
Po jedenastu latach od premiery pierwszej części, Path of Exile doczeka się kontynuacji. Gra od studia Grinding Gear Games wejdzie do sklepów we wczesnym dostępie już od 6 grudnia, dlatego fani czym prędzej zaczynają porównywać ją z Diablo 4 – innym gigantem na rynku tytułów action RPG. Komentarza nie odmówili nawet sami deweloperzy, zapewniając że „dwójka” będzie o wiele bardziej zbalansowana.
Nieskończone obrażenia i wartości ujemne
Jonathan Rogers, producent Path of Exile 2, uczestniczył w ostatniej edycji podcastu „Tavern Talk”, podczas którego żartobliwie nawiązał do niedorzecznych liczb obrażeń w Diablo 4. Tytuł od Blizzarda nieustannie mierzy się z nowymi problemami psującymi grę – począwszy od exploitów mechanik, a na ostatnich ujemnych obrażeniach skończywszy.
Rogers zauważa, że liczby w Path of Exile nie skalują się tak szybko jak w innych grach, a zespół ostrożnie podchodzi do zwiększania siły graczy, która mogłaby potencjalnie zepsuć zabawę. Właśnie dlatego efekty i numery są mniejsze niż chociażby w takim Diablo – dzięki temu obrażenia są schludnie widoczne podczas walki.
Nasze liczby nie skalują się tak szybko jak w innych grach i nie rosną aż tak gwałtownie, dzięki czemu nie będziemy musieli martwić się trylionem obrażeń czy czymkolwiek tego rodzaju.
- Jonathan Rogers
Deweloper zaznaczył także, że „nie sądzi by musieli zmniejszać statystyki”, co najpewniej jest nawiązaniem do nieudanych prób Blizzarda w dodatku Vessels of Hatred. Studiu co prawda udało się zmniejszyć nieco wysokość obrażeń i umiejętności na wczesnych poziomach postaci, jednak liczby w końcowym buildzie Spirytysty tak czy siak sięgają absurdalnych liczb, które nie mieszczą się na ekranie.
Myślę, że osiągniemy swojego rodzaju złoty środek, w którym nic nie wymknie się spod kontroli.
- Jonathan Rogers
Path of Exile 2 będzie dostępne w przyszły piątek, akurat na Mikołajki. Zamierzacie zrobić sobie prezent instalując grę na premierę?
W Diablo 4 znów pojawił się build tak ekstremalny, że psuje matematykę w grze. Nieskończony damage to efekt wykorzystania małego buga
Matematycznych absurdów w Diablo ciąg dalszy. Liczby wymykają się spod kontroli, a niektóre ataki zamiast ranić... leczą.
W Diablo 4 znów pojawił się build tak ekstremalny, że psuje matematykę w grze. Nieskończony damage to efekt wykorzystania małego bugaMityczne Unikaty w Diablo 4 dropią tak szybko, że gracze mają to za bug i boją się nadchodzących poprawek
Twórcy Diablo 4 przesadzili ze zwiększeniem szansy na mityczne unikatowe przedmioty? Jeden ze streamerów pokazuje jak niezbalansowany jest nowy patch.
Mityczne Unikaty w Diablo 4 dropią tak szybko, że gracze mają to za bug i boją się nadchodzących poprawekUber Lilith w Diablo 4 jest zbyt trudna? Gracze chcieliby mieć z nią szanse bez cheesowania
Miło czasami stoczyć uczciwą walkę z bossem. Ku niezadowoleniu graczy Diablo 4, nie każdy przeciwnik na to pozwala.
Uber Lilith w Diablo 4 jest zbyt trudna? Gracze chcieliby mieć z nią szanse bez cheesowania