Data wydania: 10 października 2017
Middle-earth: Shadow of War to bezpośrednia kontynuacja ciepło przyjętej przygodowej gry akcji Middle-Earth: Shadow of Mordor. Podobnie jak poprzednik, dzieło amerykańskiego studia Monolith czerpie z twórczości J.R.R. Tolkiena.
GRYOnline
Gracze
Steam
Śródziemie: Cień Wojny jest bezpośrednią kontynuacją produkcji Śródziemie: Cień Mordoru, czyli ciepło przyjętej gry akcji z otwartym światem opracowanej przez amerykańskie studio Monolith Productions. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku pierwszej części serii, jej wydanie wzięła na swoje barki firma Warner Bros. Interactive Entertainment. Tytuł kontynuuje wątki rozpoczęte w poprzedniku, jednak wprowadza szereg zmian i usprawnień na polu mechaniki rozgrywki. Dotyczy to zwłaszcza unikalnego systemu Nemezis, generującego spersonalizowanych adwersarzy obdarzonych własnym imieniem i wyglądem, a także atutami i słabościami. Pozycja pojawiła się na pecetach i konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One, jednak wersja na komputery osobiste może się pochwalić oprawą graficzną najwyższej jakości.
Akcja gry Śródziemie: Cień Wojny została osadzona po wydarzeniach opowiedzianych w grze Śródziemie: Cień Mordoru. Gracze ponownie przejmują kontrolę nad duetem głównych bohaterów, a zatem nad Talionem, czyli jednym ze Strażników Północy oraz nad Celebrimborem – upiorem będącym astralną postacią elfa, który przed wiekami wykuł Pierścienie Władzy. Protagoniści postanawiają stworzyć jeszcze jeden pierścień, który w założeniach ma im zapewnić potęgę wystarczającą nie tylko do zebrania potężnej armii, lecz przede wszystkim do ostatecznego unicestwienia Saurona.
Opowieść przekazywana jest za pośrednictwem zrealizowanych z rozmachem przerywników filmowych. Zaprawieni w bojach herosi spotykają na swojej drodze mniej lub bardziej przyjaźnie nastawione postacie, co stanowi dobry grunt dla licznych zwrotów akcji. W czasie zabawy zmierzymy się także z bohaterami znanymi z książek Tolkiena oraz ich ekranizacji, m.in. Balrogiem, Czarnoksiężnikiem z Angmaru, a także samym Sauronem.
Podobnie jak miało to miejsce w poprzedniej grze z serii, w Śródziemiu: Cieniu Wojny gracze trafiają do rozległego, otwartego świata. Jednym z najważniejszych elementów rozgrywki jest więc eksploracja – oddana w nasze ręce kraina obejmuje Osgiliath, Cirith Ungol, Gorgoroth, fortecę nad jeziorem Nurnen, a także Seregost. Tereny te możemy przemierzać na kilka sposobów – w trakcie rozgrywki przemieszczamy się zarówno na piechotę, jak i na grzbiecie rozmaitych wierzchowców. W pierwszym przypadku nieodzowne jest korzystanie z rozbudowanego systemu freerunningu, przywodzącego na myśl ten z serii Assassin's Creed – Talion potrafi bowiem szybko pokonywać przeszkody terenowe, wspinać się po ścianach, a także zręcznie przeskakiwać po dachach zabudowań. Niemniej, twórcy oddają w nasze ręce również szeroki wachlarz istot, których możemy dosiąść – oprócz doskonale już znanych karagorów pojawiają się również smoki, przydatne także podczas walki z przeciwnikami.
Starcia w grze Śródziemie: Cień Wojny są szybkie i efektowne, a system walki ponownie oparto na efektownych kombinacjach ataków oraz na wyprowadzaniu kontr. Warto zwrócić uwagę na fakt, że tym razem bierzemy udział w bitwach na znacznie większą skalę – u naszego boku stają bowiem całe armie składające się z orków i bestii bojowych o zróżnicowanych umiejętnościach. Oprócz wspomnianych już smoków, w potyczkach wspomagają nas choćby wspomniane wcześniej karagory, trolle i graugi, które zyskały nowe odmiany, takie jak na przykład lodowy graug rzucający w adwersarzy ciężkimi bryłami lodu. Wciąż jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by eliminować oponentów po cichu i działać z ukrycia.
