Twórca PoE 2 wbił szpilę w Diablo 4 stwierdzając, że gra nie będzie musiała martwić się absurdalnymi przelicznikami obrażeń

Nadchodzący action RPG będzie bardziej zbalansowany niż czwarta odsłona Diablo. Taką obietnicę składa jeden z deweloperów.

Twórca PoE 2 wbił szpilę w Diablo 4 stwierdzając, że gra nie będzie musiała martwić się absurdalnymi przelicznikami obrażeń
Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Po jedenastu latach od premiery pierwszej części, Path of Exile doczeka się kontynuacji. Gra od studia Grinding Gear Games wejdzie do sklepów we wczesnym dostępie już od 6 grudnia, dlatego fani czym prędzej zaczynają porównywać ją z Diablo 4 – innym gigantem na rynku tytułów action RPG. Komentarza nie odmówili nawet sami deweloperzy, zapewniając że „dwójka” będzie o wiele bardziej zbalansowana.

Nieskończone obrażenia i wartości ujemne

Jonathan Rogers, producent Path of Exile 2, uczestniczył w ostatniej edycji podcastu „Tavern Talk”, podczas którego żartobliwie nawiązał do niedorzecznych liczb obrażeń w Diablo 4. Tytuł od Blizzarda nieustannie mierzy się z nowymi problemami psującymi grę – począwszy od exploitów mechanik, a na ostatnich ujemnych obrażeniach skończywszy.

Rogers zauważa, że liczby w Path of Exile nie skalują się tak szybko jak w innych grach, a zespół ostrożnie podchodzi do zwiększania siły graczy, która mogłaby potencjalnie zepsuć zabawę. Właśnie dlatego efekty i numery są mniejsze niż chociażby w takim Diablo – dzięki temu obrażenia są schludnie widoczne podczas walki.

Nasze liczby nie skalują się tak szybko jak w innych grach i nie rosną aż tak gwałtownie, dzięki czemu nie będziemy musieli martwić się trylionem obrażeń czy czymkolwiek tego rodzaju.

- Jonathan Rogers

Deweloper zaznaczył także, że „nie sądzi by musieli zmniejszać statystyki”, co najpewniej jest nawiązaniem do nieudanych prób Blizzarda w dodatku Vessels of Hatred. Studiu co prawda udało się zmniejszyć nieco wysokość obrażeń i umiejętności na wczesnych poziomach postaci, jednak liczby w końcowym buildzie Spirytysty tak czy siak sięgają absurdalnych liczb, które nie mieszczą się na ekranie.

Myślę, że osiągniemy swojego rodzaju złoty środek, w którym nic nie wymknie się spod kontroli.

- Jonathan Rogers

Path of Exile 2 będzie dostępne w przyszły piątek, akurat na Mikołajki. Zamierzacie zrobić sobie prezent instalując grę na premierę?

Więcej na temat:   Diablo 4   Różności

W Diablo 4 znów pojawił się build tak ekstremalny, że psuje matematykę w grze. Nieskończony damage to efekt wykorzystania małego buga

Matematycznych absurdów w Diablo ciąg dalszy. Liczby wymykają się spod kontroli, a niektóre ataki zamiast ranić... leczą.

W Diablo 4 znów pojawił się build tak ekstremalny, że psuje matematykę w grze. Nieskończony damage to efekt wykorzystania małego buga

Mityczne Unikaty w Diablo 4 dropią tak szybko, że gracze mają to za bug i boją się nadchodzących poprawek

Twórcy Diablo 4 przesadzili ze zwiększeniem szansy na mityczne unikatowe przedmioty? Jeden ze streamerów pokazuje jak niezbalansowany jest nowy patch.

Mityczne Unikaty w Diablo 4 dropią tak szybko, że gracze mają to za bug i boją się nadchodzących poprawek

Uber Lilith w Diablo 4 jest zbyt trudna? Gracze chcieliby mieć z nią szanse bez cheesowania

Miło czasami stoczyć uczciwą walkę z bossem. Ku niezadowoleniu graczy Diablo 4, nie każdy przeciwnik na to pozwala.

Uber Lilith w Diablo 4 jest zbyt trudna? Gracze chcieliby mieć z nią szanse bez cheesowania