Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutował 19 maja 2015 roku. Od tamtej pory tytuł od CD Projektu otrzymał wiele aktualizacji, a także dwa pełnoprawne dodatki. To wszystko sprawiło, że wielu graczy tytuł od CD Projektu uznało mianem „najlepszej gry wszechczasów”.
Część z fanów nadal w Wiedźmina się zagrywa i raz po raz wraca do (póki co) ostatniej przygody Geralta. Są jednak tacy, którzy nad grą wciąż pracują i nie są to deweloperzy, a moderzy. Jeden z nich przy wsparciu znajomych ostatnio opublikował duże „rozszerzenie” do gry.
Wiedźmin 3 – Wiek miecza i topora
Pod koniec sierpnia tego roku, moder glassfish777 opublikował na platformie Nexus Mods ogromną modyfikację nazwaną Time of Sword and Axe. Projekt powstał przy wsparciu wielu osób i stanowi bogate rozszerzenie do najnowszej części serii.
Głównym założeniem moda było wprowadzenie do gry tego, z czego CD Projekt RED pierwotnie zrezygnowało, czyli wyciętej zawartości, której było naprawdę dużo. Twórca zaimplementował do Dzikiego Gonu chociażby rozbudowany system alchemii, który korzysta z rozwiązań zawartych w pierwszej i drugiej odsłonie gry.
Oprócz nowych przepisów na bomby, oleje i eliksiry modyfikacja wprowadza również mnóstwo składników, które od teraz będziemy mogli znaleźć w grze. Wśród nowości znajdują się nie tylko przedmioty wycięte, czy zaczerpnięte z poprzednich części, ale także takie, które dotychczas spotkać można było wyłącznie w książkach Andrzeja Sapowskiego.
Obok samych eliksirów, modyfikacja wprowadza system upojenia alkoholowego znany z pierwszej części gry. Dzięki modowi możemy upić Geralta, a w zależności od tego ile procent pijaństwa zdobędziemy, tym więcej debuffów otrzyma nasz wiedźmin.
Osiągnięcie stu procent sprawia, że bohater traci przytomność oraz „ginie”, by obudzić się bez przedmiotów, pieniędzy i punktów doświadczenia. Twórca moda ustawił to przykre zakończenie jako opcjonalne, gdyż okazuje się, że w pierwotnym założeniu CD Projektu, „alkoholowy zgon” Geralta miał właśnie tak wyglądać.
Wiek Miecza i Topora rozbudowuje również system craftingu dodając nowe bronie (jak pułapki i noże do rzucania) oraz wyposażenie, a także poszerza dostępny system rozwoju w grze wprowadzając nowe kategorie. Jeśli jednak nie interesuje nas tego typu wzmocnienie Geralta, to możemy usiąść i rozegrać partyjkę Gwinta, gdyż twórca modyfikacji dodał do gry dwie nowe karty – Visennę i Panią Jeziora.
Oprócz rozwiązań czysto gameplayowych, do gry dodane zostały również nowe dźwięki, takie jak chociażby ostrzeżenie o zatruciu, czy małej ilości punktów zdrowia. Dokładne szczegóły modyfikacji znajdziecie w tym miejscu. Twórca opisał wszystko, co zostało dodane wraz z instrukcją instalacji i przedstawił to społeczności w formie 32-stronicowego pliku.
Warto jednak pamiętać, że ta wersja modyfikacji działa wyłącznie z next-genową wersją gry (4.04) i do swojego działania wymaga dodatków Serce z Kamienia oraz Krew i Wino.
Z uwagi na swój rozmiar i ilość zawartości, mod mierzy się czasem z różnymi problemami. Twórca na bieżąco aktualizuje „swój dodatek” o czym informuje społeczność.
Uwielbiana lokacja ze Skellige z Wiedźmina 3 prezentuje się przeuroczo w wersji LEGO. Aż chciałoby się kupić taki zestaw
Kiedy patrzymy na tę miniaturkę, niemalże od razu słyszymy motyw przewodni z tej konkretnej mapy.
Uwielbiana lokacja ze Skellige z Wiedźmina 3 prezentuje się przeuroczo w wersji LEGO. Aż chciałoby się kupić taki zestawNie, Wiedźmin 4 nie będzie grą „AAAAA”. Twórcy po prostu żartują sobie z Ubisoftu
Przebicie rzekomego budżetu najnowszej gry od twórców Assassin’s Creed i tak byłoby wyzwaniem niemożliwym.
Nie, Wiedźmin 4 nie będzie grą „AAAAA”. Twórcy po prostu żartują sobie z UbisoftuPolska aktorka +18 w Wiedźminie? Jedno zdjęcie wywołało lawinę spekulacji [Aktualizacja]
Fani Wiedźmina z zagranicy „odkopali” ciekawe znalezisko. Jakiś czas temu w siedzibie CD Projekt RED pojawiła się… polska aktorka filmów +18, która najprawdopodobniej użyczała swojej twarzy w motion capture.
Polska aktorka +18 w Wiedźminie? Jedno zdjęcie wywołało lawinę spekulacji [Aktualizacja]