Prawie nikt już nie ogląda streamów z Diablo 4. Gra umarła na Twitchu

Diablo 4 notuje coraz niższe wyniki oglądalności na Twitchu. Czy to już koniec popularności najnowszego tytułu Blizzarda?

Prawie nikt już nie ogląda streamów z Diablo 4. Gra umarła na Twitchu
Źródło fot. Blizzard Entertainment/Twitch.tv
i

Już trzy miesiące minęły od premiery Diablo 4. Gra przez ten czas miała liczne wzloty i upadki wśród których nie brakowało naprawdę poważnej krytyki skierowanej w stronę deweloperów. W miedzyczasie gracze otrzymali Baldur’s Gate 3, które w znaczącym stopniu przyczyniło się do spadku popularności gry.

Teraz oczy fanów elektronicznej rozrywki skierowane są w stronę Starfielda i zbliżającego się wielkimi krokami Phantom Liberty, dodatku do Cyberpunka 2077. Czy to oznacza, że gracze stracili zainteresowanie tytułem Blizzarda?

Diablo 4 nisko na Twitchu

Dowodem na „koniec” Diablo 4 mogą być statystyki z Twitcha, które dla deweloperów mogą być jasną informacją o niskim zainteresowaniu tytułem. Już miesiąc temu, produkcja mocno spadła po premierze BG3, ale utrzymywała się w pierwszej 50 najchętniej oglądanych gier.

Wraz z początkiem września, w ciągu ostatnich 3 dni, Diablo 4 nadal znajduje się wśród 100 najchętniej oglądanych gier, tyle że zajmuje 99. miejsce. Tytuł przegrywa tym samym ze streamami o zwierzętach i gotowaniu.

Prawie nikt już nie ogląda streamów z Diablo 4. Gra umarła na Twitchu - ilustracja #1
Czas oglądany w godzinach| Ilość streamowanych godzin|Widownia ; Źródło: SullyGnome

Jeżeli natomiast na portalu SullyGnome sprawdzimy dokładne statystyki gry, to zobaczymy, że w ciągu ostatniego miesiąca Diablo 4 stopniowo traci nie tylko widzów, ale i streamerów, co bezpośrednio przekłada się na liczbę oglądanych godzin i koło się zamyka.

Prawie nikt już nie ogląda streamów z Diablo 4. Gra umarła na Twitchu - ilustracja #2
Statystyki Diablo 4 na platformie Twitch.tv z ostatnich 30 dni; Źródło: SullyGnome

Jak sytuację Diablo 4 oceniają gracze?

Malejąca popularność gry na Twitchu zainteresowała również użytkowników Reddita. Wielu komentujących zauważa, że jest to spowodowane brakiem contentu i faktem, że gra po pewnym czasie staje się nudna i powtarzalna.

(…) jeśli chodzi o tych, którzy mają 1000 godzin w Diablo 2/3. Wciąż tego nie rozumiem i będzie to stałe pytanie w mojej głowie. Nawet zarabiając na streamowaniu Diablo, nie wiem, czy bym przeżył. Nie mam pojęcia jak Wudijo to robi, bo cierpię patrząc jak robi kolejne dungeony.

– mainnick

Musiałem prawie zmusić się do awansowania z 80 na 100 poziom. Nudziłem się od 70 poziomu, biegając w kółko po tym samym męczącym zestawie lochów, a gdy tylko osiągnąłem 100, po prostu przestałem się logować, ponieważ jedyne, co pozostało do zrobienia, to więcej tych samych lochów, które robiłem od 60 poziomu, ale na wyższym poziomie trudności lub Uber Lilith, która jest okropnie zaprojektowaną walką z bossem pełną mechaniki jednego strzału. Po prostu nie bawię się dobrze...

Nie jestem pewien, czy w ogóle zagram w sezon 2, jeśli nie ogłoszą jakiejś ogromnej rzeczy, która wszystko zmieni, a nie sądzę, żeby to zrobili lub nawet mogli...

– Nme84

Chociaż pojawiają się głosy graczy, którzy są zadowoleni z Diablo 4 nawet po kilkuset godzinach, to są one mniejszością. Tym samym trudno nie odnieść wrażenia, że jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku miała już swoje pięć minut. Teraz Blizzard musi naprawdę zadbać o graczy, jeśli chce aby ci znów zainteresowali się ich tytułem.

Więcej na temat:   Twitch   Diablo 4   Różności

Pierwszy odcinek Fallouta obejrzycie za darmo z ulubionymi streamerami na Twitchu. Wśród nich znajdziecie chociażby Shrouda

Możecie nie tylko wesprzeć ulubionych twórców, ale także przekonać się, czy adaptacja od Amazon Prime jest warta świeczki.

Pierwszy odcinek Fallouta obejrzycie za darmo z ulubionymi streamerami na Twitchu. Wśród nich znajdziecie chociażby Shrouda

Nagość jest już „ok” na Twitchu. Firma zmieniła zasady i pozwala na sugestywne streamy

Twitch wprowadził zmiany w wytycznych, które pozwalają teraz na pokazywanie wcześniej zakazanych treści. Muszą być tylko odpowiednio oznaczone.

Nagość jest już „ok” na Twitchu. Firma zmieniła zasady i pozwala na sugestywne streamy

Asmongold kosztuje Twitcha masę pieniędzy i robi to z premedytacją. Szef firmy chciałby z nim porozmawiać

Asmongold jest znany ze swojej awersji do reklam na Twitchu oraz monetyzacji. Dyrektor generalny korporacji Dan Clancy chciałby porozmawiać ze streamerem, bo jego działania są niekorzystne dla firmy.

Asmongold kosztuje Twitcha masę pieniędzy i robi to z premedytacją. Szef firmy chciałby z nim porozmawiać