Elementem, który wyróżniał Cień Mordoru na tle innych, podobnych gier, był system Nemezis, kreujący unikalnych wrogów obdarzonych własną historią, motywacjami, a także atutami i słabościami. Dbał on też o to, by przeciwnik, któremu udało się nas pokonać, rósł w siłę i stopniowo piął się po szczeblach kariery, ostatecznie stając się jednym z generałów armii Mrocznego Władcy. Ponadto Celebrimbor mógł opętać dowolnego oponenta, w ten sposób zyskując szpiega lub sabotażystę, który nieświadomie pracował na korzyść protagonistów. Całość znalazła zastosowanie również w opisywanej tutaj produkcji, jednak doczekała się znacznej rozbudowy. Adwersarze zyskali na różnorodności, a dodatkowo zostali podzieleni na plemiona. Ponadto nie od razu możemy posiąść umysły elitarnych wrogów – w początkowej fazie przygody, kiedy umiejętności Taliona i Celebrimbora wciąż czekają na rozwinięcie, możemy jedynie namieszać im w głowach i obniżać ich rangi. Co więcej, nawet opętany ork może wystąpić przeciwko bohaterom, a to, czy dany osobnik dochowa im wierności, zależy od jego charakteru oraz sposobu, w jaki go traktujemy.
Z systemem Nemezis ściśle powiązane jest także zdobywanie twierdz, co wymaga opracowania odpowiedniej taktyki i zgromadzenia wystarczająco mocnej armii. Zdobycie fortecy owocuje przejęciem kontroli nad określonym regionem Mordoru. Z uwagi na fakt, że zamek może paść ofiarą najazdu ze strony przeciwników, warto zadbać o przydzielenie mu właściwego naczelnika – potencjalni kandydaci na to stanowisko oferują unikalne przywileje.
Względem pierwowzoru, tytuł oferuje znacznie bardziej rozbudowane elementy RPG. Okradając truchła pokonanych wrogów, możemy wejść w posiadanie nowego uzbrojenia i pancerzy, a broń i zbroje zostały opisane za pośrednictwem rozmaitych współczynników. Co więcej, niektóre elementy ekwipunku posiadają unikalne cechy dodatkowe, których odblokowanie wymaga niekiedy wykonania mniej lub bardziej skomplikowanego zadania. Ponadto wyposażenie możemy ulepszać dzięki specjalnym klejnotom, a nowy Pierścień Władzy udoskonalamy przy pomocy run. Uzupełnieniem tego wszystkiego jest zestaw umiejętności aktywnych i pasywnych, do których dostęp otrzymujemy w miarę czynionych postępów.
Wydane na platformę PC, PS4 i XONE Śródziemie: Cień Wojny może się pochwalić trójwymiarową grafiką najwyższej jakości. Pełne detali są zarówno modele postaci i przeciwników, jak i elementy otoczenia, a dopełnieniem całości jest bogaty zestaw animacji (widocznych zwłaszcza w trakcie szybkich i dynamicznych starć z oponentami) oraz realistyczny system oświetlenia. Warto zwrócić uwagę na klimatyczną, specjalnie skomponowaną muzykę, jaka towarzyszy nam w trakcie przemierzania wulkanicznych pustkowi Czarnego Kraju.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PC Windows
Xbox One
PlayStation 4
Producent: Monolith Productions
Wydawca: Warner Bros. Games
3GRY
Middle-earth: Shadow of... to seria gier osadzonych w Śródziemiu, fantastycznej krainie znanej m.in. z dzieł Władca Pierścieni czy Hobbit. Na serię składa się główny cykl przygodowych gier akcji, opracowywanych na konsole i pecety przez studio Monolith Productions, a także spin-off na urządzenia mobilne w postaci strategii czasu rzeczywistego, opracowany przez wewnętrzne studio deweloperskie firmy Warner Bros., będącej wydawcą całej serii.
