„Celowo próbował przegrać mecz" Riot zawiesił gracza LoLa za buga, który mocno daje się ostatnio we znaki

LoL

Zbugowana gra rankingowa to nic fajnego, ale ban za po prostu bycie w niej to całkiem nowy poziom.

„Celowo próbował przegrać mecz" Riot zawiesił gracza LoLa za buga, który mocno daje się ostatnio we znaki
Źródło fot. Riot Games
i

Podczas gdy oczy społeczności skupione są na rozgrywających się mistrzostwach w tle rozgrywają się dramaty zwykłych graczy. Jeden z europejskich serwerów LoL-a, a konkretnie EUNE, ma problemy z funkcjonalnością. Objawiają się one tym, że wiele gier jest „zamrożonych”, czyli przypominają pokaz slajdów, co skutecznie uniemożliwia rozgrywkę.

„Dostał dwa tygodnie na odpoczynek”

Nie jest żadną tajemnicą, że League of Legends wiele rzeczy nie działa lub działa w niemożliwy do przewidzenia sposób. Istnieją błędy, które zostały odkryte 5 lub więcej lat temu, a dalej nie zostały naprawione. Są też takie, które całkowicie uniemożliwiają normalną rozgrywkę.

Od mniej więcej trzech dni gracze z serwera EUNE zanim trafią na Summoner’s Rift grają w rosyjską ruletkę. Ich mecze będą normalne lub wręcz przeciwnie. Nie jest to związane z konkretną postacią, umiejętnością czy przedmiotem, a najprawdopodobniej samym serwerem.

Vandiril, najbardziej znany łowca bugów w LoL-u, dostał od jednego ze swoich widzów przykład jak może obecnie wyglądać mecz na jednym z głównych europejskich serwerów. Dziesięciu graczy utknęło na półtorej godziny w całkowicie „zepsutym” meczu.

Dodatkowo youtuber dostał zdjęcie ekranu, które pokazuje powiadomienie o karze dwutygodniowego zawieszenia dla jego widza. Powodem są statystyki i zachowanie, które wskazywało, że aktywnie starał się on przegrać mecz.

Problemy techniczne się oczywiście zdarzają, a system wykrywający niezgodne z regulaminem zachowania jest automatyczny, więc banuje wszystko co spełnia kryteria. Mimo to, ten problem występuje mniej więcej od trzech dni, a Riot nie zawiesiło możliwości wyszukiwania meczy i w żaden sposób nie dało do zrozumienia, że wie o usterce.

Przesłane wideo pokazuje również, że system nie odróżnia feedera w „normalnej” grze, a graczy, którzy rozegrali mecz trwający półtorej godziny w którym każdy ma statystyki bądź przedmioty nieadekwatne do stanu i czasu gry. Byłoby miło gdyby w takich momentach system oznaczał to na przykład jako specjalny przypadek i przesyłał do pracownika z krwi i kości.

„Zamrożenie” widoczne w filmie najprawdopodobniej nie dotyczy wszystkich. W pokazanym zdjęciu ekranu z panelem po grze widać, że Renekton zdobył 29 zabójstw, a Smolder 21. Musieli mieć więc momenty w których gra działała normalnie.

Obecnie trudno wskazać przyczynę błędu ze stuprocentową pewnością. Problem po prostu jest i część graczy już się z nim spotkała, a część nie. Podobne przypadki zdarzały się już wcześniej zarówno w kontekście bugów jak i absurdalnych banów.

Nie wiadomo czy firma pracuje nad rozwiązaniem problemu, czy w ogóle o nim wie lub jak odniosą się, już po wszystkim, do kwestii przegranych meczy, straconych punktów, banów i utracie poziomów honoru. W przeszłości bywało z tym, niestety, różnie.

Więcej na temat:   LoL

Ile wydałem na LoL-a? Tak można to sprawdzić w 2022 roku

League of Legends daje nam możliwość zakupu wielu elementów w grze. Riot Games udostępnia narzędzie, które pozwoli nam sprawdzić wszystkie nasze wydatki.

Ile wydałem na LoL-a? Tak można to sprawdzić w 2022 roku

Na nowego skina w LoL-u trzeba wydać prawie 500 dolarów. Gracze sądzą, że Riot oszalał

Przynajmniej pozwalają przy tym na zakupienie jednej paczki RP-ków. Tak na wypadek, gdybyście nie chcieli robić dziesięciu transakcji.

Na nowego skina w LoL-u trzeba wydać prawie 500 dolarów. Gracze sądzą, że Riot oszalał

LoL - Aurora ujawniona. Oto wszystko co wiemy o nowej postaci w grze Riotu

Do sieci trafił pierwszy zwiastun przedstawiający historię nowej czempionki, która niebawem trafi do League of Legends. Czego gracze mogą spodziewać się po Aurorze?

LoL - Aurora ujawniona. Oto wszystko co wiemy o nowej postaci w grze Riotu