Mapom w CS2 brakuje balansu? Na niektórych z nich jedna strona ma wyraźną przewagę i widać to w liczbach

CS2

Przypadek czy umyślne działanie? Gracze zastanawiają się nad motywacjami Valve w tworzeniu map do CS2.

Mapom w CS2 brakuje balansu? Na niektórych z nich jedna strona ma wyraźną przewagę i widać to w liczbach
Źródło fot. Valve
i

Główne zasady Counter-Strike’a są stare jak świat. Na początku meczu gracze zostają podzieleni na dwie przeciwstawne sobie frakcje: terrorystów (T) oraz antyterrorystów (CT). Celem gry jest pokonanie drugiej drużyny, przy czym każdy zespół posiada inne cele do zrealizowania – zasada ta została powielona w innych shooterach, takich jak Valorant czy właśnie kolejne odsłony CS-a.

Przy powszechnej różnorodności map nie trudno zauważyć, że wykonywanie konkretnych zadań jest ciut łatwiejsze (lub trudniejsze) w niektórych lokacjach. To zjawisko ma swoje odzwierciedlenie także w liczbach.

Jak przedstawiają się wyniki procentowe?

Kilka godzin temu jeden z użytkowników redditowego forum zwrócił uwagę na procentowy przelicznik wygranych w poszczególnych lokacjach z CS2. Okazuje się, że w większości przypadków jedna ze stron konfliktu wygrywa częściej niż druga – różnica wynosi średnio dziesięć punktów procentowych.

Dla przykładu, mapa Anubis wydaje się zdecydowanie faworyzować drużynę terrorystów, wygrywającą o 13,4 punktów procentowych częściej niż przeciwna frakcja. Overpass z kolei wydaje się być idealną przestrzenią dla antyterrorystów, którzy w podobnej proporcji odnoszą zwycięstwa nad wrogiem.

Czy CS-a da się naprawić?

Komentujący pod przytoczonym wpisem zwracają uwagę na widoczne problemy z balansem. Według przeliczeń, większość map została stworzona z myślą o zespołach CT – i chociaż pozornie różnica nie wydaje się aż taka duża, dziesięć procent różnicy nie jest dobrym wynikiem.

Przykładowo, weźmy pod uwagę World of Tanks. Deweloperzy mają tam więcej map do zbalansowania (41 zamiast 7), a mimo to przeciętna różnica win rate’ów wynosi 3,1%. W CS-ie jest to 7,7% (...). Nasze mapy są o wiele bardziej niezbalansowane niż mogłoby się wydawać.

- Plennhar

Problemy z balansem mogłyby zostać naprawione dzięki wprowadzeniu zmian na poszczególnych mapach. W przypadku Anubisa chociażby wystarczyłoby dodać kolejne przejście na stronę A (ułatwiające jej przejęcie) tudzież zwiększyć poszczególne tereny tak, by każdy zespół miał równe szanse.

W całym tym chaosie doceniono Ancient, czyli najbardziej zbalansowaną lokację w CS2. Niektórzy gracze do tej pory pamiętają czasy dominacji drużyn CT – dlatego może dla pozostałych lokacji jest jeszcze jakaś nadzieja?

Więcej na temat:   CS2

W CS2 dało się włączać cheaty zwyczajnie używając komend. Teraz gracze, którzy z nich korzystali dostają bany na dwa lata

CS2 jest w coraz lepszym stanie, ale niestety nie w każdym aspekcie. Od początku gra nie może skutecznie zwalczyć problemu nie tylko cheaterów, ale ogólnie graczy, którzy wspomagają się różnymi zakazanymi metodami.

W CS2 dało się włączać cheaty zwyczajnie używając komend. Teraz gracze, którzy z nich korzystali dostają bany na dwa lata

Kilka lat temu zbadano wpływ CSGO na terroryzm. Niestety analitycy UE zapomnieli doedukować się na temat gry

A przecież podstawą jest wiedzieć, o czym robi się materiał. Zwłaszcza kiedy w tytule pojawia się słówko „counter”.

Kilka lat temu zbadano wpływ CSGO na terroryzm. Niestety analitycy UE zapomnieli doedukować się na temat gry

Bind na jumpthrow w CS2 - wyjaśniamy jak go użyć

CS 2 jest już na horyzoncie. Coraz więcej graczy testuje najnowszą wersję strzelanki od Valve, a niektórzy już przygotowują się do profesjonalnego grania. Tu dowiecie się jak ustawić jumpthrow.

Bind na jumpthrow w CS2 - wyjaśniamy jak go użyć