Scenariusz Kingdom Come był tak długi, że kolumna z jego stron byłaby od was wyższa. Skrypt „dwójki” jest za to ponad dwa razy większy

Jak wiele pracy włożyło Warhouse Studios w stworzenie serii Kingdom Come? Łączna ilość słów w obu scenariuszach może was zaskoczyć.

Scenariusz Kingdom Come był tak długi, że kolumna z jego stron byłaby od was wyższa. Skrypt „dwójki” jest za to ponad dwa razy większy
Źródło fot. Warhouse Studios
i

2025 może i trwa dopiero nieco ponad miesiąc, ale Kingdom Come: Deliverance 2 już teraz ma szansę stać się jednym z najlepszych tytułów tego roku. Mimo drobnych problemów, błyskawicznie naprawionych przez moderów, RPG czeskiego studia zebrał przytłaczająco pozytywne opinie, chwalące przede wszystkim immersyjność świata przedstawionego – a na jego temat dobre słowo szepnął nawet pracownik CD Projekt RED.

Budżet Warhorse Studios może i nie należał do najwyższych, jednak studio wykorzystało go co do grosza. Ogrom pracy, jaki włożono w napisanie scenariusza robi wrażenie, zwłaszcza patrząc na metrowe stosy arkuszy.

„A ktoś i tak stwierdził, że dialogi są nudne i powtarzalne”

Na początku stycznia youtuber ESO Danny, znany ze swojej miłości do świata Kingdom Come, udostępnił zdjęcie przedstawiające go tuż obok wydrukowanego scenariusza do „jedynki”. Jedna kartka papieru zawierała w sobie łącznie cztery strony tekstu, liczącego sobie aż 800 tysięcy słów. Fotografia pochodzi z wizyty Danny’ego u Warhouse osiem lat temu – jak widać, wiele się od tamtej pory zmieniło.

Zarówno kanał Danny’ego, jak i studio zdążyły się w tym czasie rozrosnąć, dzięki czemu „dwójka” mogła pobić wynik swojej poprzedniczki. Scenariusz do najnowszego Kingdom Come składa się z dokładnie 2 200 000 wyrazów.

Źródło: Instagram - Scenariusz Kingdom Come był tak długi, że kolumna z jego stron byłaby od was wyższa. Skrypt „dwójki” jest za to ponad dwa razy większy - wiadomość - 2025-02-17
Źródło: Instagram

Czuję zaszczyt, widząc jak jedni z moich ulubionych deweloperów coraz bardziej rosną na sile, z pasją tworząc gry, które ludzie uwielbiają. W Kingdom Come: Deliverance 2 spędziłem już 60 godzin i jeszcze nie dotarłem do drugiej mapy! Zatraciłem się w tym otwartym średniowiecznym świecie oraz opowieściach, które Warhouse nam przekazują.

- ESO Danny

Wpis youtubera sprzed miesiąca powrócił jako temat na Reddicie. Gracze są pod wrażeniem ogromu przekazanych przez twórców treści, przewyższających w luźnym przeliczeniu całą sagę o Harrym Potterze, trylogię Władcy Pierścieni oraz pięć książek z uniwersum Igrzysk Śmierci razem wzięte.

Niektórzy gracze obawiają się przy tym, że tak spory scenariusz miewa momenty pustki, które sztucznie go wypychają – sądząc jednak po pozostałych komentarzach, oprócz głównej fabuły i zadań pobocznych Warhouse Studios zadbali o budowę świata przedstawionego, w którym postacie niezależne żyją własnym życiem.

Zrobili niesamowicie dobrą robotę. O ile zgadzam się, że początek gry powinien być trudny i nieco dezorientujący, w „jedynce” ograniczono niepotrzebne dialogi. Jednak immersja nie ma sobie równych w „dwójce” dzięki prostym dialogom w trakcie misji – nie mówiąc już o komicznych rozmowach NPC-ów podczas gry w kości/spaceru po mieście.

- Prograeme-exe

Sam Tom McKay, odpowiedzialny za rolę Henryka potwierdził, że scenariusz do „dwójki” nie został wydrukowany właśnie ze względu na ogrom tekstu, który wymagał sporych pokładów papieru już w pierwszym Kingdom Come. Jak oceniacie efekt końcowy po pierwszych godzinach zabawy?

Więcej na temat:   cRPG   Różności

Night City z Cyberpunka jest jeszcze gorszym miejscem w 2079 roku. Małe detale z zakończenia dodatku wiele mówią

Jak zmieniło się Night City po upływie dwóch lat? Zakończenie Phantom Liberty może uczynić miasto jeszcze bardziej ponurym miejscem.

Night City z Cyberpunka jest jeszcze gorszym miejscem w 2079 roku. Małe detale z zakończenia dodatku wiele mówią

Cyberpunk 2077 nigdy nie doczekał się planowanego kosmicznego DLC. Data miner zebrał wszystkie informacje o dodatku w jednym miejscu

Przygody V na srebrnym globie? Temat stary, ale wiecznie żywy. Pewien youtuber postanowił przyjrzeć się sprawie po raz kolejny.

Cyberpunk 2077 nigdy nie doczekał się planowanego kosmicznego DLC. Data miner zebrał wszystkie informacje o dodatku w jednym miejscu

Gracze Kingdom Come 2 mają wrażenie, że znaleźli w grze Wiedźmina. Tajemniczego jegomościa z mieczem na plecach widać w jednej ze scen

Deweloperzy z Warhorse’a są ogromnymi fanami gier od CD Projekt RED, co pokazują licznymi nawiązaniami do gier polskiego studia. Tym razem fani wytropili Geralta z Rivii.

Gracze Kingdom Come 2 mają wrażenie, że znaleźli w grze Wiedźmina. Tajemniczego jegomościa z mieczem na plecach widać w jednej ze scen