100. poziom to za mało? Fani Diablo 4 myślą nad kolejnym krokiem, jaki mógłby podjąć Blizzard

Diablo 4 po zdobyciu 100. poziomu jest nudne i potrzebuje urozmaicenia? Tak twierdzi jeden z graczy, a fani proponują rozwiązania, które powinien rozważyć Blizzard.

100. poziom to za mało? Fani Diablo 4 myślą nad kolejnym krokiem, jaki mógłby podjąć Blizzard
Źródło fot. Blizzard Entertaiment
i

Chociaż zdobycie maksymalnego, 100. poziomu w Diablo 4 nie jest czymś nieosiągalnym, to i tak wymaga od gracza dużo czasu i wysiłku. Wystarczy spojrzeć jak męczące dla niektórych było wyzwanie jak najszybszego wbicia maksymalnego levelu przy premierze gry, celem zdobycia miejsca na statule Lilith.

Oczywiście zawsze pozostaje zdobycie 100. poziomu wszystkimi klasami lub zwyczajny grind, ale nie każdy ma na to ochotę, szczególnie, gdy zdaniem graczy, endgame nie ma zbyt wiele do zaoferowania.

Co po 100. poziomie w Diablo 4? Gracze mają szereg propozycji

Jeden z użytkowników Reddita jest już zmęczony rozgrywką po wbiciu maksymalnego poziomu. Autor wątku zaznacza, że grze potrzeba czegoś na wzór systemu Paragonu z Diablo 3 i progresu postaci ponad 100. poziom. Obecnie ciągły grind jest męczący, a szukanie przedmiotów, które mogłyby jeszcze jakkolwiek wzmocnić bohatera bezsensowne.

(…) W tej chwili wszystko wydaje się żmudne krótko po osiągnięciu 100. poziomu. Ostatecznym celem jest bieganie po Helltides i polowanie na materiały Varashan, ale jest to tak niewdzięczne. Po pewnym czasie nie szukasz już nowego rzadkiego sprzętu, nie ma szans na mega drop po drodze, to tylko zmarnowany czas, dopóki nie spędzisz 5 minut na walce z Durielem. (…)

– Assignment_General

Wywołani do odpowiedzi, inni fani gry zaczęli komentować wątek i proponować własne rozwiązania, z których mógłby skorzystać Blizzard. Jednym z nich jest pomysł, by nadmiarowe punkty doświadczenia przeznaczać na dodatkowe bonusy do lootu, czy materiałów, zamiast do statystyk jak miało to miejsce w przypadku poziomów Paragonu.

Nie jestem pewien, czy koniecznie musi to być system paragonów lub ciągłe zdobywanie poziomów, ale z pewnością jakiś system sprawiający, że xp wydaje się mniej "zmarnowane", pomógłby w uczynieniu aktywności bogatych w xp bardziej satysfakcjonującymi.

Może po osiągnięciu 100. poziomu xp stałoby się pewnego rodzaju walutą, którą można by wymieniać na przydatne przedmioty lub materiały. Może możnaby wydawać xp, aby zmniejszyć losowość, na przykład umożliwiając odblokowanie statystyk, które pozwolą na ponowne rollowanie ekwipunku, lub przedmiot zwiększający poziom przedmiotu o +10, lub coś w tym stylu. Myślę, że to znacznie zachęciłoby ludzi do zbierania PD, jednocześnie zmniejszając nużące farmienie w endgame i nie otrzymywanie jakichkolwiek ulepszeń przez dłuższy czas.

– Hidonite

Głosy graczy i pomysły skupiają się głównie wokół wzmacniania postaci, czy to poprzez dodatkowe poziomy, które zwyczajnie wykraczałyby poza 100., czy dodatki do craftingu umożliwiające łatwiejsze ulepszenie ekwipunku bohatera, niż jak to obecnie ma miejsce.

Stworzenie waluty do craftingu na poziomie 100 byłoby fajne. Jedną z największych bolączek dotyczących lootu jest to, że po uzyskaniu głównych statystyk praktycznie niemożliwe jest uzyskanie prawdziwych ulepszeń, a dzieje się to na długo przed 100. poziomem, więc progresja przedmiotów zasadniczo się zatrzymuje. Jednak gdybyśmy mogli użyć doświadczenia, aby odblokować wszystkie cztery sloty na przedmioty do wytworzenia na poziomie 100., byłby to dobry sposób na ulepszenie ekwipunku po osiągnięciu 100. poziomu.

Nadal wolałbym trzeci lub nieskończony system progresji, ale crafting byłby fajny.

– Background_Try_3041

Czy graczom przeszkadza nieskończony grind w Diablo 4?

Wielu fanów zaznacza, że zdobycie 100. poziomu to maks ich możliwości i nie widzą sensu, w dalszym graniu w tę samą grę i ciągłe pokonywanie Uber bossów oraz przechodzenie kolejnych poziomów Helltide. Monotonność rozgrywki sprawia, że wielu komentujących zwyczajnie porzuca grę i Blizzard musiałby włożyć wiele pracy w ciągły rozwój tytułu i stałe dostarczanie fanom nowej zawartości.

To ARPG w powijakach. Pamiętam to z czasów PoE, kiedy dodawali coraz więcej i więcej, można było zostać dłużej i dłużej, aż w obecnej formie jest tak dużo, że praktycznie można po prostu odejść, kiedy tylko się chce.

– SasquatchSenpai

Obok skarg i narzekań na nudę, część graczy zwraca uwagę, że na tym to wszystko po prostu polega. Po przejściu fabuły Diablo 4 i wbiciu maksymalnego poziomu pozostaje nieustanny grind i ciągłe wzmacnianie postaci, które jednym się podoba, a innym nie.

Czy Blizzard planuje wprowadzić jakieś rozwiązanie dla spragnionych wrażeń wymaksowanych graczy? Nie wiadomo, być może kolejne rozszerzenia wpłyną jakoś na system poziomów, tak jak ma to miejsce w przypadku World of Warcraft?

Więcej na temat:   Diablo 4   Różności

9 miliardów obrażeń i Lilith powalona jednym ciosem. Ten build w Diablo 4 to absurd

Najtrudniejszy boss w Diablo 4 wcale nie jest taki straszny, kiedy mamy odpowiedni build. Barbarzyńca na 91. poziomie był w stanie pokonać Uber Lilith w niecałe 20 sekund.

9 miliardów obrażeń i Lilith powalona jednym ciosem. Ten build w Diablo 4 to absurd

'Tunel dopaminy': Ten loch w Diablo 4 pozwala przejść od poziomu 1 do 40 w 2 godziny

Dużo przeciwników to dużo punktów doświadczenia. Gracze zwrócili uwagę na loch, który pozwala szybko zdobywać poziomy w Diablo 4 i są nim zachwyceni.

'Tunel dopaminy': Ten loch w Diablo 4 pozwala przejść od poziomu 1 do 40 w 2 godziny

Uber Lilith w Diablo 4 jest zbyt trudna? Gracze chcieliby mieć z nią szanse bez cheesowania

Miło czasami stoczyć uczciwą walkę z bossem. Ku niezadowoleniu graczy Diablo 4, nie każdy przeciwnik na to pozwala.

Uber Lilith w Diablo 4 jest zbyt trudna? Gracze chcieliby mieć z nią szanse bez cheesowania