Data wydania: 2 grudnia 2003
Kontynuacja wysoko ocenianego, cyberpunkowego RPG akcji studia Ion Storm z 2000 roku. Akcja gry toczy się 20 lat po wydarzeniach znanych z pierwowzoru, kiedy to świat z wolna podnosi się po globalnej ekonomicznej katastrofie.
GRYOnline
Gracze
Steam
Deus Ex: Invisible War to kontynuacja znakomitej gry akcji z 2000 roku, która umiejętnie łączyła elementy cRPG z wciągającą cyberpunkową fabułą. Druga część rozgrywa się w roku 2072, w 20 lat po kryzysie ekonomicznym i wydarzeniach, które miały miejsce w Deus Ex. Gracz wciela się w rolę cybernetycznie ulepszonego agenta, znanego jako Alex Denton (może to być mężczyzna lub kobieta). Akcja Invisible War rozpoczyna się w momencie, gdy protagonista ucieka z Chicago tuż przed tym, jak w wyniku ataku zamachowca-samobójcy zniszczona zostaje akademia Tarsus, gdzie wraz z kolegami odbywał szkolenie. Denton przenosi się do Seattle, lecz i tu dopada go konflikt pomiędzy ogromnymi korporacjami i organizacjami terrorystycznymi, które próbują przeforsować własną wizję przyszłości świata po wielkiej katastrofie.
Fabuła Deus Ex: Invisible War jest jeszcze bardziej nieliniowa niż poprzednio: na każdym kroku czekają nieoczekiwane zwroty akcji, a wiele naszych decyzji może pchnąć opowieść na nowe tory. Każdy problem można też rozwiązać na kilka różnych sposobów (np. można wyciągnąć od kogoś informacje przekupstwem, zhakowaniem jego komputera, czy też użyciem brutalnej siły). Gracz ma też sporą dowolność w dobieraniu sojuszników i wyborze stron konfliktu (system reputacji). Wykonując kolejne misje, trafia w miejsca rozrzucone po całym świecie. Akcja toczy się m.in. w Stanach Zjednoczonych, Egipcie, Niemczech czy Antarktyce, przy czym zaprezentowany świat jest bardzo interaktywny, a zamieszkujące go postacie charakteryzują się różnym stylem zachowania, celami czy inteligencją. Postępowanie bohaterów niezależnych wynika nie tylko ze sposobu prowadzenia rozmowy z nimi, ale również ich wiedzy o naszych dotychczasowych poczynaniach.
Deus Ex: Invisible War oferuje rozbudowany system rozwoju głównego bohatera i całą gamę biowszczepów poprawiających jego parametry (m.in. pozwalających na widzenie przez ściany czy skakanie na wysokość 40 stóp, lub regenerujących obrażenia). Ponadto, gdy zawiodą wszystkie ciche i bezkrwawe sposoby na wyjście z sytuacji, można skorzystać z argumentu siły; mamy do dyspozycji m.in. ostrze energetyczne, granaty, strzelbę, karabin snajperski, wyrzutnię rakiet, pociski samonaprowadzające czy broń obezwładniającą.
Gra oparta jest o silnik graficzny Unreal Warfare, co gwarantuje bardzo ładną, trójwymiarową oprawę oraz szczegółowe lokacje i modele postaci. Za odtworzenie fizyki odpowiada zaś zaawansowany silnik Havok, w dniu premiery gry uważany za najlepszy na rynku.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 3 grudnia 2003Polskie napisy
Xbox 2 grudnia 2003Polskie napisy
Gry podobne:
9GIER
Seria gier RPG akcji, wykreowana przez studio Ion Storm, które opracowało jej dwie pierwsze części. Następnie pieczę nad rozwojem cyklu zaczął sprawować zespół Eidos Montreal. Oprócz tego na kartach historii marki zapisała się ekipa Studio Onoma (wcześniej znana jako Square Enix Montreal). Za „ojców” serii Deus Ex uznaje się Warrena Spectora i Harvey'a Smitha.
Recenzja GRYOnline
Sequel znakomitej gry akcji wydanej w roku 2000, która umiejętnie łączyła elementy cRPG z wciągającą cyberpunkową fabułą. Druga część rozgrywa się w roku 2072, w 20 lat po wielkiej ekonomicznej katastrofie i wydarzeniach, które miały miejsce w Deus Ex...