Recenzja GRYOnline
Śródziemie: Cień wojny to idealna kontynuacja dla fanów jedynki i ludzi lubiących powtarzalność podczas rozgrywki. Oni będą zapewne bawić się przednio, ale niczym nie zostaną zaskoczeni. Świetny system walki sprawia mnóstwo frajdy, fabuła daje radę (choć jest rozwlekła), ale jednak Monolith wykonał krok w tył, jakby bano się pokazać coś więcej.
Aktualizacja: 10 października 2017
Poradnik do gry Shadow of War to rozbudowany i kompletny opis przejścia oraz praktyczny przewodnik po mechanice gry. Poznasz tu tajniki walki wręcz, a także skradania oraz odkryjesz wiele największych sekretów gry Middle-earth: Shadow of Mordor.
8 maja 2019
Można ich nie lubić, można nawet nienawidzić, ale mikrotransakcje stały się nieodłączną częścią naszego hobby. Oto najbardziej irytujące mikropłatności w singlowych tytułach.
22 listopada 2017
Mikrotransakcje coraz śmielej wkradają się w świat wysokobudżetowej interaktywnej rozrywki, przynosząc twórcom krociowe zyski. Zastanówmy się, czy gracze mogą z nimi wygrać (nie mogą) i jaka jest ich przyszłość (ponura).
4 listopada 2017
Płatne skrzynki z zawartością w grach za pełną cenę to już nic nowego. Kontrowersje zaczyna budzić to, co się w nich znajduje, oraz wykorzystywanie naszych skłonności do hazardu. Czy to kolejny sposób na to, byśmy za jedną grę zapłacili więcej niż raz?
10 października 2017
Ork, jaki jest, każdy widzi. Zielona lub czarna skóra, wielki miecz w ręku, kły i cuchnący oddech. Tak było, gdy popkultura wzorowała się na orku z książek Tolkiena. Ale na przestrzeni lat istoty te przeszły naprawdę znaczącą ewolucję.
1 października 2017
Październik kontynuuje wrześniowy trend i serwuje nam kilka długo wyczekiwanych hitów. Głównym daniem dla wielu graczy będzie powrót Assassin’s Creeda, coś dla siebie znajdą także fani samochodówek, platformówek, strzelanek i strategii.
Branżowy dziennikarz Jason Schreier podzielił się informacjami na temat WB Games. Przekazał m.in. dlaczego nie powstała kolejna część Śródziemia oraz potwierdził, że Rocksteady tworzy nowego Batmana.
gry
Adrian Werner
27 lutego 2025 14:02
Branża gier zareagowała na zamknięcie studia Monolith Productions. Wielu deweloperów wyraziło swój smutek i podzieliło się własnymi historiami z produkcjami tego zespołu.
gry
Adrian Werner
26 lutego 2025 10:19
Do usługi Amazon Prime Gaming trafi prawdopodobnie kilka solidnych gier. Mowa m.in. o takich tytułach jak Total War: Warhammer II, Fallout 76 i Śródziemie: Cień wojny. Aktualizacja: oferta została oficjalnie potwierdzona.
promocje
Krzysiek Kalwasiński
29 września 2022 17:17
Okazuje się, że mechanika Nemesis zastosowana w grach Śródziemie: Cień Mordoru i Śródziemie: Cień Wojny w 2015 roku została opatentowana przez firmę Warner Bros.
gry
Bartosz Świątek
31 stycznia 2021 09:00
Poznaliśmy tytuły produkcji, które w listopadzie pobiorą subskrybenci PlayStation Plus. Największą niespodzianką miesiąca jest to, że poza Middle-earth: Shadow of War oraz Hollow Knight: Voidheart Edition posiadacze PS5 otrzymają także debiutującą w połowie miesiąca grę Bugsnax.
