The Elder Scrolls IV: Oblivion [XBOX 360]

Oblivion to już czwarta edycja popularnej serii cRPG, która przez wielu graczy uważana jest za prawdziwe arcydzieło w swoim gatunku. Jest to zarazem pierwsza pozycja z cyklu The Elder Scrolls, jaka została wydana na konsolę Microsoft Xbox 360.

wersja językowa:
angielska

The Elder Scrolls IV: Oblivion data premiery gry na X360:

20 marca 2006 ( światowa data premiery )

03 listopada 2006 ( data wydania w Polsce )

24 marca 2006 ( Europejska premiera PAL )

20 marca 2006 ( premiera w USA NTSC )

gry podobne do The Elder Scrolls IV: Oblivion:

Dragon Age: Origins
Fallout: New Vegas
Fable II

RPG akcji, FPP, TPP, fantasy, The Elder Scrolls

Oblivion to już czwarta edycja popularnej serii cRPG, która przez wielu graczy uważana jest za prawdziwe arcydzieło w swoim gatunku. Jest to zarazem pierwsza pozycja z cyklu The Elder Scrolls, jaka została wydana na konsolę Microsoft Xbox 360.

Akcja omawianej części osadzona została w świecie fantasy, w prowincji Cyrodiil Imperium Tamriel. Ostatni władca tegoż państwa, z pomocą anonimowego zabójcy, przedwcześnie odszedł z tego świata. Tron Tamriel pozostał pusty. Jak wiadomo, sytuacja taka jest wielce niekorzystna dla każdego kraju, gdyż sprzyja szerzeniu się anarchii, a w tym określonym przypadku, wiąże się z jeszcze gorszymi implikacjami. Mianowicie, gdy Imperium Tamriel nie posiada władcy, wrota do Oblivionu (odpowiednika znanego nam piekła) stoją otworem, umożliwiając wydostawanie się na wolność przeróżnych plugawych bestii. Nie trudno się domyśleć, że światu grozi wielki kataklizm oraz, że nie kto inny jak gracz musi mu zapobiec. Jego zadaniem jest odnalezienie prawowitego następcy tronu i doprowadzenie to tego, by objął rządy nad Tamriel.

Podobnie jak wszystkie poprzednie części, tak i Oblivion charakteryzuje się bardzo dużą wolnością w podejmowaniu decyzji. Mowa m.in. o tworzeniu postaci naszego bohatera, podróżowaniu po świecie gry, wykonywaniu tysięcy zadań pobocznych, czy samej głównej misji. Możemy zostać zarówno potężnym wojownikiem, magiem, czarnoksiężnikiem, uzdrowicielem czy złodziejem. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by jednocześnie przynależeć do różnych gildii czy frakcji i awansować w ich szeregach. To co robimy, nasze decyzje i czyny wpływają zarówno na prowadzoną postać, jak i na otoczenie. Świat gry zamieszkuje blisko 1,000 postaci NPC, które podejmują niezależne wybory w oparciu o swoją osobowość, miejsce w którym się znajdują oraz zapamiętane efekty poprzednich interakcji z innymi osobami. A wszytko to dzięki specjalnemu systemowi sztucznej inteligencji „Radiant”.

Świat gry jest ogromny i składa się z licznych, różnorodnych lokacji, każda o indywidualnie ukształtowanym terenie oraz typie flory czy fauny. Dodatkowo każda zamieszkująca go społeczność posiada własną historię, kulturę i politykę. Krainy, jakie odwiedzamy zamieszkuje także ponad czterdzieści gatunków potworów. Ponadto wiele zadań oraz labiryntów jest generowanych losowo wraz z rozpoczęciem gry od nowa. Zaś odwiedzone już miejsca zmieniają się z upływem czasu. Nasza postać może podróżować zarówno pieszo, konno, a także płacąc przewoźnikom. W Oblivion znajduje się również nowa mapa i dynamiczny kompas pokazujący jak blisko znajdujemy się lokacji czy postaci ważnej dla wykonania danego zadania.

Silnik The Elder Scrolls IV: Oblivion w pełni wykorzystuje możliwości, jakimi dysponuje konsola Xbox 360. Pozwoliło to m.in. na stworzenie zróżnicowanych efektów wizualnych ukazujących realia fantastycznych krain oraz płynną animację postaci, mimiki ich twarzy i wykonywanych przez nie gestów. Fizykę świata gry oparto na nowoczesnym silniku Havok.

Tryb gry: single player   Nośnik: 1 DVD   Wykorzystuje: Xbox Live  
Ocena gry 8.4 / 10 na podstawie 1265 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 259,90 PLN

komentarze czytelników (26)


minius333  2007-07-30 - 12:33

Nie było się czego bać-Oblivion to jedna z najlepszych gier w jakie w życiu grałem! Dzięki Bethesda!

