Budynki | Podstawy rozgrywki | Frostpunk
Aktualizacja:
Gra daje ci możliwość postawienia szeregu różnych budowli. Podzielone zostały one na kategorie, które opisują ich przeznaczenie. Oczywiście nie wszystkie budynki są dostępne od razu. Część z nich musisz odblokować poprzez badania lub wydanie określonych dekretów.
Budynki podstawowe
Ludzie:
Namiot (Tent) | Podstawowy budynek mieszkalny. Mieści 10 mieszkańców. Nie jest odporny na działanie pogody, dlatego jego postawienie jest możliwe, tylko w strefie ogrzewania. |
Barak (Bunkhouse) | Bardziej zaawansowany budynek mieszkalny. Mieści 10 mieszkańców. Odporny na pogodę. Możliwa budowa poza strefą ogrzewania. |
Zdrowie:
Stacja medyczna (Medical Post) | Mała lecznica. Zapewnia opiekę pięciu chorym. Budowa możliwa jest tylko w strefie ogrzewania. |
Jedzenie:
Kuchnia (Cookhose) | Przerabia nieprzetworzoną żywność, do postaci jadalnych posiłków. Wymaga postawienia w strefie ogrzewania. |
Chata myśliwych (Hunters' Hut) | Pozwala zdobyć nieprzetworzoną żywność, poprzez wyprawy poza obręb masta. |
Zasoby:
Magazyn zasobów (Resorce depot) | Typ magazynu pozwalający na przechowywanie, jednego rodzaju zasobów. |
Magazyn (Gathering Post) | Magazyn, w którym możliwe jest przechowywanie wszystkich rodzajów zasobów jednocześnie. |
Technologia:
Warsztat (Workshop) | Odblokowuje drzewko technologii. Pozwala prowadzić badania. |
Budynki do odblokowania:
Ludzie:
Schronisko dla dzieci (Child Shelter) | Dzieci spędzają w nim czas pracy. Wymaga postawienia w strefie ogrzewania. | Księga praw; dekret: "Child Shelter" |
Arena do walki (Fighting Arena) | Organizuje walki. Powoduje spadek niezadowolenia. | Księga praw; dekret: "Fighting Arena" |
Świetlica (Public House) | Dostarcza mieszkańcom rozrywkę. Powoduje spadek niezadowolenia. Wymaga postawienia w strefie ogrzewania. | Księga praw; dekret: "Public House" |
Cmentarz (Cementery) | Pozwala chować zmarłych. | Księga praw; dekret: "Cementery" |
Zdrowie:
Dom opieki (Care House) | Zapewnia opiekę nieuleczalnie chorym, odciążając stację medyczną. Wymaga postawienia w strefie ogrzewania. | Księga praw; dekret: "Care House" |
Zasoby:
Tartak (Sawmill) | Pozwala na wycinkę zamarzniętych drzew. | Warsztat |
Technologia:
Radiolatarnia (Beacon) | Pozwala tworzyć grupy zwiadowcze i odblokowuje ekspedycje. | Warsztat |
Piec parowy (Steam Hub) | Tworzy wokół siebie strefę ogrzewania. Powoduje wzrost zużycia węgla. | Warsztat |
0
- Frostpunk - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Frostpunk - Jak zacząć?
- Porady ogólne | Podstawy rozgrywki | Frostpunk
- Budynki | Podstawy rozgrywki | Frostpunk
- Surowce i żywność | Podstawy rozgrywki | Frostpunk
- Ciepło | Podstawy rozgrywki | Frostpunk
- Niezadowolenie i nadzieja | Podstawy rozgrywki | Frostpunk
- Technologie | Podstawy rozgrywki | Frostpunk
- Ekspedycje | Podstawy rozgrywki | Frostpunk
- Zagrożenia we Frostpunk
- Podstawy rozgrywki
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zmroku Konsul

Rozpoczęliśmy dziś aktualizację do poradnika pełnej wersji gry :)
mkybula Junior
u mnie na tej mapie jest prawie 30 miejsc.. więcej nie mogę znaleźć
myfunnygame Centurion
Najgorszą rzeczą w tego typu poradnikach od gry-online jest to, ze nikt ich nie przeczytał przed publikacją.
Latarnia zamiast balonu, zła deklinacja, koniugacja... ehhh
myfunnygame Centurion
Najbardziej jednak rozbawił mnie tekst z palcówkami
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.