Aktualizacja: 26 marca 2004
Ilustrowany opis przejścia futurystycznej gry akcji Deus Ex: Invisible War, w której cybernetycznie ulepszeni agenci tajnej organizacji rządowej UNATCO muszą powstrzymać bezwzględnych terrorystów na usługach wielkich korporacji.
27 czerwca 2020
Na kilka miesięcy przed planowaną premierą nowej produkcji CD Projekt RED zapraszamy Was do zestawienia, które ułatwi Wam jak najbliższe zapoznanie się z estetyką cyberpunku w filmie, literaturze, grach i muzyce.
7 września 2005
Jeszcze trzy lata temu trójwymiarowa grafika w grach komputerowych zaledwie przypominała rzeczywistość. Dzięki nowoczesnym kartom graficznym możliwe stało się pokazanie świata, który praktycznie nie różni się od naszego.
30 maja 2003
Kontynuacja jednej z najciekawszych gier ostatnich lat nadchodzi wielkimi krokami! „Deus Ex” w momencie swej premiery wywołał istny szał wśród graczy komputerowych. Czy podobnie będzie z jego sequelem?
Jedną z gier demonstrowanych na tegorocznym Eurogamer Expo jest Deus Ex: Human Revolution. Redaktorzy serwisu VG247 udostępnili właśnie 25 minut materiału video z prezentacji tej produkcji.
gry
Adrian Werner
2 października 2010 08:12
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o drugim epizodzie przygodowego Doctor Who, darmowym dodatku do Just Cause 2, dacie premiery drugiego płatnego rozszerzenia do City of Heroes, promocyjnej cenie gier z serii Deus Ex, a także debiucie trzeciego odcinka Sam & Max: Season 3. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
23 czerwca 2010 13:00
Pomimo tego, że Deus Ex: Human Revolution był jedną z największych atrakcji tegorocznego E3, nie doczekaliśmy się jak dotąd oficjalnych filmików prezentujących samą rozgrywkę. Na szczęście, jeden z obecnych na miejscu dziennikarzy zadbał o dostarczenie społeczności nieoficjalnych materiałów video z pokazu.
gry
Adrian Werner
22 czerwca 2010 16:29
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o otwartych beta-testach Mytheon, aktualizacji Game Rooma, nowościach w Xbox Live, stratach Nintendo wynikających z piractwa, promocyjne cenie Deus Ex Collection, a także zbanowaniu przez Blizzard 320 tysięcy kont użytkowników Battle.net. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
21 kwietnia 2010 14:20
Na trwającym właśnie GDC ludzie z Eidos Montreal poprowadzili panel dyskusyjny na temat nadchodzącej kontynuacji serii Deus Ex, dostarczając nam tym samym pierwszych konkretnych informacji na temat tej wielce oczekiwanej produkcji.
gry
Adrian Werner
12 marca 2010 11:27
Platforma cyfrowej dystrybucji Steam oferuje swoim użytkownikom kolejne cenowe promocje. Przez cały bieżący tydzień zniżkami będą obejmowane pozycje z katalogów wydawniczych firm Square Enix oraz Eidos.
gry
Maciej Śliwiński
9 marca 2010 11:15
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: 10 lat Asheron’s Call, trzy kolejne odcinki Wallace & Gromit’s Grand Adventures od środy w ofercie Xbox Live Arcade, marka Deus Ex niemalże w rękach swojego twórcy, kolejne problemy World of Warcraft w Chinach i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
3 listopada 2009 14:00
Dosłownie przed paroma chwilami informowaliśmy o tym, że Square Enix chwali się wielomilionową sprzedażą najważniejszych dla firmy serii. Teraz przyszła kolej na Eidosa, który właśnie został nabyty przez japońskiego giganta.
pozostałe
Filip Grabski
23 kwietnia 2009 13:55
Istnieje spore prawdopodobieństwo, że trzecia odsłona Deus Ex nie trafi na konsole, mimo że pierwotne plany zakładały wersje na X360 oraz PS3. Dlaczego? Developerzy nie chcą, aby gra została na ich potrzeby zbyt „spłaszczona”.
gry
Janusz Wyczołek
22 października 2008 19:55
Popularne pliki do pobrania do gry Deus Ex: Invisible War.
patch Deus Ex: Invisible War - v.1.2 US - 1 marca 2004
mod Deus Ex: Invisible War - Deus Ex: IW Widescreen Utility v.2.20 - 29 stycznia 2016
demo Deus Ex: Invisible War - - 25 listopada 2003
mod Deus Ex: Invisible War - Deus Ex 2 Visible Upgrade v.1.2.0 - 5 lutego 2017
mod Deus Ex: Invisible War - ESRGAN Upscale Pack v.12092021 - 17 listopada 2021
Wymagania sprzętowe gry Deus Ex: Invisible War:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
CPU 1,5GHz Intel/AMD, 512MB RAM, 64MB akcelerator 3D (GeForce 3 i lepsze).
