„Nietolerancja jest wpisana w ich etos.” Twórca Fallout Tactics zdradził jak podszedł do Bractwa Stali tworząc grę

Anna Dymarczyk

27 września 2024, 15:27

reakcje8

Twórcy Fallout Tactics chcieli skupić uwagę graczy na problematycznych kwestiach wokół bractwa. Jedno z zakończeń mówi wszystko.

„Nietolerancja jest wpisana w ich etos.” Twórca Fallout Tactics zdradził jak podszedł do Bractwa Stali tworząc grę
Źródło fot. screen z Fallout Tactics
i

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel to gra, która swoją premierę miała w 2001 roku i choć nie jest uważana przez fanów za najlepszy tytuł serii i nie zaliczył zbyt dobrego startu, podobnie jak inne legendy, to skupiła niemal całą swoją uwagę na frakcji bardzo przez graczy lubianej. Tytułowe Bractwo Stali było odkrywane przed graczami przez długi czas. Co ciekawe, twórcy Fallout Tactics, które nie weszło do historycznego kanonu, na długo przed Bethesdą chcieli rozwijać wątek fanatyzmu religijnego zaszczepionego w tej organizacji.

Twórcy Fallout Tactics mieli swoją wizję Bractwa Stali

Bractwo Stali to organizacja paramilitarna skupiona na technologii i regulacji jej dostępu. Ma quasi-religijną strukturę – ich zasady spisane są w Kodeksie i oraz są spętani regułami doktryny Wiążącego Łańcucha. Przewodzą nimi Starsi oraz Wysoki Starszy, który wywodzi się z rodziny założyciela, Rogera Maxsona.

Po samym opisie widać od razu, że organizacja ta jest w świecie gry bardzo niejednoznaczna z ukierunkowaniem w negatywną lub pozytywną stronę zależnie od odsłony. Niemal całą swoją fabułę na Bractwie skupiła gra Fallout Tactics z podtytułem nawiązującym do zrzeszenia. Jak się okazało, twórcy już wtedy chcieli pokazać graczom problematyczną kwestię dewocji.

Bractwo Stali od początku z problemem fałszywej religijności

Nie sądzę, że ktokolwiek, kto uzyskałby taki poziom mocy dzięki całej swojej technologii i innym sprzętom, byłby w stanie, w postapokaliptycznej perspektywie, tworzyć wciąż szlachetne przedsięwzięcie

- mówił lead designer Fallout Tactics Ed Orman w rozmowie z PCG.

Dodał, że u samych podstaw Bractwo Stali nie miało dobrych pobudek. Punktem wyjścia dla gry jest kwestia tego, czy do organizacji przyjmować również ghule, mutantów i innych mieszkańców Pustkowia, czy też nie, do czego dążyć miało jedno z radykalnych skrzydeł zrzeszenia.

W zasadzie skupiliśmy się na rasizmie. (…) Nietolerancja jest wpisana w ich etos. W TTRPG Gamma World istnieje koncepcja czystych ludzi i wiem, że ta koncepcja jest również obecna w Falloucie w kontekście Bractwa.

- Ed Orman.

Na koniec dodał, że bardzo podobała mu się perspektywa zmuszenia Bractwa Stali do przyjęcia innych rekrutów i w ten sposób wyzbycia się uprzedzeń, udowodnienia, że najważniejsze jest przetrwanie i że liczy się nie tylko technologia, ale też inne istnienia. Nowe spojrzenie na Fallout Tactics może sprawić, że większa liczba osób postanowi odświeżyć sobie ten tytuł. Nie będzie lepszej okazji.

Więcej na temat:   Różności   Seria Fallout

Gracz trafił do postapokaliptycznej wersji Obliviona. Gra uruchomiła się bez żadnej wody na mapie i całkowicie zmieniła swoje oblicze

Gry Bethesdy to nie tylko otwarte światy i kultowe RPG, to także ogromne pole dla modów oraz błędów, które potrafią na przykład... usunąć całą wodę z mapy.

Gracz trafił do postapokaliptycznej wersji Obliviona. Gra uruchomiła się bez żadnej wody na mapie i całkowicie zmieniła swoje oblicze

Anna Dymarczyk

23 czerwca 2025, 13:47

reakcje5

Gracz Dune Awakening stworzył przystań dla nowicjuszy w obszarze startowym. Może i jest Harkonnenem, ale oferuje im wodę i sprzęt za darmo

Pomoc zawsze jest mile widziana – nawet jeśli oferuje ją ktoś, po kim nikt nie spodziewałby się gestu dobroci.

Gracz Dune Awakening stworzył przystań dla nowicjuszy w obszarze startowym. Może i jest Harkonnenem, ale oferuje im wodę i sprzęt za darmo

Anna Dymarczyk

23 czerwca 2025, 11:30

reakcje3

Rockstar zawsze miał rozmach. 25 lat temu zamknęli ruch na Time Square tylko po to, by zrobić jedno zdjęcie na okładkę gry

Jeśli rozmachem nie jest zamknięcie części Manhattanu, żeby zrobić okładkę gry, to trudno powiedzieć, co nim jest. Mimo że wydarzenia miały miejsce 25 lat temu, to w obliczu nadchodzącej premiery GTA 6 temat zyskuje nową aktualność.

Rockstar zawsze miał rozmach. 25 lat temu zamknęli ruch na Time Square tylko po to, by zrobić jedno zdjęcie na okładkę gry

Anna Dymarczyk

27 czerwca 2025, 13:55

reakcje2