Twórcy Dragon Age Veilguard zorganizowali AMA, niestety pominęli większość topowych pytań fanów

Myśleliście, że sesja pytań i odpowiedzi rozwieje wątpliwości na temat „czwórki”? BioWare wyszło naprzeciw oczekiwaniom, pomijając niewygodne kwestie.

Twórcy Dragon Age Veilguard zorganizowali AMA, niestety pominęli większość topowych pytań fanów
Źródło fot. BioWare
i

Wraz z czwartą aktualizacją do Dragon Age: Straży Zasłony oraz publikacją oficjalnych statystyk decyzji graczy, BioWare zorganizowało redditową sesję pytań i odpowiedzi. Biorąc pod uwagę krytykę, z jaką spotkała się czwarta odsłona smoczej serii, dla fanów była to idealna okazja do rozwiania wszelkich wątpliwości bądź wyjaśnienia niektórych kwestii – takich jak losy południa Thedas czy pewne „braki” w relacjach z towarzyszami.

John Epler i Corinne Busche nie mogli oczywiście odpowiedzieć na wszystkie pytania; wydawać by się jednak mogło, że te najbardziej upvote’owane nie przejdą bez echa. Jak widać, rzeczywistość jest nieco inna.

Pytania są, ale odpowiedzi zabrakło

Przeprowadzona 4 grudnia sesja AMA zebrała dziesiątki pytań od fanów, przy czym nie wszystkie zaliczały się do wygodnych. Wśród najczęściej przytaczanych rozważań znalazły się chociażby luki fabularne (zwłaszcza w porównaniu z poprzednimi odsłonami) czy kwestia przyszłych aktualizacji, które mogłyby część tych dziur załatać. Epler i Busche odpowiedzieli na część z tych wątków, choć nie na wszystkie.

Przeglądając forum nie trudno zauważyć, że twórcy pominęli najbardziej upvote’owane pytania, które nierzadko były także najbardziej złożone. Takim tematem była dla przykładu religijność oraz uprzedzenia mieszkańców Thedas, które zostały całkowicie spłycone w „czwórce”. Gracze chcieli wiedzieć, czy takie uproszczenie wątku było planowane – zwłaszcza kiedy elfi panteon stanowi istotny element fabuły.

Równie często pomijano sprawę przyszłych aktualizacji do Straży Zasłony, które mogłyby naprawić przynajmniej część najbardziej krytykowanych elementów. Fani dopytywali między innymi o powrót złotego bryłkowca (znanego z dodatku do Inkwizycji) oraz urozmaicenie niespełniających oczekiwań romansów, podobnie jak to miało miejsce w Baldur’s Gate 3 i Cyberpunku 2077. Bez echa pozostało także „sekretne” zakończenie ujawniające, że za wydarzeniami w Thedas stoi organizacja znana jako Egzekutorzy. Gracze byli ciekawi, czy pomysł na taki zwrot akcji powstał z inicjatywy Davida Gaidera, który opuścił BioWare krótko po premierze Inkwizycji.

Jednocześnie zarówno Epler, jak i Busche nie mieli problemu z odpowiadaniem na pytania o znacznie mniejszej liczbie przysłowiowych „lajków”. To właśnie dzięki nim dowiedzieliśmy się, że być może powstanie trzeci tom World of Thedas, a wśród prawie wyciętych elementów znalazły się tryb fotograficzny i transmog.

„To wszystko wina Johna Eplera”

Z drugiej strony ciężko stwierdzić, czy odpowiedzi na bardziej kompleksowe problemy byłyby dla fanów satysfakcjonujące. Pracownicy BioWare rzeczywiście wypowiedzieli się pod kilkoma z nich, starając się poniekąd wyminąć temat bądź (w najgorszym przypadku) całkowicie pomijając elementy istniejące w rozgrywce.

Idealnym przykładem jest tutaj stan południowego Thedas, służący za narzędzie do pominięcia co najmniej części wyborów z poprzednich gier. W odpowiedzi na pytania dotyczące złożoności politycznej świata bądź dawnych decyzji, John Epler nawiązuje do zmian w balansie władzy, będących skutkiem konfliktu z bogami.

