Titanfall [PC]

Titanfall to sieciowa pierwszoosobowa strzelanka utrzymana w klimacie science fiction, której akcja rozgrywa się w bliżej nieokreślonej przyszłości. Produkcja została opracowana przez studio Respawn Entertainment, założone przez byłych pracowników Infinity Ward, znanego ze współtworzenia cyklu Call of Duty. Podczas rozgrywki gracze wcielają się w żołnierzy, którzy mogą przejąć kontrolę nad ośmiometrowymi mechami, zwanymi Tytanami.

wersja językowa:
z polskimi napisami

Titanfall data premiery gry na PC:

11 marca 2014 ( światowa data premiery )

13 marca 2014 ( data wydania w Polsce )

11 marca 2014 ( premiera w USA )

gry podobne do Titanfall:

Call of Duty: Advanced Warfare - Ascendance
Battlefield 4: Final Stand
Blacklight Retribution

Akcji, FPP, science-fiction, FPS, mechy, multiplayer, kooperacja, strzelanki

Titanfall to sieciowy FPS osadzony w oryginalnym uniwersum sci-fi. Za produkcję tytułu odpowiada amerykańskie Respawn Entertainment, założone w 2010 roku. Dwaj jego założyciele, Vince Zampella i Jason West, pracowali wcześniej na kierowniczych stanowiskach w studiu Infinity Ward, które współtworzyło serię Call of Duty.

Titanfall ludzkość podzielona jest na dwie, zwalczające się frakcje. Pierwszą stanowi konsorcjum potężnych korporacji, pragnących położyć ręce na zasobach planet pozostających do tej pory poza zainteresowaniem władz Ziemi. Druga, to zbuntowani mieszkańcy wyzyskiwanych przez wielkie firmy światów. Podczas prac nad uniwersum gry, twórcy czerpali inspiracje z takich filmów jak Dystrykt 9 czy Łowca androidów.

Pomimo tego, że tytuł oferuje wyłącznie rozgrywkę w trybie multiplayer - w formie kampanii lub pojedynczych meczy opartych na różnych wariantach sieciowej rozgrywki (Attrition, Capture the Flag, Hardpoint Domination, Last Titan Standing czy Pilot Hunter) – zaprezentowany świat jest spójny i oparty o solidne, logiczne podstawy. Rozgrywki sieciowe toczą się na kilkunastu zróżnicowanych arenach, rozsianych po całej galaktyce. Do poszczególnych lokacji przypisano historie oraz uzasadnienie dla toczonych tam działań wojennych. W ten sposób twórcy połączyli tradycyjny tryb multiplayer, z definicji skupiony wyłącznie na starciach graczy, z rozwiązaniami fabularnymi znanymi z solowych produkcji.

Gracze wcielają się w Pilotów, czyli żołnierzy zdolnych kierować kilkumetrowymi mechami, zwanymi tu Tytanami. Te ostatnie są swego rodzaju nagrodą za skuteczność na polu bitwy, choć w ostateczności trafiają także i do mniej wprawionych graczy. Początkowo wszyscy zaczynają rozgrywkę na piechotę, ale w odróżnieniu od wielu innych FPS-ów, sporo czasu spędzają nad powierzchnią ziemi. Titanfall wyróżnia się ciekawym systemem poruszania się, który stawia na płynne i niezwykle szybkie przemierzanie map. Grywalne postaci wyposażone są w plecaki odrzutowe, pozwalające im skakać wyżej i dalej niż normalnie. Piechurzy potrafią przeskakiwać pomiędzy budynkami i biegać po ścianach, dzięki czemu są w stanie dostać się na drugi koniec mapy bez dotykania stopą ziemi.

W wieloosobowych bitwach bierze na raz udział maksymalnie 12 żywych graczy, podzielonych na dwie zwalczające się drużyny. Mimo to, na mapie pojawia się o wiele więcej postaci, część z nich to sterowani przez AI żołnierze i roboty (da się je hackować). Ponadto w Titanfall występują przedstawiciele lokalnej fauny – niektóre zwierzęta nie są agresywne, podczas gdy inne potrafią zapolować na grających.

Wzorując się na serii Call of Duty, twórcy wprowadzili system awansowania postaci poprzez zdobywanie doświadczenia oraz umożliwili kolekcjonowanie broni i gadżetów odblokowywanych za dokonania na polu bitwy. Prócz futurystycznych pukawek, uczestnicy rozgrywek mogą korzystać z dodatkowych atrybutów i wybranych zdolności taktycznych. W grze występuje kilka klas maszyn kroczących, różniących się od siebie wyposażeniem i umiejętnościami specjalnymi. Tytany posiadają o wiele potężniejsze od zwykłych żołnierzy uzbrojenie, areny są jednak skonstruowane w taki sposób, by zneutralizować różnice w mocy ognia pomiędzy piechurami a zabójczymi maszynami. Mechy da się zneutralizować tradycyjnymi metodami lub wskakując im na plecy i zadając druzgocący cios w ich czuły punkt.

