PoE 2 jest boleśnie trudne i jak widać był to strzał w dziesiątkę. Masa fanów błaga, by nie ułatwiać rozgrywki

Nowa odsłona hack’n’slasha spotkała się z ciepłym przyjęciem. Graczy wyraźnie cieszy wyzwanie, jakie stawia przed nimi produkcja od Grinding Gear Games.

PoE 2 jest boleśnie trudne i jak widać był to strzał w dziesiątkę. Masa fanów błaga, by nie ułatwiać rozgrywki
Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Path of Exile 2 od dwóch dni jest dostępne we wczesnym dostępie, przyciągając przed monitory tysiące graczy. Choć problemy z serwerami mogły nieco zepsuć radość z premiery, hack’n’slash cieszy się pozytywnymi recenzjami, nawet jeśli część z nich to przemycona krytyka konkurencji od Blizzarda.

Wbrew pozorom, jednym z najczęściej chwalonych elementów jest oferowany przez „dwójkę” poziom trudności. Cieszy on graczy do tego stopnia, że wręcz błagają Grinding Gear Games o pozostawienie rozgrywki taką, jaka jest obecnie.

„Ta gra przypomina Elden Ring”

Path of Exile 2 okazało się być nieco trudniejsze od swojej poprzedniczki, prezentując fanom prawdziwe wyzwanie. Przeciwnicy i bossowie są potężniejsi niż w „jedynce”, a co za tym idzie, ich pokonanie zajmuje więcej czasu. W ciągu ostatnich kilkunastu godzin, redditowi fani zaczęli zwracać się do GGG z prośbą o pozostawienie takiego stanu gry.

Wielu ludzi próbuje grać tak, jakby to było PoE1 i denerwuje się, że albo umierają, albo bossowie zajmują więcej czasu do pokonania. Mam nadzieję, że GGG utrzyma się przy tym tempie i nie wprowadzi drastycznych zmian balansu.

- galaxybomb

Minęło trochę czasu od wydania zbalansowanej (pod względem wyzwania/nagród) i fajnej nowej gry. Ja, moja żona, przyjaciele i wielu współpracowników cieszymy się z poziomu trudności oraz przygody we wczesnym dostępie. Ciężko coś takiego stworzyć, więc chrońcie to tak długo, jak tylko możecie. Dziękujemy, GGG.

- Icy-Sir3353

Czy Path of Exile 2 rzeczywiście jest tak boleśnie trudne? Fani sugerują, że problem leży naprawdę w częstotliwości dropów. Cytując jednego z komentujących, wielu graczy wkracza w trzeci akt z tymi samymi przedmiotami, które podnieśli na samym początku, co utrudnia rozwijanie ekwipunku. Inną kwestią są koszty respecjalizacji na niższych poziomach, które nie skalują się z przypływem złota.

Zdaniem fanów, to właśnie na tym powinni skupić się twórcy z GGG, pozostawiając obecny poziom trudności w spokoju. Posiadając dobrze dobrany ekwipunek, starcia z bossami są wymagające, ale jednocześnie wynagradzające. Niektórzy porównują Path of Exile 2 do Hadesa czy nawet Elden Ring.

Uwielbiam [tę grę]. Kiedy umieram, przemyślam swoje podejście. Nie jestem zbyt dobry w tworzeniu buildów, także jestem pewien, że zrobię coś nie tak ze swoją czarownicą, ale nie spieszę się i uczę się po drodze.

- Rocco93693

Od dawna nie bawiłem się tak dobrze, jak teraz. Lubię tę grę taką, jaka jest.

- Toohon

Pamiętajmy jednak, że Path of Exile 2 wciąż znajduje się we wczesnym dostępie i jeszcze wiele mechanik może ulec zmianie. Czy jedną z nich będzie poziom trudności, czyniący z gry Elden Ring action RPG-ów? Trudno stwierdzić na tym etapie.

Więcej na temat:   Różności

Steam najwyraźniej w końcu pozwoli nam pozbyć się najbardziej irytującego komunikatu, którego nie dało się pominąć

Ile razy można podawać datę urodzenia? Gracze wierzą, że Steam nareszcie zrezygnował z drażniącego komunikatu w sklepie.

Steam najwyraźniej w końcu pozwoli nam pozbyć się najbardziej irytującego komunikatu, którego nie dało się pominąć

Po enigmatycznej wiadomości członkini Blizzarda fani WoW-a spodziewają się, że MMO czeka rychły spadek jakości

Czy zwolnienia w Microsofcie dotkną jakościowo WoW-a? Fani obawiają się, jak zmiany wpłyną na MMORPG-a.

Po enigmatycznej wiadomości członkini Blizzarda fani WoW-a spodziewają się, że MMO czeka rychły spadek jakości

Rockstar zawsze miał rozmach. 25 lat temu zamknęli ruch na Time Square tylko po to, by zrobić jedno zdjęcie na okładkę gry

Jeśli rozmachem nie jest zamknięcie części Manhattanu, żeby zrobić okładkę gry, to trudno powiedzieć, co nim jest. Mimo że wydarzenia miały miejsce 25 lat temu, to w obliczu nadchodzącej premiery GTA 6 temat zyskuje nową aktualność.

Rockstar zawsze miał rozmach. 25 lat temu zamknęli ruch na Time Square tylko po to, by zrobić jedno zdjęcie na okładkę gry