Średnie Oceny:
Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 977 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 2069 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Borys Zajączkowski
Recenzent GRYOnline.pl
2004.03.25
Sequel znakomitej gry akcji wydanej w roku 2000, która umiejętnie łączyła elementy cRPG z wciągającą cyberpunkową fabułą. Druga część rozgrywa się w roku 2072, w 20 lat po wielkiej ekonomicznej katastrofie i wydarzeniach, które miały miejsce w Deus Ex...
MarcinB323
Ekspert
2024.11.26
26-11-24. Tytuł bardzo uproszczony w stosunku do poprzednika. Gra jest podobna do części pierwszej jednak jest mniejsza, krótsza, mniej zawiła. Lokacje są małe ludzi też praktycznie nie spotykasz. Gra daje mało opcji w rozwiązaniu zadań które są dość proste przez bardzo ograniczone mapy. Ulepszenia ciała dają bardzo dużo przewagę szczególnie niewidzialność pod koniec mapy można przekradać się ile chcesz. Przyznam, że fajnie się grało ale czegoś brakowało w porównaniu do pierwszego deusa. Fabularnie było ok ciekawie poprowadzono wątki z 1 części.
ShadyYo
Ekspert
2022.12.03
Druga część Deus Exa to wciąż grywalny tytuł, ale przez parę mankamentów nie dorównuje jedynce. Poza tym wydaje się w stosunku do niej mocno uproszczona, "wypłaszczona".To co się wyróżnia to na pewno grafika. Deus Ex 2 wygląda po prostu ładnie i nawet dziś nie powinien jakoś specjalnie odstraszać. Podobały mi się praktycznie wszystkie lokacje - na każdym kroku czuć ten brud i atmosferę spisku. Również muzycznie gra stoi na dobrym poziomie. Soundtrack jest charakterystyczny, podobnie jak było to w pierwszej części. Motywy muzyczne jeszcze bardziej podkręcają ten brudny, futurystyczny klimat. To, co zostało z pierwszej części i dalej budzi uznanie to możliwość przechodzenia tej gry "po swojemu". To od nas zależy czy będziemy chcieli się skradać i nawet nie wyjmować broni czy też pójdziemy na rzeź. W grze przeplata się wiele frakcji i różnych wątków. Niektóre są opcjonalne. I ponownie, to od nas zależy której frakcji będziemy sprzyjać, dla której z nich będziemy wykonywać kolejne cele. I na końcu w zależności od naszych wyborów obejrzymy jedno z czterech dostępnych zakończeń.Przechodząc jednak do mankamentów... wspomniałem o zakończeniu. Niby fajnie, że mamy różne możliwości zakończenia gry, ale nie ukrywam, że ten krótki filmik ją kończący jest totalnym rozczarowaniem. Gra żegna się z graczem po prostu bez pardonu, w mgnieniu oka. Chciałoby się wiedzieć nieco więcej jak nasze, często mocno przemyślane decyzje, wpłynęły na ostateczny rezultat. Wspomniałem też, że w grze można się skradać lub walczyć i właściwie zawsze jest możliwość takiego wyboru. A jednak wydaje się, że jeden albo drugi jest częściej bardziej premiowany. Ba, często można coś wykraść NPC spod nosa a ci nawet nie zareagują. Można włamywać się do ich sejfów i zabierać im cenne przedmioty. Z drugiej strony, zabicie takiej osoby jest... łatwe i często nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji więc po co w ogóle mieć skrupuły i utrudniać sobie sprawę skoro gra tego nie wynagradza? Niestety jest to dość poważny mankament.Lokacje wyglądają na starannie zaprojektowane, z odzwierciedleniem szczegółów. Ale to co denerwuje to fakt, że są one... małe, a tymczasem długi loading podczas przechodzenia z jednej do drugiej potrafi irytować. Sama jest gra jest znacznie krótsza od poprzednika. I myślę, że w tym przypadku jest to minus. Dlaczego? Otóż w grze można zdobyć naprawdę pokaźną liczbę przedmiotów. Pomijając różne rodzaje broni mamy też sporo różnych ulepszeń do nich czy bardziej unikalnych itemów. Ale w czym jest problem? A no w tym, że gra najczęściej nie zmusza gracza do stosowania większości z nich. Ja ukończyłem "Invisible War" korzystając