Silnik Titanfall to mocno zmodyfikowana wersja Source Engine. Bez względu na to, co dzieje się na ekranie, zapewnia on stabilną wydajność oraz efekty, do których przyzwyczaiły nas współczesne produkcje z gatunku.

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer: Internet   Liczba graczy: 2 - 12  
Ocena gry 8.4 / 10 na podstawie 723 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.7 / 10 na podstawie 634 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 129,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 50 GB HDD, Windows 64-bit 7/8/8.1

Recenzja gry Titanfall - dynamicznego FPS-a twórców serii Call of Duty

Recenzja gry Titanfall - dynamicznego FPS-a twórców serii Call of Duty (PC)

"Ci, którzy mimo wszystko nie mieli okazji spróbować swoich sił w becie, mają do dyspozycji samouczek, doskonale wprowadzający we wszystkie aspekty prowadzenia potężnego mecha oraz kontrolowania naszego pilota poza kokpitem Tytana. A trzeba przyznać, że nauki jest sporo. Pomijając już specyficzne prowadzenie ogromnej maszyny, do którego szybko da się przyzwyczaić, największą zmianą w stosunku do pozostałych shooterów, jest znaczne poszerzenie możliwości poruszania się naszej postaci. Dzięki niezwykle pomocnemu jetpackowi oraz efektownemu bieganiu po ścianach, możemy dotrzeć niemal w każde widoczne miejsce – bez względu na to czy jest to wysoki na kilkanaście metrów budynek czy też platforma, od której dzieli nas ogromna przepaść. Jeszcze tylko krótki kurs obsługi pistoletu oraz innych, podstawowych pukawek i jesteśmy w pełni gotowi do naszej pierwszej, poważnej bitwy."  więcej

Gramy w Titanfall - różne tryby i nowe mapy

Gramy w Titanfall - różne tryby i nowe mapy [15:00]

Wesołej jatki ciąg dalszy. W drugim materiale z Titanfall przedstawiamy różne tryby rozgrywki multiplayer, nowe mapy i umiejętności.

3:28

Video Titanfall

gamescom 2014 - trailer

2:32

Video Titanfall

Frontier's Edge - zwiastun rozgrywki (PL)

2:47

Video Titanfall

IMC Rising DLC trailer

komentarze czytelników (331)


mitek32  2014-10-11 - 23:30

@Jackob1997 Skąd Ty wytrzasnąłeś te 90 GB?

Ponoo  2014-10-18 - 20:11

siema da sie grac na xbox one na podzielonym ekranie? w sensie na 2 pady?

6.0

Feldegast  2014-10-27 - 13:57

Jak na razie to największe rozczarowanie tego roku (w mojej opinii). Grałem 20h...i to trochę na siłę, gra strasznie szybko robi się nudna. Dziś wszedłem przetestować nowe tryby gry....dwa podejścia i dwa razy rozłączyło mnie w czasie rozgrywki. Graczy mnóstwo...nawet 1,5k w regionie na PC nie ma. Zdecydowanie wole CODa.

leaven  2014-11-01 - 18:36

Origin dał grę do testów na 48 godzin i niestety gra rozczarowuje. Takie COD jako mechy. Dla mechów lepsze byłyby większe areny a nie bieganie w kółko po podwórku.

Stamina  2014-11-07 - 19:13

Dali ponownie tą grę za darmo do wypróbowania. Moje pytanie jest następujące: Czy trzeba w tej grze zakładać jakieś konto?

TommvAsadav  2014-11-08 - 13:48

Na pierwszy rzut oka: Ciekawa, dynamiczna gra z interfejsem podobnym do tego z COD'a. Wrażenia po godzinie spędzonej w Titanfall: Przetestowałem kilka trybów, ale mimo to gra jest nudna... Całość opiera się na wykonaniu tego co dany tryb wymaga oraz eliminowaniu utrudniających przeciwników. Ciężki gameplay, którego "rozładować" ma dynamiczna akcja... 5/10

TommvAsadav  2014-11-08 - 13:49

@Stamina Nie, wystarczy konto Origin ;)

catacombe  2014-11-19 - 19:51

Fajnie że ciągle aktualizują, ale po każdej aktualizacji gra działa coraz gorzej. Z miesiąc temu grając na wysokich ustawieniach gra ładowała się od razu, teraz grając na średnich, a nawet na najniższych z najniższą rozdzielczością mecze ładują się po 5 minut, i na ogół mnie wywala. W ciągu godziny pograłem jakieś 15 minut.

