Wyszukiwarka gier
Śródziemie: Cień Wojny

Śródziemie: Cień Wojny

PCPlayStationXbox

Middle-earth: Shadow of War

po premierze

Data wydania: 10 października 2017

Akcji, TPP, Fantasy, Hack'and'slash, Sandbox, Władca Pierścieni, Przygodowe gry akcji, Xbox Play Anywhere, Xbox Game Pass Ultimate, Singleplayer, Xbox Game Pass Premium, PC Game Pass

Middle-earth: Shadow of War to bezpośrednia kontynuacja ciepło przyjętej przygodowej gry akcji Middle-Earth: Shadow of Mordor. Podobnie jak poprzednik, dzieło amerykańskiego studia Monolith czerpie z twórczości J.R.R. Tolkiena.

7.7

GRYOnline

7.5

Gracze

8.9

Steam

OCEŃ
Oceny

Śródziemie: Cień Wojny jest bezpośrednią kontynuacją produkcji Śródziemie: Cień Mordoru, czyli ciepło przyjętej gry akcji z otwartym światem opracowanej przez amerykańskie studio Monolith Productions. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku pierwszej części serii, jej wydanie wzięła na swoje barki firma Warner Bros. Interactive Entertainment. Tytuł kontynuuje wątki rozpoczęte w poprzedniku, jednak wprowadza szereg zmian i usprawnień na polu mechaniki rozgrywki. Dotyczy to zwłaszcza unikalnego systemu Nemezis, generującego spersonalizowanych adwersarzy obdarzonych własnym imieniem i wyglądem, a także atutami i słabościami. Pozycja pojawiła się na pecetach i konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One, jednak wersja na komputery osobiste może się pochwalić oprawą graficzną najwyższej jakości.

Fabuła

Akcja gry Śródziemie: Cień Wojny została osadzona po wydarzeniach opowiedzianych w grze Śródziemie: Cień Mordoru. Gracze ponownie przejmują kontrolę nad duetem głównych bohaterów, a zatem nad Talionem, czyli jednym ze Strażników Północy oraz nad Celebrimborem – upiorem będącym astralną postacią elfa, który przed wiekami wykuł Pierścienie Władzy. Protagoniści postanawiają stworzyć jeszcze jeden pierścień, który w założeniach ma im zapewnić potęgę wystarczającą nie tylko do zebrania potężnej armii, lecz przede wszystkim do ostatecznego unicestwienia Saurona.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows

Xbox One

Xbox One

PlayStation 4

PlayStation 4

Gry z serii

Śródziemie: Cień Wojny
Śródziemie: Cień Wojny
Śródziemie: Cień Wojny

3GRY

Gry z serii Middle-earth: Shadow of

Middle-earth: Shadow of... to seria gier osadzonych w Śródziemiu, fantastycznej krainie znanej m.in. z dzieł Władca Pierścieni czy Hobbit. Na serię składa się główny cykl przygodowych gier akcji, opracowywanych na konsole i pecety przez studio Monolith Productions, a także spin-off na urządzenia mobilne w postaci strategii czasu rzeczywistego, opracowany przez wewnętrzne studio deweloperskie firmy Warner Bros., będącej wydawcą całej serii.

Gry z serii Middle-earth: Shadow of

Publicystyka

7.0
dobra

Recenzja GRYOnline

Śródziemie: Cień Wojny

Śródziemie: Cień wojny to idealna kontynuacja dla fanów jedynki i ludzi lubiących powtarzalność podczas rozgrywki. Oni będą zapewne bawić się przednio, ale niczym nie zostaną zaskoczeni. Świetny system walki sprawia mnóstwo frajdy, fabuła daje radę (choć jest rozwlekła), ale jednak Monolith wykonał krok w tył, jakby bano się pokazać coś więcej.

Recenzja gry Śródziemie: Cień wojny – w Mordorze rządzi powtarzalność
Recenzujący:
Platforma:
Xbox One Xbox One
Data recenzji:
5 października 2017
Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 10 października 2017

Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry

Poradnik do gry Shadow of War to rozbudowany i kompletny opis przejścia oraz praktyczny przewodnik po mechanice gry. Poznasz tu tajniki walki wręcz, a także skradania oraz odkryjesz wiele największych sekretów gry Middle-earth: Shadow of Mordor.

Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry
Opinie

8 maja 2019

Zbroja dla konia i nie tylko – 7 wkurzających mikropłatności w singlowych grach

Można ich nie lubić, można nawet nienawidzić, ale mikrotransakcje stały się nieodłączną częścią naszego hobby. Oto najbardziej irytujące mikropłatności w singlowych tytułach.

Zbroja dla konia i nie tylko – 7 wkurzających mikropłatności w singlowych grach
Zbroja dla konia i nie tylko – 7 wkurzających mikropłatności w singlowych grach
Opinie

22 listopada 2017

Mroczne widmo mikrotransakcji – u progu narodzin gier jako usługi

Mikrotransakcje coraz śmielej wkradają się w świat wysokobudżetowej interaktywnej rozrywki, przynosząc twórcom krociowe zyski. Zastanówmy się, czy gracze mogą z nimi wygrać (nie mogą) i jaka jest ich przyszłość (ponura).

Mroczne widmo mikrotransakcji – u progu narodzin gier jako usługi
Mroczne widmo mikrotransakcji – u progu narodzin gier jako usługi
Opinie

4 listopada 2017

Skrzynki hazardu – ile razy będziemy musieli płacić za jedną grę?

Płatne skrzynki z zawartością w grach za pełną cenę to już nic nowego. Kontrowersje zaczyna budzić to, co się w nich znajduje, oraz wykorzystywanie naszych skłonności do hazardu. Czy to kolejny sposób na to, byśmy za jedną grę zapłacili więcej niż raz?

Skrzynki hazardu – ile razy będziemy musieli płacić za jedną grę?
Skrzynki hazardu – ile razy będziemy musieli płacić za jedną grę?
Opinie

10 października 2017

Monstrum, czyli orka opisanie. Jak gry odmieniły tolkienowskiego potwora

Ork, jaki jest, każdy widzi. Zielona lub czarna skóra, wielki miecz w ręku, kły i cuchnący oddech. Tak było, gdy popkultura wzorowała się na orku z książek Tolkiena. Ale na przestrzeni lat istoty te przeszły naprawdę znaczącą ewolucję.

Monstrum, czyli orka opisanie. Jak gry odmieniły tolkienowskiego potwora
Monstrum, czyli orka opisanie. Jak gry odmieniły tolkienowskiego potwora
Opinie

1 października 2017

Gry października 2017 - najciekawsze premiery i konkurs

Październik kontynuuje wrześniowy trend i serwuje nam kilka długo wyczekiwanych hitów. Głównym daniem dla wielu graczy będzie powrót Assassin’s Creeda, coś dla siebie znajdą także fani samochodówek, platformówek, strzelanek i strategii.

Gry października 2017 - najciekawsze premiery i konkurs
Gry października 2017 - najciekawsze premiery i konkurs

Wiadomości

Jason Schreier zdradził, nad czym pracuje Warner Bros. po zamknięciu studia Monolith

Jason Schreier zdradził, nad czym pracuje Warner Bros. po zamknięciu studia Monolith

Branżowy dziennikarz Jason Schreier podzielił się informacjami na temat WB Games. Przekazał m.in. dlaczego nie powstała kolejna część Śródziemia oraz potwierdził, że Rocksteady tworzy nowego Batmana.

gry

Adrian Werner

27 lutego 2025 14:02

Jason Schreier zdradził, nad czym pracuje Warner Bros. po zamknięciu studia Monolith
„Cóż za smutny dzień”. Zamknięcie legendarnego studia Monolith wywołało emocjonalną reakcję branży

„Cóż za smutny dzień”. Zamknięcie legendarnego studia Monolith wywołało emocjonalną reakcję branży

Branża gier zareagowała na zamknięcie studia Monolith Productions. Wielu deweloperów wyraziło swój smutek i podzieliło się własnymi historiami z produkcjami tego zespołu.

gry

Adrian Werner

26 lutego 2025 10:19

„Cóż za smutny dzień”. Zamknięcie legendarnego studia Monolith wywołało emocjonalną reakcję branży
Amazon Prime Gaming na październik 2022 z 7 grami [Aktualizacja]

Amazon Prime Gaming na październik 2022 z 7 grami [Aktualizacja]