promocje
Michał Kułakowski
28 października 2020 18:05
Zapowiedziano Middle-Earth: Shadow of War Definitive Edition, czyli kompletną edycję zeszłorocznej produkcji, zawierającą wszystkie dodatki.
gry
Adrian Werner
2 sierpnia 2018 10:10
Niemal rok po premierze pełnej wersji w sieci pojawiło się demo Śródziemia: Cienia Wojny, czyli kontynuacji ciepło przyjętej produkcji studia Monolith Productions sprzed czterech lat. Jest ono dostępne na PC (Steam), PlayStation 4 oraz Xboksie One.
gry
Miłosz Szubert
20 lipca 2018 16:25
Po instalacji najnowszego patcha z gry Śródziemie: Cień Wojny znikną wszelkie ślady po mikrotransakcjach. Poza tym łatka opracowana przez ekipę Monolith Productions wprowadza szereg zmian w balansie rozgrywki i wzbogaca tę produkcję o nowe elementy.
gry
Krystian Pieniążek
17 lipca 2018 20:18
Steam oferuje nie lada gratkę dla wielbicieli klimatów Tolkiena. Gra Śródziemie: Cień Wojny jest dostępna do wypróbowania za darmo przez najbliższe dwa dni. Ponadto podczas weekendu kupicie ją na Steamie o połowę taniej.
promocje
Mateusz Matczuk
18 maja 2018 12:37
Gra Śródziemie: Cień wojny doczekała się wczoraj sporej aktualizacji, usprawniającej wiele elementów rozgrywki i wyłączającej możliwość kupowania złota. Zmiana ma związek z planowanym, całkowitym wyłączeniem mikropłatności. Równocześnie zadebiutował duży dodatek Desolation of Mordor.
gry
Bartosz Świątek
9 maja 2018 10:17
Popularne pliki do pobrania do gry Śródziemie: Cień Wojny.
trainer Śródziemie: Cień Wojny - v1.21 +9 Trainer - 13 maja 2019
trainer Śródziemie: Cień Wojny - v1.21 +13 Trainer - 4 maja 2022
trainer Śródziemie: Cień Wojny - v1.18 +19 Trainer - 26 lipca 2018
trainer Śródziemie: Cień Wojny - v1.0 +16 TRAINER - 13 października 2017
trainer Śródziemie: Cień Wojny - v1.21 +18 Trainer (promo) - 14 stycznia 2019
trainer Śródziemie: Cień Wojny - v1.20 (Steam) +17 Trainer (promo) - 21 sierpnia 2018
trainer Śródziemie: Cień Wojny - v1.0 - v1.11 +19 TRAINER - 12 lutego 2018
trainer Śródziemie: Cień Wojny - v1.20 (Steam) #2 +17 Trainer (promo) - 26 sierpnia 2018
trainer Śródziemie: Cień Wojny - +17 Trainer (promo) - 14 maja 2018
trainer Śródziemie: Cień Wojny - v1.15 +19 Trainer - 14 maja 2018
Wymagania sprzętowe gry Śródziemie: Cień Wojny:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2550K 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 670/Radeon HD 7950 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7(SP1).
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770 3.4 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce 970/Radeon R9 290X lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 10.
Lista dodatków do gry Śródziemie: Cień Wojny:
Dodatek
8 maja 2018
Akcji
DLC do gry Śródziemie: Cień wojny, w którym gracz wciela się w Baranora – dowódcę z Minas Ithil, stawiającego czoła zagrożeniu ze Wschodu. Add-on oferuje nie tylko nowe zadania fabularne, lecz także niewidziany dotąd region i dodatkowe uzbrojenie, które bohater może ulepszać u Torvina – zaprzyjaźnionego z nim krasnoluda.
GRYOnline
Gracze
Dodatek
6 lutego 2018
Akcji
Dodatek do gry Śródziemie: Cień wojny, w którym gracze wcielają się w Eltariel – elitarną zabójczynię polującą na istoty spaczone przez Pierścień władzy. Nowa protagonistka robi użytek z niewidzianego dotąd uzbrojenia i umiejętności bojowych, na czele z dwoma elfickimi ostrzami i Światłem Galadrieli.
