
UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY DO GRY DRAGON AGE: STRAŻ ZASŁONY
Kilka dni temu minął miesiąc od premiery Dragon Age: Straży Zasłony, co stanowi idealną okazję do podsumowania najważniejszych decyzji graczy. BioWare już wcześniej podzieliło się pierwszymi statystykami, dotyczącymi w dużej mierze kreacji postaci głównego bohatera – teraz nadszedł czas na warstwę fabularną.
Wbrew pozorom wybory ogółu różnią się od tych dokonanych przez najbardziej zaangażowaną fanowską społeczność. Część porządnie zaskoczyła internautów, którzy nie dowierzają w taki obrót spraw.
Fandom nie przewidział takiego obrotu spraw
Najświeższe statystyki zostały opublikowane za pośrednictwem oficjalnego Twittera/X gry i dotyczą w dużej mierze ważnych wyborów fabularnych oraz kulminacji misji towarzyszy. Wbrew pozorom, nie wszystkie wyniki pokrywają się z powszechnymi dyskusjami w społeczności, czego przykładem jest chociażby kwestia romansów.
Według BioWare, najczęstszymi obiektami westchnień Rooka są Neve, Lucanis oraz Taash, co jest zaprzeczeniem przytoczonej wcześniej fanowskiej sondy – Łowcu Fortuny zajmowału przecież ostatnie miejsca, podczas gdy na podium królowali Emmrich i Davrin. Tymczasem zarówno Szary Strażnik, jak i nekromanta wylądowali na samym spodzie drabinki, ku zaskoczeniu tłumu.
Statystyki romansowe po raz kolejny pokazują, że fandom DA/BioWare online niekoniecznie oznacza większość graczy. Przeglądając internetowe dyskusje można sądzić, że Emmrich lub Davrin będą w topce romansów, a Taash znajdzie się na końcu listy. Tymczasem ma trzecie miejsce, a Emmrich i Davrin są w ostatniej dwójce.
Apropo Emmricha, oceniam każdego, kto zmienił go w lisza.
Davrin i Emmrich jako dwójka najmniej popularnych romansów… Ogromna tragedia dla osób, które ich nie wybrały. Ale nie dziwi mnie to, skoro 50 procent graczy nawet nie pogłaskało Assana.
Z podobnym zaskoczeniem spotkała się kwestia zakończenia wątku Solasa. Jak się okazuje, 72 procent graczy postawiło na jego odkupienie, co samo w sobie wymagało spełnienia kilku warunków (w tym przejścia całego pobocznego wątku na Rozdrożach). Jeden z graczy zobrazował różnice w podejściu na przykładzie znajomego spoza społeczności.
Mój brat, który nigdy nie grał w poprzednie gry z serii wybrał opcję z odkupieniem, ponieważ jego zdaniem miała ona najwięcej sensu narracyjnie. Kiedy wyjaśniłem, co dzieje się w Inkwizycji i jak wygląda zdradzenie nas, uznał że oszukanie Solasa brzmi w tym kontekście logiczniej.
„Zbyt wielu z was jest potworami za niezrobienie tych rzeczy”
Oczywiście nie tylko wielkie wybory mają znaczenie. BioWare zadbało o umieszczenie mniejszych (acz równie ważnych!) statystyk, takich jak wieści, ilu graczy pogłaskało Assana bądź zagrało ze szkieletem Manfredem w „kamień, papier, nożyce”. Wbrew pozorom, liczby wcale nie są tak obiecujące, jak można by się spodziewać.
Okazuje się, że zaledwie połowa populacji graczy udzieliła gryfowi jakichkolwiek pieszczot, a pupil Emmricha został zignorowany przez aż 69 procent osób. Wina może leżeć tutaj w specyficznym położeniu szkieleta, na ogół oddalonego od reszty obiektów odwiedzanych przez Rooka w Latarni.
Manfred byłby wyżej w statystykach, gdyby nie wepchnięto go w kąt. Ustawcie go obok warsztatu, a wyniki wskoczą na 80 procent.
Na szczęście nie wszystkie decyzje całkowicie różnią się od fandomowego podejścia. Uniwersalnym doświadczeniem dla większości, także internetowej, jest chociażby uderzenie Pierwszego Strażnika w twarz, czego dokonało aż 64 procent graczy. Z kolei decyzja o ocaleniu Minratusu bądź Treviso przedstawia niemalże idealny podział, udowadniając że oba miasta mają swoich zwolenników.
Straż Zasłony tymczasem otrzymała niedawno czwartą aktualizację, wprowadzającą do gry kultową zbroję Hawke’a z „dwójki”. BioWare udostępniło przy tej okazji darmowy kreator postaci, pozwalający przetestować jego możliwości przed zdecydowaniem się na zakup całości.
Night City z Cyberpunka jest jeszcze gorszym miejscem w 2079 roku. Małe detale z zakończenia dodatku wiele mówią
Jak zmieniło się Night City po upływie dwóch lat? Zakończenie Phantom Liberty może uczynić miasto jeszcze bardziej ponurym miejscem.
Night City z Cyberpunka jest jeszcze gorszym miejscem w 2079 roku. Małe detale z zakończenia dodatku wiele mówiąMini-gra w Cyberpunku 2077 to coś więcej niż ciekawostka. Dzięki niej zdobędziecie fanty niedostępne w inny sposób
Spędzacie dużo czasu przy grach arcade w Night City? Jeśli jesteście w nich naprawdę dobrzy, to czas spędzony na oldschoolowych tytułach może wam się opłacić.
Mini-gra w Cyberpunku 2077 to coś więcej niż ciekawostka. Dzięki niej zdobędziecie fanty niedostępne w inny sposóbGracz znalazł w Baldur's Gate 3 nietypowy sposób na pozbycie się kijanki. Co prawda psuje grę, ale zasadniczo działa
Kolejne rozwiązanie kijankowego problemu czy może po prostu bug? Specjaliści są podzieleni.
Gracz znalazł w Baldur's Gate 3 nietypowy sposób na pozbycie się kijanki. Co prawda psuje grę, ale zasadniczo działa