prawdopodobnie z nie więcej niż 10 standardowych itemów. A jeśli już użyłem jakichś innych, to raczej jednorazowo. Gra jest za krótka, by spróbować wszystkiego i na koniec pozostaje niedosyt, że wszystkie te przedmioty, które się tak skrzętnie zbierało, okazują się bezużyteczne, bo... tak naprawdę wystarczy pistolet. Dziwi też fakt, że do wszystkich broni używamy tego samego rodzaju amunicji. Rozgrywka traci przez to na czytelności. No bo jak rozumieć to, że używając pistoletu i wyrzutni rakiet używa się tej samej, uniwersalnej amunicji, a jednak ta broń zużywa jej tyle, podczas gdy inna dużo więcej, a gra nam nie komunikuje tego, ile dokładnie.Fabuła wciąga, ale od pewnego momentu. Na początku miałem wrażenie, że trudno się w tym świecie odnaleźć. Trochę za duży mętlik informacji, zbyt wiele wątków, frakcji, które starają się o twoje względy. Druga połowa gry podobała mi się bardziej, bo historia zaczynała się w końcu nieco klarować. Dziwnym posunięciem jest dla mnie to, że brak w tej grze jakiegokolwiek dziennika, w którym przechowywane byłyby wszelkie zapisy poprzednich rozmów naszego bohatera. Jeśli je przegapisz nie masz szans ich nigdzie nadrobić.Mimo całkiem sporej liczby niedociągnięć, Deus Ex 2 dalej daje całkiem niezłą rozgrywkę. Nie jest to poziom jedynki, która była przełomowa, dwójka jest mniej więcej kontynuacją tego samego, ale w uproszczonej wersji. Ale i tak ten obskurny, brudny klimat jest prawdopodobnie najlepszym, co można o tej grze powiedzieć. A jeśli przymkniemy oko na pewnie niedopracowania, to jest całkiem spore prawdopodobieństwo, że będziemy się przy tej grze nawet nieźle bawić.6/10
MadtPL
Ekspert
2018.06.29
Jeszcze nie spotkałem się z sequelem, w którym każdy, dosłownie każdy, element rozgrywki jest gorszy niż w części pierwszej. Myślałem, że negatywne opinie są przesadzone...
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
Szugob
Ekspert
2018.03.22
Butryk89
Ekspert
2016.04.21
czorny50
Ekspert
2016.03.19
Joey Centurion
Deus ex invisible war to bardzo bardzo nie doceniona gra. Mi się grało niesamowicie dobrze. Wczoraj skończyłem. Ja bym tej grze dał ocenę 8.5. Lokacje mogły by być bardziej poprostu duże, jak to było w pierwszej części. Ale tutaj jak wyżej zostało powiedziane możesz grać dziewczyną. Wow:). I ja grałem, bo to na Deus Exa nietypowe. Chciałabym żeby w najnowszym Deus Ex się też płeć wybierało. Lubię Adama Jensena, ale np: Alex Vegą jakby się mogło też grać. Ona była super(Deus ex rozłam ludzkości). I była najlepszym partnerem Adama Jensena.
Vorightaun Pretorianin
Dla mnie super od poprzedni.
Ciekawa fabuła i modyfikowany cyborg czy ulepszony implant czy hacking. Rewelacja! :-)
ShadyYo Chorąży
Druga część Deus Exa to wciąż grywalny tytuł, ale przez parę mankamentów nie dorównuje jedynce. Poza tym wydaje się w stosunku do niej mocno uproszczona, "wypłaszczona".
To co się wyróżnia to na pewno grafika. Deus Ex 2 wygląda po prostu ładnie i nawet dziś nie powinien jakoś specjalnie odstraszać. Podobały mi się praktycznie wszystkie lokacje - na każdym kroku czuć ten brud i atmosferę spisku. Również muzycznie gra stoi na dobrym poziomie. Soundtrack jest charakterystyczny, podobnie jak było to w pierwszej części. Motywy muzyczne jeszcze bardziej podkręcają ten brudny, futurystyczny klimat. To, co zostało z pierwszej części i dalej budzi uznanie to możliwość przechodzenia tej gry "po swojemu". To od nas zależy czy będziemy chcieli się skradać i nawet nie wyjmować broni czy też pójdziemy na rzeź. W grze przeplata się wiele frakcji i różnych wątków. Niektóre są opcjonalne. I ponownie, to od nas zależy której frakcji będziemy sprzyjać, dla której z nich będziemy wykonywać kolejne cele. I na końcu w zależności od naszych wyborów obejrzymy jedno z czterech dostępnych zakończeń.