Do usługi Amazon Prime Gaming trafi prawdopodobnie kilka solidnych gier. Mowa m.in. o takich tytułach jak Total War: Warhammer II, Fallout 76 i Śródziemie: Cień wojny. Aktualizacja: oferta została oficjalnie potwierdzona.

promocje

Krzysiek Kalwasiński

29 września 2022 17:17

Amazon Prime Gaming na październik 2022 z 7 grami [Aktualizacja]
Wiemy, czemu system Nemesis z Shadow of Mordor nie trafił do innych gier

Wiemy, czemu system Nemesis z Shadow of Mordor nie trafił do innych gier

Okazuje się, że mechanika Nemesis zastosowana w grach Śródziemie: Cień Mordoru i Śródziemie: Cień Wojny w 2015 roku została opatentowana przez firmę Warner Bros.

gry

Bartosz Świątek

31 stycznia 2021 09:00

Wiemy, czemu system Nemesis z Shadow of Mordor nie trafił do innych gier
PS Plus w listopadzie: Bugsnax na PS5, Middle-earth: Shadow of War i Hollow Knight

PS Plus w listopadzie: Bugsnax na PS5, Middle-earth: Shadow of War i Hollow Knight

Poznaliśmy tytuły produkcji, które w listopadzie pobiorą subskrybenci PlayStation Plus. Największą niespodzianką miesiąca jest to, że poza Middle-earth: Shadow of War oraz Hollow Knight: Voidheart Edition posiadacze PS5 otrzymają także debiutującą w połowie miesiąca grę Bugsnax.

promocje

Michał Kułakowski

28 października 2020 18:05

PS Plus w listopadzie: Bugsnax na PS5, Middle-earth: Shadow of War i Hollow Knight

Zapowiedziano Middle-Earth Shadow of War Definitive Edition

Zapowiedziano Middle-Earth: Shadow of War Definitive Edition, czyli kompletną edycję zeszłorocznej produkcji, zawierającą wszystkie dodatki.

gry

Adrian Werner

2 sierpnia 2018 10:10

Zapowiedziano Middle-Earth Shadow of War Definitive Edition

Śródziemie Cień Wojny - jest demo

Niemal rok po premierze pełnej wersji w sieci pojawiło się demo Śródziemia: Cienia Wojny, czyli kontynuacji ciepło przyjętej produkcji studia Monolith Productions sprzed czterech lat. Jest ono dostępne na PC (Steam), PlayStation 4 oraz Xboksie One.

gry

Miłosz Szubert

20 lipca 2018 16:25

Śródziemie Cień Wojny - jest demo

Najnowszy patch do gry Śródziemie Cień Wojny ostatecznie usuwa mikrotransakcje

Po instalacji najnowszego patcha z gry Śródziemie: Cień Wojny znikną wszelkie ślady po mikrotransakcjach. Poza tym łatka opracowana przez ekipę Monolith Productions wprowadza szereg zmian w balansie rozgrywki i wzbogaca tę produkcję o nowe elementy.

gry

Krystian Pieniążek

17 lipca 2018 20:18

Najnowszy patch do gry Śródziemie Cień Wojny ostatecznie usuwa mikrotransakcje

Middle-earth: Shadow of War do pogrania za darmo w weekend

Steam oferuje nie lada gratkę dla wielbicieli klimatów Tolkiena. Gra Śródziemie: Cień Wojny jest dostępna do wypróbowania za darmo przez najbliższe dwa dni. Ponadto podczas weekendu kupicie ją na Steamie o połowę taniej.

promocje

Mateusz Matczuk

18 maja 2018 12:37

Middle-earth: Shadow of War do pogrania za darmo w weekend

Wczoraj nastąpił koniec mikropłatności w Middle-earth: Shadow of War

Gra Śródziemie: Cień wojny doczekała się wczoraj sporej aktualizacji, usprawniającej wiele elementów rozgrywki i wyłączającej możliwość kupowania złota. Zmiana ma związek z planowanym, całkowitym wyłączeniem mikropłatności. Równocześnie zadebiutował duży dodatek Desolation of Mordor.

gry

Bartosz Świątek

9 maja 2018 10:17

Wczoraj nastąpił koniec mikropłatności w Middle-earth: Shadow of War

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Śródziemie: Cień Wojny.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Śródziemie: Cień Wojny:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2550K 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 670/Radeon HD 7950 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7(SP1).