To, co zadziałało w Straży Zasłony niekoniecznie zadziała w przyszłości. Biorąc pod uwagę stan, w jakim pozostawiono Thedas, balans władzy dramatycznie się zmienił. Południe cierpi, a Północ nie radzi sobie wiele lepiej. Nawet ci, którzy zapomnieli o dawnych uprzedzeniach i odłożyli na bok różnice w imię pokonania bogów mierzą się teraz z innym światem niż ten, w którym rozpoczęli bitwę.

- John Epler

Epler próbował przy okazji wyjaśnić sprawę zaginionych wyznawców Solasa, stwierdzając że Wilk powrócił do bycia samotnikiem „gdzieś pomiędzy Tresspasserem a Strażą Zasłony”. W końcu nigdy nie lubił być przywódcą i dlatego nie potrzebuje elfów, które opuściły swoje osady w ostatnim slajdzie zakończenia do DLC. Niezadowolenie fanów jest tutaj jak najbardziej oczywiste.

Ludzie lubią obwiniać EA, co jest zrozumiałe, ale jednocześnie nie potrafią przyznać, że BioWare to kiepskie studio prowadzone przez osoby, których nie obchodzi praca poprzednich zespołów i które wykorzystują truchło Dragon Age’a oraz Mass Effecta dla łatwego zdobycia uwagi.

- guhguhgwa

Przy okazji jeszcze niektórzy fani krytykują podejście Eplera i Busche do towarzyszy. Ich zdaniem, ograniczone interakcje są efektem wyboru między długimi konwersacjami na wzór Inkwizycji a ożywieniem Latarni, w której postacie regularnie odwiedzają się nawzajem. Szczególnie skrytykowano tutaj Corinne, która – jak twierdzą gracze – nie potrafiła odpowiedzieć na pytanie związane z Lucanisem.

Przepraszam, ale całe to gadanie, że Mściwość idzie czytać książkę, kiedy Lucanis i Rook są razem brzmi tragicznie. [Lucanis i Mściwość] są ze sobą złączeni. Jeżeli opętanie rzeczywiście nie ma aż tak dużego znaczenia, to nie byłoby nawracającym punktem w poprzednich grach.

- melanie

Przepraszam Anders, powinieneś poprosić Justyniana o poczytanie książki zamiast pozwolenia mu na wysadzenie Zakonu. Cholera, powinniśmy mu to powiedzieć.

- yaevampp

Koniec końców, wygląda na to że sesja AMA sprowadziła na BioWare więcej wątpliwości niż przed jej zorganizowaniem. Biorąc pod uwagę pominięcie najbardziej wymagających pytań, mało kto wierzy, że twórcy Straży Zasłony jakkolwiek odniosą się do niewytłumaczonych problemów – tak samo umarły wszelkie nadzieje na fabularny patch.

Więcej na temat:   cRPG   Różności

Jedna z opowieści o Wiedźminie Sapkowskiego doczeka się adaptacji na silniku Dzikiego Gonu. Twórca podzielił się materiałami

Chcielibyście przeżyć historie z kart opowieści na ekranie? Nic straconego. Dzięki pewnemu moderowi już wkrótce będzie to możliwe.

Jedna z opowieści o Wiedźminie Sapkowskiego doczeka się adaptacji na silniku Dzikiego Gonu. Twórca podzielił się materiałami

Patch 8 do Baldur's Gate 3 wprowadzi całą masę nowych dialogów jeśli tylko zdecydujecie się na grę nowymi podklasami

Do Baldur’s Gate 3 trafi aż 12 nowych podklas, a każda z nich dostanie unikalne kwestie dialogowe. Nowa zawartość zmierza w Patchu 8, a społeczność dzieli się swoimi odkryciami.

Patch 8 do Baldur's Gate 3 wprowadzi całą masę nowych dialogów jeśli tylko zdecydujecie się na grę nowymi podklasami

Jeden element pierwszego Wiedźmina zachwyca graczy nawet dziś. Fani liczą, że remake będzie w stanie go zachować

Wszyscy fani zgodnie przyznają, że deweloperzy powinni wrócić do korzeni Wiedźmina, bez których remake „jedynki” nie będzie w stanie oddać ducha oryginału.

Jeden element pierwszego Wiedźmina zachwyca graczy nawet dziś. Fani liczą, że remake będzie w stanie go zachować