Przechodząc jednak do mankamentów... wspomniałem o zakończeniu. Niby fajnie, że mamy różne możliwości zakończenia gry, ale nie ukrywam, że ten krótki filmik ją kończący jest totalnym rozczarowaniem. Gra żegna się z graczem po prostu bez pardonu, w mgnieniu oka. Chciałoby się wiedzieć nieco więcej jak nasze, często mocno przemyślane decyzje, wpłynęły na ostateczny rezultat. Wspomniałem też, że w grze można się skradać lub walczyć i właściwie zawsze jest możliwość takiego wyboru. A jednak wydaje się, że jeden albo drugi jest częściej bardziej premiowany. Ba, często można coś wykraść NPC spod nosa a ci nawet nie zareagują. Można włamywać się do ich sejfów i zabierać im cenne przedmioty. Z drugiej strony, zabicie takiej osoby jest... łatwe i często nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji więc po co w ogóle mieć skrupuły i utrudniać sobie sprawę skoro gra tego nie wynagradza? Niestety jest to dość poważny mankament.
Lokacje wyglądają na starannie zaprojektowane, z odzwierciedleniem szczegółów. Ale to co denerwuje to fakt, że są one... małe, a tymczasem długi loading podczas przechodzenia z jednej do drugiej potrafi irytować. Sama jest gra jest znacznie krótsza od poprzednika. I myślę, że w tym przypadku jest to minus. Dlaczego? Otóż w grze można zdobyć naprawdę pokaźną liczbę przedmiotów. Pomijając różne rodzaje broni mamy też sporo różnych ulepszeń do nich czy bardziej unikalnych itemów. Ale w czym jest problem? A no w tym, że gra najczęściej nie zmusza gracza do stosowania większości z nich. Ja ukończyłem "Invisible War" korzystając prawdopodobnie z nie więcej niż 10 standardowych itemów. A jeśli już użyłem jakichś innych, to raczej jednorazowo. Gra jest za krótka, by spróbować wszystkiego i na koniec pozostaje niedosyt, że wszystkie te przedmioty, które się tak skrzętnie zbierało, okazują się bezużyteczne, bo... tak naprawdę wystarczy pistolet. Dziwi też fakt, że do wszystkich broni używamy tego samego rodzaju amunicji. Rozgrywka traci przez to na czytelności. No bo jak rozumieć to, że używając pistoletu i wyrzutni rakiet używa się tej samej, uniwersalnej amunicji, a jednak ta broń zużywa jej tyle, podczas gdy inna dużo więcej, a gra nam nie komunikuje tego, ile dokładnie.
Fabuła wciąga, ale od pewnego momentu. Na początku miałem wrażenie, że trudno się w tym świecie odnaleźć. Trochę za duży mętlik informacji, zbyt wiele wątków, frakcji, które starają się o twoje względy. Druga połowa gry podobała mi się bardziej, bo historia zaczynała się w końcu nieco klarować. Dziwnym posunięciem jest dla mnie to, że brak w tej grze jakiegokolwiek dziennika, w którym przechowywane byłyby wszelkie zapisy poprzednich rozmów naszego bohatera. Jeśli je przegapisz nie masz szans ich nigdzie nadrobić.
Mimo całkiem sporej liczby niedociągnięć, Deus Ex 2 dalej daje całkiem niezłą rozgrywkę. Nie jest to poziom jedynki, która była przełomowa, dwójka jest mniej więcej kontynuacją tego samego, ale w uproszczonej wersji. Ale i tak ten obskurny, brudny klimat jest prawdopodobnie najlepszym, co można o tej grze powiedzieć. A jeśli przymkniemy oko na pewnie niedopracowania, to jest całkiem spore prawdopodobieństwo, że będziemy się przy tej grze nawet nieźle bawić.
6/10
zanonimizowany1387945 Centurion
gra spoko, fajne strzelanie, grafika ok, ale graficzna otoczka tego zamazania jak we śnie, mogło by sie to wyłaczać by było przejrzyściej, opowieść taka średnio interesująca