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770 3.4 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce 970/Radeon R9 290X lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 10.

Dodatki

Lista dodatków do gry Śródziemie: Cień Wojny:

Śródziemie: Cień wojny - Pustkowia Mordoru

Śródziemie: Cień wojny - Pustkowia Mordoru

PCPlayStationXbox

Dodatek

8 maja 2018

Akcji

DLC do gry Śródziemie: Cień wojny, w którym gracz wciela się w Baranora – dowódcę z Minas Ithil, stawiającego czoła zagrożeniu ze Wschodu. Add-on oferuje nie tylko nowe zadania fabularne, lecz także niewidziany dotąd region i dodatkowe uzbrojenie, które bohater może ulepszać u Torvina – zaprzyjaźnionego z nim krasnoluda.

7.0

GRYOnline

7.6

Gracze

Śródziemie: Cień wojny - Pustkowia Mordoru
Śródziemie: Cień wojny - Ostrze Galadrieli

Śródziemie: Cień wojny - Ostrze Galadrieli

PCPlayStationXbox

Dodatek

6 lutego 2018

Akcji

Dodatek do gry Śródziemie: Cień wojny, w którym gracze wcielają się w Eltariel – elitarną zabójczynię polującą na istoty spaczone przez Pierścień władzy. Nowa protagonistka robi użytek z niewidzianego dotąd uzbrojenia i umiejętności bojowych, na czele z dwoma elfickimi ostrzami i Światłem Galadrieli.

6.8

Gracze

Śródziemie: Cień wojny - Ostrze Galadrieli

Małe dodatki

Lista małych dodatków do gry Śródziemie: Cień Wojny:

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.7

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 12 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.5

Ocena Graczy

Średnia z 1350 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.9

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 81892 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
Przemysław Zamęcki
PC

Przemysław Zamęcki

Recenzent GRYOnline.pl

2017.10.05

Druga część dowolnej serii powinna być większa, lepsza i mocniej kopać w cztery litery. Czy takie jest Śródziemie: Cień wojny? I tak i nie.

8.0
ogórekdamian
PC

ogórekdamian

Ekspert

2019.10.07

Całkiem udana kontynuacja przygód Taliona, może nie była tak dobra jak pierwsza część, ale równie dobrze mi się w nią grało. +Całkiem spoko fabuła ( ciekawe zwieńczenie historii naszego protagonisty)+ Obrona i zdobywanie fortec+ System nemesis+Rozwój postaci+ Walka- Częste blokowanie się na przeszkodach- W późniejszych etapach gra może delikatnie się znudzić, od robienia prawie tego samego.

6.0
mastarops
PC

mastarops

Ekspert

2019.07.23

Sporo fajnych mechanik, ale koniec końców to grind niemiłosierniy. W pierwszej normalnej fortecy szef 15 poziomów wyżej od mojej postaci (właściwie podczas walki nie zrobiłem mu nic). Misje nie ciekawe i powtarzalne. Fabularnie w ogóle mnie nie wciągnęło. Jedynka mi się podobała, tu przekombinowali jak na mój gust. Poza tym wszystkim mam wrażenie, że na XONE jest bardzo duży input lag, co w grze opartej w dużej mierze na refleksje i QTE jest porażką.

9.5
HETRIX22
PC

HETRIX22

Ekspert

2018.09.27

Zarzucacie tej grze powtarzalność, a ja mam tyle o niej do napisania, że tekst by mi się tu nie zmieścił. Ta gra dosłownie generuje fabułę swoim sandboxowym charakterem wraz z sysstemem nemesis. Grając w nią na pewno doświadczycie satysfkacji, radości, gniewu, smutku, zaskoczenia.Specjalne uznanie dla twórców za innowacyjne podejście do gry, oby dalej rozwijali swoje dzieło. System nemesis jest jak złoto w kopalni dzisiejszych gier. Życzę innym twórcom wysoko budżetowych gier, żeby poszli podobnym śladem i tworzyli odważnie coś nowego.SUPER GIERKA

