starych gier od Bethesdy oraz tytułów RPG, które zasłynęły z dużych ścian tekstu skrytych za jednym kliknięciem. Takie rozwiązanie może rzeczywiście pozytywnie wpłynąć na studio Obsidian, planujące utrzymać się na rynku gamingowym przez kolejne stulecie.
Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez
Konsekwencje jednego zadania z Cyberpunka 2077 wyszły na jaw dopiero po pewnym czasie i w zależności od podjętej decyzji, mogą być drastyczne w skutkach, ale mało zdaje sobie z tego sprawę.
Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gier
W jakich barwach maluje się przyszłość BioWare? Sądząc po ostatniej wypowiedzi Marka Darrah – w dość jednolitych.
„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gierAktorka grająca Karlach w Baldur's Gate 3 wie, jakie fanfiki z jej postacią tworzą gracze i przyznaje, że woli ich nie czytać
W sieci istnieją tysiące fanfików i nic dziwnego, że aktorzy wiedzą o ich istnieniu. Prawdziwe pytanie brzmi jednak, co robią z tą wiedzą?
Aktorka grająca Karlach w Baldur's Gate 3 wie, jakie fanfiki z jej postacią tworzą gracze i przyznaje, że woli ich nie czytać