Gracze
Lista małych dodatków do gry Śródziemie: Cień Wojny:
DLC Outlaw Tribe Nemesis Expansion 12 grudnia 2017
DLC Online Fight Pits 5 grudnia 2017
DLC Shadow Wars 5 grudnia 2017
DLC Slaughter Tribe Nemesis Expansion 21 listopada 2017
DLC Endless Siege 21 listopada 2017
DLC Rebellion 21 listopada 2017
Średnie Oceny:
Średnia z 12 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1350 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 81892 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2017.10.05
Druga część dowolnej serii powinna być większa, lepsza i mocniej kopać w cztery litery. Czy takie jest Śródziemie: Cień wojny? I tak i nie.
ogórekdamian
Ekspert
2019.10.07
Całkiem udana kontynuacja przygód Taliona, może nie była tak dobra jak pierwsza część, ale równie dobrze mi się w nią grało. +Całkiem spoko fabuła ( ciekawe zwieńczenie historii naszego protagonisty)+ Obrona i zdobywanie fortec+ System nemesis+Rozwój postaci+ Walka- Częste blokowanie się na przeszkodach- W późniejszych etapach gra może delikatnie się znudzić, od robienia prawie tego samego.
mastarops
Ekspert
2019.07.23
Sporo fajnych mechanik, ale koniec końców to grind niemiłosierniy. W pierwszej normalnej fortecy szef 15 poziomów wyżej od mojej postaci (właściwie podczas walki nie zrobiłem mu nic). Misje nie ciekawe i powtarzalne. Fabularnie w ogóle mnie nie wciągnęło. Jedynka mi się podobała, tu przekombinowali jak na mój gust. Poza tym wszystkim mam wrażenie, że na XONE jest bardzo duży input lag, co w grze opartej w dużej mierze na refleksje i QTE jest porażką.
HETRIX22
Ekspert
2018.09.27
Zarzucacie tej grze powtarzalność, a ja mam tyle o niej do napisania, że tekst by mi się tu nie zmieścił. Ta gra dosłownie generuje fabułę swoim sandboxowym charakterem wraz z sysstemem nemesis. Grając w nią na pewno doświadczycie satysfkacji, radości, gniewu, smutku, zaskoczenia.Specjalne uznanie dla twórców za innowacyjne podejście do gry, oby dalej rozwijali swoje dzieło. System nemesis jest jak złoto w kopalni dzisiejszych gier. Życzę innym twórcom wysoko budżetowych gier, żeby poszli podobnym śladem i tworzyli odważnie coś nowego.SUPER GIERKA
HETRIX22
Ekspert
2018.09.27
Zarzucacie tej grze powtarzalność, a ja mam tyle o niej do napisania, że tekst by mi się tu nie zmieścił. Ta gra dosłownie generuje fabułę swoim sandboxowym charakterem wraz z sysstemem nemesis. Grają w nią na pewno doświadczycie satysfkacji, radości, gniewu, smutku, zaskoczenia.Specjalne uznanie dla twórców za innowacyjne podejście do gry. System nemesis jest jak złoto w kopalni dzisiejszych gier. Życzę innym twórcom wysoko budżetowych gier, żeby poszli podobnym śladem i tworzyli odważnie coś nowego.SUPER GIERKA
kęsik
Ekspert
2017.12.12
Gra jest dużo gorsza niż jedynka. Ma jakąś strasznie dziwną i całkowicie rozwleczoną formułę. Skaczemy bez sensu za misjami po lokacjach bez najmniejszego ładu i składu. System nemezis jest spoko ale ile można na tym jechać? Niczego spektakularnego to nie wnosi. Ot zwykła ciekawostka która po jakimś czasami nie jest niczym niezwykłym, nawet się na to nie zwraca uwagi. Tłucze się tych głupich orków i tyle, nikt nie będzie patrzył na ich imiona czy coś. Gdy doszedłem do słynnego rozdziału 4 i gdy zobaczyłem jak on wygląda to mi ręce opadły. Ten kto to projektował powinien zdechnąć. Gdy po obronieniu fortecy gra kazała mi znowu bronić fortecy którą obroniłem dosłownie 40 minut wcześniej to mnie szlag trafił. W lokacji gdzie nie ma orków na wyższym lvl niż 20, gra na nas rzuca kolesi 40+... Grind albo $$$. Nie, dziękuję. Gra zepsuta przez mikrotransakcje.
