Moder przerabia wszystkie animacje w Cyberpunku 2077, by pozwolić na grę w TPP. Już teraz widać wielką poprawę

Już od czasu premiery Cyberpunka 2077 możliwość gry w perspektywie trzecioosobowej była jednym z najpopularniejszych tematów w społeczności. Ostatnio moderowi udało się poczynić spore postępy w tej kwestii.

Moder przerabia wszystkie animacje w Cyberpunku 2077, by pozwolić na grę w TPP. Już teraz widać wielką poprawę
Źródło fot. CD Projekt RED
i

Cyberpunk 2077 przeżywa renesans, a scena moderska coraz bardziej się rozkręca. Nowe bronie, mod podbijający realistyczność grafiki, możliwość otworzenia własnego baru czy nawet trasy wyścigowe – fani stworzyli to wszystko i jeszcze więcej.

Jednak jedną z najważniejszych kwestii z punktu widzenia fanów była zawsze możliwość gry w perspektywie trzecioosobowej. Nie każdemu odpowiada gra w pierwszej osobie ze wszystkimi ograniczeniami, które się z tym wiążą. Wielu zresztą po prostu bardzo ceni sobie możliwość popatrzenia na swoją postać (nad którą przecież tak wytrwale pracowali w menu customizacji postaci).

Graczom tego aspektu RPG-owego bardzo brakuje i dlatego w pewnym momencie rozpoczęły się prace nad wprowadzeniem do Cyberpunka możliwości gry w perspektywie trzecioosobowej. Teraz po kilku latach i wielu próbach wreszcie pojawił się mod, który prezentuje się całkiem nieźle (oceńcie sami):

Od kpin do postępu

Prace były to mozolne i wymagające. Pierwsze mody trzecioosobowe były, krótko mówiąc, pokraczne. Znikające głowy, nienaturalne animacje biegu, bugi, przenikanie przez przedmioty i tekstury – wszystko to było przede wszystkim obiektem kpin graczy i nie budziło zbyt wielkich nadziei na poprawę. Niektórzy z kolei wręcz stwierdzali, że ta gra chyba naprawdę nie jest przeznaczona do rozgrywki w TPP.

Zgodnie z tym modem, V lubi tańczyć twerk podczas skradania się. Dobry mod, da się pośmiać.

- mas8705

Od tego momentu upłynęły ponad trzy lata i okazuje się, że postęp jednak jest możliwy. Moder Tylerrrrr opracował zupełnie nowe animacje biegu i kucania, poprawił pozy z wykorzystaniem broni białej i palnej. W sumie mod poprawia około tysiąc animacji, co jest kosmicznym wynikiem jeśli chodzi o nakład pracy potrzebnej do stworzenia moda.

Pokazuje to też, jak bardzo skomplikowana jest kwestia perspektywy z punktu widzenia mechanik gry, jej fizyki – wszystkiego, co jest kluczowe dla jej działania i chyba dlatego jego opracowanie zajęło graczom tyle czasu. Widać to doskonale na poniższym filmie, w którym YouTuber YongYea prezentuje jeden z pierwszych modów TPP (a na którym widać, jak długą drogę przeszła historia tych modyfikacji):

Dalej pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, ale chyba jesteśmy już znacznie bliżej, niż dalej rozgrywki we w pełni grywalnym widoku trzecioosobowym. Trzymamy kciuki za dalsze postępy.

Więcej na temat:   cRPG   Cyberpunk 2077   Mody

Moder przywrócił wyciętą zawartość Baldur's Gate 3. Teraz jeden z napotkanych bohaterów spełni swoją obietnicę

W BG3 znajdziemy sporo pozornie niedokończonych wątków. Na szczęście społeczność moderów czuwa – kolejny fragment, który w końcu może doczekać się konkluzji, to los jednego ze Zhentarimów.

Moder przywrócił wyciętą zawartość Baldur's Gate 3. Teraz jeden z napotkanych bohaterów spełni swoją obietnicę

Fan LEGO zbudował gigantyczną mapę Skyrim z prawie 74 000 klocków. Takiego modelu nie zmieścicie na półce

LEGO, Skyrim i ogromna dawka pasji – jeden z graczy odtworzył całą mapę gry z klocków, robiąc przy tym wrażenie na fanach na całym świecie.

Fan LEGO zbudował gigantyczną mapę Skyrim z prawie 74 000 klocków. Takiego modelu nie zmieścicie na półce

Fan Kingdom Come 2 znalazł w grze prawdopodobny element nadchodzącego DLC. Deweloperzy wciąż go dopracowują

Gracz Kingdom Come 2 odnalazł w grze fragment przyszłego DLC? Znalezisko jasno nam mówi, o jakim nadchodzącym dodatku jest mowa.

Fan Kingdom Come 2 znalazł w grze prawdopodobny element nadchodzącego DLC. Deweloperzy wciąż go dopracowują