PSVR 2 sprzedaje się zaskakująco dobrze; Sony dzieli się wynikami

Najnowszy raport japońskiego giganta wykazuje, że wbrew wcześniejszym doniesieniom PlayStation VR 2 sprzedaje się całkiem nieźle. Nowy zestaw wirtualnej rzeczywistości radzi sobie nawet lepiej od oryginalnego PS VR.

gaming
Sandra Kicińska25 maja 2023
11
Źrodło fot. Oficjalna strona PlayStation
i

Szef Sony Interactive Entertainment, Jim Ryan, ujawnił oficjalne wyniki sprzedaży gogli wirtualnej rzeczywistości PSVR 2. Wygląda na to, że zestaw VR sprzedał się o wiele lepiej niż zakładano. Z raportów wynika, że najnowsza generacja osiągnęła nie tylko dobre wyniki, ale także lepsze niż poprzednia odsłona.

PlayStation VR 2 zadebiutował 22 lutego 2023 roku i otrzymał cenę w Polsce w wysokości 2999 złotych. Wraz z premierą pojawiły się wątpliwości co do sukcesu najnowszego headsetu, za którego Sony Interactive Entertainment zawołało w dniu debiutu więcej niż za dyskową wersję konsoli PlayStation 5. Przewidywano, że sprzęt okaże się finansową porażką, co wymusi obniżkę jego ceny.

Oficjalny raport sprzedaży PlayStation VR 2

Jim Ryan podzielił się wynikami sprzedaży PlayStation VR 2 podczas prezentacji przeznaczonej dla inwestorów, która odbyła się w tym tygodniu. Na jaw wyszło, że zestaw wirtualnej rzeczywistości Sony sprzedał się w nakładzie ok. 600 000 sztuk, i to w ciągu pierwszych sześciu tygodni.

PSVR 2 sprzedaje się zaskakująco dobrze; Sony dzieli się wynikami - ilustracja #1
Wykres porównujący sprzedaż najnowszego PS VR 2 oraz oryginalnych gogli. (Źródło: Sony)

Z raportu wynika, że pierwsze 450 000 sztuk zostało zakupionych już w pierwszym tygodniu od premiery PSVR 2. Jest to o 8% więcej w porównaniu do wyników osiągniętych przez PlayStation VR. W tym samym okresie pierwsze generacja sprzedała się w 300 000 sztukach.

PSVR2 oraz gogle innych producentów znajdziesz tutaj w najniższych cenach!

Wygląda zatem na to, że wcześniejsze prognozy oraz doniesienia analityków rynkowych jednak się nie potwierdziły. Oczywiście to nadal nie są liczby, które Sony obrało sobie za cel na samym początku. Japończycy zakładali pierwotnie, że uda im się sprzedać łącznie 2 mln zestawów w pierwszym kwartale. Skończyło się jednak na tym, że firma przewiduje, iż sprzedaż osiągnie łącznie 1,5 mln dopiero na przestrzeni od kwietnia 2023 roku do marca 2024 roku.

PlayStation VR 2 jednak się wybronił i poszło mu o wiele lepiej niż przewidywano. Może nie wyszło tak dobrze, jak zakładał japoński gigant, ale wyszło na tyle dobrze, że producent nie musiał decydować się na żadne kompromisy. Jeśli ktoś miał zatem nadzieję na obniżkę cen z powodu kiepskiej sprzedaży, to raczej się jej nie doczeka.

Sandra Kicińska

Sandra Kicińska

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczęła w listopadzie 2021 roku jako autorka newsów. Obecnie redaguje teksty w dziale Paid Products, od czasu do czasu pisząc dla newsroomu technologicznego. Wcześniej zajmowała się copywritingiem i tworzeniem tekstów popularnonaukowych. Po raz pierwszy do komputera dorwała się w wieku zaledwie trzech lat. Parę lat później, po zanurzeniu się w magiczny świat książek, pojawiła się u niej również fascynacja słowem pisanym. Do jej ulubionych gatunków gier należą różnego rodzaju strategie, symulatory oraz RPG. Poza tym uwielbia literaturę piękną, filozofię, surrealizm, anime i czarny humor. Po godzinach trenuje kontorsję, redefiniując ograniczenia ludzkiego ciała.

Aston Martin nie daje się modzie na elektryki i mikrosilniczki, tworzy nowy silnik V12

Aston Martin nie daje się modzie na elektryki i mikrosilniczki, tworzy nowy silnik V12

Jak zrezygnować z Amazon Prime?

Jak zrezygnować z Amazon Prime?

Najpierw zrobiły to Indie, teraz Stany Zjednoczone pokrywają swoje kanały irygacyjne panelami słonecznymi

Najpierw zrobiły to Indie, teraz Stany Zjednoczone pokrywają swoje kanały irygacyjne panelami słonecznymi

Koty i róż. Tak prezentuje się wyjątkowo uroczy RTX 4060

Koty i róż. Tak prezentuje się wyjątkowo uroczy RTX 4060

Spór o szkolenie AI nadal trwa. Kolejne wydawnictwa pozywają Microsoft i OpenAI

Spór o szkolenie AI nadal trwa. Kolejne wydawnictwa pozywają Microsoft i OpenAI