T20
Ekspert
2017.10.22
Niestety gra mnie zupełnie nie porwała. Fabuła jest całkiem niezła, a robienie pobocznych aktywności sprawiało mi przyjemność, ale niestety z czasem wszystko zaczęło mnie nudzić z racji powtarzalności.Ciągle się leje tych orków, ciągle trzeba wykonywać te same zadania aby się od nas nie odwrócili.Strasznie mnie irytowały ciągłe zdrady, bracia krwi i nawał przeciwników, którzy dosłownie pojawiali się z tyłka.Tłuczesz takiego kapitana żeby go dodać do swojej armii, a potem nagle bum! cały czas, krew, pot i łzy włożone w ten proceder zostaje olane, bo się nim nie zajmujesz, albo ma z tobą jakiś problem. No do jasnej anielki, Sauron ma pierścień władzy i wszyscy się go słuchają, a Talion dostał chyba jakiś wybrakowany model, bo nie da rady utrzymać swoich kapitanów bez robienia im "dobrze".System walki w zasadzie jest nawet ok, ale brakowało mi w tym wszystkim jakiegoś dynamizmu.Ostatni rozdział to jedna wielka porażka i żart. Powtarzalnością to chyba pobili samą Mafię 3. Przyznam się że nie ukończyłam gry w pełnoprawny sposób, bo nie miałam już siły, aby robić w kółko to samo. Zakończenie obejrzałam na YT i ciesze się że
RoyPremium
Ekspert
2024.06.15
manek23
Ekspert
2023.09.03
Rafał Sankowski
GRYOnline.pl Team
2021.11.12
Butryk89
Ekspert
2018.02.21
Radosław Wasik
GRYOnline.pl Team
2017.10.19
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (81 892)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Radamajka Legionista
Ok, rozumiem zachwyty nad tą produkcją, ale, że ocena zawsze jest subiektywna, to sobie ponarzekam (bo mogę).
Przede wszystkim w tej grze wszystkiego jest NASRANE. Nasrane orkami które zresztą co chwila się respawnują, więc eksploracja metodą skradanki odpada, nasrane klawiszologią i absurdalnym interfejsem w wersji PC (dlaczego jedną broń niszczy się klawiszem 3 [sic?!], a przy innej trzeba najpierw kliknąć opcję (2) i dopiero niszczyć?). Nasrane jest umiejętnościami, z których i tak nie korzystałem. Wyzwijcie mnie od lamusów, fakt w slashery grywam rzadko, ale 30 lat doświadczenia z graniem mam, i tak skopanej gry w tym gatunku jeszcze nie ogrywałem. Napis podpowiada mi by wcisnąć elfi gniew, ale dopiero po którejś próbie to zaskakuje. Może to i wina pecetowego portu, no ale tym bardziej rzutuje to na produkcji. A wystrzeliwanie ognistych strzał w ogóle nie działało. Sterowanie drakiem to jakaś mordęga. Nasrane jest umiejętności, ale co za artysta-futurysta wykoncypował sobie, że z trzech ulepszeń zdolności używać można tylko jednej? Ok, pewnie wprawni gracze w ten sposób mogą tworzyć własne buildy i personizować Taliona pod swój styl, ale ja narzekam bo mogę. Nasrane jest znajdziek (te artefakty nawet fajne, bo ciekawie opisują lore) i lootu. I tutaj guzik mnie obchodzi Wasze zdanie. Wszelkie loot game to syf porównywalny z muzyką disco polo albo śmieciowym żarciem z fast foodów. Wolę w grze zdobyć dwa-trzy artefakty, ale których moc mogę docenić, niż pierdyliard chłamu, który muszę co chwila zmieniać, by dotrzymać kroku levelującemu tałatajstwu. Ja zmieniałem rzadko, więc co jakiś czas krew mnie zalewała. Potem kilka minut spędzałem w menu ekwipunku przetapiając kryształy (znów mnie krew zalewała) i przeczesując chłam by wybrać coś lepszego (i znów szlag trafiał, że marnuję czas na takie upierdliwe czynności).
