LoL otrzymał zmiany, o które prosili gracze, więc przestał im się podobać

LoL

Obecny stan League of Legends nie podoba się wielu graczom. O zmiany, które do niego doprowadziły, sami prosili deweloperów parę miesięcy wcześniej.

LoL otrzymał zmiany, o które prosili gracze, więc przestał im się podobać
Źródło fot. leagueoflegends.com
i

Riot Games coraz częściej prosi graczy League of Legends o wyrażanie opinii na temat balansu gry i w wielu przypadkach wprowadza zmiany, o które fani proszą. Nie wszystkim jednak podoba się obecny stan gry wynikający z takiego podejścia.

Użytkownik papu16 opublikował na Reddicie post, w którym zwrócił uwagę na problemy w LoL-u. Równocześnie zaznacza, że wymienione zmiany gracze sami na siebie ściągnęli. Dwa tematy, które przyciągnęły szczególną uwagę społeczności to zbalansowanie dżungli i bota.

Za mało złota i doświadczenia z jungli

Junglerzy mogą mieć potencjalnie największy wpływ na całą mapę, przez co wydawali się innym graczom zbyt silni. Ogromne osłabienia otrzymywanego przez nich złota oraz punktów doświadczenia zostały wprowadzone jeszcze w patchu 11.4. Wraz z początkiem sezonu 13. pojawiły się kolejne nerfy, które miały zostać rekompensowane przez mechanikę towarzyszy. Końcowo jednak junglerzy wyszli na tej zmianie stratnie.

Obecnie dużo bardziej opłaca się pozyskiwać więcej złota i punktów doświadczenia z gankowania innych linii niż z zabijania potworów w lesie, co nie podoba się wielu graczom.

Ciągle powtarzam ludziom, którzy proszą o osłabienie złota i expa w lesie, by junglerzy nie byli tak silni, że w ten sposób staną się po prostu maszynami do gankowania.

– Shutaku1314

Strzelcy są zbyt silni

Najcześciej odwiedzaną przez junglerów linią stał się zaś botlane, ze względu na ogromną siłę strzelców. Ostatnio otrzymali oni wzmocnienia w patchu 13.1B związane głównie z maną oraz buffami używanych przez nich przedmiotów. Te zmiany dodatkowo powiększyły korzyści płynące z gry wokół bota.

Gracze zauważają, że przez to linia stała się niezbalansowana. Często zdarza się, że strzelcy przegrywający początkową fazę gry nie mają zbyt wielu okazji, aby zmienić losy meczu. Natomiast wygranie pierwszych potyczek może łatwo prowadzić do zdobycia ogromnej przewagi.

Walczące na bocie postaci mają zazwyczaj początkowo bardzo mało punktów życia. Jeżeli zarówno strzelec, jak i wspierający skupią się na jednym bohaterze, można go zabić nawet kiedy miał dużo zdrowia. Kiedy jest z wami jungler, uda się to nawet przy pełnym zdrowiu przeciwnika. Potem, jak już zdobędziecie jedno zabójstwo, szanse na kolejne są ogromne.

– SeptimusAstrum

Ze skupienia gry wokół dolnej alei wynikają kolejne problemy. Jak pisze autor postu, na midzie gra się głównie bezpiecznymi postaciami, które mają pomagać strzelcom w późniejszej fazie gry. Dodatkowo nieodwiedzana przez junglerów górna aleja pozostaje „samotną wyspą”, która nie ma zbyt dużego wpływu na grę poza profesjonalnymi rozgrywkami.

Wielu fanów LoL-a domaga się zmiany obecnego stanu rozgrywki. Ciągle pojawiają się jednak komentarze twierdzące, że junglerzy czy toplanerzy są zbyt silni. Mogą one prowadzić do pogłębiania się opisanych zmian. Graczom pozostaje czekać na reakcję deweloperów gry i na kolejne aktualizacje.

Więcej na temat:   LoL

Ile wydałem na LoL-a? Tak można to sprawdzić w 2022 roku

League of Legends daje nam możliwość zakupu wielu elementów w grze. Riot Games udostępnia narzędzie, które pozwoli nam sprawdzić wszystkie nasze wydatki.

Ile wydałem na LoL-a? Tak można to sprawdzić w 2022 roku

Jak wiele osób na świecie ma imiona postaci z LoL-a? Zdziwicie się jak wielu dzieciom rodzice zgotowali ten los

Imię to jedna z najważniejszych rzeczy którą posiadamy w życiu, wokół której, można powiedzieć, budujemy swoją markę. Jedni są ze swoich dumni, a inni zmieniają je kiedy tylko mają możliwość. Zgadnijcie do której grupy może należeć ktoś kogo rodzice nazwali Blitzcrank.

Jak wiele osób na świecie ma imiona postaci z LoL-a? Zdziwicie się jak wielu dzieciom rodzice zgotowali ten los

Niektóre postacie z LoL-a są wykonane po prostu lepiej niż inne. Gracz udowadnia, że Riot ma gdzieś stały poziom jakości

League of Legends ma już piętnaście lat i jest nieporównywalnie większe niż było choćby osiem lat temu. Teoretycznie razem z wiekiem powinno zaraz obok kroczyć jakość, ale jak udowodnił to jeden z graczy w Riot nie zawsze tak jest.

Niektóre postacie z LoL-a są wykonane po prostu lepiej niż inne. Gracz udowadnia, że Riot ma gdzieś stały poziom jakości