Moder przerabia wszystkie animacje w Cyberpunku 2077, by pozwolić na grę w TPP. Już teraz widać wielką poprawę

Już od czasu premiery Cyberpunka 2077 możliwość gry w perspektywie trzecioosobowej była jednym z najpopularniejszych tematów w społeczności. Ostatnio moderowi udało się poczynić spore postępy w tej kwestii.

Moder przerabia wszystkie animacje w Cyberpunku 2077, by pozwolić na grę w TPP. Już teraz widać wielką poprawę
Źródło fot. CD Projekt RED
i

Cyberpunk 2077 przeżywa renesans, a scena moderska coraz bardziej się rozkręca. Nowe bronie, mod podbijający realistyczność grafiki, możliwość otworzenia własnego baru czy nawet trasy wyścigowe – fani stworzyli to wszystko i jeszcze więcej.

Jednak jedną z najważniejszych kwestii z punktu widzenia fanów była zawsze możliwość gry w perspektywie trzecioosobowej. Nie każdemu odpowiada gra w pierwszej osobie ze wszystkimi ograniczeniami, które się z tym wiążą. Wielu zresztą po prostu bardzo ceni sobie możliwość popatrzenia na swoją postać (nad którą przecież tak wytrwale pracowali w menu customizacji postaci).

Graczom tego aspektu RPG-owego bardzo brakuje i dlatego w pewnym momencie rozpoczęły się prace nad wprowadzeniem do Cyberpunka możliwości gry w perspektywie trzecioosobowej. Teraz po kilku latach i wielu próbach wreszcie pojawił się mod, który prezentuje się całkiem nieźle (oceńcie sami):

Od kpin do postępu

Prace były to mozolne i wymagające. Pierwsze mody trzecioosobowe były, krótko mówiąc, pokraczne. Znikające głowy, nienaturalne animacje biegu, bugi, przenikanie przez przedmioty i tekstury – wszystko to było przede wszystkim obiektem kpin graczy i nie budziło zbyt wielkich nadziei na poprawę. Niektórzy z kolei wręcz stwierdzali, że ta gra chyba naprawdę nie jest przeznaczona do rozgrywki w TPP.

Zgodnie z tym modem, V lubi tańczyć twerk podczas skradania się. Dobry mod, da się pośmiać.

- mas8705

Od tego momentu upłynęły ponad trzy lata i okazuje się, że postęp jednak jest możliwy. Moder Tylerrrrr opracował zupełnie nowe animacje biegu i kucania, poprawił pozy z wykorzystaniem broni białej i palnej. W sumie mod poprawia około tysiąc animacji, co jest kosmicznym wynikiem jeśli chodzi o nakład pracy potrzebnej do stworzenia moda.

Pokazuje to też, jak bardzo skomplikowana jest kwestia perspektywy z punktu widzenia mechanik gry, jej fizyki – wszystkiego, co jest kluczowe dla jej działania i chyba dlatego jego opracowanie zajęło graczom tyle czasu. Widać to doskonale na poniższym filmie, w którym YouTuber YongYea prezentuje jeden z pierwszych modów TPP (a na którym widać, jak długą drogę przeszła historia tych modyfikacji):

Dalej pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, ale chyba jesteśmy już znacznie bliżej, niż dalej rozgrywki we w pełni grywalnym widoku trzecioosobowym. Trzymamy kciuki za dalsze postępy.

Więcej na temat:   cRPG   Cyberpunk 2077   Mody

„Podejrzewam, że to ja jestem problemem”. Po 600 godzinach gry i 5 podejściach, graczka Baldurs Gate 3 nie potrafi być „dobra”

Większość graczy boi się urazić uczucia NPC i gra na tego „dobrego”, ale dla równowagi znajdzie się kilka takich, którzy pokazują dualizm człowieka w całej okazałości – oto przypadek graniczny.

„Podejrzewam, że to ja jestem problemem”. Po 600 godzinach gry i 5 podejściach, graczka Baldurs Gate 3 nie potrafi być „dobra”

Gracz tworzy całkowicie nową ścieżkę dla V w Cyberpunku 2077. Do Nomada, Korpo i Street Kida dołączy czwarta opcja

Znacie każdy wariant prologu na wylot? Dzięki temu graczowi rozpoczniecie nowy gameplay Cyberpunka 2077 z nieznanej wcześniej strony.

Gracz tworzy całkowicie nową ścieżkę dla V w Cyberpunku 2077. Do Nomada, Korpo i Street Kida dołączy czwarta opcja

Wiek bohaterów Baldur's Gate 3 zszokował wielu graczy. Lae’zel przy reszcie drużyny to niemal dzieciak

Nie wszyscy towarzysze w grze od Larian Studios wyglądają na swój wiek. W porównaniu z resztą, niektórzy to wręcz małolaty.

Wiek bohaterów Baldur's Gate 3 zszokował wielu graczy. Lae’zel przy reszcie drużyny to niemal dzieciak