Nasrane jest też tymi dowódcami, którzy potrafią się ni stąd ni zowąd narysować za plecami i pleść te swoje kocopoły. Wyeliminować ich się wszystkich nie da, bo za chwilę i tak pojawią się nowi na ich miejsce. Od pewnego więc momentu gra zamienia się w jeden wielki grind, grind, grind.
W pewnym momencie olałem więc dobywanie kolejnej twierdzy, bo rezydujący tam nadzorca był 10 leveli wyżej ode mnie, a porażka tylko jeszcze by go wzmocniła. Poszedłem więc za jednym z Nazguli, ale tu znów się okazało, że mam za niski level do niego - solo dałbym mu radę bez problemu, ale w otoczeniu wiecznie spawnujących sie ghouli i dwóch latających draków (nie da się ich ustrzelić, bo ZAWSZE pojawiają się kolejne!) stwierdziłem, że to nie na moje nerwy i szkoda czasu na grind, więc grę odinstalowałem.
Skopane jest też sterowanie i - paradoksalnie - wolność poruszania. Nie raz i nie dwa Talion wskakiwał mi nie tam gdzie zamierzałem., albo blokowałem się w jakimś kącie skacząc jak idiota.
zanonimizowany1396829 Pretorianin
Poprzednia cześć i ta to najlepszy symulator respawnu orków. Tak gównianych gier nigdy nie widziałem. „Nasrane orkami” to jest bardzo delikatnie powiedziane.
paulj70054882c3 Legionista
Mogliby zrobić kolejną część gry dajmy na to pokazać co robił Talion wśród tych nazguli dajmy na to jak walczył w ich szeregach
Makaveliii1994 Legionista
Pierwsza część czyli Shadow of Mordor ukończyłem w 100% dwa razy, na PS4 i XONE, to była i nadal jest mega dobra gra, pomijając ostatnie DLC świetlisty władca które jest słabe, natomiast część druga, Shadow of War, ku mojej rozpaczy jest kompletną kupą g**na.
Plusy:
+ Prerenderowane filmiki
+ Animacje ( Choć nie zmieniły się zbytnio względem poprzedniej części )
Minusy
- Input lag, w żadnej grze nie spotkałem się z tak kolosalnym opóźnieniem, przy tylu wrogach i nacisku na refleksyjne parowanie itp. jest to absolutna katorga, nie wiem jak na PC ale wersja konsolowa jest tragiczna i mega frustrująca pod wzdgędem responsywność.
- Naiwniacka i naciągana fabuła
- Nudne i nijakie postacie
- Wrogowie respawnują się w nieskończoność, np. zaatakowałem niewielki obóz gdzie był jeden elitarny przeciwnik, zabiłem wszystkich orków którzy mogliby wszcząć alarm i wezwac posiłki, walczyłem w tym obozie ponad 40min zabijając jednak 4 elitarnych przeciwników :) po czym nie mogłem zebrać run które po nich pozostały, gdyż wrogowie bezczelnie respili się na moich oczach, Rrrrr...
- Wszędobylskie zbieractwo barachła ( Bieganie od znacznika do znacznika )
- Tragiczny, nieczytelny interfejs
- Gra dzieje się zaraz po części pierwszej a postć Taliona jest wykastrowana absolutnie ze wszystkich umiejętności ? WTF ?
- Grind, Grind, Grind, Grind, Grind, Grind, Grind, Grind, Grind
Moja ocena - 4/10 ( Nie polecam )
(Ogrywana wersja cyfrowa na XSX)