10

MakoII  2014-12-04 - 22:13

Rewelacja :) przypomina czasy unrealów i queka :) za to + muzykę daje dyszkę .... a naprawdę rzadko jakiś tytuł we mnie trafia, tak jak kiedyś

przemo2346  2014-12-16 - 00:32

najlepsza strzelanka gorąco polecam te grę moja ocena 10/10

9.0

amarok  2014-12-23 - 21:35

Zastanawiam się, czy jest możliwość importu postępów z wersji na platformę Origin do wersji na Xbox'a?

Franusss  2014-12-23 - 22:29

@amarok - raczej bez szans.

ZiggoPolska  2014-12-29 - 16:37

Moim zdaniem gra jest świetna i świeża - nie słyszałem o innych strzelankach z tak dobrze zrobionym parkourem. Dla mnie 9/10 bo brakuje przyzwoitej fabuły, na obecnej ciężko się skupić w czasie grania :) Nadal gra dużo graczy. To, że ich ilość na najpopularniejszym trybie gry rzadko przekracza 1k, niczego nie zmienia, bo w jednej grze może być maks. 12 graczy. Resztę pola bitwy dopełnia SI, które naprawdę daje radę. Więc nie mówcie, że mało ludzi ;D @Jackob1997 Nie wiem, skąd ty wziąłeś te 97gb, co najwyżej 40. Poza tym, wg mnie współczesny komputer, na którym pójdzie ta gra powinien mieć 1t na dyskach (1000gb), więc to i tak kropla w morzu. I wreszcie - nie powinieneś obniżać przez to oceny, takie są wymagania gry, a mi jakoś miejsca nie brakuje. @leaven no w końcu pracowali nad tym ludzie od CoDów, zresztą to jest strzelanka - dla Ciebie pewnie każdy FPS oprócz BF'a to CoD (chyba, że znasz Quake'a) Jednak jak już wspominałem, to jest inna gra! Parkour'owa strzelanina na przestronnych mapach z mechami xD Do wszystkich, którzy narzekają na wymagania: one nie są z kosmosu, kompa z NASA nie potrzeba ;) A jeśli chcecie grać w gry ponad 30h to każda może się znudzić - polecam RPG- ...

Kamill20  2015-02-02 - 01:57

Jackob1997 jeżeli oceniasz grę, jak mniemam, tylko pod względem jej wagi na dysku, to lepiej graj sobie w sapera i tam wbijaj levele. Chyba że obudziłeś się właśnie z 15 leniej śpiączki i nie orientujesz się we współczesnym rynku gier. Czas zmienić HDD kolego ze 120 GB na coś większego.

Kamill20  2015-02-09 - 00:53

Mam taki problem. Zakupiłem grę niedawno i śmigała ładnie na bardzo wysokich ustawieniach w granicach 50-60 fps. Problem pojawił się wczoraj. Liczba klatek spadła do 30-35 i utrzymuje się stale na tym poziomie. Nic wcześniej nie robiłem, nie przestawiałem i nie instalowałem dlatego nie rozumiem skąd ten wynik. Nawet po niewielkim zmniejszeniu ustawień nic się nie poprawia. Czy ktoś z Was miałby pomysł jak to rozwiązać? Mój sprzęt: Core i5 4570, GTX 670, 8GB RAM, Win. 7.

Zawodowiec_M  2015-02-13 - 20:45

Dużo osób gra?

hellsink  2015-02-27 - 09:32

@ Zawodowiec_M około 1,2k na deathmachu pozostałe to nie więcej niż 300 graczy. Na niektórych trybach to praktycznie nikt.Generalnie na deathmachu nie ma problemów z wbiciem się zwłaszcza,że często wrzuca gracza w środek rozgrywki. Minusem jak dla mnie ostatnio jest plaga graczy biegających ze smartpistolem.

Zawodowiec_M  2015-03-04 - 21:18

Czyli graczy mało. Stąd te przeceny ciągłe.

zellofo  2015-03-30 - 11:15

Czyli opłaca się jeszcze kupować? Czy po udostępnienu DLC za darmo gra odżyła?

Mazoch  2015-04-10 - 23:16

Grałem w Titanfall-a gdy był za free na wypróbowani i po kilku godzinach mi się zwyczajnie znudził... Gra szybko nuży.