9.5
HETRIX22
PC

HETRIX22

Ekspert

2018.09.27

Zarzucacie tej grze powtarzalność, a ja mam tyle o niej do napisania, że tekst by mi się tu nie zmieścił. Ta gra dosłownie generuje fabułę swoim sandboxowym charakterem wraz z sysstemem nemesis. Grają w nią na pewno doświadczycie satysfkacji, radości, gniewu, smutku, zaskoczenia.Specjalne uznanie dla twórców za innowacyjne podejście do gry. System nemesis jest jak złoto w kopalni dzisiejszych gier. Życzę innym twórcom wysoko budżetowych gier, żeby poszli podobnym śladem i tworzyli odważnie coś nowego.SUPER GIERKA

6.0
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2017.12.12

Gra jest dużo gorsza niż jedynka. Ma jakąś strasznie dziwną i całkowicie rozwleczoną formułę. Skaczemy bez sensu za misjami po lokacjach bez najmniejszego ładu i składu. System nemezis jest spoko ale ile można na tym jechać? Niczego spektakularnego to nie wnosi. Ot zwykła ciekawostka która po jakimś czasami nie jest niczym niezwykłym, nawet się na to nie zwraca uwagi. Tłucze się tych głupich orków i tyle, nikt nie będzie patrzył na ich imiona czy coś. Gdy doszedłem do słynnego rozdziału 4 i gdy zobaczyłem jak on wygląda to mi ręce opadły. Ten kto to projektował powinien zdechnąć. Gdy po obronieniu fortecy gra kazała mi znowu bronić fortecy którą obroniłem dosłownie 40 minut wcześniej to mnie szlag trafił. W lokacji gdzie nie ma orków na wyższym lvl niż 20, gra na nas rzuca kolesi 40+... Grind albo $$$. Nie, dziękuję. Gra zepsuta przez mikrotransakcje.

5.5
T20
PC

T20

Ekspert

2017.10.22

Niestety gra mnie zupełnie nie porwała. Fabuła jest całkiem niezła, a robienie pobocznych aktywności sprawiało mi przyjemność, ale niestety z czasem wszystko zaczęło mnie nudzić z racji powtarzalności.Ciągle się leje tych orków, ciągle trzeba wykonywać te same zadania aby się od nas nie odwrócili.Strasznie mnie irytowały ciągłe zdrady, bracia krwi i nawał przeciwników, którzy dosłownie pojawiali się z tyłka.Tłuczesz takiego kapitana żeby go dodać do swojej armii, a potem nagle bum! cały czas, krew, pot i łzy włożone w ten proceder zostaje olane, bo się nim nie zajmujesz, albo ma z tobą jakiś problem. No do jasnej anielki, Sauron ma pierścień władzy i wszyscy się go słuchają, a Talion dostał chyba jakiś wybrakowany model, bo nie da rady utrzymać swoich kapitanów bez robienia im "dobrze".System walki w zasadzie jest nawet ok, ale brakowało mi w tym wszystkim jakiegoś dynamizmu.Ostatni rozdział to jedna wielka porażka i żart. Powtarzalnością to chyba pobili samą Mafię 3. Przyznam się że nie ukończyłam gry w pełnoprawny sposób, bo nie miałam już siły, aby robić w kółko to samo. Zakończenie obejrzałam na YT i ciesze się że

10
RoyPremium
PC

RoyPremium

Ekspert

2024.06.15

8.5
PC

manek23

Ekspert

2023.09.03

7.5
Rafał Sankowski
PC

Rafał Sankowski

GRYOnline.pl Team

2021.11.12

7.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2018.02.21

7.5
Radosław Wasik
PC

Radosław Wasik

GRYOnline.pl Team

2017.10.19

Ocena STEAM

8.9

Bardzo pozytywne (81 892)

[title]

Główne zalety gry

  • System Nemesis: Innowacyjny i dynamiczny System Nemesis jest nieustannie chwalony za tworzenie osobistych rywalizacji i niezapomnianych interakcji z kapitanami orków, co sprawia, że każda rozgrywka jest unikalna.
  • Wciągająca walka: Mechanika walki jest opisana jako płynna, satysfakcjonująca i przypominająca serię Batman Arkham. Gracze cenią sobie głębię i różnorodność umiejętności walki.
  • Epicki otwarty świat: Gra oferuje ogromny i zróżnicowany otwarty świat, który jest żywy i immersyjny, pełen niezapomnianych wrogów i angażujących oblężeń fortec.
  • Rozwój postaci: Talion i inni bohaterowie są dobrze rozwinięci, co dodaje głębi fabule. Orkowie mają wyraźne osobowości i humorystyczne dialogi.
  • Regrywalność: Istnieje mnóstwo treści, w tym misji pobocznych i DLC, co zapewnia graczom wiele godzin rozgrywki i możliwości eksploracji.