Haron  2007-08-10 - 00:14

niestety. po dłuższym graniu ujawniła się największa wada tej gry. jeśli nie levelujesz efektywnie, to byle szkielet, którego niszczyłeś na początku dwoma pchnięciami miecza, jest w stanie sprawić łomot nawet zaprawionej w bojach postaci. dlaczego? potwory też levelują, a robią to znacznie efektywniej niż gracz, który zazwyczaj dostaje +2, +3. pozostaje wtedy przesuwać suwak poziomu trudności coraz niżej....pytanie tylko co, jeśli dojdzie już na skraj. :/

tomek9989  2007-12-14 - 18:47

Straszny pożeracz czasu!!!

DymekRPG  2008-01-23 - 00:50

Jak dla mnie najlepsza gra na X360 w jaką grałem :) Każdy kto jest fanem takich gier powinien ją mieć.

juby1910  2008-04-18 - 19:13

Gra jest bardzo fajna...nie licząc drobnych błędów ( szkoda też, że nie ma kilku rzeczy z morrowinda, np. włóczni, albo to ukladnie i wyrzucanie przedmiotow....) ale poza tym gra jest bardzo dobra, zadania urozmaicone(szkoda troche ze na x360 nie jest po polsku:)

xShogunnNx  2008-06-21 - 23:56

Gierka spoko . Tylko bardzo dużo czasu się przy niej traci ;))) X360 rox!

mynikk  2008-07-21 - 19:22

mam jedno pytanie odnośnie tej gry czy można przełączać kamerami aby był widoczny cały bohater

garretx  2008-07-28 - 12:29

Mozna, trzeba tylko wcisnac odpowiedni guzik. Polecam czytanie instrukcji tam zawsze wszystko jest lub powciskanie wszystkiego co sie da wcisnac na klawiaturze. Tak na serio to jest to mozliwe ale niewarto tak grac, beznadziejnie sie walczy. Ale jezeli jestes sado maso i lubisz sie wnerwiac to prosze bardzo :P

garretx  2008-07-28 - 12:45

Info dla kolesia co pisal recenzje... w Oblivionie niema losowo generowanych podziemi. Korde ktoras tam z koleii ich wpadka. Banada zasranych 12 latkow to pisze czy jak ???

Salacza  2008-11-11 - 16:40

ma Obliviona na PC, spoko gierka, wersji na 360 jeszcze niewidzialem ale chyba rownie dobra lub moze lepsza :DD

realkrytyk96  2009-01-27 - 21:22

zgadzam się z garretx . PROFESJONALIŚI nie robią błedów .ALE co do gry grafika jest piękna . dużo questów ,potworów,ekwipunku i wszystkiego .niepodoba mi sie tylko angielska wersja.

Roman666666  2009-02-19 - 14:38

a mi sie podoba, bo sama mam niemiecka (na xboxa) i ciezko ciezko... mimo, ze na codzien jestem odmiennego zdania to pierwszy raz musze przyznac, ze gra na pc jest lepsza (pod kazdym wzgledem) niz na konsole

kondzio 2  2009-07-03 - 11:39

Roman666666: "(pod kazdym wzgledem)" czyt. sterowanie Ci nie wychodzi O.o ?

Yonamaru  2009-09-17 - 16:51

Ciekawa gra.

Mihau94  2009-09-19 - 16:03

Polecam wszystkim w Oblivionie wsiąść na konia i podróżować sobie wolno po świecie (ale tylko w dzień ze względu że wszystko w tedy pięknie wygląda). Mnie to bardzo zrelaksowało i na dodatek można odkryć wiele pięknych lokacji takich jak świątynie, ruiny zamków czy urwiska gdzie można pooglądać sobie świetne widoki upieszczone grafiką Obliviona.

Boczek z kiepskich  2009-10-05 - 19:28

Fajne choć po długim czasie grania(Dłuuuugim)chce mi się rzygać ale wróciłem do niej.

czepan95  2009-11-08 - 17:58

siema, gra nadal może wciągnąć? I grafa powala? :D. chciałby ktoś sie wymienić za mx vs atv untamed lub saints row? Wawa kontakt gg 8225790

Koktajl Mrozacy Mozg  2009-11-29 - 11:42

Prawie 4 lata ma gierka i myslisz ze grafika bedzie powalala?

BŁOND_07  2010-03-13 - 23:52

wersja na PC jest lepsza w tym, że tam można instalować WSZYSTKIE mody, jakie do tej gry powstały :D

BŁOND_07  2010-05-02 - 15:17

Można pograć na XBOX360, tyle że na dłuższą metę możecie zauważyć, że pojawia się denerwujący levell-scaling. Istnieje mod, który usuwa ten level-scaling, niestety tylko w wersji PC...