Główne wady gry

  • Powtarzalność: Wiele osób zauważyło, że rozgrywka może stać się powtarzalna, szczególnie w misjach pobocznych i po ukończeniu głównej fabuły.
  • Skoki trudności: Niektórzy gracze uznali, że gra ma frustrujące skoki trudności, szczególnie w przypadku niektórych kapitanów orków, którzy mogą stać się niemal niepokonani.
  • Problemy techniczne: Liczne recenzje wspominają o błędach, usterkach i problemach z kontrolą, co prowadzi do frustrujących doświadczeń w grze. Problemy z ruchem i celowaniem były często podkreślane.
  • Krytyka fabuły: Chociaż niektórzy cieszyli się z fabuły, inni uważali ją za słabą lub niespójną, twierdząc, że służyła jedynie jako tło dla rozgrywki, a nie jako wciągająca narracja.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Lepszy interfejs użytkownika i kontrola: Wiele osób wyraziło chęć posiadania bardziej dopracowanych kontrolerów i bardziej intuicyjnego interfejsu użytkownika, a także możliwości pomijania powtarzalnych dialogów podczas spotkań z kapitanami orków.
  • Większa różnorodność w misjach pobocznych: Użytkownicy zauważyli brak różnorodności w misjach pobocznych, które często wydawały się być treścią wypełniającą, a nie znaczącymi dodatkami do rozgrywki.
  • Poprawiona równowaga trudności: Niektórzy gracze pragnęli bardziej zbalansowanej krzywej trudności, szczególnie w trudniejszych trybach, gdzie niektórzy wrogowie wydawali się niesprawiedliwie wymagający.
  • Rozszerzone elementy fabularne: Kilka recenzji zasugerowało, że gra mogłaby skorzystać na głębszych elementach narracyjnych i łukach postaci, szczególnie w późniejszych aktach gry.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Middle-earth™: Shadow of War™ jest chwalony za swoje unikalne mechaniki i wciągającą rozgrywkę, spotyka się również z krytyką za powtarzalność, problemy techniczne i wykonanie fabuły.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2024-03-17
02:25

Radamajka Legionista

Radamajka

Ok, rozumiem zachwyty nad tą produkcją, ale, że ocena zawsze jest subiektywna, to sobie ponarzekam (bo mogę).
Przede wszystkim w tej grze wszystkiego jest NASRANE. Nasrane orkami które zresztą co chwila się respawnują, więc eksploracja metodą skradanki odpada, nasrane klawiszologią i absurdalnym interfejsem w wersji PC (dlaczego jedną broń niszczy się klawiszem 3 [sic?!], a przy innej trzeba najpierw kliknąć opcję (2) i dopiero niszczyć?). Nasrane jest umiejętnościami, z których i tak nie korzystałem. Wyzwijcie mnie od lamusów, fakt w slashery grywam rzadko, ale 30 lat doświadczenia z graniem mam, i tak skopanej gry w tym gatunku jeszcze nie ogrywałem. Napis podpowiada mi by wcisnąć elfi gniew, ale dopiero po którejś próbie to zaskakuje. Może to i wina pecetowego portu, no ale tym bardziej rzutuje to na produkcji. A wystrzeliwanie ognistych strzał w ogóle nie działało. Sterowanie drakiem to jakaś mordęga. Nasrane jest umiejętności, ale co za artysta-futurysta wykoncypował sobie, że z trzech ulepszeń zdolności używać można tylko jednej? Ok, pewnie wprawni gracze w ten sposób mogą tworzyć własne buildy i personizować Taliona pod swój styl, ale ja narzekam bo mogę. Nasrane jest znajdziek (te artefakty nawet fajne, bo ciekawie opisują lore) i lootu. I tutaj guzik mnie obchodzi Wasze zdanie. Wszelkie loot game to syf porównywalny z muzyką disco polo albo śmieciowym żarciem z fast foodów. Wolę w grze zdobyć dwa-trzy artefakty, ale których moc mogę docenić, niż pierdyliard chłamu, który muszę co chwila zmieniać, by dotrzymać kroku levelującemu tałatajstwu. Ja zmieniałem rzadko, więc co jakiś czas krew mnie zalewała. Potem kilka minut spędzałem w menu ekwipunku przetapiając kryształy (znów mnie krew zalewała) i przeczesując chłam by wybrać coś lepszego (i znów szlag trafiał, że marnuję czas na takie upierdliwe czynności).
Nasrane jest też tymi dowódcami, którzy potrafią się ni stąd ni zowąd narysować za plecami i pleść te swoje kocopoły. Wyeliminować ich się wszystkich nie da, bo za chwilę i tak pojawią się nowi na ich miejsce. Od pewnego więc momentu gra zamienia się w jeden wielki grind, grind, grind.
W pewnym momencie olałem więc dobywanie kolejnej twierdzy, bo rezydujący tam nadzorca był 10 leveli wyżej ode mnie, a porażka tylko jeszcze by go wzmocniła. Poszedłem więc za jednym z Nazguli, ale tu znów się okazało, że mam za niski level do niego - solo dałbym mu radę bez problemu, ale w otoczeniu wiecznie spawnujących sie ghouli i dwóch latających draków (nie da się ich ustrzelić, bo ZAWSZE pojawiają się kolejne!) stwierdziłem, że to nie na moje nerwy i szkoda czasu na grind, więc grę odinstalowałem.
Skopane jest też sterowanie i - paradoksalnie - wolność poruszania. Nie raz i nie dwa Talion wskakiwał mi nie tam gdzie zamierzałem., albo blokowałem się w jakimś kącie skacząc jak idiota.

Komentarz: Radamajka
2024-03-17
04:16

zanonimizowany1396829 Pretorianin

Poprzednia cześć i ta to najlepszy symulator respawnu orków. Tak gównianych gier nigdy nie widziałem. „Nasrane orkami” to jest bardzo delikatnie powiedziane.

Komentarz: zanonimizowany1396829
2024-12-25
16:17

paulj70054882c3 Legionista

Mogliby zrobić kolejną część gry dajmy na to pokazać co robił Talion wśród tych nazguli dajmy na to jak walczył w ich szeregach

Komentarz: paulj70054882c3
2025-06-28
16:18

Makaveliii1994 Legionista

Makaveliii1994
👎

Pierwsza część czyli Shadow of Mordor ukończyłem w 100% dwa razy, na PS4 i XONE, to była i nadal jest mega dobra gra, pomijając ostatnie DLC świetlisty władca które jest słabe, natomiast część druga, Shadow of War, ku mojej rozpaczy jest kompletną kupą g**na.

Plusy:
+ Prerenderowane filmiki
+ Animacje ( Choć nie zmieniły się zbytnio względem poprzedniej części )

Minusy
- Input lag, w żadnej grze nie spotkałem się z tak kolosalnym opóźnieniem, przy tylu wrogach i nacisku na refleksyjne parowanie itp. jest to absolutna katorga, nie wiem jak na PC ale wersja konsolowa jest tragiczna i mega frustrująca pod wzdgędem responsywność.
- Naiwniacka i naciągana fabuła
- Nudne i nijakie postacie
- Wrogowie respawnują się w nieskończoność, np. zaatakowałem niewielki obóz gdzie był jeden elitarny przeciwnik, zabiłem wszystkich orków którzy mogliby wszcząć alarm i wezwac posiłki, walczyłem w tym obozie ponad 40min zabijając jednak 4 elitarnych przeciwników :) po czym nie mogłem zebrać run które po nich pozostały, gdyż wrogowie bezczelnie respili się na moich oczach, Rrrrr...
- Wszędobylskie zbieractwo barachła ( Bieganie od znacznika do znacznika )
- Tragiczny, nieczytelny interfejs
- Gra dzieje się zaraz po części pierwszej a postć Taliona jest wykastrowana absolutnie ze wszystkich umiejętności ? WTF ?
- Grind, Grind, Grind, Grind, Grind, Grind, Grind, Grind, Grind

Moja ocena - 4/10 ( Nie polecam )

(Ogrywana wersja cyfrowa na XSX)

Komentarz: Makaveliii1994
2025-06-28
16:19

Admin Senator

Admin

Śródziemie: Cień Wojny - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl